Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,983
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

Kermit last won the day on September 3

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

17,505 profile views
  1. Got legs?

    Træningen er faktisk gået ok i denne uge. Kan godt mærke at der har været lidt afmætning i stængerne efter en weekend hvor især søndagen blev brugt på at samle et 5x10 meter telt til haven. Specielt mine baglår var godt ristede bagefter. Sidste uge bød på 12 timer og 16 minutters træning, og denne uge indtil videre på 9 timer og 22 minutter :)
  2. Got legs?

    Uge 7, og endnu en status. Vægten lidt op ift. sidste uge, men umiddelbart også noget mere væske i kroppen. Tror jeg skal begynde at drikke noget mere senere på dagen også. Jeg er ret god til at få kørt en liter ind inden morgenmad, men derfra går det lidt i stå. Tænker dog at det er fordi jeg ikke får nok væske at jeg ophober så meget. Uge 1: Vægt - 84,7 kg Muskelmasse - 62,6 kg Fedtprocent - 22,2% Vand - 54,9% Uge 2: Vægt - 83,9 kg Muskelmasse - 64,2 kg Fedtprocent - 19,5% Vand - 57,1% Uge 3: Vægt - 84 kg Muskelmasse - 64 kg Fedtprocent - 19,8% Vand - 56,9% Uge 4: Vægt - 82,2 Muskelmasse - 63 kg Fedtprocent - 19,4% Vand - 57,2% Uge 5: Vægt - 82,3 kg Muskelmasse - 63,9 kg Fedtprocent - 18,3% Vand: 58,1% Uge 6: Vægt - 81,3 kg Muskelmasse - 62,4 kg Fedtprocent - 19,3% Vand: 57,3% Uge 7: Vægt - 81,8 kg Muskelmasse - 65,7 kg Fedtprocent - 15,5% Vand: 60,4%
  3. Got legs?

    https://ibb.co/kGTs7tN Lidt er der sket med vægten. Uge 1: Vægt - 84,7 kg Muskelmasse - 62,6 kg Fedtprocent - 22,2% Vand - 54,9% Uge 2: Vægt - 83,9 kg Muskelmasse - 64,2 kg Fedtprocent - 19,5% Vand - 57,1% Uge 3: Vægt - 84 kg Muskelmasse - 64 kg Fedtprocent - 19,8% Vand - 56,9% Uge 4: Vægt - 82,2 Muskelmasse - 63 kg Fedtprocent - 19,4% Vand - 57,2% Uge 5: Vægt - 82,3 kg Muskelmasse - 63,9 kg Fedtprocent - 18,3% Vand: 58,1% Uge 6: Vægt - 81,3 kg Muskelmasse - 62,4 kg Fedtprocent - 19,3% Vand: 57,3%
  4. Got legs?

    Efter en weekends fejring, var det tilbage på pinden mandag morgen, dog for en kort bemærkning. For kort før kl. 9 kom der en melding om at vi alle skulle hjem, fordi der var en på vores kontor der var blevet testet positiv for corona. Så hjem på hjemmearbejdspladsen, og så få booket tid til en test. Jeg valgte dog at køre ud i lufthavnen kl. 6 i morges og blive testet derude. Det tog også kun lidt over 1,5 time :D Jeg har faktisk også været en anelse sløj henover weekenden, men tænker langt mere det handler om at der er blevet brugt meget energi, og at det har tærret på kræfterne. Så endte med at sove over 10 timer i nat, og er stadig ikke helt på toppen, men satser alligevel på at corona prøven er negativ.
  5. Got legs?

