Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,043
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    104

Everything posted by Gregers TF

  1. Langt pokker i MOL

    Dav og velkommen til min nye log. Jeg er blevet fed ifølge de officielle tal. Og også ifølge spejlet. Og jeg vil ikke bare lade stå til. I flere år har jeg rutchet op og ned i vægt og især skiftet mellem at motionere og ikke-motionere uden det store held over længere sigt. Jeg har to store ting at tage fat i: 1 Jeg altså et stort problem med at min hjerne ikke stiler efter at jeg skal være mæt men proppet. Om det nogensinde går væk er tvivlsomt men hvis jeg lærer at tackle det, i hvert fald nogenlunde, vil det være et kæmpe fremskridt. 2 Når det begynder at gå godt med motionen lader jeg stå til i stedet for at holde fast. Ny log - ny metode Mine (for) store og (for) uoverskuelige planer har haft det med at løbe ud i sandet. Så i stedet for de store planer vil jeg nu nøjes med ugemål. Men ikke for resultaterne, men for vejen og metoden. Realistiske ting tilpasset efter planlagte aftaler og arbejdstider således at de skulle være til at opnå. Hvis det alligevel skrider er det kun for resten af ugen men fra om mandagen er det op på hesten igen. Stille og roligt vil jeg hver uge sætte fokus på nogle ting og forsøge at gøre dem til gode vaner ved at gentage dem som ugemål igen og igen. Overordnet er slutmålene de samme men prioriteringen er ændret, da jeg i sidste uge fik besked om at arbejdet giver 11 gratis besøg hos en diætist. Jeg har ingen anelse om hvad det indebærer, men hvis jeg skal leve af klidkiks, radiser og kinakål og løbe 5km og dagen er det ikke interessant, men kan jeg indarbejde spinning, styrketræning og et fornuftigt proteinindtag siger jeg nok ja-tak. Og så skal resten af året indrettes efter disse overordnede mål: Indtil jeg ved hvad der sker med diætisten skal der bare styrketrænes og vægten ikke stige alt for meget kan den falde udelukkende ved at fjerne nogle at de værste unoder er det fint. Med diætistens hjælp skulle der gerne ryge nogle kg helst sammen med tung styrketræning så det ikke er for meget muskelmasse som forsvinder. Hvis livvidden kan komme under hoftevidden bliver jeg meget glad. 8/1 får jeg nye arbejdstider og de bestemmer hvad der herefter skal ske. Om jeg igen skal leve i konstant søvnunderskud eller ej bestemmer hvor højt jeg vil sigte. Men indtil foråret skal det være noget med splittræning som jeg har glædet mig til livvidden skal holdes. De næste 80 dage har jeg menneskelige arbejdstider. Hvis det ikke kan lade sig gøre at rette skuden op nu, kan det nok aldrig lade sig gøre. Hvis her er nogen som følger med regelmæssigt, må man gerne prikke hvis tingene er ved at løbe af sporet. Jeg har ingen familie eller omgangskreds til nogen nytte i denne sammenhæng kun mig selv og MOLboere.
  2. Langt pokker i MOL

    Selvom det er svært kan jo godt være sjovt - så længe man ikke ryger på røv og albuer og bliver skadet. Det er vi blevet for gamle til Da jeg kørte mit sidste tog ind på Hovedbanen, kunne jeg vinke til føreren af den toglinie der skulle køre mig hjem og dermed 28 minutters ventetid. Jeg kunne lige så godt bruge tiden fornuftigt og smuttede i DSBs jernkælder. 2 sæt af: Rows Bænkpres (kun et worksæt der så var til fail) Skulderpres Fransk pres Bicepcurl I eftermiddags fik jeg SMS fra Holbæk om at mit cykeltøj er kommet. Planen var ellers lidt Zwift-rul i zone 1 og 2 før arbejde men nu henter jeg tøj i stedet.
  3. Got legs?

