Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,000
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

Gregers TF last won the day on November 24 2017

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

10,973 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Endelig vågnede jeg af mig selv før klokken 9 - den var godt nok 10 minutte over før jeg åbnede øjnene for alvor. Først få styr på vintergeden (ombytning af sadel og frempind - det med pedaler/klamper nåede jeg ikke) og så til banecykling. Computeren insisterede længe på at køre efter GPS-signalet, så en del udfald i starten men fik kørt lidt over 50 km, trods computeren viser lidt under. Lang opvarming. 24 omgange progressiv på hold 2 af 6. Vi kæmpede som svin for at holde os oppe ved hold 1, så den bed godt, især da vi tabte en mand. Så den med en føring på 4 omgange på blå og 4 ved barrieren til hver og så 10 på sort som holdløb til sidst. Samme som ovenfor - var ved at koge over af mælkesyre til sidst men det gik lige. Så skulle vi tage halve omgange mellem to felter. For at træne antrittet, skulle vi accelerere højre om og dermed starte opad. Lang afrulning. En liter kakaomælk, et bad, en kop kaffe og en bid roulade og hyggesnak hos mekanikeren. Hjem og skifte til vinterkluns og ud på "Holmen" med HvidovreCK. 2 omgange opvarmning. 2 x 2 omgange som holdløb og blandet holdløb/rulleskift 1 omgang "afrulning" fælles med licens. De kører stadig 2 og 2 når der er meldt ud at vi kører 1 og 1. Når der blev givet fri til 2 og 2 lå det hele og sejlede rundt og paradekørsel med afløsning den forkerte vej rundt. Jeg må undres. Og græmmes. Lige under 50km og jeg er godt nok kvast i stængerne men har også spist alt, alt for lidt. Er også svinsk træt, så håber at jeg stadig er træt, når cykelklunset er oppe fra vaskekælderen og hængt op.
  2. Livsstilsændring Vægttab

    Jeg ville rigtig gerne hjælpe dig men jeg begynder at komme på udebane. Dels er jeg ikke vant til at tænke i baner med at træne hjemme alene med håndvægte/stang og dels så har du trods alt en pæn vægt at bære rundt på og det skal man også tage hensyn til, så eksempelvis dine knæ ikke ikke bliver overbelastet. Din tredje øvelse med vægtstang fra mave til hage ville jeg droppe. Den var populær før i tiden men indmaden i skuldrene er ikke glad for den bevægelse og der er kun få der laver den i dag. Når du laver de samme styrketræningsøvelser (bruger de samme muskler) hver gang, ville jeg kun styrketræne hver anden dag. Styrketræning nedbryder musklerne og hvilen bagefter genopbygger dem - helst en lille smule stærkere end de var før træningen. Det tager typisk et par dage. Når du træner hver dag, bliver de mere og mere nedbrudt men får aldrig ro til at genopbygge sig igen. Sådan forsimplet beskrevet. Du træner meget arme og skulder. Resten af kroppen får ikke rigtig gavn af håndvægtene. Men jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan jeg ville gribe det an for en gut på 160kg. Jeg vil helst heller ikke gætte, for ikke at skrive noget der kan giver dig skader. Et motionscenter ville gøre det lettere hvad styrketræning angår. Nu fik du professionel hjælp til din mad. Jeg ville også få en prof til at hjælpe dig i gang med træningen. Så det passer til dig og lige præcis til dér hvor du står lige nu. Ikke at jeg ikke vil hjælpe eller svare på spørgsmål men jeg tror du vil komme bedst fra start med en fagmand og så kan man altid kommentere det bagefter og komme med opbakning osv.
  3. Livsstilsændring Vægttab