    I modsætning til Gregers, så passer vejret mig i øjeblikket ustyrligt godt. Knap så varmt som når det er højsommer, er åbenbart perfekt til når en varmblodet person som mig skal performe. I går var jeg lidt presset på tid, så det var endnu engang en tur med stram kæde. Denne gang 1,5 time med små 35 i snit. Vinden var ikke så gunstig som i tirsdags, så selvom snittet var lavere, så kunne jeg alligevel præstere højeste 20 minutters værdi i år med 289 watt, højeste 60 minutters værdi nogensinde med 278 watt, og højeste 90 minutters værdi med 270 watt, som sjovt nok også endte med at være mit gennemsnit for turen. NP en anelse højere på 279 watt. Derfor har jeg også justeret min FTP op til 285 watt indtil jeg får taget mig sammen til at køre 20 minutter all out. Og så er det jo fredag, og det betyder vejedag: Uge 1: Vægt - 84,7 kg Muskelmasse - 62,6 kg Fedtprocent - 22,2% Vand - 54,9% Uge 2: Vægt - 83,9 kg Muskelmasse - 64,2 kg Fedtprocent - 19,5% Vand - 57,1% Uge 3: Vægt - 84 kg Muskelmasse - 64 kg Fedtprocent - 19,8% Vand - 56,9% Uge 4: Vægt - 82,2 Muskelmasse - 63 kg Fedtprocent - 19,4% Vand - 57,2% Uge 5: Vægt - 82,3 kg Muskelmasse - 63,9 kg Fedtprocent - 18,3% Vand: 58,1% Så vægten har ikke taget et nyk nedad siden sidst, men til gengæld lader det til at der er mere væske i kroppen end sidste uge, så det trækker selvfølgelig vægten opad. 3 uger til min statusdag, og allerede ret tæt på det oprindelige mål. Måske jeg endda kan snige den under 80 kg når der står d. 25. september i kalenderen. Og hvorfor så lige 25. september? Jo, for oprindeligt har planen været at vi skulle rejse til Mallorca med hele min familie d. 26. september, og det ville da være fedt faktisk at have en strandkrop til den tur. Dog skal man være ukuelig optimist for stadig at tro på at vi kommer afsted, hvilket i den grad er trist. Jeg håber dog stadig på at Spanien laver en mirakelkur og får smittetallet voldsomt ned henover de næste par uger, eller at Udenrigsministeriet får nosset sig sammen og opdaterer rejsevejledningen ud fra regioner. Søndag er det faktisk min fødselsdag, og dagen hvor jeg runder de 35 år. Det har skabt en masse påstyr derhjemme, fordi min kones familie på samme dag har inviteret til fødselsdag for deres to børn der havde fødselsdag henholdsvis engang i juni og december sidste år! Som jeg også har luftet herinde før, så er jeg ret følsom i øjeblikket, og havde egentlig regnet med at skulle fejres hele dagen af min nærmeste familie, også fordi jeg virkelig går op i min fødselsdag, men min kone ville gerne derover. Den har så kørt frem og tilbage, og jeg troede vi havde nået en aftale om at ingen af os skulle derover, og den tog vi så hul på igen i sidste uge, hvor jeg nåede frem til den konklusion at jeg mest af alt havde lyst til at aflyse min egen fødselsdag fordi jeg simpelthen var træt af at skulle kæmpe SÅ meget for at få lov til at have én dag for mig selv, hvor det hele omhandlede mig. Så lige nu ved jeg faktisk ikke helt hvordan jeg har det med på søndag, andet end at jeg har bedt dem om at tage derover, og så aflyse vi min fødselsdag på dagen. Og ja, det er en super irrationel tanke, men jeg er også typen der vender vrede og frustration indad og på den måde "straffer" mig selv ved det. Men lad os slutte på en high note - vores Bullitt er endelig blevet færdig. 2,5 måned efter jeg bestilte rammen og de første dele er den endelig blevet bygget færdig. Man tror det er løgn, men det har været super svært at skaffe dele hjem pga. corona. De fortalte mig bl.a. at Shimano først forventer at levere normalt igen i 2022. En 12-27 kassette som er relativt standard, har en leveringstid på 7 uger. Nå, men det kræver lige lidt tilvænning at køre på en ladcykel, og så skal den også lige justeres helt færdig ift. position og sådan. Men det er fandme sjovt, og jeg glæder mig allerede til at smide vores største dreng op på ladet og køre nogle gode ture sammen.
  6. Got legs?

