Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,886
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

Kermit last won the day on July 17

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

7,790 profile views
  1. Got legs?

    Udfordringen er klart tid i den her sammenhæng :) For 2 år siden havde jeg AL tid i verden. Min kæreste arbejdede i Tivoli og det betød at jeg kunne træne så meget jeg havde lyst til uden at det gik ud over vores forhold, for hun var alligevel på arbejde. Nu har vi en unge og et hus, og det tager bare tid på en helt anden måde, så derfor er fokus mere på træning end det er på at logge det. Også derfor Youtube kanalen har stået stille på det seneste. Jamen i udgangspunktet kan det ikke undgå at ødelægge cykeltræningen en anelse på det her tidspunkt. Mest af alt fordi man bare er lidt mere mat i stængerne efter en omgang styrke. Som det er lige nu kører jeg styrketræning 3 gange om ugen: mandag, onsdag og fredag. Mandag og fredag er det hele kroppen, og onsdag hovedsagligt "let" med fokus på få øvelser. Med let skal ikke forstås lavere vægte, men bare kun squat og dødløft o.lign. og ikke hele paletten. Cykeltræningen hedder intervaller tirsdag og torsdag - tirsdag sjældent mere end 1,5 time, og torsdag gerne omkring de 3 timer. Søndag plejer at være en lang tur, og så kan der snige sig ekstra træning ind de øvrige dage på cyklen. Lørdag kan være alt fra en trilletur til 2-3 timer. Planen er at udnytte sommeren, hvor der alligevel ikke er noget jeg skal være klar til, til at opbygge styrken, så jeg i august måned når løbene begynder at dukke op igen, kan skrue ned for mængden og op for vægten. Dvs. jeg gerne skulle være et sted hvor jeg kan nøjes med at køre 3-4-5-6x3 reps med fokus på høj vægt, og måske kun 1 eller 2 gange om ugen. Der må jeg lige vurdere hvor meget det påvirker min performance på cyklen ift. hvor mange sæt jeg skal tage. Men så skulle jeg også være klar til når offseason går igang, så jeg ikke skal bruge 1,5-2 måneder på bare at komme igang, og så kun have en enkelt måned eller to hvor jeg virkelig træner tungt. Så træningen ser nogenlunde således ud: Mandag: Styrketræning + fri/rulletur Tirsdag: 1,5-2 timers intervaltræning Onsdag: Let styrketræning + fri/rulletur Torsdag: 2-3 timers intervaltræning Fredag: Styrketræning + fri/rulletur Lørdag: Rulletur/2-3 timer Søndag: 3 timer Z2 Tanken bag styrketræningen på nuværende tidspunkt er hovedsagligt at øge min peak power i sprinten som jeg synes er lidt til den lave side, uden dog rigtigt at være lav. Derudover er det at få trænet lidt mere specifikke benmuskler så mit knæ forhåbentlig ikke laver ballade.
  2. Got legs?

    Er du sunshine der er ikke meget aktivitet herinde efterhånden. Hverken i min egen log eller generelt på MOL. En hurtig update - jeg får styrketrænet og får stille og roligt lagt mere og mere vægt på. Det er altså ret lækkert at man ikke skal stå og vente på at andre bliver færdige, men har sit private område hvor man kan træne på alle tider af døgnet. Cyklingen går egentlig også rigtig godt. Så sent som her til morgen var jeg ude på cyklen og køre 4x8 minutter med 100-105% af FTP. De er altså ikke sjove når man samtidig har lidt trætte stænger fra styrketræningen, men det lykkedes. Det er dog ekstremt langt tid siden at jeg sidst har fået vasket cykel, så det skal klares i denne uge. Især kæden kunne godt trænge til en overhaling. Men med det vejr vi har haft de seneste 2 måneder har der jo ikke været en eneste træningsdag i regnvejr. Det går egentlig også godt fremad med huset. For nogle uger siden fik vi leveret 20 m3 jord i indkørslen som skulle køres ind i haven for at fylde hullerne op efter den havedam der havde været der. Jeg arbejdede to aftener, og så to hele dage fra morgen til aften for at få det hele af vejen. Ifølge vognmanden havde de leveret 36 tons jord, som jeg så manuelt har skovlet op i en trillebør, og kørt ind i haven og læsset af. Da jeg havde kørt den sidste bør ind i haven og læsset af, kunne jeg for alvor mærke hvor træt jeg var. Dagen efter vågnede jeg op med ondt i halsen og snot i hele hovedet - jeg havde simpelthen bare kørt mig selv helt ned. Men resultatet er blevet godt, og græsset er så småt begyndt at spire. Nå ja, og så kørte min træner Magnus Bak Klaris La Marmotte igen i år og blev 3'er. Det er sgu ok.
  3. Got legs?