    Mon ikke man har prøvet det en enkelt gang Herligt, du logger regelmæssigt igen
  4. Langt pokker i MOL

    Uha, en masse gode bud. Men det bliver tidligst til oktober, for hvis jeg ikke bruger geden nu og frem til sommersæsonen, så er forbruget så lille, at jeg ikke vil ofre penge på det. Og så kommer jeg btw til at købe nyt, da jeg ikke har evnerne til selv at skrue, når noget går i stykker men skal luske ned i Heino for at få det lavet. Det med cross frister faktisk meget men er desværre nok ikke realistisk i praksis. Jeg tror det er sjovt og hvis der er på motionsplan som på TV, så passer det mg nok også fysisk godt med små korte passager med 4-cifrede watt. Jeg har dog ingen anelse om hvor man skal køre (her er jo pandekagefladt) - og om det er lovligt, hvis jeg skulle finde nok. HvidovreCK har crosstræning men vist kun for licensryttere. Så crosscyklen vil nok kun komme på landevej. Og så er det lige det med rengøring af både cyklen og tøjet. Og om den går i stykker så tit, at det bliver dyrt i rep - nu jeg selv er for fumlefingret. Dagens tur i FW - efter hukommelsen: Tåhævninger på et ben: 30, 30, 25, 25 ss Hexbarsquat: 12x80, 12x100, 12x100, 12x100 Kropshævninger: 10, 10 ss Frontsquat: 6x60, 4x70, 4x70, 4x70 Bulgarsk split jumps: 10, 10 Bænkpres: 10x20, 10x32,5 ss Lårcurl siddende: 10x50, 8x60, 10x70, 10x70 Laterals: 10x9, 10x9 Mavebøjninger på gulv: 25, 25 Hyperextensions: 25, 25
  5. Langt pokker i MOL

    Det nåede jeg ikke lige at se. Det blev i stedet en Pearl iZUMi Amfit - i det løseste fit, så jeg kan have overkroppen i den. Samt en Merino svedtrøje og et par vinterbibs med pude - puden i dem jeg kører i nu ER siddet flad. De skal dog først hentes hjem men jeg fik en lille plov i rabat, så det er fint. Jeg har nu også tre “spande” under køkkenvasken. Men jeg fik ikke trænet. Det er OK for lårene er matte. Læggene lidt ømme og ditto i meget af overkroppen. Vintergeden... der SKAL i hvert fald ny gruppe på, for det har raslet og skramlet lige fra den var ny og tommelfinger-skifteknappen er jeg ikke fan af. Men man skal også hive hårdt i bremserne - selv med gode klodser. Den er blød som smør når man spurter på den (det vil en billig erstatning så også være) mens alle kanter i asfalten er brutale, som to tog der støder sammen. Det eneste der er rigtig fedt på den, det er styret - det eneste endnu, hvor jeg sidder dejligt afslappet nede i bukningen. Men efter 10 års hiven og spurten, så bør det jo nok også skiftes efterhånden. Men lad os nu se hvor meget jeg får kørt udenfor..... Dagens vigtigste punkt må være at komme tidligt i seng. De sidste par dage har jeg kæmpet for at holde mig vågen men uden grund andet end iPad’en. Det er for dumt. Og det ER i morgen vandet forsvinder 7:30.
  6. Motion i balance™

    Det var på alle måder en anden tid: Ærmerne på cykeltrøjerne havde den perfekte længde. Benlængden på bukserne var lige til den korte side. God tid på TV til at gå i tale situationen igennem.
  7. Langt pokker i MOL

