Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,350
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    62

Everything posted by Gregers TF

  1. Langt pokker i MOL

    Dav og velkommen til min nye log. Jeg er blevet fed ifølge de officielle tal. Og også ifølge spejlet. Og jeg vil ikke bare lade stå til. I flere år har jeg rutchet op og ned i vægt og især skiftet mellem at motionere og ikke-motionere uden det store held over længere sigt. Jeg har to store ting at tage fat i: 1 Jeg altså et stort problem med at min hjerne ikke stiler efter at jeg skal være mæt men proppet. Om det nogensinde går væk er tvivlsomt men hvis jeg lærer at tackle det, i hvert fald nogenlunde, vil det være et kæmpe fremskridt. 2 Når det begynder at gå godt med motionen lader jeg stå til i stedet for at holde fast. Ny log - ny metode Mine (for) store og (for) uoverskuelige planer har haft det med at løbe ud i sandet. Så i stedet for de store planer vil jeg nu nøjes med ugemål. Men ikke for resultaterne, men for vejen og metoden. Realistiske ting tilpasset efter planlagte aftaler og arbejdstider således at de skulle være til at opnå. Hvis det alligevel skrider er det kun for resten af ugen men fra om mandagen er det op på hesten igen. Stille og roligt vil jeg hver uge sætte fokus på nogle ting og forsøge at gøre dem til gode vaner ved at gentage dem som ugemål igen og igen. Overordnet er slutmålene de samme men prioriteringen er ændret, da jeg i sidste uge fik besked om at arbejdet giver 11 gratis besøg hos en diætist. Jeg har ingen anelse om hvad det indebærer, men hvis jeg skal leve af klidkiks, radiser og kinakål og løbe 5km og dagen er det ikke interessant, men kan jeg indarbejde spinning, styrketræning og et fornuftigt proteinindtag siger jeg nok ja-tak. Og så skal resten af året indrettes efter disse overordnede mål: Indtil jeg ved hvad der sker med diætisten skal der bare styrketrænes og vægten ikke stige alt for meget kan den falde udelukkende ved at fjerne nogle at de værste unoder er det fint. Med diætistens hjælp skulle der gerne ryge nogle kg helst sammen med tung styrketræning så det ikke er for meget muskelmasse som forsvinder. Hvis livvidden kan komme under hoftevidden bliver jeg meget glad. 8/1 får jeg nye arbejdstider og de bestemmer hvad der herefter skal ske. Om jeg igen skal leve i konstant søvnunderskud eller ej bestemmer hvor højt jeg vil sigte. Men indtil foråret skal det være noget med splittræning som jeg har glædet mig til livvidden skal holdes. De næste 80 dage har jeg menneskelige arbejdstider. Hvis det ikke kan lade sig gøre at rette skuden op nu, kan det nok aldrig lade sig gøre. Hvis her er nogen som følger med regelmæssigt, må man gerne prikke hvis tingene er ved at løbe af sporet. Jeg har ingen familie eller omgangskreds til nogen nytte i denne sammenhæng kun mig selv og MOLboere.
  2. Langt pokker i MOL

    68,6km blev det til. Dog ikke rundt om Roskilde som planlagt, da jeg for vildt i et stisystem og keglede rundt i omkring 20 minutter, inden jeg endte få km fra hvor jeg “blev væk”. Og så kunne jeg ikke når det før arbejde. Så meget for ikke at ville cykle på vejen i 5-700meter men tage stien. Da jeg havde geografien på plads, kørte jeg ud i modvinden og ville køre de planlagte sweet spot men endte næsten oppe i ftp. Efter små 18 minutter løb jeg tør for vej og stoppede tiden. Efter 6-7 minutters pause-rul, kørte jeg retur og fik 16 minutter i lidt over ftp, da jeg ramte Risby med fokusfjæset på. Det var bare alt for meget trafik til at hamre igennem i medvinden, så jeg stoppede tiden og så klaskede jeg sammen bagefter. Efter længere tids stille rullen, kom jeg til live igen og køre lidt vo2max-ish fartleg mellem de lyskryds det var oplagt. Det passer ikke super godt med arbejde og fritid de næste dage, så oplagt at give kroppen lidt ro. Jeg skal også snart have cyklen omkring smeden - den knager og brager nede fra kranken, dog uden der er slør i.
  3. Langt pokker i MOL

