Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,477
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    75

Everything posted by Gregers TF

  1. Langt pokker i MOL

    Dav og velkommen til min nye log. Jeg er blevet fed ifølge de officielle tal. Og også ifølge spejlet. Og jeg vil ikke bare lade stå til. I flere år har jeg rutchet op og ned i vægt og især skiftet mellem at motionere og ikke-motionere uden det store held over længere sigt. Jeg har to store ting at tage fat i: 1 Jeg altså et stort problem med at min hjerne ikke stiler efter at jeg skal være mæt men proppet. Om det nogensinde går væk er tvivlsomt men hvis jeg lærer at tackle det, i hvert fald nogenlunde, vil det være et kæmpe fremskridt. 2 Når det begynder at gå godt med motionen lader jeg stå til i stedet for at holde fast. Ny log - ny metode Mine (for) store og (for) uoverskuelige planer har haft det med at løbe ud i sandet. Så i stedet for de store planer vil jeg nu nøjes med ugemål. Men ikke for resultaterne, men for vejen og metoden. Realistiske ting tilpasset efter planlagte aftaler og arbejdstider således at de skulle være til at opnå. Hvis det alligevel skrider er det kun for resten af ugen men fra om mandagen er det op på hesten igen. Stille og roligt vil jeg hver uge sætte fokus på nogle ting og forsøge at gøre dem til gode vaner ved at gentage dem som ugemål igen og igen. Overordnet er slutmålene de samme men prioriteringen er ændret, da jeg i sidste uge fik besked om at arbejdet giver 11 gratis besøg hos en diætist. Jeg har ingen anelse om hvad det indebærer, men hvis jeg skal leve af klidkiks, radiser og kinakål og løbe 5km og dagen er det ikke interessant, men kan jeg indarbejde spinning, styrketræning og et fornuftigt proteinindtag siger jeg nok ja-tak. Og så skal resten af året indrettes efter disse overordnede mål: Indtil jeg ved hvad der sker med diætisten skal der bare styrketrænes og vægten ikke stige alt for meget kan den falde udelukkende ved at fjerne nogle at de værste unoder er det fint. Med diætistens hjælp skulle der gerne ryge nogle kg helst sammen med tung styrketræning så det ikke er for meget muskelmasse som forsvinder. Hvis livvidden kan komme under hoftevidden bliver jeg meget glad. 8/1 får jeg nye arbejdstider og de bestemmer hvad der herefter skal ske. Om jeg igen skal leve i konstant søvnunderskud eller ej bestemmer hvor højt jeg vil sigte. Men indtil foråret skal det være noget med splittræning som jeg har glædet mig til livvidden skal holdes. De næste 80 dage har jeg menneskelige arbejdstider. Hvis det ikke kan lade sig gøre at rette skuden op nu, kan det nok aldrig lade sig gøre. Hvis her er nogen som følger med regelmæssigt, må man gerne prikke hvis tingene er ved at løbe af sporet. Jeg har ingen familie eller omgangskreds til nogen nytte i denne sammenhæng kun mig selv og MOLboere.
  2. Langt pokker i MOL

    En slatten tur i FW. Kroppen ville ikke rigtigt. Hovedet heller ikke, så fik aldrig kontakt til mullerne. Selv ikke i Bicepcurl, det jo ellers er ret simpel. Men jeg var der. Kropshævninger neutralt greb: 7, 7, 6,5 Rear Deltoid: 4 x 8 x 34 Bænkpres DB: 4 x 8 x 32,5 Bicep curl: 4 x 8 x 17,5 Arnold pres: 4 x 8 x 15 Fransk pres DB: 4 x 8 x 10 Mavemaskine: 4 x 8 x fullstack Hyperextensions:. 4 x 12
  3. Langt pokker i MOL

    Tåhævninger: 50 (tut over 4 minutter) Tåhævninger på et ben: 15, 20, 20, 20, 20 Tåhævninger på hug: 20, 20, 20, 20 Tåhævninger (gulv, ej trappe som øvrige): 50, 50 Hurtig bad og omklædninger og i FW: Stepups: 10, 10, 10 Frontsquat: 5 x 8 x 60 Benpres et ben: 5 x 9 x 105 Glutes-maskine: 5 x 8 x 165 + halv plade Liggende lårcurl: 5 x 8 x 105 + halv plade Hurtigt hjem og Turbotræner: 30 minutter zone 2
  4. Langt pokker i MOL