    Vintergeden har fået nye dæk. Pedaler og klamper fra den gamle banecykel også taget i brug. Fik tidligerelagt vasketiden, så jeg kunne komme ud i det rare vejr. Jeg kom også i cykeltøjet men gik i stå ved hoveddøren. Prøvede to gange men først tredje gang da det næsten var mørkt, lykkedes det. Så er jeg bare nogle lys og reflekser og ikke en af de tykke gamle mænd i for stramt lycra, som bilister og kvinder ofte ynder at omtale os. Turen gik bedre end sidst men nu var jeg også forberedt på at jeg skulle lægge konservativt ud. Da jeg købte stumper til cyklen har min hjerne været på pause, for kassetten har ingen 18´er bagpå. Det er bare det værste tandhjul at mangle, når man er mosjo. Og ekstra træls med en 10 år gammel Sora-geargruppe, der kun rammer gearet fra den ene side. Den anden vej skal man skifte to og et tilbage, ellers kammer det over en halv eller flere pedalomdrejninger. Hvis jeg holder fast i cyklingen, så skal jeg have en ny vinterged næste år - jeg er SÅ forbandet træt af at den fungerer så ringe. Nå, men fik kørt masse med høj kadence og to gode (som i at jeg kørte mig helt ud) bakkespurter - dejligt efter fire måneder uden en stående reel spurt. Efter turen skulle cyklen vaskes og min lavtryksspuler (som jeg havde glemt sidst) havde stadig strøm på batteriet - ret overraskende. I dag købt ny lille radio, så jeg kan fjerne et bord i stuen - efter jeg flyttede hjemmetræneren har der manglet plads. Da badeværelset blev færdigt, stoppede jeg med at købe danskvand, som jeg har brugt for mange penge på det sidste halve års tid. Resultatet blev at jeg nu også var dehydreret i min fritid, så nu er der spenderet en Sodastream. I morgen går jagten ind på løsningen til vores nye affaldssortering: Bio, plast og rest. Og så skal jeg på tur efter en cykel-vinterjakke. Når jeg at træne er det fint og ellers er det bare ærgerligt.
  8. Langt pokker i MOL

    Virkelig dejlig umph-træning med ild i øjnene i DSBs jernkælder. Det ER altså bedst at træne alene, så man kan grynte og lave sjove grimasser, uden folk synes man er en gammel idiot (det gør de nok alligevel men så er man i det mindste en stille idiot) 2 sæt rows 2 sæt træk til bryst m underhåndsgreb 3 sæt bænkpres 5 sæt biceps 3 sæt fransk pres 3 sæt skulderpres 2 sæt laterals 2 sæt hyperextension 2 sært mavebøjninger på bold
  9. Langt pokker i MOL

    Samme 2 x 15 min i FPT som i søndags. Væsentlig lettere denne gang (bortset fra min bagdel) men nu havde jeg jo heller ikke kørt intervaller dagen forinden i dag. Ingen pulskurve, da dette skrives fra toget på vej til arb, da jeg ikke kunne nå det hjemme - jævnt panisk med at komme i bad osv. Jeg fik dog en tanktop med i tasken, så jeg måske kan få trænet lidt overkrop i den længste pause - eller lidt i dem begge. Hvis alt flasker sig, håber jeg at komme på landevejen i morgen. Sidst jeg checkede vejrudsigten virker den helt hæderlig.
  10. Langt pokker i MOL

    Nej, jeg bør nok ikke give op så hurtigt. Det har kørt stringent den sidste uge og sporadisk en håndfuld dage forinden. Jeg har også tænkt på det med mad i kroppen men min mave fungerer fuldstændigt på samme måde nu som før - jeg kan stadig næsten stille uret efter den. Egentlig lidt underligt men jeg håber at kunne tolke det derhen, at der har været fibre osv nok i kosten i forvejen. Måske skal jeg gå kun spise på den ny måde, når jeg har fri og er rastløs og keder mig. Det er nok der, det er en fordel at få smagssanserne stimuleret. På arbejdsdagene kan jeg sagtens holde kalorieunderskud når jeg prøver på det.
  11. Langt pokker i MOL

    Jeg ville haver kørt en kort let omgang på turboen men jeg endte i stedet i et politisk ukorrekt langt varmt bad. Kroppen er pænt træt, så det var hvad det blev til. Jeg overvejer kraftig at droppe projektet med de anderledes og ekstra grøntsager. Vægten ligger stadig og roder mellem 93 og 94kg - meget irriterende, nu man prøver at dreje på en af de rigtige knapper.
  12. Langt pokker i MOL

