Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,052
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    104

Everything posted by Gregers TF

  1. Langt pokker i MOL

    En tur på cykelbanen, hvor jeg kunne blive irriteret over hvor gammeldags hierarkisk cykling fungerer. Holdet tirsdag middag er specifikt tiltænkt veteranryttere, der er for langsomme til at kunne køre på de øvrige hold. Andre må gerne køre med, hvis de tilpasser sig. Men så er der lige den lille håndfuld af H40 fra mandagsholdet, der dukker op en gang imellem. Og i dag. Når de er der, så gælder tirsdagsholdets normale færdselsregler på banen ikke men det er pludselig mandagsholdets regler der gælder. De intervaller vi med tiden har fundet og som tillader samkørsel med ret store styrkeforskelle, kører vi ikke men dem de plejer at køre om mandagen (og er ret kedelige og kan køres fint på turbotræner). I dag satte de også hold. Jeg endte det dårligste hold mens et par langsommere folk blev sat på hold 2 - den ene ville endda hellere have været på hold 3. Heldigvis!!! var jeg der kun en times tid inden mors fødselsdag og havde det fint med bare at rulle blod i benene efter styrketræningen i går. Men det irriterer mig helt vildt, at “man” bare accepterer at træningen kuppet totalt.
  2. Langt pokker i MOL

    Lidt styrketræning i FW, Vallensbæk. Jeg fik det underligt og begyndte at koldsvede i toget på vej derhen, så jeg skar i antallet af sæt. Læg og jumpsquat helt udeladt jeg jeg har ondt i venstre forfod Hexbarsquat: 15x60, 3 x 10x100, havde det ok og satsede på fuld volumen Bulgarsk splitsquat: 10, 3 x 10x20, stadig optimist Hacksquat: 10x40, 2 x 10x80, uff det var underlig tungt ss Kropshævninger, bredt neutralt: 2 x 8, helt off og jeg valgte at holde fast i færre sæt Siddende lårcurl: 2 x 8x60 Bicepcurl: 2 x 8x20 ss Bænkpres DB: 2 x 8x30 Upper back: 2 x 8x45 ss Tricep pushdowns: 2 x 8x30 Laterals: 8x9, 15x8, 9´erne blev snuppet Hyperextensions: 2 x20 ss Mavemaskine: 2 x 20x80 Den første times tid jeg var hjemme var jeg stadig skidtmads men nu begynder kroppen at være normal - udover at jeg er lidt mere søvnig end jeg ville forvente. Mor fylder 70 i morgen, så jeg regner med en nuldag. Det sker jævnligt at hun først er klar godt ud på dagen, så jeg har en hurtig tur på cykelbanen i baghånden hvis muligheden byder sig men den har ikke prioritet.
  3. Motion i balance™

    Tak!!! Jeg har slet ikke tålmodighed til “den ægte vare” men det her passede fint. Jeg må indrømme at jeg ikke anede ikke, at der var den slags sammendrag.
  4. Langt pokker i MOL

    Umiddelbart sidste gang i år med 15-16 plusgrader - det kunne man da godt liiige forsvare i korte rør, for oplevelsens skyld. Desværre kører DMIs “nye” hjemmeside elendigt på Ipad, så jeg havde ikke dannet et overblik over radarkortet. Da jeg lige skulle checke mens jeg var ved at kryber i cykeltøjet, var regnen kun en halv time væk. Men pyt, det blev til god gang zwifteri i stedet for. 1 time 10 minutter.
  5. Langt pokker i MOL

    Kahluha, du er i hvert fald først på venteliste Davai - er vi ude i at du henter herhjemme, på Hovedbanegården, ved S-toget (jeg er kun på linie F en gang årligt men ellers over det hele) eller er vi ude i noget tredje? Jeg har ferie til og med næste weekend og er hjemme de fleste dage. Du kan lige smide mig en PB med hvad du har i tankerne ... Jeg ville gerne have fiasko-turen i går ud af kroppen, så droppede FW og ville køre en tur der passede med tiden til Huset på Christianshavn - jeg virker bedst når jeg har en tidsmæssig bagkant. Der kom nogle hidsig byger som jeg ikke gad køre ud i, så fik bikset en plan B sammen på Zwift. Man kan ikke køre 6/54 i ERG-mode da intervallerne skal mindst 10 sekunder, så det blev 10 x 10/50 i stedet. Watt føles meget anderledes end ude og siddende er der jo også færre end stående, så bad om sikre 800w i de 10sek og skruede de mulige 10% op efter nr 3. Stadig til at have med at gøre men det er på kanten af hvad Tacx´en vil acceptere. Et par gange fik jeg startet ud med hvilekadence og så “smuttede” belastningen som den gør, når drejningsmomentet nærmer sig at den går i baglås i fejlsikret tilstand. Til grin at de lover 2200W, når den praksis klarer meget mindre. Lidt trilleri bagefter, så det passede med at jeg kunne træne lidt lægge inden jeg smuttede i bad. Herefter 4 gode afsnit af “Huset”
  6. Langt pokker i MOL