    Vægtskiverne blev leveret i går, det samme gjorde squat stativet, så nu mangler jeg bare stangen der desværre først kommer om 7-10 dage. Men mon ikke jeg overlever det også. I går var jeg ude og skulle køre sprint intervaller, men jeg nåede ikke engang halvvejs inden der sprang en eger i forhjulet. Det er jævnt irriterende, og selvom det godt nok er første eger i forhjulet der går, så er det et irritationsmoment fordi der sidste år sprang 2 eller 3 eger i baghjulet som betød at jeg valgte at få hele hjulet opspændt igen med nye eger. Umiddelbart er det CX Ray egen der bare ikke er stærk nok, så der er kommet DT Swiss på baghjulet, og nu får forhjulet samme tur. Men ok, hvad man kan forvente af et hjulsæt med en vejl. pris på 30k? Weekenden står på seriøs haveoprydning. Vi har fået en container i indkørslen, og den skal fyldes med natursten og beton fra den tidligere havedam der var i have. Vi har fået brækket det hele op, og det ligger i en stor bunke som nu bare skal væk. Så det bliver til have crossfit hele lørdagen med en del tunge løft.
  4. Got legs?

    Der er mange fordele ved at være husejer. I går kløvede jeg f.eks. brænde hvilket er en ret lækker workout, og derefter gravede jeg i haven og bankede cement. Gratis motion - altså udover det faktum at det koster os jævnt mange penge om måneden at betale til huset :D
  5. Got legs?

    Der er heldigvis sjældent langt fra tanke til handling, så nu er alt blevet bestilt hjem så jeg kan komme igang med lidt styrketræning i kælderen. Det bliver jævnt fedt!
  6. Got legs?

    For et par uger siden var vi et smut i Frankrig, og denne gang boede vi i byen Eze lidt øst for Nice. Derfor blev det til en række ture op og ned af Col D'Eze som man kender fra Paris-Nice, men jeg fik også sat hak ud for Col de la Madone som Lance Armstrong gjorde kendt i 00'erne, og ikke mindst stigningen Col de Braus som med det samme er gået ind som en af mine favoritstigninger. Super flot, masser af hårnålesving, og uden at være modbydelig hård. Efter vi kom hjem fik jeg kørt en anaerob test hvor den stod på 10 minutters opvarmning i Z3, derefter 2x10 sekunder all out, 1x20 sekunder all out, 1x30 sekunder alle out og så til sidst 1x60 sekunder all out. Resultaterne bød bl.a. på en PR i 60 sekunder på 722 watt. Nu er målene for resten af sæsonen også slået fast: 1. Der skal køres løb i 2. halvdel af sæsonen 2. FTP skal over 325 watt (er i dag på 317 watt) 3. Peak watt skal over 1450 watt En af måderne til at opnå det sidste vil bl.a. være at investere i en vægtstang, skiver og et squatstativ. Jeg har længe gerne ville have mit eget styrkerum så jeg kan slippe for at tage i FW. Dels fordi jeg har mange timer i vores hus hvor jeg er alene med vores søn, og der kan jeg så bedre udnytte tiden f.eks. om aftenen, til lige at tage en omgang styrketræning. Men det er godt nok et gedemarked at finde rundt i hvad man skal have, hvad man ikke skal have etc. Men er da nået frem til at det skal være en 220 cm stang med 50 mm.
  7. Motion i balance™

