Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,469
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    140

Posts posted by Gregers TF


  1. Det er så længe siden sidst, så det må jeg lige afprøve....(trisser ud i min rundstok i entreen).......

    16 brede og xx smalle (kommer om lidt når jeg har surfet 5 minutter)

    Det blev til 15 smalle. Jeg gik dog kold meget pludseligt, så hvis ikke jeg havde taget de andre måske et par mere. Prøver måske i morgen, bare for sjovs.


  2. Følgende påstand er ganske uden videnskabelig baggrund, men bunder igennemlæsning af denne tråd og andre med samme indhold.

    Fakta:

    Meget muskuløse mennesker medl lav fedtprocent kan IKKE tabe fedt og opbygge muskelmasse samtidigt.

    Tilsyneladende fakta, jvn. f. eks. Jarvig og Arne:

    Mindre trænede kan godt tabe sig og lægge muskler på kroppen samtidigt.

    Er det bare mig, eller vil det ikke være oplagt om kroppen forsøger at lægge sig på en niveau midt imellem? Vi går ud fra at vi træner og samtidigt er i kalorieunderskud. HVIS kroppen nu er spækket med muller tæt på det maksimale potentiale, skal alt være optimalt for yderligere at putte muskler på og det vil det ikke være med kalorieunderskud. Ergo, tricket virker ikke for en vaskeægte BBer.

    Hvis man derimod er mere "normalt" bygget og ved hård træning og den korrekte kost vil kunne bygge adskillige kilo muskler på kroppen, vil det være muligt at lægge en mindre mængde på under mindre gunstige forudsætninger, f. eks. et kaloriunderskud, men dog med en vis mængde muskelbyggesten i kosten. Om man har trænet længe eller ej, er i min teori uden betydning. Hvad der er vigtigt er, hvor langt man er fra det muskulære niveau som kroppen under helt optimale kan komme op på. Jo længere fra, jo lettere at putte på.

    Samtidigs vil en lav fedtprocent "stresse" kroppen og give den færre resourser til en luksus som muskelopbygning - og især hvis der er masser af muskelmasse i forvejen.

    Jeg ville mene at det hele var særdeles logisk, hvis sandheden ligger i nærheden af ovenstående.

    Kan vi mon nærme os om dette udsagn, da både JS og TJ snerper sig (sikkert ganske ufrivilligt) henimod min påstand. Samtidig er alle individer jo forskellige, og hvor vendepunktet for muskelopbygning eller ej, vil vel også ligge forskelligt. Meget muligt vil nogle mennesker kræve energioverskud for at vokse, mens andre kan tolerere et større underskud - naturligvis under tilførsel af de rette byggeklodser.


  3. Jamen en løsning kan sagtens være en genmodificeret spisebanan. Spørgsmålet er så, om vi vil proppe os med kunstige gener eller undvære bananer. Med al respekt for den gule spise, vil jeg faktisk hellere undvære. Naturen har brugt milliarder af år på at udvikle og udvælge gener, og så skal homo sapiens ikke møffe rundt på det hele på par år.

    Det er muligt, at det er sensationsjournalistik (lad os håbe det), men for ikke SÅ mange år siden , havde vi en voldsom hungersnød, da kartoflen blev ramt af en sygdom. Ligesom man mener bananen er det.


  4. Endelig sprang bomben. Nu vil jeg helst ikke fremstå bagklog, men allerede fra dag 2 eller 3 i hans log virker det hele meeeget mystisk. Hans såkaldte opvarmning og til dels også selve hans træning. Eller den halve pose frosne bær som han "kom til" at spise (med den fedt% skal der sq viljestyrke til). Men dumme lille feje mig turde ikke nævne min skepsis med hans høje hit-tal in mente. Og da hverken TJ eller andre, i mine øjne træningssuperhjerner, undrede sig over mandens resultater sammenholdt med træningsmetoden, virkede skeptiske blev jeg i mit lille musehul. Det kan faktisk godt irritere mig. :angry:


  5. Jamen, jeg tror du har fat i noget der er ret væsentligt. I en anden tråd (eg kan ikke liiige huske hvilken), er man netop inde på at en opstået skade er kommet, da man har trænet HST og har forsømt bagsiden af skulderen.

    Din ide virker umiddelbart tilforladelig, men det giver jo stadigvæk et efterslæb, når de relevante muskelgrupper kun får den halve træning. Spørgsmålet er jo så om det er meget bedre end ingenting, eller der går for lang tid mellem to træninger?

    Jeg har selv funderet over samme problemstilling, så det kunne være dejlig om der kom nogle SERIØSE indlæg.


  6. Med fare for at komme alvorligt i fedtefadet:

    Til en rund fødselsdag fik jeg et gavekort til et sted, hvor de påstår at kunne slanke folk vha. disse maskiner. Mine omgivelser var trætte af, at jeg altid var på kur, så nu skulle det være slut.

    Det blev til en introtime og fem behandlinger a en times varighed. Da jeg selv var meget skeptisk (overvejede faktisk helt at blive væk) ville jeg i hvert fald ikke hjælpe til ved at spise sundt eller motionere imens.

    Resultatet var da også at vægten ikke rørte sig nævneværdigt. Til gengæld svandt jeg adskillige centimetre i livvidden. Især håndtagene på siden forsvandt, men også den nederste del af maven som vi fokuserede på. Helt efter planen, da det program jeg kørte på gik efter centimetertab og ikke kilotab. Efter den sidste behandling og de næste dage, havde jeg bæltespændet inde i et hul jeg ikke havde været i siden min skoletid og jeg har da heller ikke været der siden.