    Pyha, jeg er godt lettet over at kostvejlederen var enig i det med antallet af kalorier, nu jeg meldte så bastant ud. Jeg kan godt forstå hvis du synes træningen er hård, du laver også lige så meget som folk der har trænet i mange år. Eller mere, faktisk. De fleste (stort set alle) tager en dag eller to fri hver uge, så kroppen kan restituere (man kan godt gå en tur den dag). Det er ikke den samme styrketræning du laver alle dage vel, nu du styrketræner hver dag? Mht kreatin er jeg ikke så bombastisk. Altså det er jo nok det bedste tilskud at tage for dem hvor det virker (der en en mindretal af non-responders hvor det bare er penge i afløbet). Det er relativt billigt og også let at tage og holde de rigtige pauser fra. Hvis du begynder på det nu, så får du også virkningen fra start. Ulempen er så at du formodentlig slet ikke kan mærke om du tager det eller ej. Jeg gætter mig til at din træningkarriere lige er begyndt. I starten er fremgangen så kæmpestor, at den smule som kreatinen giver, er en dråbe i havet. Du har, så at sige, spillet trumfen mens du er stort foran alligevel. Når den tid kommer hvor fremgangen stagnerer, så har du allerede brugt den. Man kan også sagtens træne fint alligevel. Alt er nyt for dig og hvis jeg dig, ville jeg til at starte med få styr på al det grundlæggende. Kost. Søvn. Træning. Lade det virke. Når du begynder at tænke over hvad du ændre i din træning, når det du laver nu ikke længere er nok til at kroppen forbedrer sig..... når du flexe arme hver gang du går forbi et spejl.... når du glemmer at følge med i filmen fordi du sidder og tænker over om du skal træne den ene eller den anden slags bænkpres, for at påvirke brystet lige dér du synes der mangler... SÅ ville jeg kaste mig over kreatinen. Men ikke før. Men igen... det gør ingen skade og den virkning den har vil du kunne få fra start. Så.....
  4. Langt pokker i MOL

    I dag skal jeg møde 10:17 men alligevel lykkedes det at komme på turbotræneren inden. Ikke det store men regner også med både at tage banecykling og på Holmen i morgen. 5min opv, 30min @ sweet spot og 10 minutter til at rulle af. Sidste uge på skema
  5. kan ikke tage på i vægt

    Som Salt klogt skrev, du er midt i voksealderen. Du vil ikke tage fedt på, selvom du gerne vil. Pludselig en dag sætter det sig og så er du småfed og så er det pisse besværligt at blive slank igen. Mange lykkes aldrig med det og er tykke til de dør. Lige nu virker det nok svært at tro men når du bliver ældre, så kan du ikke se på en pose chips uden at tage på. Begynd hellere at styrketræne og få noget muller på skroget i stedet for. Jojo, jeg indrømmer at det tager længere tid og kræver en større indsats. Men det med fedtet kommer du til at fortryde helt vildt om et par år. Måske allerede næste sommer. Musklerne vil være så meget federe at se på end blæver på vommen. Det er ikke det du vil læse men tro på os....
  6. Langt pokker i MOL

    Krise krise , eller ej. Slet ikke rigtigt men.... Det bliver en nuldag i morgen, da jeg kommer til at gå i vaskekælderen efter fyraften og møder for tidligt til at træne inden. Så efter job i dag skulle jeg altså få styrketrænet. Hjem og lige hurtigt om nettet og på TTV og se om Trump elle vores "pragtfulde" trafikminister havde lavet flere genistreger. Og da opdagede jeg at der kom Olsen Banden på TV2. Det blev et kompromis, hvor jeg missede det første kvarter og snittede en masse øvelser. Romasine: 4 minutter Frontsquat: 3 x 3 x 80, ingen øgning - stadig let og korte pauser Hexbar DL: 2 x 10 x 100 Soleus: 3 x 30 x 30 Læg i benpres: 3 x ca20 ril fail Kropahævninger: 10, 9 Bicepscurl: 10 x 20 alt flettet. Kosten kører faktisk FOR godt. Da jeg tog ned og træne havde jeg indtaget 1850kcal og det et jo for lidt. I går måtte jeg også spise ekstra før sengetid (men vågnede jo alligevel sulten). Må sørge for at få ædt lidt mere i løbet af dagen.
  7. Livsstilsændring Vægttab