    Som tidligere nævnt gider jeg ikke mere cykle udendørs om vinteren. Jeg har lige fundet tre Durano Plus i stumpeskuffen. Det ene er stadig i æsken, det andet har siddet på forhjulet på cyklen i turbotræneren og det sidste er tæt på jomfrueligt. De er nok alle 23mm - det i æsken er i hvert fald. Jeg skal ikke bruge dem, så den første der skriver her i tråden at han/hun vil have dem, kan få dem kvit og frit. Så kan vi tage detaljerne over PB - de kan hentes her i Avedøre eller jeg kan lange dem ud gennem sidevinduet i S-toget, når min sommerferie er slut.. Det er første svar HER i loggen der tæller - så er det tydeligt for alle at se hvem der kom først.
  7. Langt pokker i MOL

    Morgenvægten over et kg under i går (var bestemt ikke dehydreret). En lille morgenmad, solidt måltid kl 14. En banen og på cyklen kl 17, selvom jeg ikke rigtigt gad. Alligevel kastede jeg mig ud i testen over diget. Det var noget lort fra start. Efter 4-5 minutter ligger jeg 16 watt under forleden men har det meget hårdere og wattene begynder nu at blive umulige at holde. Efter nogle minutter hvor jeg prøver at fifle med gearingen, opgiver jeg. En spurt på vej hjem gav et peak på 300w under norm, så det var bare ikke dagen i dag. Madmæssigt var det ikke godt men egentlig også ret typisk mig, at det ikke rigtig spiller de gange jeg lægger op til det at nu er det nu. Jeg overvejede at tage i FW for at træne ben i stedet og så jeg slap for weekendgæsterne men jeg har stadig beton i lårene. Kan jeg ikke tæve cyklen, så kan jeg trøste mig ved ved at se andre tæve deres banjoer. Der bliver vist improviseret en del. Skarpheden mangler/det går 5% for hurtigt men det sgu ret fedt alligevel, hvis man er til den genre (det første minut er lidt tamt).
  8. Langt pokker i MOL

    Dobbeltpost
  9. Langt pokker i MOL

    Så kan jeg lige blære mig med at jeg rundede 1600w i dag. Men jeg er omvendt ikke god til diesel Det var så pga sædvanlige kollega, at jeg kom derop - der var noget at jagte. Han har ikke kørt så meget de sidste 14 dage, så han fik 2-3km/t forspring og så var mit mål at spole ham ind. Vejarbejdet (lukket for biler) omkring “vores” kamelbakkespurt er desværre slut, så jeg tør ikke trække ud på siden for at overhale, da jeg så er fucked hvis der kommer en bil modsat over toppen. Så det bare et kort peak men fedt at jeg stadig er der, trods styrketræning (måske antrit-turen?) og jeg stadig har DOMS i lår og baller. Jeg må btw indrømme, at jeg er ret opsat på at fortsætte med bulgarsk split squat som første benøvelse. Det skal nok flyttes til Vallensbæk, hvor bentræning og håndvægte er tæt på hinanden. Tænker det nok også er fint af afslutte med hacksquat og få trænet med fuld ROM. Så..... der skal lige eksperimenteres før jeg låser mig på en standartrutine. 49km i dag og hermed rundede jeg 4000km for i år Efter fyraften i går, rundede jeg DSBs lille jernhule og brugte 20-25minutter på at træne overkrop
  10. Langt pokker i MOL

    Det blev til tre kvarter i FW, inden jeg nu sidder og er på vej på arbejde. Hexbarsquat: 15x60, 3 x 10x100 Bulgarsk split squat: 10, 10x15, 3 x 10x20, egentlig ret fed øvelse når den ligger først Frontsquat: 10x60, 3 x 8x70, ikke rar som sidste øvelse Liggende lårcurl: 3 x 8x105 + halv plade ss Bagskuldermaskine: 2 x 10x34 Mave/lænd på jeg tage i en pause eller når jeg har fri
  11. Langt pokker i MOL

