Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,926
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Kermit last won the day on June 19

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

11,955 profile views
  1. Got legs?

    Fik trænet lidt i weekenden, og for første gang i ekstrem lang tid kom jeg faktisk over 60 km på en tur, og ramte lige i underkanten af 70 km Sjovt at tænke på at jeg for blot et par år siden ville have ment at det var en kort træningstur. Tiderne skifter. En ting jeg ikke har fået fortalt er at jeg jo egentlig har købt nye sko. Efter at have brugt de gamle S-Works 5 sko (den model hvor der var en hvid/rød og hvid/sort udgave) i mange år som bare sad perfekt, prøvede jeg jo for 4 år siden at hoppe i et par 6 sko. De passede bare ikke rigtig og jeg fik problemer med oversiden af min fod. Derfor hoppede jeg over i et par Suplest som har været vildt lækre. Men så kom Specialized jo lige med deres nye 7'er sko for nogle år siden og som eftersigende skulle være lidt ala den gamle 5'er. Dem har jeg så købt og indtil videre ser det ret lovende ud. Det er en langt lettere sko end Suplest'en, til gengæld skal min fod stadig lige vænne sig til den, men det skulle jeg også med den gamle 5'er.
  2. Motion i balance™

    Hvis du er ramt som jeg er ramt, så plejer det værste at være overstået i slutningen af juni/starten af juli. Ved ikke om det har noget at gøre med hvilken type græs man reelt set er allergisk overfor, men mit starter næsten altid i starten af juni, og så varer det en måneds tid derfra. Et godt tip jeg begyndte på for et par år siden er at tage antihistaminer allerede i midten af maj, for at opbygge lidt modstandsdygtighed. Om det gør en forskel aner jeg faktisk ikke, men efter jeg er begyndt at gøre det har jeg ikke været lige så hårdt ramt af græs. Og nu hvor du siger at det går udover dine lunger - så burde du måske overveje at hoppe ned til lægen og lige få undersøgt om du i virkeligheden af astma. Som jeg lige husker det har relativt mange allergikere faktisk også astma i større eller mindre grad, og de værste gener kan igen undgås med en inhalator som jo alligevel er populær i cykelkredse. For år tilbage havde jeg en dingertur med nogle A og B ryttere, hvor jeg havde glemt min astmaspray inden start. Det gør jeg aldrig igen.
  3. Got legs?

    Det er egentlig ikke dyrt med licensløb, hvis du kører dem alle. Problemet er bare at kurven knækker på et tidspunkt, hvor det egentlig ikke kan betale sig at køre licens frem for f.eks. motionsløb. F.eks. koster en løbsserie som sommercuppen vidst nok 750,- for 8 løb. Der stilles selvfølgelig ikke lige så store krav som til et licensløb ift. sikkerhed, men nu har sikkerheden også vist sig at være en udfordring. Derudover kan det nogle gange være nemmere at finde tid en eftermiddag/aften at køre løb, frem for en lørdag formiddag/eftermiddag. Ja, den der Søsum bakke er en led satan, og det hjalp nok også lidt at der var noget medvind
  4. Got legs?