    Jeg turde ikke helt satse på at Greve Trim kørte intervaller og da jeg fik en køreinvitation fra kollega og hans kone, så tog jeg den i stedet, Jeg tyvstartede dog med at køre to blokke 30/30 (>160%ftp) ude på diget. 9 den vej med med mest medvind og efter 5 minutters pause 11 den anden vej. Sidst i blok 2 måtte jeg svitse tændstikker af for at holde wattene oppe på målet men det gik. Jeg var desværre begyndt at rense cykel inden jeg kørte og det tager jo altid længere tid end man håber, så de efterfølgende 3 x 3/3 vo2max blev kun til én og så noget intervalrod mellem bomme og andre forhindring. Og så meget senere en ca. 2min supra vo2max, da jeg kørte i forvejen til en kirke for at tanke vand. Og en enkelt god lang skiltepurt. 96km og fik tømt 4 flasker på cyklen igen. Turen med de to andre var dog meget langsom, da hun var øm i stængerne af at lægge fliser. Hun plejer ellers at køre fint men i dag var hun ikke i hopla. Det var jeg egentlig heller ikke længere, så fint mix af hurtig og langsomt kørsel. Jeg skal først møde 15:01 i morgen, så jeg håber at benene er blevet klar til at levere en indsats, inden :
  4. Langt pokker i MOL

    Til formiddag, den sædvanlige gang vedligeholdelsesstyrk af core og overkrop. Jeg er godt ristet i stængerne efter i går men lå også på kun 3500kcal - “kun” i forhold til de 100km med nogenlunde stram kæde.
  5. Langt pokker i MOL

    Jeg havde sørget for at være frisk i stængerne til dagen tur med Greve Trim. Programmet der var meldt ud på fjæsen var lige mig, så selvom det ikke var holdt op med at regne, var jeg taget med alligevel. Det stoppede dog kort inden men vejene var stadig pladdervåde. Måske derfor et ringe fremmøde og træneren var der heller ikke. Af os 6 var det også kun mig der ville køre intervaller, så det blev i stedet til en tonsertur. Så skulle jeg hellere have kørt intervaller på egen hånd tidligere men nu var jeg her. Der skete ikke alverden. Den eneste fra hold 1 ville ikke køre sig ud - man trådte nu ganske friskt til. En af de andre synes åbenbart at han ville prøve mig af, for hver gang vi førte sammen kørte han stabilt forhjulslir i monsterlange føringer og den blev skruet pænt op, når jeg lukkede hullet. Efter nogle gange holdt han op og holdt derefter ret lav profil. Eneste reelle indslag var da jeg fik lokket hold-1-manden til en skiltespurt efter vi havde taget en pæn lang føring med bund i - et af de få tidspunkter de to kvinder ikke snakkede. Jeg lod ham starte lidt før mig og fik omsider et godkendt peakpower i kassen. Spurten var dog ikke noget, for han stoppede med at træde da jeg begyndte at trække fra. Men jeg prøvede da. 100,5km. Næppe den store træingseffekt men den trættede godt. Jeg giver benene fri i morgen og håber på bedre fællestræning på torsdag - ellers overvejer jeg at lade dem køre og selv hitte på intervaller.
  6. Got legs?

    Ser fornuftigt ud. Men det er svært at ville det hele. Om 20 år har du også kroppen imod dig og ikke kun det med tiden Jeg kan i hvert fald ikke overkomme både styrketræning og cykling med klubben, men er selvfølgelig også på et generelt lavere niveau - det betyder naturligvis også en del. Lige præcis det du skriver til sidst med at det kun er en måned eller to man "normalt" får styrketrænet benene optimalt pga langt tids tilvænning, ville jeg gerne ud over i år. Måske man skulle starte styrketræningen op for stængerne om 4 uger, når jeg skal til at cykle det meste alene også lade cykelformen dalre lidt. Tak for input og idéer :-)
  7. Got legs?