    Mon ikke energien skyldes følelsen af kickstart og masser af gåpåmod? Men jeg ved reelt ikke om man bliver sløv af fast food. Man bliver i hvert fald ikke frisk af det, så måske? Jeg tør dog godt vædde på at du dør for energi i længden, med kun 1500kcal plus du risikerer en reaktion fra kroppen, så dit vægttab går i stå. Der er godt nok delte meninger om den teoretiske baggrund men i praksis er der rigtig mange der er faldet i fælden og har nydt et dejligt hurtigt vægttab i starten af kuren. Jeg formoder at sygeplejersken er enig og også “holder en peptalk” om protein-indtag. Man kan dog omvendt også sagtens kickstarte et hurtigt vægttab men min personlige tilgang er, at det alligevel er lettest i begyndelsen, så ingen grund til at spille de høje kort ud fra start. Lige nu er du i en situation at næsten ligegyldigt hvad du gør, er det bedre end før. Lidt ligesom når folk rejser sig fra sofaen og begynder at træne. Uanset hvordan de træner, så vil de komme i bedre form. Siden vil det kræve at de træner rigtigt for at holde fast i fremgangen. Det med medicin tør jeg ikke kloge mig på. Principielt vil jeg ville jeg helst klare den uden. Evt have det i baghånden hvis vægttabet stopper for tidligt. Der er også lige det med ikke at tabe sig hurtigere end at huden kan følge med.
  8. Langt pokker i MOL

    I går gik jeg i seng 22:40 og forventede derfor at vågne nogenlunde tidligt i morges og havde ikke sat vækkeuret, 10:05 blev den. Bevares, jeg vågnede en del gange fordi maven rumlede af sult, men alligevel overraskende. Så kunne jeg ikke nå at styrketræne før arbejde, i stedet blev det til plan B = en god halv time i z2 på turbotræneren på "tom" mave. Det er dog imod min "religion" at træne på helt tom mave, så havde nappet en proteinshake.
  9. Livsstilsændring Vægttab

    Totalt fedt at du har taget fat om nældens rod. Virkelig! Men for din egen skyld, så find én i en fart der kan hjælpe dig med kosten. Du kommer til at fortryde lige så meget, som hvis man tisser i bukserne for at holde varmen i frostvejr. Ikke at jeg er klog nok til at kunne stille den fine forkromede løsning op, for det er jeg ikke men jeg kan se når noget er galt og mine røde lamper lyser. Hvis det er noget din læge har fundet på, så få fat i en anden.
  10. Langt pokker i MOL

    Planen var egentlig styrketræning men jeg synes de sidste to pas på cyklen har været lidt flade i det, så jeg valgte turbotræneren i stedet. Ikke smart. Stængerne VAR trætte her på fjerdedagen og dert var en af de dage med elektrisk støj i lejligheden og wattmåleren tossede ud og virkede kun halvdelen af tiden. Tit var den ude så længe, at snittet i intervallerne blev trukket ned at nul-målingerne. Alt i alt forsvandt min motivation/rygrad til at køre de tabataer, der lige i dag nok alligevel ikke havde kunnet gennemføres. Jeg klippede dem over og kørte 2 x 4 x 40/20 i stedet og så 20 min i sweet spot, øgende til vo2max til sidst. Nu var jeg så slidt i dag. Men jeg tror alligevel at jeg vil klippe nogle procent i wattene i over-FTP-intervallerne her mens jeg er på skrump. Jeg kan godt mærke forskel på trætte stænger pga. hård træning og så den følelse træthed, når der ikke er spist nok. Så kan det ske at jeg på gode dage kan gå over mål og så er det en succes men det er bedre end tit at faile - det skulle jo også helst være sjovt. Bæltet i arbejdsbukserne har vundet et hul i dag - det er jo i hvert fald rart.
  11. Langt pokker i MOL

