Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    10,996
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

Everything posted by Gregers TF

  1. kan ikke tage på i vægt

    Som Salt klogt skrev, du er midt i voksealderen. Du vil ikke tage fedt på, selvom du gerne vil. Pludselig en dag sætter det sig og så er du småfed og så er det pisse besværligt at blive slank igen. Mange lykkes aldrig med det og er tykke til de dør. Lige nu virker det nok svært at tro men når du bliver ældre, så kan du ikke se på en pose chips uden at tage på. Begynd hellere at styrketræne og få noget muller på skroget i stedet for. Jojo, jeg indrømmer at det tager længere tid og kræver en større indsats. Men det med fedtet kommer du til at fortryde helt vildt om et par år. Måske allerede næste sommer. Musklerne vil være så meget federe at se på end blæver på vommen. Det er ikke det du vil læse men tro på os....
  2. Langt pokker i MOL

    Krise krise , eller ej. Slet ikke rigtigt men.... Det bliver en nuldag i morgen, da jeg kommer til at gå i vaskekælderen efter fyraften og møder for tidligt til at træne inden. Så efter job i dag skulle jeg altså få styrketrænet. Hjem og lige hurtigt om nettet og på TTV og se om Trump elle vores "pragtfulde" trafikminister havde lavet flere genistreger. Og da opdagede jeg at der kom Olsen Banden på TV2. Det blev et kompromis, hvor jeg missede det første kvarter og snittede en masse øvelser. Romasine: 4 minutter Frontsquat: 3 x 3 x 80, ingen øgning - stadig let og korte pauser Hexbar DL: 2 x 10 x 100 Soleus: 3 x 30 x 30 Læg i benpres: 3 x ca20 ril fail Kropahævninger: 10, 9 Bicepscurl: 10 x 20 alt flettet. Kosten kører faktisk FOR godt. Da jeg tog ned og træne havde jeg indtaget 1850kcal og det et jo for lidt. I går måtte jeg også spise ekstra før sengetid (men vågnede jo alligevel sulten). Må sørge for at få ædt lidt mere i løbet af dagen.
  3. Langt pokker i MOL

    Dav og velkommen til min nye log. Jeg er blevet fed ifølge de officielle tal. Og også ifølge spejlet. Og jeg vil ikke bare lade stå til. I flere år har jeg rutchet op og ned i vægt og især skiftet mellem at motionere og ikke-motionere uden det store held over længere sigt. Jeg har to store ting at tage fat i: 1 Jeg altså et stort problem med at min hjerne ikke stiler efter at jeg skal være mæt men proppet. Om det nogensinde går væk er tvivlsomt men hvis jeg lærer at tackle det, i hvert fald nogenlunde, vil det være et kæmpe fremskridt. 2 Når det begynder at gå godt med motionen lader jeg stå til i stedet for at holde fast. Ny log - ny metode Mine (for) store og (for) uoverskuelige planer har haft det med at løbe ud i sandet. Så i stedet for de store planer vil jeg nu nøjes med ugemål. Men ikke for resultaterne, men for vejen og metoden. Realistiske ting tilpasset efter planlagte aftaler og arbejdstider således at de skulle være til at opnå. Hvis det alligevel skrider er det kun for resten af ugen men fra om mandagen er det op på hesten igen. Stille og roligt vil jeg hver uge sætte fokus på nogle ting og forsøge at gøre dem til gode vaner ved at gentage dem som ugemål igen og igen. Overordnet er slutmålene de samme men prioriteringen er ændret, da jeg i sidste uge fik besked om at arbejdet giver 11 gratis besøg hos en diætist. Jeg har ingen anelse om hvad det indebærer, men hvis jeg skal leve af klidkiks, radiser og kinakål og løbe 5km og dagen er det ikke interessant, men kan jeg indarbejde spinning, styrketræning og et fornuftigt proteinindtag siger jeg nok ja-tak. Og så skal resten af året indrettes efter disse overordnede mål: Indtil jeg ved hvad der sker med diætisten skal der bare styrketrænes og vægten ikke stige alt for meget kan den falde udelukkende ved at fjerne nogle at de værste unoder er det fint. Med diætistens hjælp skulle der gerne ryge nogle kg helst sammen med tung styrketræning så det ikke er for meget muskelmasse som forsvinder. Hvis livvidden kan komme under hoftevidden bliver jeg meget glad. 8/1 får jeg nye arbejdstider og de bestemmer hvad der herefter skal ske. Om jeg igen skal leve i konstant søvnunderskud eller ej bestemmer hvor højt jeg vil sigte. Men indtil foråret skal det være noget med splittræning som jeg har glædet mig til livvidden skal holdes. De næste 80 dage har jeg menneskelige arbejdstider. Hvis det ikke kan lade sig gøre at rette skuden op nu, kan det nok aldrig lade sig gøre. Hvis her er nogen som følger med regelmæssigt, må man gerne prikke hvis tingene er ved at løbe af sporet. Jeg har ingen familie eller omgangskreds til nogen nytte i denne sammenhæng kun mig selv og MOLboere.
  4. Livsstilsændring Vægttab