    Nu skriver du jo ikke långere specifikt om selve træningen og du behøver heller ikke svare hvis du ikke gider eller det er en "forretningshemmelighed" hvordan. Men ellers er det velkomment med hvordan du får flettet styrketræning og cykling sammen, jeg tænker på mængden, timingen og hvilke kompromisser der er cykelmæssigt (hvis der er nogen). Og hvor må det bare være totalt lækkert, at kunne træne når man har lyst og det passer, uden at skulle ud og hen i et motionscenter.
  8. Langt pokker i MOL

    Herhjemme er det ikke til at drive en anstændig skiltespurt op. Men se nu her..... det er jo paradisiske tilstande. Ikke engang til banetræning er vi i nærheden af denne herlighedsværdi. Ku' godt
  9. Langt pokker i MOL

    Det var heldigt nu det ikke sådan direkte har noget med træning at gøre. Det blev en sen aften. Dejlig varm og de flotteste lysende natskyer. Og en masse nostalgiklip på youtube. Måske især med høhø over Tryksen fra Vinterbyøster der vel er lidt en parodi på mig. En regelret stivstikker, hvor der alligevel er lidt alm. menneskelighed af finde for de få, der får prikket hul i overfladen. Jeg kom sent i gang i dag men fandt hjemmetræneren og fik kørt 45 minutter i zone 1 på tom mave - bortset fra en proteinshake. Jeg fik ikke spist alverden i går, ca. 3500kcal og da jeg kom sent i seng, sov jeg som en sten og var ikke oppe og spise. Det var oplagt at udnytte til noget fedtforbrænding. Nu vommen var tom for mad, hoppede bæltet til arbejdsbukserne også et hul længere ind end normalt, trods de kom direkte fra tørrestativet. Jeg ville genre holde fast i det dumme vægttab. Det er “snart” tid at styrketræne igen og jeg ville altså fælt gerne prøve bare een vinter, at træne i kalorieoverskud, så resultaterne er bedre end i underskud. Det var jo heller ikke meningen at vejret skulle være så godt og jeg skulle have så meget fri til fællestræning. Jeg havde forventet at sidde og lumre i stuen med HIIT, hvor jeg bedre kan tabe vægt. Men men.... det er et fantisktisk godt bytte og jeg nyder hver tur på cyklen i et tempo jeg ikke havde turde drømme om - helt bogstaveligt.
  10. Langt pokker i MOL

    Tak, Henrik, for din video med Shaggy. Ham havde jeg da glemt alt om. A propos fortid, så blev vores "skrøbelighed" lige opfrisket i går og i dag. 1/8 har jeg været ved DSB i 20 år og smider i anledningen lidt analoge jernbanebilleder i min Instagram. Så jeg var i papirbillederne i går. Puha, vi bliver gamle. Og vi dør. I dag døde Jeppe Bisgaard af kræft i hjernen. Var det 46 han blev? Han var en af de vigtigste mennesker for dansk hiphop da jeg var yngre. Jeg hader at blive fotograferet, så har heldigvis ikke mange billeder fra min fortid. Men der var et fra for 15 år siden - shit nogle solide overarme jeg rendte rundt med dengang, det var da syret. Men det var dengang. I dag har CH så fødselsdag. Da Kermit og jeg kørte oppe i Hørsholm Cykel Motion, skulle vi stramme os an når han trådte igennem. Nu sidder han så i kørestol og sidder. Alle på MOL spræller i nettet og prøver at udskyde det uundgåelige ved at holde os i gang. Måske virker det også. Lidt. Alligevel kan det hele pludselig stoppe på ingen tid, selvom vi prøver. Når solen er væk må jeg hellere rykke ud på altanen og nyde.... nyde mens man kan. Undskyld, et upassende indlæg
  11. Langt pokker i MOL