    Mest komfortmæssigt har det bare sin fordel. Alu har den fordel at det er stift som bare fanden, men det er bare meget mere ukomfortabelt kontra carbon som også er stift.
  8. Motion i balance™

    Godt nok også en voksen størrelse.
  9. Got legs?

    Der er faktisk ok hul igennem til stængerne for tiden. Lidt et trist tidspunkt at være godt kørende på, men det skal jeg nok leve med. Lørdag kørte jeg derfor en FTP test for at se hvordan formen rent faktisk har udviklet sig siden sidst. Så ud på flyvestationen og banke en 20 minutters test af. Ny PB med 334 watt, og en FTP omkring de 315 watt. Og der er selvfølgelig lidt video af det hele:
  10. Got legs?

    Der bliver stadig trænet regelmæssigt, og der er efterhånden godt skud i stængerne. Desværre er det også således at løbssæsonen på Sjælland mere eller mindre er afsluttet for denne del af sæsonen - der er lige et løb d. 27/5 og så er der ikke noget før efter sommerferien. Vi rejser bare til Frankrig d. 26/5 så det kan vi ikke bruge til så meget. I går havde jeg en tur hvor jeg bare lige skulle se hvad kroppen kunne holde til. Derfor var det med stram kæde hele turen rundt op igennem Farum, over Høvelte, op til Karlebo, ud til kysten og så hjem ad Strandvejen. Fra vores egen adresse og til Klampenborg blev der holdt 259 watt i snit, og et snit på 35,2 km/t hvilket er ganske udmærket når jeg tænker på at jeg lige måtte på en lille detour i Nivå da de havde spærret under broen på Møllevej. I alt blev turen på 70,4 km med 34 km/t i snit og et wattsnit på 246 - NP på 263 watt. Ganske tilfredsstillende.
  11. Got legs?

  12. Got legs?

    Sygt nok at det er over 2 måneder siden jeg sidst opdaterede herinde. Vi har haft super travlt med huset, men flyttede ind for en måneds tid siden. I korte vendinger har det været lækkert at flytte ind i noget der var betydeligt større. Jeg har endda fået mit helt eget rum til cykler så jeg kan have min hjemmetræner stående lidt mere permanent. Men med et hus kommer der også bare hele tiden projekter man kan tage sig af. Jeg har egentlig fået trænet nogenlunde struktureret, og kørte i sidste uge en FTP test hvor resultatet var ok. Som sædvanlig når jeg endelig kommer ind i en god stime, så bliver jeg bremset af noget sygdom. Lige pt. har jeg en omgang influenza der har drænet mig lidt, men jeg håber at det er væk inden jeg i morgen eftermiddag hopper på påskeferie og forhåbentlig kan få trænet.
  13. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Lige præcis. Og det er alt andet lige hurtigere at komme afsted når man bare lige skal have løbetøj og sko på, frem for cykeltøj og sko etc.
  14. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Den største udfordring er klart at holde mig sygdomsfri, og samtidig være struktureret nok til at få trænet. Så snart de starter i institution er de nærmest bare syge hele tiden, og jeg er bare som en svamp i den sammenhæng. Men jeg har da fået holdt en nogenlunde grundform, men slet ikke så meget som jeg havde håbet på. Det hjalp heller ikke på det at vi lige skulle flytte og gøre hus i stand i januar og februar. Men det kommer forhåbentlig her i løbet af foråret.
  15. Cykling - Jagten på topform 2018!

    Velkommen i familieklubben. Det er bare sværere at få klaret træningen - og det bliver kun værre