    Man er ved at lægge infrastruktur til de førerløse tog ned mod mig, så der er færre tog. Jeg brugte ventetiden til et hurtigt improviseret visit i DSBs jernkælder. 3 Sæt bulgarsk split squat 2 sæt træk til bryst 2 sæt bænk 2 sæt skuldepres - en arm ad gangen 2 sæt bicepcurl 2 sæt fransk pres 2 sæt mavebøjninger på bold 2 sæt hypers alt 10 reps undt andet sæt bænk hvor jeg failede Da jeg kom hjem fik læggene 2 x 30
  13. Langt pokker i MOL

    Jeg er stadig i chok over hvor ringe det gik på landevejen, så... en tur med lidt mere varighed og basis end vanligt. Det var en af de gode dage på datojagt i Netto. De har bakker med 400 gram tern-skåret melon, ananas, æbler og vindruer. De normale 28 kroner er jeg for nærig til men 15 dask er en fin pris. Og super dejligt at hoppe varm af turbotræneren og gnaske kold frugt, bagefter
  14. Got legs?

    Er squatten sat på pause eller skal den klemmes ind oven i det andet? Egentlig meget sjovt med et træningsprogram der dikterer zone 3. Nogle steder er zone 3 nærmest forbudt.
  15. Langt pokker i MOL

    Idiot, mand!!! Efter ovenstående skriv, skulle jeg købe lidt grønt til madpakkerne og ser på opslagene, at der først er lukket for vandet om en uge. Med adgang til bad, hoppede jeg på turbotræneren men nu ikke for at træne. Den er flyttet væk fra altandøren, hvor den dels ragede godt ud i stuen og dels har jeg “sparket” til de mange ventilator-ben utallige gange. Nu er den røget ind i et hjørne. Det er smalt men frigiver en masse gulvplads og altandøren er fri. Så jeg skulle lige bruge lidt tid på at få den optimale køling med det smallere placering af blæserne. På arbejdet var det ren hygge, da det var alle “de gode” kolleger som holdt pause og jeg valgte at nyde selskabet og træne efter fyraften. 45 minutters fullbody minus lægge som må vente til i morgen - jeg gider ikke nu. Det bliver også den eneste træning, da jeg skal få styr på cyklen. Den ligner en bunke møg, efter i går.
  16. Langt pokker i MOL

    Og det kommer jeg også, i det omfang vejret ikke er være end nu. Men det bliver aldrig noget jeg kommer til at elske Især ikke når jeg punkterer og bliver kold og slet ikke det rengøringscirkus der bare generelt følger med. Men det kunne være sjovt at starte tidligere og ikke toppe i september. Benene er virkelig off her til morgen så de har vist bedre af lidt restitution end at blive kørt længere ned med styrketræning. Jeg tager skiftetøj med på arbejde, for det fungerede egentlig fint, det jeg lavede sidst. Jeg skal sidde rådighed (stand-by) men kan se på vores morgenstatus, at der forventes aflysninger pga personalemangel, så jeg kommer nok en del ud. Men med lidt held, så bliver der en pæn pause mellem to ture og ellers træner jeg efter fyraften - har fri allerede 21:50 I stedet vil jeg bruge tid på at søge restferie på tirsdage til banetræning. Onsdagene er sene, nu jeg prøver at passe sengen og det er ikke helt så sjovt mere, nu basistempoet er hævet (og jeg er i kageform), så der ikke er overskud til andet at at følge med rundt.
  17. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Det var tydeligvis mandag d 13ende i går
  18. Langt pokker i MOL