    Da vækkeuret ringede 7:25 fik det tæsk. Nææææh, ikke noget blødsødent tryk på snooze. Jeg drømte og jeg var træt og ville sove videre. Og jeg kunne ikke falde i søvn igen. Lidt i 8 opgav jeg og konstaterede også, at det blæste vel rigeligt til de høje fælge på tricyklen og en tur med HvidovreCK alligevel var en god ide. Der var stort fremmøde og niveauet meget blandet. Nogle af de ældrer herrer som i forhold deres alder kører fantastisk men i faktisk tempo ligger i den tunge ende. En enkelt drengerytter og drengetræneren, der er D-rytter og en mosjo som alle taler om er pisse hurtigt og også skal i licens efter ferien. Og to der ellers altid er kække. Så forhåbentlig nogle at lege med, når den blev givet fri. Stængerne var nemlig dejligt friske og selvom jeg var morgentræt, så var jeg alligevel legesyg. Efter en lidt kaotisk start hvor vi knækkede i flere dele, blev tempoet dikteret ned så alle kunne være med. Jeg fik grønt lys til at køre skiltepurter — i starten missede jeg dem dog, da jeg havde søgt i højre række for at sidde i vindsiden. Omsider fik jeg skudt et par stykker af inden der blev givet frit løb i ca. 3km. Ingen ville noget og farten øgedes kun langsomt og jeg sad i indersporet og ventede på en fysisk åbning. Pga. den lave fart var der mange med. Omsider begyndte folk at blive skivet af og jeg forventede at de “to” licenser gjorde noget men intet skete og så måtte jeg selv hakke en 5-600 meter forcering af. Og det fik jeg bare lov til Herefter et par skiltespurter mere - fik kørt 6 i alt. Alle i en fornuftig længde undt. den ene, hvor der omsider var en der ville være med og fumlede i gearskiftet - ham ventede jeg på inden jeg lukkede op for gassen. Men i praksis kørte jeg også den alene, hvilket også gjorde at der ikke var meget peakpower i dem; som vanligt undskyldningen med, at jeg ikke kan finde maxwattene hvis jeg ikke er presset. 78,5km. Sur røv at være i hopla og ingen andre gider lege Men det giver trods alt et meget bedre umph at spurte med “tilskuere” end helt alene, så en godkendt træningsdag trods alt.
  12. DGI svømmekursus: Er det pengen værd?

    Desværre, jeg er spejlblank. Mine Svømmeevner er pinligt ringe (opgav efter to års begynderundervisning - dog ikke i DGI-byen), så jeg håber bare at færgen ikke synker, den dag jeg er med
  13. DGI svømmekursus: Er det pengen værd?

    For at få svar på dine spørgsmål, skal du nok finde et forum for svømmere. Vi er ikke mange aktive brugere tilbage, der udholder helvedet af popup-reklamer og den ene der svømmer lidt en gang i mellem bor i Jylland og kender næppe meget til DGI-byen.
  14. Langt pokker i MOL

    Dobbeltpost. Der kom lige en popup og flyttede indholdet på skærmen
  15. Langt pokker i MOL

    Dobbeltpost
  16. Langt pokker i MOL

    En ting er af køre sådan. Det er sådan set slemt nok i min lille regelrette verden. Men hvorfor en i h..... praler man med det bagefter - så kan alle de cykelrytterhadende bilister blive bekræftet i deres fordomme
  17. Langt pokker i MOL