    Mon ikke energien skyldes følelsen af kickstart og masser af gåpåmod? Men jeg ved reelt ikke om man bliver sløv af fast food. Man bliver i hvert fald ikke frisk af det, så måske? Jeg tør dog godt vædde på at du dør for energi i længden, med kun 1500kcal plus du risikerer en reaktion fra kroppen, så dit vægttab går i stå. Der er godt nok delte meninger om den teoretiske baggrund men i praksis er der rigtig mange der er faldet i fælden og har nydt et dejligt hurtigt vægttab i starten af kuren. Jeg formoder at sygeplejersken er enig og også “holder en peptalk” om protein-indtag. Man kan dog omvendt også sagtens kickstarte et hurtigt vægttab men min personlige tilgang er, at det alligevel er lettest i begyndelsen, så ingen grund til at spille de høje kort ud fra start. Lige nu er du i en situation at næsten ligegyldigt hvad du gør, er det bedre end før. Lidt ligesom når folk rejser sig fra sofaen og begynder at træne. Uanset hvordan de træner, så vil de komme i bedre form. Siden vil det kræve at de træner rigtigt for at holde fast i fremgangen. Det med medicin tør jeg ikke kloge mig på. Principielt vil jeg ville jeg helst klare den uden. Evt have det i baghånden hvis vægttabet stopper for tidligt. Der er også lige det med ikke at tabe sig hurtigere end at huden kan følge med.
  5. Langt pokker i MOL

    I går gik jeg i seng 22:40 og forventede derfor at vågne nogenlunde tidligt i morges og havde ikke sat vækkeuret, 10:05 blev den. Bevares, jeg vågnede en del gange fordi maven rumlede af sult, men alligevel overraskende. Så kunne jeg ikke nå at styrketræne før arbejde, i stedet blev det til plan B = en god halv time i z2 på turbotræneren på "tom" mave. Det er dog imod min "religion" at træne på helt tom mave, så havde nappet en proteinshake.
  6. Livsstilsændring Vægttab

    Totalt fedt at du har taget fat om nældens rod. Virkelig! Men for din egen skyld, så find én i en fart der kan hjælpe dig med kosten. Du kommer til at fortryde lige så meget, som hvis man tisser i bukserne for at holde varmen i frostvejr. Ikke at jeg er klog nok til at kunne stille den fine forkromede løsning op, for det er jeg ikke men jeg kan se når noget er galt og mine røde lamper lyser. Hvis det er noget din læge har fundet på, så få fat i en anden.
  7. Langt pokker i MOL