    Det er mulig at det ikke skal virke i teorien, men min erfaring siger at det virker rigtigt godt. Dog skal behandlingen holdes ved lige (hvad de også sagde inden jeg gik i gang) og de maskiner der er til hjemmebrug har næppe samme virkning idet antallet af elektroder er væsentlig mindre.

    Nå, men nu skal jeg vel ha´ smæk?!?


  7. Jeg var i går inde hos vores massør. Han kunne snildt mærke hvor problemet var. Der.......der............der er også noget her..........og lidt her. Han fablede om noget iskias der var i klemme. Og i dag er jeg fuldstænding mørbanket som om jeg har blå mærker på begger sider af rygraden. Har tider to gange i næste uge og jeg går ud fra at flere følger.

    Efter lidt stilstand pga. søvnmangel er jeg i gang med forslag 3 - trænede 45 minutter mens jeg ventede på toget efter arbejde.


  8. Hvis man skal holde sig til diverse officielle tests, så er det Nutrilet og Nupo der duer. Chrom KAN have en effekt på nogle personer men ikke på alle.

    Ellers skal man have fat i de mere kradse sager via doktormanden.


  9. Takker for de indkomne svar.

    Hyperextensions - det er den, hvor man ligger på maven og løfter overkroppen fri af gulvet, ikke? Så er det lige præcis den jeg laver herhjemme.

    Spinning giver - åbenbart sjovt nok - ingen problemer og heller ikke på sigt. I juledagene var jeg på cyklen stort set hver dag for at undgå at julemaden skulle sætte sig på maven og netop i juledagene troede jeg at rygproblemet var overstået, da jeg intet overhovedet mærkede til det. Det er desværre vendt stille og roligt tilbage efter nytår.

    I øvrigt nogen der kender prisniveauet hos hhv. en kiroprakter og fysioterapeut?


  10. Hmm, jeg blev desværre i dag overbevist om, at den rygskade jeg fik af at følge en "dum" instruktørs udførsel af squat som jeg ellers selv har udført mange gange uden problemer - enda til failure, IKKE forsvinder af sig selv; hvis den da overhovedet forsvinder :o . Jeg har nu døjet med den i over to måneder, og bedst som den er på retur, ja så vågner den op igen.

    Indtil jeg får tid hos lægen og derefter hos kiroprakter eller fys - måske skal jeg også spare op først, hvis det er dyrt, hvad bør jeg så foretage rent fysisk? Med til historien hører, at den nærmeste fremtid skal bruges til at smide de 5 kilo, som jeg har taget på indenfor de sidste 15 måneder - juleflæsket ER væk.

    1) blive bag computeren og TV-skærmen :chicken: og afvente situationen

    2) lægge så meget energi i spinningcyklen som muligt. Under spinning mærker jeg intet til ryggen (hverken siddende eller stående) undtaget når mit lille stopur falder ned fra styret og skal samles op fra gulvet af dovne mig, som bliver hængende i pedalerne imens :teachingfinger:

    3) spinne og derudover vægttræne hvad der kan trænes uden jeg mærker noget til ryggen. :pullup: Hvad jeg med sikkerhed kan lave er diverse kropshævninger, bænkpres og brystmaskiner, alt i skulder samt lægtræning. Muligvis også benspark og liggende lårcurl. Mave og lænd bliver højest blide øvelser fra gulv. DL og squat er totalt udelukket. Det bliver jo en noget skævt fordelt vægttræning; men det er dog træning.

    :confused2:


  11. Sir Charles>

    Har du nogle bud på, hvad og hvor meget jeg så skal spise/drikke? Jeg må blank indrømme, at på dette felt er min viden temmelig begrænset. Med i overvejelserne hører måske, at morgentræning ALDRIG :D kommer på tale - jeg er alt for slatten de første 2-4 timer efter jeg er vågnet. Uanset motion, morgenmad eller kost dagen før. Behøver jeg at skrive B-menneske?


  12. At de holder sig til maskinerne er een ting - hvis det virker mindre voldsomt end at svinge rundt med vægte og stænger, så fred være med det. Men det er den alt alt for lille belastning som undrer mig. Hvorfor bruge tid og penge på noget der ikke har nogen effekt? Jeg nægter at tro, at kvindekønnet (generelt - og det gælder tydeligvis ikke de damer som huserer her på MOL) ikke kan finde ud af, hvordan træning virker og ikke virker - for det er jo den helt basale viden vi taler om, ikke noget med indviklede teorier om petitesser.


  13. Nej, chokolade er ikke godt når man skal tabe sig - desværre. Nu hvor jeg har tænkt lidt mere over det, er jeg kommet frem til, at fænomenet som regel opstår sent på eftermiddagen, altså typisk hvis jeg spiser det varme måltid inden jeg skal på arbejde tidligere end jeg ellers ville gøre. Mener også at det tit opstår, hvis jeg 1 time efter træning spiser f. eks. en kyllingefilet - umiddelbart efter træningen ryger en proteinshake + 1 banan.

    Mht. antallet af måltider, burde der ikke være nogen sammenhæng. Bortset fra, at det generelt er et område jeg skal arbejde med. Nemt når man er derhjemme, men svært når man ikke er.

    Ethan> jeg er "glad" for, at det ikke kun er mig, der er mærkelig.