    Jeg tror egentlig at mine on-bike-rutiner hvad angår mad og drikke, fungerer tæt på så godt de kan At det desværre ofte kikser fælt med at få mig hydreret op hjemmefra, er noget jeg må prøve at blive bedre til - selvom jeg egentlig allerede synes jeg giver det en del opmærksomhed. At få spist en gang kulhydrater efter træning er lidt forsømt men jeg prøver at blive bedre også her. ... Det var åbenbart hårdere i går end som så. Tallene på TrainingPeaks siger det godt nok også men benene føltes ikke så ringe først på dagen. Men nu.... Sommervejr eller ej. Nu SKAL fornuften råde Jeg har meldt fra til fællestræning i morgen - både plan A og plan B. Så må jeg cykle søndag i stedet. Kan jeg finde andre? Ellers måske smide cyklen i bilen og tage udgangspunkt oppe i Nordsjælland - det kunne sådan set være ret hyggeligt med en hel dag uden en masse kryds og rundkørsler. Og så har jeg fri tirsdag og trænger åbenbart grundigt til en tur mere med Greve.
  18. Langt pokker i MOL

    Ja jo, jeg er jo nok nødt til at spise men stadig træls når jeg nu godt ved at jeg vejer 7-10 kg for meget. Holder du dig i gang? Jeg har jo prøvet det før, det med at bælle vand - jeg er åbenbart ikke så god til at pre-opfylde mine væskedepoter. Jeg har 2 flasker på cyklen. En 1-liters med elektrolytter i og en 0,7 med sukkersstads og elektrolykker. De to er der grænser for hvor hurtigt maven kan optage men det rene vand ved kirkegården, det går lige i. Den liter jeg typisk drikker på stedet, skvulper lidt de første 10-15 minutter, så mærker jeg ikke at jeg lige har bællet. Hvis jeg har været kørt tør som går, går der gerne yderlige et kvarter mere, før jeg igen kan noget og efter endnu et kvarter er som regel kæk igen. Og så drikker jeg saltvand et par gange om ugen, for ellers ved jeg at jeg kommer til mangle salt. Jeg spiser nok for lidt pizza og pommes frites, hihi... I dag 48km på cyklen med kollega. Han var heldigvis ret afdæmpet så NP på 190 og et wattsnit på 160 - det går jo faktisk an som en rulletur. Alligevel burde jeg ikke have kørt. Jeg kommer på slagtebænken i morgen - både på fart og distance - hvis ikke træneren laver om i planerne pga ringe fremmøde og det håber jeg lidt på, så det ikke bliver så lang en tur som der er lagt op til nu.
  19. Langt pokker i MOL

    Med transport blev det til 102km med Greve Trim - et blandet hold 1 og 2 pga sommerferieafmatning. Vi var alligevel kun 9. Ikke de voldsomme indslag. En bakkespurt. Et interval på 2 km. 2 intervaller på 3km med nogenlunde kort pause imellem. Der brænder jeg sammen. Dels fyrer jeg tændstikker af i det første interval i kampen for at indhente ham der er startet før mig. Og så straffes jeg for et totalkiks af væskepåfyldning og går helt kold i det andet interval. Heldigvis er jeg ikke den eneste der er tørstig, nu jeg ville køre fra for at finde en kirke. Får bællet en liter ved kirken og får en liter mere på cyklen. De er btw også drukket på min vej hjem, så 3,7 liter drukket + den halve kakao der var i trøjelommen, som jeg drak på vej til mødestedet. Og så den halve liter lige inden jeg kørte hjemmefra. Næste interval er et cykelløb på et par km men jeg sidder med bagtroppen mens kroppen arbejder på at få væske ud i systemet. Til sidst en skiltespurt men der er ingen gode sprintere med i dag og den meget hurtige gut fra hold 1 er kørt fra, så den var nem, trods jeg startede langt nede i feltet. Det værste er at det viser sig at jeg ikke har mere sportsvaskemiddel, så nu skal jeg i Bilka der jo har åbent til midnat. Og jeg er bare så træt. Det er (for) længe siden jeg sidst har kørt med Greve og blevet hevet ud af komfortzonen. Men først må jeg få drukket lidt mere, for jeg er stadig pænt tør.
  20. Langt pokker i MOL