    Det kunne man jo håbe men det blev ikke i dag. Den skal lades op 5 timer før første ibrugtagning og det havde jeg ikke sat tid af til. Kunne i øvrigt være, jeg skulle få den i opladeren (jeg er nået en alder hvor det at sætte nyt elektrontjavs op, rangerer på linie med at pudse vinduer). Her til morgen en tur på cykelbanen. Vi havde trænervikar, så anderledes indhold end det sædvanlige, Lang opvarmning, der gik direkte over i holdløb. 6 x 40/20 Scratch 20 omgang (tror jeg nok) 15 omgange progressivt med all-out på sin sidste føring 18 omganges pointløb med spurt på hver tredje omgang (ægte løb, da der ikke skulle samles op efter hver spurt) 15 minutters afrulning.
  5. Langt pokker i MOL

    En tur i FW: Læg i benpres: 6 x 8 x full stack Kropshævninger neutralt greb: 7, 7, 7, 5 Rear Deltoid: 4 x 8 x 34 Bænkpres DB: 4 x 8 x 30 Bicep curl: 4 x 8 x 17,5 (første to sæt hammercurl) Arnold pres: 4 x 8 x 15 Fransk pres DB: 4 x 8 x 10 Mavemaskine: 4 x 8 x fullstack Hyperextensions:. 4 x 12 Soleus: 4 x 50, dropssæt til fail (60, 50, 40) I morgen en velfortjent og tiltrængt hviledag
  6. Langt pokker i MOL

    Jeg kom til at købe ny cykelcomputer i dag. Noget ikke-almindeligt: Xplova X5 evo - sat ned med en tussebasse. Jeg har dog dog end ikke pakket den ud, for hold nu fast jeg er kørt i sænk. Jeg synes ellers plejer at være nogenlunde hårdfør hvad omfangsrige træningspas angår men... puha Tacx Neo: 30 minutter zone 2 Tåhævninger: 50 (tut over 4 minutter) Tåhævninger på et ben: 15, 20, 20, 20, 20 + 20 kun venstre Tåhævninger på hug: 20, 20, 20, 20 Tåhævninger (gulv, ej trappe som øvrige): 50, 50 (23 minutter) Hurtig bad og omklædninger og i FW: Stepups: 10, 10, 10 Frontsquat: 5 x 8 x 60 Benpres et ben: 5 x 9 x 105 + 9 x 105 kun venstre Glutes-maskine: 5 x 8 x 165 Liggende lårcurl: 5 x 8 x 105 + halv plade (58 minutter) Hurtigt hjem og Taxc Neo: 30 minutter zone 2
  7. Motion i balance™

    Looooool gange rigtig mange
  8. Motion i balance™

    Usynlige hundesnore på tværs af stierne er desværre ikke ualmindeligt. Eller den klassiske er at de går midt på stien indtil man møder dem og så trækker hunden til den ene side og i stedet for at ejeren følger efter, går han/hun over i den modsatte side. Og så er jeg lidt overrasket over hvor mange hundelufter der ikke har reflekser på, nu vi kommer til den mørke tid.
  9. Got legs?

    Hvis du stadig læser med her, så 1000 tak for linket til fascat i din insta, i forgårs. Efter over 10 års søgen, fandt jeg endelig et konkret oplæg til hvordan styrketræning og cykling kan blandes. Ikke at jeg kan/vil bruge det direkte pga andre træningsprioriteringer men virkelig lækker inspiration og grundskabelon.
  10. Langt pokker i MOL