    Det er alligevel vildt at man kan være væk i 3,5 måned, og stadig ligge på første side. Det er godt nok en anden tid på MOL efterhånden. Nå, men en update herfra. Mit forår har været præget af super meget sygdom. Ikke noget alvorligt, men hver gang jeg har presset lidt på er jeg blevet syg i en uges tid. Stille opstart, og så efter 2-3 ture er det kommet igen. Det har med garanti været en blanding af at der har været noget i luften og det faktum at jeg er startet på nyt job, og dermed har haft en masse indtryk der har tærret på kræfterne. Jeg endte dog med at tage et smut forbi lægen fordi det bare blev ved. Her så tallene dog ganske fine ud, og der var ikke det store at komme efter. Det betød også at jeg ikke har kørt et eneste løb her i foråret, og for en uges tid siden valgte at skrive til min træner at jeg syntes at vi skulle sætte samarbejdet på pause. Mest af alt fordi jeg ikke har kunnet følge træningsplanen med de mange pauser, og der hvor jeg virkelig har behov for en træner har været i perioder hvor jeg ikke selv har haft tid til at lave min egne programmer og hvor jeg har skulle stå så skarp som mulig. Jeg håber stadig at komme til at køre nogle løb efter sommerpausen, men sker det ikke, er det også helt fint. Rent mentalt er jeg lidt indstillet på at jeg ikke skal forcere noget, og at tiden med licensløb nok kommer lidt på hylden for en stund. Det er simpelthen bare for svært at få det hele til at gå op i en højere enhed, og jeg har også mange andre ting jeg også gerne vil. Så kan det komme igen når der er lidt mere frihed i weekender o.lign, eller når jeg bliver nødt til at prioritere det igen Jeg synes sgu bare at det er blevet lidt for dyrt, specielt når jeg ikke kører hver weekend alligevel. Licensen koster 1000,- for et år, og så koster hvert løb 140,- og tager vel i snit 4-5 timer ud af en lørdag eller søndag hvis man regner transporttid ind og andet. Så hellere skifte lidt spor og måske køre nogle motionsløb, sommercup eller andet. Af samme årsag har jeg egentlig også valgt at sætte min TT cykel til salg. Dels fordi jeg meget gerne vil bruge pengene på noget andet, men også fordi den egentlig bare står derhjemme som en fed ting at have til de dage hvor jeg synes det er fedt at køre TT. Ulempen er bare at det måske er et par uger om året, og dertil er det simpelthen for dyr en ting bare at have stående. Jeg skal nok få abstinenser på et tidspunkt, men lur mig om ikke de går over igen, og gør de ikke, så må jeg jo bare købe en ny igen. Ellers går det egentlig meget fint på det nye arbejde. Det ligger i Taastrup, så det giver mig mulighed for at cykle til og fra arbejde når det passer ind, og de 25 km der er hver vej er ret fint til lige at holde det hele nogenlunde i skak. Jeg forsøger at køre en lidt længere tur når jeg kører hjem, men det er ikke altid tiden tillader det. I går tog jeg lige en 15 km ekstra, og gik samtidig efter en KOM på Søsum bakken hvilket jeg fik fingrene i med 1 sek. Alligevel en pæn margin når man tænker på at den bedste tid hed 29 sek, og min var 28 sek. Det krævede også en del watt, og jeg kan se at jeg i 30 sekunder holdt over 1000 watt i snit. 1020 watt faktisk, og på de 20 sekunder kan man smide 100 watt oveni. Når man tænker på at jeg egentlig ikke har følt mig særlig godt kørende de sidste 2-3 måneder, så siger tallene lidt noget andet.
  5. Motion i balance™

    Tja, ift. hans højde, så står han listet til 182 cm. Geraint Thomas står listet til 183 cm. Tom Dumoulin står til 186 cm. Froom 186 cm. Nibali 181 cm. Bardet 185 cm. Så hans højde burde ikke være noget problem. Hans største ulempe er egentlig bare at der er ryttere der er bedre end ham. Han har svært ved at holde niveauet i 3 uger, som det trods alt kræves når man forsøger at vinde en GT. Han har generelt opnået sine største resultater i kortere etapeløb og endagsløb. Han har ikke den stærkeste finish, men kan han komme afsted i et udbrud uden puncheurs, eller kan gøre løbet så hårdt at han kan sætte dem undervejs, så har han gode muligheder. Nej, han kommer nok aldrig til at vinde hverken Fleche Wallonne eller Amstel, men et løb som Liege har en anderledes afslutning, hvor der er mulighed for andre ryttere end puncheurs at vinde.
  6. Got legs?