    Dejlig start, da jeg vågnede ved 8-tiden og følte mig vågen og stod op. Fik hapset nogle af de gode ting billigt i Netto. Jeg fik også styr på det sidste i lejligheden. De sidste ledninger har fået skiftet stik, blevet trukket og alt er på plads (også routeren til internettet). Dog mangler en tur på genbrugsstationen men det gider jeg helst ikke, når det er koldt i vejret. Vintergeden blev hevet ind fra altanen og der blev sat skærme og pedaler på. Den kan dog ikke komme på computeren, da den ikke har flere ANT+pladser men pyt med det. Ud på eftermiddagen, da jeg var færdig med alt det praktiske, kom jeg ud for at køre “den korte”. Føj da. Udover at sadlen peger for meget nedad og der jo (havde jeg glemt) er vildt slør mellem pedaler og klamper, så var tempoet helt forfærdeligt. Virkelig deprimerende. Efter et af holdepunkterne jeg normalt når på ca 1t 15m, er jeg et kvarter bagud. Lidt efter punkterer jeg og da dækkene har siddet på længe er de nærmest groet fast, så jeg fedter længe med at løsnet det fra fælgen. Pissefryser om fingrene og har fået vejsnask på tøjet, så kommer også til at bruge 16kr på en maskinvask på at få det rent, nu en håndvask ikke nok. Jeg bliver ikke fan af vintercykling efter i dag. I morgen er her lukket for alt vand mellem 7:30 og 15, så det er oplagt at træne i FW og gå i bad der, så jeg er ren når jeg skal på arbejde.
  19. Langt pokker i MOL

    Ikke det mest interessante men jeg mangler “vist” noget grundlæggende træning
  20. Langt pokker i MOL

    Min hævn gik i vasken.... Underboen holdt fest - helt fair med irriterende støj fredag og lørdag nat, når man bor i lejlighed. Bortset fra at de ind i mellem bankede lyden af musikken grotesk op, så det lød højere end når jeg selv spiller. Bare 10-15 sekunder, så ikke fordi de skulle nyde et helt nummer. Bare være dumme. Modtageren til mit trådløse internet står i den ende ende af lejligheden, så når iPad’en er i den anden ende, så er wifi´en ikke stabil, så Jeg ville gerne have den flyttet ind i midten. Så ryger der nok lidt hastighed men pyt, hvis nettet så er stabilt. Klokken 9:01 i bore/banketid - men lur mig om de ikke stadig sov nedenunder - ville jeg fatte slagboret og bore hul i væggen ved trappen. Men ak - ingen ophængshuller bag i modemmet og jeg ville altså ikke bore huller bare for sjov. Jeg undlod også at stille min trådløse højttaler på trappen med opera. Mendes var sjovt i tankerne. Fik i stedet sat lidt mere på plads og tiden gik og pludselig nåede jeg kun en halv time på Zwift, da jeg skulle møde før 12 i dag.
  21. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Hvor hyggeligt at du også er tilbage i folden
  22. Langt pokker i MOL

    Det får jeg lige kigget på - tak for tippet Den gode lange pause holdt, så jeg fik trænet hele skroget igennem, minus lægge - dem ordner jeg når jeg er hjemme efter fyraften. Ellers 55 effektive minutter med alt indenfor 10 skridts afstand og derfor en masse supersættet. 2 sæt rows 2 sæt træk til bryst m underhåndsgreb 3 sæt biceps 3 sæt frontsquat - går fint i alm flade sko 2 sæt bulgarsk split-jumps 3 sæt leg extensions 3 sæt siddende lårcurl 2 sæt bænkbres, DB 2 sæt laterals 2 sæt fransk pres, DB 2 sæt mave 2 sæt hyperextension Satser på en hviledag i morgen men at få sat en masse møbler på plads.
  23. Langt pokker i MOL

    Egentlig ville jeg i FW men har lige opdaget, at min sidste pause på arbejde er på lidt over en time. Så jeg har taget skiftetøj med og satser på en lille hurtig fullbody, hvis ikke “Optimizeren” laver om i min tjeneste, når den opdager pausen. Men så bliver det bare FW i morgen. I stedet var jeg en lille tur på Zwift. 2 x 8 x 40/30. Der er efterhånden ikke meget snot tilbage i hovedet men jeg kan alligevel godt mærke, at vejrtrækningen ikke kører helt som den burde. Men det lysner trods alt og jeg håber at formen er nede og skrabe bunden og det går fremad herfra.
  24. Langt pokker i MOL