    Planen var egentlig styrketræning men jeg synes de sidste to pas på cyklen har været lidt flade i det, så jeg valgte turbotræneren i stedet. Ikke smart. Stængerne VAR trætte her på fjerdedagen og dert var en af de dage med elektrisk støj i lejligheden og wattmåleren tossede ud og virkede kun halvdelen af tiden. Tit var den ude så længe, at snittet i intervallerne blev trukket ned at nul-målingerne. Alt i alt forsvandt min motivation/rygrad til at køre de tabataer, der lige i dag nok alligevel ikke havde kunnet gennemføres. Jeg klippede dem over og kørte 2 x 4 x 40/20 i stedet og så 20 min i sweet spot, øgende til vo2max til sidst. Nu var jeg så slidt i dag. Men jeg tror alligevel at jeg vil klippe nogle procent i wattene i over-FTP-intervallerne her mens jeg er på skrump. Jeg kan godt mærke forskel på trætte stænger pga. hård træning og så den følelse træthed, når der ikke er spist nok. Så kan det ske at jeg på gode dage kan gå over mål og så er det en succes men det er bedre end tit at faile - det skulle jo også helst være sjovt. Bæltet i arbejdsbukserne har vundet et hul i dag - det er jo i hvert fald rart.
  8. Langt pokker i MOL

    45,5 km med Hvidovre ude på “Holmen”. En omgangs opvarmning. 2 omgange i 3-mandshold. Første omgang i lavt gear og anden omgang i tungt. 2 omgange i 6=mandshold i rulleskift det meste af tiden. Tempoet skruet op til sidst inden den blev givet fri, det havde jeg ikke lige overskud til at lege med i. Det var så også eneste gang jeg var presset, resten var ret hyggelig kørsel. 2 små runder med 100m spurt. Jeg opgav ret hurtigt, da mine klamper har så meget slup på i alle retninger, at jeg var bange for at trække mig ud. Jeg kan heller ikke hverken mærke eller høre det klikker, når jeg klikker i, så jeg må nok spendere noget nyt. Overvejer kraftigt at skifte til speedplay, nu jeg alligevel ikke gider køre i snevejr. Jeg trækker dog på kassekreditten på på budgetkontoen og den som dankortet er tilknyttet, så er ikke så glad ved den slags udgifter lige i øjeblikket. http://tpks.ws/eXC9l
  9. Langt pokker i MOL

    Inden banecykling (trænervikar igen i dag) stod jeg egentlig under den varme bruser og prøvede at trække tiden så jeg ikke kunne nå det. Som vanligt ombestemte jeg til sidst og panikkede i tøjet og ned til bilen..... med is på ruderne. Nå men der var grøn bølge, så jeg nåede det alligevel næsten til tiden. Benene var ret off efter i går (havde indtaget 1600kcal da jeg kom hjem fra arbejde 20:30 - det restituerer man ikke godt på) og jeg blev sat, da der manglede 6 omganges opvarmning. Første interval gik op i hat og briller. Alle var på banen på blå streg og man skulle så som par tage en omgang. Feltet var langt, så for at have noget at arbejde med, så lå farten på 40-42 i timen. Det gjorde bare at de par der var ude og tilfældigt sammensat gik i stykker. Da jeg blev væk fra min makker og lå bag én der havde opgivet og folk overhalede både højre og venstre om, trak jeg stikket og kørte af banen. Det var sgu for farligt. Næste interval var den klassiske 4 på blå/4 ved barrieren, dog uden afsluttende kørsel på sort. Scratch over 16 omgange, delt i to hold tilfældigt sammensat. Fredeligt med halve omganges føringer de første små 14 omgange. Så stak banens hurtigste mand af. Jeg lå længe fanget i indersporet inden jeg kunne komme ud. Fik kørt en spurt på 400-450m og det har jeg aldrig før prøvet på banen. Fik dog ikke fanget ham og var heller ikke tæt på. Men selve spurten var faktisk god, trods længden. Herefter scratch over 12 omgange. Trænerens melding var at vi skulle køre på ham - han skulle bare ikke vinde igen. Han holdt egentlig bag mig fra start men møvede sig foran mig på den døde omgang og så var det jo bare at klistre til hans hjul og spurte fra ham til sidst. Han kan være nok så hurtigt men når han har ligget i front 6-8 omgange, så vinder man ikke.
  10. Langt pokker i MOL

    En time i FW i går aftes. Kun overkropstræning og fri leg. En masse fail- og dropsæt. Sikkert ikke særligt givtigt men nuij, det var sjaw at tosse rundt og te sig som en 15-årig.
  11. Vægttab for et barn!!