    I går var det endnu engang blevet tid til at hoppe på rammen, og med sidste uges erfaringer havde jeg sørget for både at få en god mængde kulhydrat til frokost og så en koffeinpille da jeg skulle afsted. Planen var også at udvide min normale rute med en lille afstikker så jeg fik et par ekstra km i benene. Og benene var i den grad på plads. Meget lig sidste tirsdag så væltede det nærmest ud med power, og jeg følte at jeg bare kunne fortsætte uden problemer. Op til Farum, rundt på Bregnerød, igennem Høvelte, ud til Københavnsvej mod Hillerød, en lille afstikker mod Fredensborg inden turen gik tilbage ud mod Hørsholm Kongevej, Fredtofte, Stumpedyssevej og så samme vej retur. Efter de første 20 minutter lå mine gennemsnitswatt på omkring de 250, og det blev så bare målsætningen at holde dem derover. Heldigvis var der mere at skyde med, og i slutningen af turen kunne jeg åbne lidt mere op, så jeg endte med at komme hjem med 74,6 km i bogen, 35,9 km/t i snit på en solotur, små 2000 kcal brændt af, 265 watt i snit, og en NP på 275 watt. Samtidig satte jeg ny rekord for 2020 i 10 minutter power med 294 watt, nummer 2 all time 60 minutter power med 271 watt og ny all time rekord for 90 minutter med 269 watt. Turen blev kørt med mine Hed Belgium hjul som er et lavprofil hjul, men som ruller afsindigt godt. Får nok mine Enve hjul på snart igen, og så skal det blive sjovt at se om der er en forskel i hastighed. Det skulle der jo egentlig være, men jeg er sgu ikke helt sikker. Det foranleder også at jeg måske snart bør få testet min FTP igen, for på de 60 minutter hvor jeg kørte 271 watt i snit, holdt jeg faktisk 279 i NP, og jeg tror sgu ikke længere min FTP kun er 275 watt.
  7. Got legs?

    Fredag er som sagt vejedag, og der er røget en god omgang af igen: Uge 1: Vægt - 84,7 kg Muskelmasse - 62,6 kg Fedtprocent - 22,2% Vand - 54,9% Uge 2: Vægt - 83,9 kg Muskelmasse - 64,2 kg Fedtprocent - 19,5% Vand - 57,1% Uge 3: Vægt - 84 kg Muskelmasse - 64 kg Fedtprocent - 19,8% Vand - 56,9% Uge 4: Vægt - 82,2 Muskelmasse - 63 kg Fedtprocent - 19,4% Vand - 57,2% En noget rodet torsdag, der endte med at jeg mere eller mindre ikke har sovet i nat. Det har nok også haft en indvirkning på vægten.
  8. Got legs?

    En halvpresset dag, betyder bare at man må være lidt kreativ. Egentlig skal jeg køre omkring 2 timer på cykel i dag, men når der samtidig skal passes arbejde, fysioterapeut, et møde hos præsten omkring barnedåb, madlavning og putning af unge ind på de relativt få vågne timer, så kan det blive lidt svært. Så derfor stod uret til kl. 5 i morges, ud af fjerene, tage det tøj på jeg allerede havde lagt frem, ud på cyklen i regnvejr og mørke, fuld fart på til Farum og retur, og samtidig se hvordan solen stille og roligt tittede frem. Under en time senere var de 30 km rundet, og jeg stod tilbage ved haveslangen og gav cyklen en hurtig skyller. Lige under 54 minutter til 30,1 km et helt ok, og så var dagen ligesom igang. Efter præsten snupper jeg så lige et smut på en time igen, og så er de to timer klaret.
  9. Got legs?

    Der var i den grad hul til stængerne i går da jeg var ude og træne. Foruden en gang pasta til frokost, en cola i timerne inden træning, så tog jeg også lige en koffeinpille inden jeg kørte afsted for yderligere at booste energien, men også fordi koffein åbenbart har en positiv effekt på fedtforbrænding. Bare godt pres i pedalerne, og ved Hareskoven lå jeg og en pendler og skiftedes til at tage føringer. Han var typen der trådte alt for meget til på bakkerne, og alt for lidt på de flade stykker og nedkørsler, så han fik lov til at føre på bakkerne, så tog jeg mig af resten. Op til Bregnerød og her føltes det bare som om der var diamanter i stængerne, så jeg holdt egentlig bare et fornuftigt pres og så mine gennemsnitswatt stige stille og roligt. Jeg kørte en rute jeg har kørt meget her på det seneste, hvor jeg kører igennem Høvelte, op til Københavnsvej mod Hillerød, Overdrevsvejen, ud til Fredensborg Kongevej, ind omkring Auderød, tilbage til Stumpedyssevej, igennem Kettinge og så hjem nogenlunde samme vej som ud. Pludselig stod mine gennemsnitswatt på 232, og jeg blev enig med mig selv om at de bare skulle holdes over 230. Altså indtil jeg passerede 240 watt, så blev det målet, og da de to timer var gået stod der sørme 247 watt i snit. På turen hjem fra Farum kørte der en anden rytter, som konsekvent kørte over for rødt, hvilket jeg synes er super ulirens, specielt når der er så meget øvrigt trafik. På Fiskebækbakken kørte han endda hen til fodgængerfeltet og kørte så over for rødt der i stedet for. Jeg fik stille og roligt halet ham ind igen, efter at have stået og ventet på grønt, og så blæste jeg forbi. Jeg kunne se at han lige gjorde antrit til at skulle med, så jeg bankede lidt ekstra power i pedalerne, og så gav han op. Da turen var slut havde jeg kørt 69,7 km på lige over 2 timer med 34,5 km/t i snit. Det kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har gjort. Samtidig satte jeg nye årlige PR's i 60 minutter og 90 minutters gennemsnitwatt på 258 og 254. Sådan som jeg kørte i går, har jeg ikke oplevet i rigtig lang tid. Jeg fik helt minder om dengang jeg var i rigtig god form, og man nærmest kunne krølle de andre sammen når man havde lyst til det. Om det var kombinationen af kulhydratholdig frokost og koffein, eller noget andet der spillede ind, aner jeg ikke, men håber jeg kan gøre det kunsten efter på en konsekvent måde.
  10. Motion i balance™