    Jeg arbejde faktisk generelt bedst under tidspres. Om det ER sådan eller bare noget jeg bilder mig ind fordi jeg er tidsoptimisk (typen der altid er i sidste øjeblik eller for sent på den) ved jeg ikke. Men selv i skolen var de stile jeg skrev bedst, hvis jeg begyndte klokken 9 aftenen før. Da jeg kørte bus for 25år år siden, byttede jeg mig til myldretidsvagterne fordi de var sjovest at køre. Og jeg kører absolut bedst tog (afstandsbedømme hvor langt ude indbremsning til perroner skal begynde) når jeg kører på kanten af det mulige. Og til træning kan jeg mere, hvis jeg har bagkanten. Men jeg mangler en natmadsstrategi. På vej i seng i går fik jeg lige kværnet 3 madder med krydderost og en portion havregryn. 860kcal i sækken kl. 0:30. Der var jeg sgu sup på mig selv. Nu til kiropraktor. Klokken er 10:37 og jeg sidder med morgenkaffen og har ikke været i bad eller noget og skal være der 11:20, så jeg holder stilen
  21. Langt pokker i MOL

    Nuldag for benene men lidt styrketræning af core og overkrop - de sædvanlige supersættende 20 minutter. Vægten bærer præg af fraværet af klubcykling. Der var tredje dag i streg under 90kg
  22. Langt pokker i MOL

    Jeg kom til at spise en del i nat, alle de gange jeg vågnede, så jeg holdt morgenmaden i beherskede mængder. Jeg vågnede også halvsent og havde heltravt med at komme på cyklen. Jeg begyndte med at køre ud på diget og køre 90/90 i begge retninger. Det blev til 9 stk. Jeg overvejede pause og en blok mere men i stedet kørte jeg sydpå og ville tage en tonser på den rute jeg kører med kollega. Der skal også være plads til gøgl på mine soloture. 72,5km Da jeg var oppe i lejligheden havde jeg 24 minutter til at bikse en madpakke sammen, kommer i bad og i DSB-kludene og løbe efter toget inden jeg var indenbords. Lidt stressende men det funker bedst på cyklen når jeg har en bagkant - den blev så noget mere stram end godt er. Jeg forventer en nuldag i morgen og Greve Trim på torsdag - det er længe siden og jeg glæder mig faktisk til at skulle køre med dem igen.
  23. Langt pokker i MOL

    Kalenderen var ellers indrettet efter at træne med HvidovreCK i dag. Men der er åbnenbart trænervikar på og programmet undtagelsesvis på forhånd lagt op på fjæsen. Rigtigt godt tiltag, så man ved hvad der skal ske men men det holdt mig også væk fra dagens træning. 6 ture op af Herstedhøje. På de to måtte man trykke den af, de 4 andre kun på 75%. Og så 2 af turene stående op. Det er Herstedhøje ikke velegnet til. Næste interval er så rulleskift gennem Risby, hvor der både er heller, smalt og kæmpe slaghuller i asfalten i området og bare at køre to og to skaber ret meget kaos når der kommer modkørende omkring hellerne. Det er både farligt og ikke mindst henlysløst med rulleskift derude. Nixen-bixen! Så hellere en hviledag - den falder egentlig også på et tørt sted. Og så finder jeg på noget interval-noget i morgen før arbejde - der ville jeg have styrketrænet men pyt nu med det.
  24. Op på hesten. Og godt at høre fra dig igen
  25. Langt pokker i MOL

    Jeg ER en kæmpe nar. Jeg skal først møde klokken 13:54 så blev lokket over evne. Dog bare en kort rulletur om Fælleden på Tricyklen de der 27km. Fra sidste fugletårn til broen var medvinden dog for fristende, så lagde den over 50. Trods vinden kørte den ikke just sig selv lige dér Men jeg ligger nu i kompressionsbukser, så mon ikke det går alligevel. Det er egentlig synd at jeg i år kun bruger tricyklen til de stille ture og ikke tager den ud og lukker op for gassen, hvor den jo er på hjemmebane. Det vil jeg prøve at huske at tænke over.