    Nej - bare nej. Det skal der slet ikke svares på, for du skal ikke lade være med at spise - det er pløk åndssvagt. Det er Ok at du spiser mindre og sundere men det er så også det du skal.
  12. Langt pokker i MOL

    Jeg er stadig ikke god til at slippe ipad, TTV og TV2news når jeg burde gå i seng, det må jeg nok lige give noget fokus. Jeg havde fat i snoozeknappen nogle gange, inden jeg kom fri af dynen mere end en halv time efter 9:10 som var planen. Hurtigt i LIDL og handle til madpakke og på turbotræneren til 3 x 15min @ sweet spot. Banecyking i morgen og formodentlig landevej torsdag hvis vejrudsigten holder. Jeg har bidt i det sure æwle og skrevet pænt undskyld til HvidovreCK og er medlem igen. Hvis jeg også kører med en anden klub (Hvidovre kører ikke på de normale dage for klubtræning), kan jeg cykle sammen med andre ca en gang om ugen og det vil nu alligevel gerne kunne.
  13. Langt pokker i MOL

    Første uge overstået. Lidt fodfejl på kosten, helt som forventet pga. mange fridage sidst på ugen. Cardiodelen kom til at mangle lidt intensitet og volumen. Denne uge piller jeg 2 sæt af hack-squat, så jeg ikke igen bliver så hæmmet af DOMS i lårene.
  14. Langt pokker i MOL

    Det ville være lemfældig omgang med sandheden, hvis jeg påstod at jeg var topmotiveret, da jeg til aften smuttede i FW - bare at skulle ned i en frostkold bil.... jeg har ikke rigtigt fået varmen siden turen i morges Det blev også belejligt amputeret, da jeg havde glemt at få min drikkedunk med. Romaskine: 5min Læg i benpres: 3 x 12 x FS Soleus: 3 x 30 x 30 Frontsquat: 3 x 3 x 80 Hexbar-DL: 2 x 10 x 100 Glutes: 2 x 8 x 210 Lårcurl, liggende: 2 x 8 x 120 Chinups: 2 x 8 Bænkpres: 2 x 8 x 34 Skulderperesmaskine: 2 x 9 x 90 Mavemaskine: 2 x 10 x FS + halv plade Hyperextensions: 2 x 12
  15. Langt pokker i MOL

    Det lykkedes at køre med Hvidovre, Sadlen viste sig at være en del for højt oppe men det problem kunne jeg låne mig ud af. Ca. 78km blev det til i et, heldigvis for mig, yderst adstadigt tempo. Som altid i den klub lægger man for hårdt ud og så fiser intensiteten stille og roligt ud. Samtidigt vågner jeg selv mere og mere op som natten kommer op afstand, så jeg sidder og har lidt at rive i fra start (i dag decideret krise i de stadig DOMS-ramte lår efter 45-60 min) men kan så bade mig hjem. I dag med den dobbelteffekt, at stængerne vågnede efter turen op af Geels Bakke samtidigt med at tempoet generelt dykkede efter bakken. Men virkelig dejlig at komme ud, det må jeg jo nok indrømme og faktisk også rigtigt fedt at køre sammen med andre igen. Hvis bare der ikke skulle holdes de forpulede bagerstop. Det er slemt nok om sommeren men det er grumme koldt på denne årstid http://tpks.ws/l9WqL Der skal skiftes vandrør i blokken i morgen, så der hverken er koldt eller varmt vand fra 8-15. Overvejer at tage i FW i aften og så holde nuldag i morgen med god samvittighed.
  16. Langt pokker i MOL