    5 timer blev det ikke til i dag, dertil var vejret simpelthen for gråt og kedeligt. Men jeg fik da knebet mig op på små 4 timer og 20 minutter og 126 km i stængerne. Jeg kørte ud allerede 07.50 og snuppede en tur ud til flyvestationen inden jeg mødtes med de andre. Træningen i dag var ikke med Rune, men med en af hans kolleger Benjamin. Vi kørte ud mod Ganløse og stoppede da vi nåede cykelstien. Dagens menu var decideret modbydelig: 3 omgange på Tyren, med 2 løbssekvenser pr. omgang. I grove træk skulle vi køre i grupper af ca. 3 mand, og så skulle vi køre cykelløb fra hvor cykelstien starter og hele vejen ind til Ganløse skiltet. Herefter lidt trilleri op over Tyren, og når man så drejer til højre ind mod drive in bioen, så var der frit derfra og til byskiltet. Det var sindssygt hårdt, selvom der egentlig blev kørt stille og roligt mellem sekvenserne. Dog skulle man jo også lige op over Tyren 3 gange, og det er bare aldrig sjovt. Vi kørte faktisk heller ikke flere intervaller i løbet af hele dagen, men tog en afstikker til Sundbylille og Slangerup inden turen igen gik hjemad over Uvelse. Heldigvis kunne jeg sidde på smækken hele vejen hjem. Da vi nærmede os AB's baner blev der lige kørt det sidste ud af stængerne, da der blev sat tempo på. Jeg sad i 3. position da vi nærmede os broen over stationen, og sad med andre ord helt perfekt. Derfra blev den så fyret af, og det var ikke den store udfordring sådan som mine ben var i dag.
  7. Got legs?

    Ja, det er sgu svært ikke at være begejstret for det vejr der har været de seneste par dage. I dag er dog en streg i regningen.
  8. Got legs?

    Havde en fantastisk tur på cyklen i dag. Desværre var jeg ikke helt i stødet, og tæt på at droppe træningen i dag, men vejret lokkede for meget. Jeg har lidt bøvl med min TFL som gør noget naller. Anyhow, op på sommercyklen som fik sin 3. tur udenfor i år, og afsted. 5 minutters sub-AT til lige at varme stængerne op. Derefter 3x3 VO2max der nev lidt i stængerne med 3 minutters hvile imellem, og så et længere transportstykke fra Bregnerød til Nivå, og så 35 minutters sweet spot hjem ad Strandvejen i høj sol og medvind. Så kan man næsten ikke ønske sig mere på en torsdag. Det er bare virkelig noget andet at sidde på sommercyklen som responderer på en helt anden måde end vintercyklen som nærmest kører som en ubåd. Men små 70 km blev det til. I morgen tager jeg en "hviledag" hvor jeg bare lige skal ud og trille lidt og løsne stængerne lidt op. Derefter har vi et relativt stramt program da jeg starter job på mandag, og derfor gerne lige ville have afsluttet nogle ting. Og så skal vi hente vores nye bil om eftermiddagen, hvilket jo altid er en begivenhed i sig selv. I øvrigt første gang nogensinde at jeg skal hente en sprit ny bil. Lørdag er planen at få en 4-5 timers tur med klubben. Vi bliver jo trænet af AimHigh, og Rune Larsen dukker op lørdag og instruerer. Så det bliver uden tvivl en hård træning, ikke mindst fordi der altid dukker en ekstra 15-20 personer op som vi ellers aldrig ser, når han står for træningen. Men jeg skal så ud en times tid før hvis jeg skal nok op omkring de 5 timer.
  9. Got legs?

    Jeg var ikke på vægten i morges, for de sidste par dage har ikke rigtig budt på noget positivt ift. vægttab. Derimod har jeg haft nogle rigtig gode ture på cyklen, hvor der virkelig er blevet kørt km i bogen. Fredag kørte jeg en solotur til Dronningmølle og endte på ca. 120 km. Lørdag en lidt kortere tur på ca. 1,5 time, og så søndag en tur med klubben igen til Dronningmølle på ca. 115 km. I dag har jeg været ude på flyvestationen og køre i det lækreste "forårsvejr". Det blev alligevel til 2x 1 omgang ved 100% FTP, 25 minutter sweet spot og så 5x 40/20 til at runde af på. I morgen satser jeg igen på en tur i det gode vejr, hvor der forhåbentlig også bliver tid til at køre nogle intervaller.
  10. Got legs?