    Cykelcomputeren virker igen og viste 29,8km efter aftenens banecykling. Kort individuel opvarmning og så i 4-mandshold og det gik lidt op i hat og briller med at få samlet hold, mens vi kørte. Kombiinterv - alm pointløb og 20 omganges scratch. Da de hurtige havde brændt krudt af på de første 3 spurter, lå jeg fornuftigt i gruppen og hapsede de sidste 2. Var derefter i iltgæld i scratchen hvor jeg bare sad på smækken, udover et lille udbrud jeg var med i men som hurtigt blev spolet ind. Italiensk forfølgelsesløb. Folk snakkede for meget inden, så rækkefølgen var helt tilfældig. Jeg sad 6 af 9 og lige det passede næsten. 6 min spurt på 12 minutter, mine VMO'er nåede grænsen og begyndte at brænde når jeg pressede igennem. Forfølgelsesløb. Jeg lå bagerst i feltet og efter 4 udskilninger var jeg reelt bagerst og havde gang i en spurt hver omgang, indtil vi var 4 tilbage. De 3 var for hurtige til mig - tempoet opskruet og derfor ikke spurtvenligt til min fysik, der desværre kræver at jeg får suget luft inden jeg skal lukke op, så jeg opgav. Bagefter irriterende, at jeg ikke kastede det sidste ind i en desperatoforcering. Afrulning ... Jeg har erhvervet min lidt ny "viden" og derfor er mine planer for resten af måneden ændret en smule og jeg har faktisk en plan for resten af vinteren, inddelt i faser. Jeg håber det for en gangs skyld lykkes at holde fast i, i hvert fald, grundprincipperne.
  11. Langt pokker i MOL

    En lille time på cyklen rundt om fælleden. Det blev en del hårdere end sone 2, da min cykelcomputer vist for 5te gang i år, nægtede at tænde og tog noget af tiden og jeg nå det inden arbejde. Denne gang kan så ikke resette den, så den virker. Nogle gange er jeg pænt træt af Garmin. Det er svinelækkert når det virker men er ustabilt som et italiensk dieseltog. Har heldigvis fri i morgen, så jeg kan køre ud efter en ny hvis jeg heller ikke får den til at virke i aften.
  12. Langt pokker i MOL

    Som ventet var jeg sløv og tørstig efter fyraften, så kom ikke i FW. Meeeen, jeg har trænet lidt herhjemme. Tåhævninger, fra trappetrin: 50 m pause i bund og top - tut godt 4 minutter Tåhævninger på et ben, fra trappetrin: 4 x 15 Tåhævninger på hug: 4 x 15 Tåhævninger, fra gulv: 50 Kropshævninger i ringe: 7, 7, 7, 5 - fik gjort dem for langsomme og visnede Dips med dobbelt elastikker: 15, 11, 7 og ?? reps uden elastikker
  13. Langt pokker i MOL

    Arg for... jeg skulle første have været mødt 13:32 - jeg havde glemt at rette min væg-kalender til med de vagter jeg byttede for et par uger. Og i går kørte jeg den forkerte vej i toget. Gæt hvem der skaber højt humør på stuen.
  14. Langt pokker i MOL

    Oppe ved vækkeur efter et par snooze “allerede” 9:20. Stille morgen indtil jeg opdager at jeg skal på arbejde allerede 12:22. PANIK. Jeg ved at jeg er sløv efter fyraften og nu havde jeg et skud travlhedsadrenalin, så smuttede i FW for at træne lår. Så kan resten komme i aften og ellers pyt. Små stepups: 3 x 10, begge bokse optaget, så kun på bænk. Frontsquat: 4 x 8 x 60 Glutes: 4 x 8 x 165 Benpres et ben: 4 x 8 x 105 Liggende lårcurl: 4 x 8 x 105 + halv plade Leg extensions et ben: 4venstre/3højre x 15 x 90 Jeg skrev en gang om to programmer at veksle imellem men kører jo kun det ene. Dels for at skåne min diskusprolaps - også derfor jeg ikke øger i frontsquatten før om 14 dage - så håber jeg at den er helt på plads. Men mest, så har jeg fundet en lårrutine der virker og tør næsten ikke fravige den. De gror lystigt og især venstre lår som altid hænger bagud, er ved at komme efter det.
  15. Spock 2018