    Jeg havde taget en tanktop og lidt proteinpulver med på arbejde i dag, så jeg kunne træne overkrop efter fyraften. Jeg skal møde tidligt nok i morgen, til at jeg på forhånd ved at der kommer til at mangle tid. Men så slog det mig at jeg først har fri 22:47 og så er det lidt sent. I stedet har jeg brugt pauserne og slugt madpakken på vej ned til toget bagefter. Lidt hektisk men effektivt. Pause 1: Tåhævninger på et ben: 4 x 25 Bicepcurl: 2 x 10x18 Scottcurl: ca 10x20 Pause 2: Rowsmaskine: 2 x 8x75 ss Bænkpres DB: 2 x 8x30 Laterals: 2 x 8x9 ss Tricep pushdowns: 2 x 8x20 Scottcurl: 15x20
  12. Langt pokker i MOL

    Især på hverdage er det genialt at man ikke skal koncentrere om ret meget andet end at træde. Eneste lille minus er at det blæser helt vildt derude. Diget blev brugt i dag, for jeg har lige været derude og køre 6/54 og 30/30. Som jeg har nævnt, så er der ikke meget spræl i min peakpower for tiden men det er helt efter bogen, nu jeg er begyndt med traditionel styrketræning. Som modvægt skal jeg lige køre lidt mere 6/54, indtil de begynder at salte. Men jeg fik da lige måsen op over 1500w for første gang i et stykke tid. De 30 sek lå også pænt over 500w, hvilket er meget tilfredsstillende i anden blok og efter i går, som også gav trætte ben.
  13. Motion i balance™

    Hvad har du købt?
  14. Langt pokker i MOL

    Ind over fælleden har jeg personlig sådan, at det er transport og ude på diget er det træningsbane. Inde på Fælleden er der mange der går tur med hund og børn og dem tager jeg meget hensyn til, da de ligger tæt ved boligerne og naturlegepladsen. Bruger det kun som transportstykke og tager ventetiden med et smil, når jeg er nede under 15km/t for at komme forbi. Ude på diget ER der også begyndt at komme “hyggeturister” men det ligger stadig i luften at det er OK at køre stærkt. Skal jeg overhale I fuld fart i medvind, så gør jeg det men bimler lystigt med klokken - især hvis det ikke er folk i lycra og som regel er de ret hurtigt til at humme sig. Problemerne opstår når man skal overhale mens der er modkørende - men det ER mest i weekenden at det for alvor er et problem. Ellers så går det rimeligt. Lige omkring Fugletårnet og ved bade- og fiskestedet kan der også være lidt folk der står og nusser på stien. Resten af Amager er ligesom at køre i let landlige omgivelser.
  15. Langt pokker i MOL

    Et hurtigt kig på Strava fra en fra HvidovreCK og det lignede at min Amagerrunde igen var farbar, efter lukning pga vejarbejde. Med vinden fra øst, passede det fint. Planen var moderat tempo og så tage diget hjemover i all-out og sammenligne med min PR-tur fra sidste år. Ak, vejen var stadig blokeret (hvilket også var tydeligt nu jeg har set bedre efter ) Nå, men tilbage før planlagt og ud på diget og igen en fejl40. Jeg lagde for hårdt ud (nu jeg har set efter, også langt over sidste års watt-værdier). Lidt før jeg brændte sammen ville jeg drosle ned men så var der trafikprop i begge retninger og mit watt-snit faldt 16 og så gik det op i hat. Men jeg vil ikke udelukke at jeg ligger over sidste år, også selvom den nye wattmåler er lidt mere fedtet med værdierne. Det er ret overraskende, da jeg ikke har cyklet så lidt siden jeg sådan rigtigt begyndte med klubkørsel for ca 10 år siden. Jeg har stadig ikke rundet 4000km i år, incl banecykling. Jeg skal i hvert fald prøve at forbedre tallet, hvis det passer med vejr og fridage. Benene var kørt godt i sænk og jeg ville tage en lille omvej, før min spurt på vej hjem. Men der var modvind hvis jeg kørte ud på “den korte” og med medvind hjem, så var det en ok plan. Stille og roligt virkede lårene igen. Jeg fik dog kun kørt brospurten - der plejer at være medvind men havde den i smasken og mere end forventet, så jeg havde lagt et alt for højt gear ind og det blev en seriøs mosle-spurt. Slatten peakpower men 12-sek-tallet var ganske pænt. Lårene tabte igen pusten og kom aldrig til hægterne igen. Jeg fik dog en stående start på kontoen, også. Flagene pegede modsat af før, så jeg havde også modvind på hjemturen. Sm 75km og knas med pulsmålingen
  16. Øget vægt vs andre sportsgrene

    Ja. 1 Afslutter bentræning med jumpsquats (på opfordring fra træneren). Det kunne sikkert også være noget andet tilsvarende men i min alder er det også vigtigt at det ikke er skadesprovokerende. 2 Dyrker sprinten (banecykling)
  17. Langt pokker i MOL