    Har jeg mon tænkt på det hele??? Planen er at køre med HvidovreCKs mosjoer i morgen. Men at være i kageform og samtidigt hæmmet af en defekt bagskifter, det turde jeg ikke løbe an på Sidste forår havde jeg planer om at skulle cykle til og fra arbejde igen men mine arbejdstider blev ikke som forventet, så det droppede jeg. Men jeg nåede at få min gamle pendler-racer hen til Heino og få den gennemgået fra A til B, så den fik jeg gravet fri på pulter-altanen og har fået gjort den klar. Tror jeg da. Pumpeholderen er monteret under flaskeholderen og pumpen er på. Nyt dæk/slange bagpå og ny slange i foran, hvor dækket næsten ikke har kørt, Skærmene rasler næsten ikke. Sadeltasken er sat på og fyldt op. Computerholder er flyttet over og speed/kadencesensoren er parret med computeren. Lille testtur rundt om blokken - styret sat to spacere ned. Jeg har købt en banan til turen. Tja bum bum........
  17. Langt pokker i MOL

    Nuldag i går, hvor jeg blev mere og mere "invalid" af DOMS i quads. Meningen var ellers at cyklen skulle dyrkes her i friweekenden uden aftaler, men det vil lårene altså ikke helt lege med på. Jeg har dog lige været på på turbotræneren for 2 x 15min sweet spot med et kvarter i z1/2 på begge sider. Lårene ville ikke træde hårdt, så det lå lige for at tage den i let gear. Det værste var dog at komme på af og på cyklen - altså at få benet over sadlen, av! Håber at komme udendørs i morgen men nu må vi se hvor ondt det gør, Nu finde DR3 og se "Dybet" i den lange udgave. Det var en gang en af mine favoritfilm men det er længe siden jeg har set den sidst.
  18. Langt pokker i MOL

    Først et stort undskyld til jer der læste indlægget ovenover, før jeg til formiddag fik luget ud i alle skrivefejlene. Jeg var vist mere træt end jeg var klar over, da jeg skrev Det mærkede jeg også i dag, for den var over 10 før jeg fik øjne. Det blev lidt fortravlet inden jeg kørte op til mor - også turen i FW, hvor øvelser til glutes, triceps og biceps udgik pga. tidsmangel. Lårene var trætte efter i går og ballerne ramt af mild DOMS. Romaskine: 5 minutter Læg i benpres: 5 x 12 x 180 Squat: 4 x 6 x 85 Hack-squat: 4 x 8 x 110 Lårcurl, siddende: 3 x 8 x 60 Kropshævninger: 3 x 8 Bænkpres: 3 x 8 x 32 Skulderpresmaskine: 3 x 8 x 90 Mavemaskine: 3 x 8 x fullstack + halv plade Hyperextensions: 3 x 15
  19. Langt pokker i MOL

    Banecykling. Vikar og en time ekstra. Mens de andre begynder at køre vinterrusten af, så kører jeg som jeg plejer og rasler ned gennem hierakiet., så jeg var på hold 2 i dag. Den tendens er helt ligesom alle de andre år, hvor jeg "topper" i den tidlige vinter og så går den relativt nedad derfra. I de korte intervaller havde jeg nogenlunde fat i den lange ende men når vi kørte lang tid ad gangen (og det gjorde vi i dag), så syntes jeg det gik hurtigt uden jeg dog var panikpresset. Efter opvarmningen som indeholdt et holdinterval gik vi over til tekniktræning. Herefter 5 reelle intervaller, uden jeg helt kan huske hvad vi lavede. Jeg landede på lidt over 62km, så en af de længste (hvis ikke DEN længste) ture siden sommercyklen røg på turbotræneren. I flere intervaller gik der lidt tid, før jeg fattede hvad det gik ud på, http://tpks.ws/GIRbS
  20. Langt pokker i MOL