    Herligt hjemmeudstyr. Meget misundelig!!!
  16. Langt pokker i MOL

    Sikke et vejr. Bare træls at arbejde 8:15-16:08. Men det lykkedes mig at få afspadsering på det sidste kørsel, så hjem i en ruf. Et hurtigt skriv til sædvanlige kollega om han ville trille med og så kørte vi vores sædvanlige runde. Da jeg havde "fulgt ham hjem" tog jeg runde om fælleden, inden jeg var hjemme små 10 minutter efter solnedgang. Lygterne sidder heldigvis permanent på sommercyklen - så kan jeg altid improvisere en omvej som i dag og udnytte det lune vejr til det aller sidste. I alt 72,8km. Det blev dog ikke helt i zone 2 men lå også en del tid op mod zone 3. Det var fint nok da vi kørte og snakkede men kors, det er er ellers dræbende kedeligt at snøvle nidkært i zone 2. Og hårdt for røven, når der slet ikke er pres i pedalerne der tager lidt af vægten. Det sidste stykke, sovsede lænden til - mgl lange ture og så styrketræningen oveni
  17. Hver dag er hver dag!

    Ubeha´li´
  18. Langt pokker i MOL

    Min store svaghed - det med at træde rundt. Det har været totalt fokusområde og jeg tror også at hele min "formforbedring" blot ligger i at træde mere rundt end før. Alligevel er jeg lige så sikker på at jeg går halv i stå, så snart jeg kommer væk fra de ovale klinger på sommerlågen. Til morgen pisse tidligt op for at nå i FW, inden jeg skulle i banken og derefter få styr på andre småting. I min søvnighed fik jeg et helt forkert program med i tasken, så det blev improviset efter morgenhukommelsen. Stepups: 3 x 8 Soleus: 2 x 15 x 40 Frontsquat: 4 x 8 x 60 Læg i benpres: 4 x 20 x 275 Benpres etbens: 4 x 8 x 125 og et ekstra sæt for venstre Glutes: 4 x 8 x 150 Liggende lårcurl: 4 x 8 x 105 Kropshævninger neutralt greb: 4 x 7 Rear Deltoid: 4 x 8 x 34 Bænkpres DB: 4 x 8 x 30 Arnold pres: 4 x 7 x 15 Mavemaskine: 4 x 11 x 81 Hyperextension: 4 x 11 bonusgøgl: Bicepscurl: 10 x 20 Fransk pres: 10 x 10
  19. Langt pokker i MOL

    Jøsses kanøjser, jeg er stegt i stængerne efter i går!!! Jeg fik cyklet de 26-27km rundt om Fælleden i zone 2,5. Der var ikke tid til nidkært at holde fast i z2, da jeg først kom ud af sengen 10:20. Jeg ringede ellers for at prøve at få afspadsering på mit første tog men det kunne jeg desværre ikke. Det er vist godt at jeg skal op ved vækkeur de næste tre dage, for den er stukket pænt af, min soverytme. I øvrigt er det først i dag jeg rigtig har fattet hvor langt væk sommeren er. Trods jeg var på cyklen klokken 12, stod solen ikke ret højt og den varmede heller ikke sådan for alvor. Vægten de sidste par dage: 90,2 - 89,9 og 89,8 her til “morgen”
  20. Langt pokker i MOL