    Efter en tøjvask stod den på Tåhævninger på en ben: 30, 30, 30, 25 Tåhævninger på to ben: 100 En lille time senere en tur i FW, Vallensbæk: Hexbar-squat: 15x60, 10x80, 3 x 8x100 Squat: 10x60, 3 x 10x70 ss Kropshævninger, bredt neutralt greb: 2 x 10 Hacksquat: 10x40, 10x60, 3 x 10x80 ss Bicepcurl: 2 x 10x18 Bænkpres: 2 x 15x28 Siddende lårcurl: 3 x 15x55 ss Laterals. 2 x 10x8 Jumpsquat: 2 x10 ss Upper back: 2 x 15x40 Tricep pushdown: 2 x 15x27,5 Trippelsættet med Hyperextension: 2 x 25 og mavebøjninger: 2 x 25 Hviledag i morgen; jeg skal møde lidt før jeg plejer og får ikke rørt en negl. Jeg håber til gengæld at det lovede gode vejr for søndag holder - så skal der altså køres en lidt længere tur i kort/kort i solskin lidt op ad dagen.
  18. AxBard

    Bentræning er noget krasbørstigt noget. Når jeg kommer er lidt ind i sæsonen, så sejler jeg også rundt rundt som i en brandert, de første sekunder efter de sidste sæt. Eller slipper udstyret og “falder” ned på hug og gisper efter vejret. Det er det fede ved ved at holde en høj TUT når men træner ben
  19. Langt pokker i MOL

    De sædvanlige 48,4km på “den korte”. Lige så dårligt jeg kørte sidst, lige så meget spræl var der i stængerne i dag. Det var sgu en af de sjove dage; sjovt nok var der ikke rigtigt bid i de to spurter men resten var over norm, så pyt. Dejligt at blive blæst igennem og mærke syren stikke i lårene.
  20. Langt pokker i MOL

    Bare lige en brat opvågning, 20 minutter
  21. Langt pokker i MOL

    Fitnessword, Vallensbæk før arbejde. Der blev supersættet/flettet en del. Der stod en gut og ja... bicepcurlede i det ene squatrack og en kvinde brugte det andet til hip thrusts. Det kostede lige lidt vigtige minutter. Hexbar-squat: 20x60, 15x80, 3 x 10x90 Tåhævninger på et ben: 4 x 25, for lange pauser så blev blev noget lal Squat: 10x60, 10x70, 10x70 Hacksquat: 10x40, 3 x 10x60 Siddende lårcurl: 15x30 , 3 x 15x55 Jumpsquat: 2 x 10 Kropshævninger, bredt neutralt greb: 2x10 Bicepcurl: 2 x 10x18 Bænkpres, DB: 2 x 12x28 Tricep pushdowns: 2 x 15x27,5 Laterals: 2 x 10x8 Upper back: 2 x 15x40 Hyperextensions: 2 x 20 Mavebøjninger: 2 x 20
  22. Langt pokker i MOL

    Hovedet var slet ikke med men fik kørt to blokke 15/15 alligevel.
  23. Langt pokker i MOL

    Nåja,.. læggene er jo nogle genstridige sataner, så de skulle lige kværnes igennem inden hviledagen i morgen. 4 x 20 på et ben, ekstra super langsomt ned 100 på to ben, også noget langsommere end vanligt. De plejer at se en del større ud efter sådan en omgang, så jeg svang lige målebåndet for at se om det var reelt eller placebo. Der løber sgu 1,5 cm pump på. Det var en sjat mere end forventet. “Sjovt” nok bliver venstre Soleus ikke rigtigt aktiveret, så de er meget forskellige at se på, bagefter.
  24. Langt pokker i MOL

    Puh, jeg er slidt og en nuldag virkede tiltrængt. Omvendt var det nok sidste gang i år, jeg kunne køre i kort/kort, så jeg hoppede alligevel på cyklen og kørte de vanlige 70km om Ll. Skensved. Heldigvis var hovedet indstillet på at jeg ville køre som en pose nødder, så det var ingenlunde frustrerende. Udturen i fæl modvind gik nogenlunde men den tappede den smule juice der var. Fik derfor kun kørt en skiltespurt og en stående start (sjovt var der sgu fint drev i dem) men ikke noget fartleg mellem kryds og rundkørsler. Nå, men i morgen skal jeg ikke motionere.
  25. Langt pokker i MOL

    Her før Huset på Christianshavn hoppede jeg paa Turbotræneren. Jeg ville have kørt før men et Metro-tog afsporede tidligere i Dag og da Søforklaringerne fra deres Pressevagt er langt ude, saa har vi haft lidt Spas i Fjæsgruppen for Lokoførere. Det er vist ikke mere i det end Billedet viser.