    Først - jeg fik desværre ikke trænet i dag. Men badeværelset er færdigt og gulvafdækningen er taget af men står opbevaret i entreen indtil i morgen. Der fulgte også let rengøring efter håndværkerne med. Da toilettet kom op kort før juleferien, gjorde jeg selv badeværelset rent for at kunne bruge det, så den tid sparede de. Til gengæld fik jeg tips til at fjerne “glemt kalkfjerner på gulvet”, sorte umulige skjolder fra når jeg var vasket hjulene til bilen og lign kæde/bremsesnavs fra cyklen. Så i Silvan og købe de rigtige rengøringsmidler og det gjorde jo en verden til forskel. Det tog næsten tre timer at komme i bund men nu står det totalt funklende overalt. Jeg fik også købt en masse andet krams, så der røg sgu et par tusind. ... Jeg er begyndt på at stå tidligere op og har taget vækkeuret til hjælp. Primært for at kunne nå at få trænet (nok) før arbejde. Men så kan jeg også komme i Netto og gafle nogle af de frugt og grønt-varer, der er sat ned pga dato. Jeg er dødtræt af peberfrugter og gulerødder men gider ikke stå og snitte og smide alt det ud, som jeg ikke når at spise, hvis jeg går efter noget mere blandet. Demoraliserende, så er vægten højere nu end før jul, efter jeg har skruet op for mit grøntindtag men jeg håber da at det vender. Nu mangler man bare at beslutte om det nye toilet skal byttes. Der er en ”løber” i emaljen indvendigt i kummen - umiddelbart kun kosmetisk men....Så det er ikke sikkert at jeg får fred fra i morgen alligevel.
  25. Langt pokker i MOL

    Planen var en tur mere på Zwift men så fik jeg alligevel mod på at tage på cykelbanen. 20 minutters dejlig opvarmning; først 10 minutter med de langsomme og så 10 med de hurtige, hvor de sidste 1-2 minutter gik ned i fart, da vi indhentede en mindre gruppe som vi undlod at overhale. De føltes tungt og nåja..... sidste jeg var på banen sluttede jeg af med spurter, så jeg havde en 13´er bagpå i stedet for en 15´er. Den skiftede jeg og imens dukkede en af de to H50-sprintere op vi fik en hyggelig sludder. Så 20 omgange progressivt. Jeg fik snakket så meget at jeg ikke kom med på mit sædvanlige hold men et hold hurtigere end normalt - lidt kikset, især nu jeg er ude af form. Jeg havde dog koncentreret mig for meget om snakken, så jeg havde godt nok pillet 13´eren af men også sat den på igen Men OK, det var helt uproblematisk at følge med, med den tungere gearing. Herefter skulle vi tage halve omgange, så jeg valgte at lade den blive siddende. Fem godt tunge antrit - ikke så meget puls og vejrtrækning som sædvanligt men omvendt syrede lårbasserne pænt til på den fede måde. Teknikken var virkelig ussel og jeg kunne hverken træde rundt eller holde cyklen nede på stregen. I pausen fik jeg sat 15´eren på. Til sidst kørte vi 20 omgange progressivt igen. Med den vanlige gearing måtte jeg give fortabt efter min næstsidste føring.- jeg kunne nok godt have siddet med et par omgange med men ville eksplodere og ødelægge det for de andre, så forlod holder i tide. Jeg gad ikke rulle af Håndværkerne har været her med spejlet til badeværelset og sat “spejlklipsene” op. Elektrikeren har sat en lampe op og sluttet den til. Nu mangler der bare en stikkontakt og at spejlet og ventilationsristen skal op. Arbejdet skal synes på torsdag og så bliver gulvafdækningen forhåbentlig også snart fjernet.