    Fridag. Det gode vejr var svært at modstå men banecykling her til aften. Kort individuel opvarmning Inden jeg endte på det langsommeste opvarmingshold men blev så varmet langsomt op, så egentlig ok. Første interval var en kombo af scratch over 6 omgange direkte uden opsamling over i udskildningsløb, hvor man først røg ud når man havde været nummer sjok 2 gange. Feltet blev splittet i intervallets første del og jeg sad ikke i frontgruppen og havde ikke styr på hvor mange jeg havde efter mig, så kom til at udgå for tidligt. Men det var så den hårde opvarming Så blev det tid for året første "italienske". Der var flertal for at jeg skulle starte først, hvilket var ret nitten men demokratiet havde talt. Vi skulle føre 3 omgange hver og jeg fik kørt "lidt" hurtigere end det er fedt for de andre men så bliver jeg forhåbentlig ikke igen sat forrest. Det langsomme hold manglede en mand og der røg jeg ind som fyld på plads 5 af 6. Egentlig som 6´er men jeg syntes at B-gruppens hurtigste mand skulle have lov at køre tiden ud og jeg ville skulle køre lige bagefter. Igen uden pause var det tur til pointløb (5 spurter) og 20 omganges scratch. Der er kommet 3-4 hurtige folk på holdet men i 4de spurt var de ikke i front og jeg lå næsten forrest, så den hapsede jeg. I scratch røg jeg i udbrud med de hurtige med 8 omgange tilbage. Efter 6, trak jeg stikket. Igen uden pause (yyyrk) skulle alle på banen samtidig og køre øvelsen med 6 minutters interval på 12 minutter. Det var sidste øvelse, så fik tømt stængerne for de sidste sjatter og havde ikke meget at køre med i de sidste. Alt i alt en fin træning - som vanligt var jeg længe om at komme i gang og kører klart bedst når der ikke er konkurrence involveret. Midt i træningen genfandt benene også banetrådet, som jeg ikke har fået til at fungere her efter sommerpausen - måske det giver lidt ekstra fart fremover. Men de nye hurtige er jeg stadig slet ikke i nærheden af, tempomæssigt.
  21. Langt pokker i MOL

    31km i zone2 inden en kaosdag på arbejde. Herefter indkøb og tøjvask og nu godnat!
  22. Spock 2018

    Velkommen tilbage
  23. Langt pokker i MOL

    Jeg fik styrketrænet i går, så ugeplanen holdt. Stepups: 3 x 8 Tåhævninger: 50 (1,1,3,2) Tåhævninger 1 ben: 4 x 12 Tåhævninger på hug: 4 x 12 Frontsquat: 4 x 8 x 60 Benpres 1 ben: 4 x 8 x 105 Leg extension: 2 x 15 x 55? Glutes: 4 x 8 x 150 Lårcurl liggende: 4 x 8 x 90 + halv plade Kropshævninger neutralt greb: 4 x 7 Rear Deltoid: 4 x 8 x 34 Bænkpres, DB: 4 x 8 x 30 Arnold pres: 4 x 6 x 15 Mavemaskine: 4 x 10 x 81 Hyperextensions: 4 x 10 Bonusgøgl: Bicepsmaskine: 8x41, 8x41, 8x34, 10x27 - en del af det bliver supersættet og så kan jeg nå smøren igennem på 1:40ish. Ugeplan: man=hvil, tirs=z2, ons=banecykling, tors=styrk, fre/lør/søn= en styrk og en z2, fordelt efter vejr og arbejde Morgenvægt: 90,0kg. Ryggen fungerer efterhånden fint men er stadig forsigtigt i frontsquatten - fed undskyldning nu der er 8 reps og iltgæld på programmet
  24. Langt pokker i MOL

    Udover Stine var der én mere der havde meldt sin ankomst. Jeg var godt træt i morges, da min lille lede lortenabo vækkede mig 4:40 og han og hans narkovenner derefter underholdt med høj musik og råben. Men jeg fik kæmpet hen til aftale mødested 2-3 minutter før aftalt tid og ventede jeg. Og ventede. Efter et kvarter kørte jeg dem lidt i møde og vendte så om og smuttede ud på turen. 61km i zone 2. Det sidste kvarter fik solen brændt gennem skyerne og temperaturen steg drastisk. Ærgerligt at jeg ikke kørte ud der. Så havde jeg kørt i hyggeligt lunt vejr og sovet længe men det er jo typisk mit sædvanlige held at de begge to brænder mig af. ... Efter en måned under 90 kg er jeg igen over. Mors fødselsdag mandag og kursusmad ons-fre plus alt for lidt søvn (kursusstart allerede kl 8), har sat sit præg. Håber at jeg nogenlunde hurtigt får styr på det igen, nu jeg har hverdagen tilbage.
  25. Langt pokker i MOL

    90 minutter styrketræning her til aften. Nuldag i morgen og har vist lokket Stine fra Greve Trim med ud på en zone2-tur på lørdag. Kan være lidt bekymret for farten men nu ser vi om hun kan dæmpes. Hun plejer altid at skrue tempoet godt op i hendes føringer