    Kina er bestemt kommet efter det, og så længe man køber fra ordentlige producenter, så går man altså ikke helt galt i byen.
  11. Got legs?

    Fredag rimer på officiel vejedag, og vægten i morges sagde 84 kg. Det er ikke ligefrem en lavere vægt end sidste uge, men der er også sket et par andre ting. Jeg har måske slækket ret meget på kosten, og således spiste jeg burger til aftensmad både fredag og lørdag i sidste uge, og pizza om søndagen, plus det løse. Derudover kørte jeg også lige en pizza og 2 colaer ned til frokost i går da muligheden bød sig. Så med det in mente, så er jeg egentlig ok tilfreds med vægten. Endte også med at køre en dejlig semilang tur på over 2 timer i sommerregnen i går. Havde helt glemt hvor magisk det egentlig er at køre i regnvejr, når det ikke er koldt. Men nu gælder det om lige at få snuden i sporet igen, rette lidt op på kosten, og få trænet godt igennem. Uge 1: Vægt - 84,7 kg Muskelmasse - 62,6 kg Fedtprocent - 22,2% Vand - 54,9% Uge 2: Vægt - 83,9 kg Muskelmasse - 64,2 kg Fedtprocent - 19,5% Vand - 57,1% Uge 3: Vægt - 84 kg Muskelmasse - 64 kg Fedtprocent - 19,8% Vand - 56,9%
  12. Got legs?

    Siden søndag har jeg bøvlet lidt med mit højre håndled der gør jævnt ondt. Det er egentlig en gammel skade fra min teenagetid hvor jeg fik lavet et eller andet der gjorde at jeg lige siden har haft et lettere stift og ømt håndled. Det bliver højst sandsynlig trigget af bænkpres, og sikkert forkert teknik fra min side af. Nu skal jeg lige have kigget på teknikken, og se om det er den der er helt væk, og har samtidig bestilt nogle håndledsstøtter der forhåbentlig kan hjælpe med at afstive mine håndled lidt når jeg bænker. Det har ikke irriteret mig før, men jeg har heller aldrig bænket så meget som jeg gør nu, så det giver fin mening at de nu begynder at blive pressede.
  13. Motion i balance™

    Stærk selfie! Du mangler dog lige en 10 cm på strømpelængden, men det skal nok komme :D
  14. Got legs?

    Officiel vejedag og det var måske lidt snyd at jeg i går ikke fik så meget at spise om aftenen. Men jeg kom ind på 83,9 kg, hvilket er 3,6 kg på 2 uger. Ligeledes var der også lige røget omkring en centimeters penge af livet. Så sidste uge så således ud: Vægt - 84,7 kg Muskelmasse - 62,6 kg Fedtprocent - 22,2% Vand - 54,9% Denne uge: Vægt - 83,9 kg Muskelmasse - 64,2 kg Fedtprocent - 19,5% Vand - 57,1% Tager ovenstående målinger med et gran salt, men både fedt og vægt er røget ned, så det er bestemt positivt.
  15. Got legs?

    For første gang i lang tid er min vægt stabil to dage i træk. Både i går og i dag har morgenvægten været på 85 kg, og det er egentlig også nogenlunde efter planen. Selvfølgelig er det fedest at se et konstant vægttab, men med sidste uges alt fra drastiske vægttab, så passer det egentlig fint. Kan jeg smide et par hundrede gram til i morgen er jeg også virkelig tilfreds, og det er tydeligt at der efter gårsdagens styrketræning er noget mere væske i kroppen end der var i sidste uge.