    Det du skriver er vel egentlig det bedste argument for IKKE at vælge købeprogram-løsningen. Hvad skal jeg, hvad vil jeg? Hmmm..... - fisk. Jeg har ikke planer om hverken at køre La Marmotte, prøve at hænge på én omgang af D, køre Sjælland Rundt eller andet vildt. Det havde måske gjort det lettere hvis jeg havde et mål men det har jeg ikke. Nok bare brænde noget krudt af på en sjov måde og forhåbentlig have lidt bedre kort på hånden end ellers, til den tid hvor manden med leen får øje på én. I dag mødte jeg "tidligt" og var væk 11-19-ish. Før arbejde fik jeg lavet et lille kvarters core-træning og så lidt kropshævninger (til projektet med 20 i træk).Var sløv og dehydreret efter fyraften, så jeg kom ikke på træneren. Havde hverken planlagt eller forventet det, heller. Fridag i morgen. Vi har lige afsluttet søgning af hovedferie (sommerferie ml maj og september) og i morgen bliver der åbnet for søgning af de dage der blev til overs. Skal nok hurtigt beslutte om jeg gider søge fri til f. eks. at køre med i DGI-cup eller lign., inden dagene bliver snuppet af andre. Det blev ikke til meget deltagelse i -17 men jeg synes jo at konceptet er sjovt og tror, jeg ville have godt af noget afveksling.
  21. Tinapigens log!

    Nu må jeg lige høre.....der var en anden her på MOL der for et år eller to siden også tumlede rundt med noget lign. Han frarådede at gamle folk som mig skulle begynde på den slags pga risiko for forstuvninger og lign. Hvad har du af erfaring... kan man holde det på et plan så man nøjes med blå mærker og ikke brækker knæ og fingre bagover på hinanden? Nu er arbejdet så i vejen det næste år men jeg tror at det kunne være virkelig fed spas. Som dig, absolut mest at rode rundt på gulvet mens det med at slå og sparke næppe kommer i den højeste kurs.
  22. Langt pokker i MOL

    Man kan kun elske youtube, jeg havde nu ikke regnet at det fandtes men jo.... Nå, men nu er det alvor selvom det bliver en blid opstart, da jeg er heldig og har ramt den uge i turnus med ekstra fridag, så jeg kun har 3 arbejdsdage i denne uge og det er jo primært dem, der skal trække afmagringslæsset. Kalorietælling kører igen uden jeg nidkært jagter et tal. Kan jeg lande omkring 3000kcal er det fint i første omgang. Dagen startede med 3 x 10min @ sweet spot, før jeg skulle futte med tog.
  23. Langt pokker i MOL

    Da jeg var var knejt holdt vi altid baghjul Hellig tre Kongers aften - altså i aften. En sidste tur om juletræet og en ekstra julegave eller to blev det også til. Hermed sæsonens sidste julesang på floppotron. De der er gamle nok kan måske huske at i vores barndom kom et af computerbladene med et program, de kunne få Commodorens diskettestatioen (gode gamle 1541) til at spille musik. Det var jo fuldstændigt vildt, dengang. Det koncept er der nørdet videre på ....og hvem sørger for weekendmusikken i år?
  24. RIP John Young. Godspeed.

  25. Langt pokker i MOL

    Jeg havde et dokument jeg skulle sende fra min bærbare til min arbejdsemail. Lige akkurat her til morgen bruger den så langt over en halv time til en opdatering. Eftersom jeg ikke havde forestillet mig SÅ lang ventetid, ventede jeg på den. Resultatet var at der kun var en halv time til overs til turbotræneren, inden arbejde. I stedet for noget z2-3-ish i lidt længere tid, blev det til 2 x 10 @ den lave ende af sweet spot zonen.