    45,5 km med Hvidovre ude på “Holmen”. En omgangs opvarmning. 2 omgange i 3-mandshold. Første omgang i lavt gear og anden omgang i tungt. 2 omgange i 6=mandshold i rulleskift det meste af tiden. Tempoet skruet op til sidst inden den blev givet fri, det havde jeg ikke lige overskud til at lege med i. Det var så også eneste gang jeg var presset, resten var ret hyggelig kørsel. 2 små runder med 100m spurt. Jeg opgav ret hurtigt, da mine klamper har så meget slup på i alle retninger, at jeg var bange for at trække mig ud. Jeg kan heller ikke hverken mærke eller høre det klikker, når jeg klikker i, så jeg må nok spendere noget nyt. Overvejer kraftigt at skifte til speedplay, nu jeg alligevel ikke gider køre i snevejr. Jeg trækker dog på kassekreditten på på budgetkontoen og den som dankortet er tilknyttet, så er ikke så glad ved den slags udgifter lige i øjeblikket. http://tpks.ws/eXC9l
  12. Langt pokker i MOL

    Inden banecykling (trænervikar igen i dag) stod jeg egentlig under den varme bruser og prøvede at trække tiden så jeg ikke kunne nå det. Som vanligt ombestemte jeg til sidst og panikkede i tøjet og ned til bilen..... med is på ruderne. Nå men der var grøn bølge, så jeg nåede det alligevel næsten til tiden. Benene var ret off efter i går (havde indtaget 1600kcal da jeg kom hjem fra arbejde 20:30 - det restituerer man ikke godt på) og jeg blev sat, da der manglede 6 omganges opvarmning. Første interval gik op i hat og briller. Alle var på banen på blå streg og man skulle så som par tage en omgang. Feltet var langt, så for at have noget at arbejde med, så lå farten på 40-42 i timen. Det gjorde bare at de par der var ude og tilfældigt sammensat gik i stykker. Da jeg blev væk fra min makker og lå bag én der havde opgivet og folk overhalede både højre og venstre om, trak jeg stikket og kørte af banen. Det var sgu for farligt. Næste interval var den klassiske 4 på blå/4 ved barrieren, dog uden afsluttende kørsel på sort. Scratch over 16 omgange, delt i to hold tilfældigt sammensat. Fredeligt med halve omganges føringer de første små 14 omgange. Så stak banens hurtigste mand af. Jeg lå længe fanget i indersporet inden jeg kunne komme ud. Fik kørt en spurt på 400-450m og det har jeg aldrig før prøvet på banen. Fik dog ikke fanget ham og var heller ikke tæt på. Men selve spurten var faktisk god, trods længden. Herefter scratch over 12 omgange. Trænerens melding var at vi skulle køre på ham - han skulle bare ikke vinde igen. Han holdt egentlig bag mig fra start men møvede sig foran mig på den døde omgang og så var det jo bare at klistre til hans hjul og spurte fra ham til sidst. Han kan være nok så hurtigt men når han har ligget i front 6-8 omgange, så vinder man ikke.
  13. Langt pokker i MOL

    En time i FW i går aftes. Kun overkropstræning og fri leg. En masse fail- og dropsæt. Sikkert ikke særligt givtigt men nuij, det var sjaw at tosse rundt og te sig som en 15-årig.
  14. Vægttab for et barn!!

    Nej - bare nej. Det skal der slet ikke svares på, for du skal ikke lade være med at spise - det er pløk åndssvagt. Det er Ok at du spiser mindre og sundere men det er så også det du skal.
  15. Langt pokker i MOL

    Jeg er stadig ikke god til at slippe ipad, TTV og TV2news når jeg burde gå i seng, det må jeg nok lige give noget fokus. Jeg havde fat i snoozeknappen nogle gange, inden jeg kom fri af dynen mere end en halv time efter 9:10 som var planen. Hurtigt i LIDL og handle til madpakke og på turbotræneren til 3 x 15min @ sweet spot. Banecyking i morgen og formodentlig landevej torsdag hvis vejrudsigten holder. Jeg har bidt i det sure æwle og skrevet pænt undskyld til HvidovreCK og er medlem igen. Hvis jeg også kører med en anden klub (Hvidovre kører ikke på de normale dage for klubtræning), kan jeg cykle sammen med andre ca en gang om ugen og det vil nu alligevel gerne kunne.