    Onsdags update: Vægten sagde 80 kg rent i morges, hvilket er ganske udmærket. Som nævnt tidligere har vægten stået en anelse stille, men jeg har også været mindre opmærksom på hvad jeg har indtaget, og har måske hygget mig lidt for meget. Forhåbentlig kommer der lige et skub her igen så vægten endnu engang kan få et nyk nedad. Ift. bil så har vi faktisk været ude og bestille en i går. Jeg nåede selv et punkt hvor jeg nærmest blev i dårligt humør over at tænke bil hele tiden. Det er måske de sidste 4-5 uger hvor det har fyldt meget mentalt, og vi kom bare ikke nærmere en beslutning. Så jeg endte med at presse på, og i stedet for at tænke det til døde, tage en beslutning. Derfor skrev vi i går under på en sprit ny Alfa Romeo Giulia. Den bliver leveret indenfor de næste 10-12 dage, og kommer til at have det vi skal bruge. Fordelen ved at købe en ny bil er selvfølgelig at lånemulighederne er nogle andre, og med en lavere rente og ÅOP end vi har fundet andre steder. Ulempen er selvfølgelig at man tager et ordentlig skrald ift. værdien de første par år, men vi fik en ganske klækkelig rabat, og bilen er betydeligt bedre udstyret end mange af dem der er til salg brugt og som demo i øjeblikket. Samtidig er det en bil vi forventer at have i mere end 3-4 år, så det går nok det hele. Træningen er egentlig ganske godt med. Var ude med klubben i lørdags og endte med at køre i 4 timer. Undervejs følte jeg at jeg egentlig sad med uden de store problemer, og kunne følge de andres tempo. Så det er jo fint.
  11. Got legs?

    Ja, jeg er sgu lidt gammeldags. Har læst lidt om Model 3, og som jeg forstår det er det en klassisk Tesla med en gigantisk skærm hvor ALT styres fra. Det kan lyde skidesmart, men tænker det bliver irriterende i længden når du skal ind i en menu for at skrue op og ned for varmen, tænde for vinduesviskerne eller lave vognbaneskift. Ift. en prøvetur, så er det generelt lidt svært da der ikke er mange der ligger inde med den på nuværende tidspunkt. Og så er der det med fremtiden - det kan godt være at mine børn kommer til at hade mig, men jeg håber også at de kan se at min udledning er super begrænset og skiftet fra en brændstofsmotor til elmotor ville resultere i en umærkbar ændring af den samlede CO2 udledning Jeg er helt enig i at der kommer en dag hvor vi alle nok kommer til at køre i elbiler - desværre, for selv er jeg egentlig langt større tilhænger af brint, der giver langt mere mening ift. optankning. Men i virkeligheden er truslen nok nærmere at vi indenfor en overskuelig årrække slet ikke kommer til at køre bil længere, specielt hvis tankerne om selvkørende biler skal realiseres. Så ender vi alligevel med at blive "hestepiger" der kommer til at flokkes i garagerne og "strigle" vores fortidslevn, og måske fra tid til anden lufte dem på lukkede baner og drømme os tilbage til en tid hvor alting bare var lidt sjovere.
  12. Got legs?

    Tak alle sammen Kahlua-kalv - jeg er ikke fan af elbiler. Jeg synes bestemt de har en berettigelse, jeg vil bare altid være til en forbrændingsmotor. Derudover mener jeg at Teslaen starter fra 450.000,- og opefter, og det er lidt over budget.
  13. Got legs?

    Godt - vi tager den fra toppen af. Vægten. Denne slutningen af sidste uge og starten af denne uge, har måske været lidt for god, så rent vægtmæssigt var jeg faktisk 900 gram tungere i går end forrige uge, men i dag er forskellen kun på 200 gram. Men ikke noget reelt tab, så den går i nul, men lur mig om ikke det ser bedre ud i næste uge. Job. Nyt job fra 1/3 og det er jeg super glad for. Endte med at have 2 interessante tilbud, men det ene var bare lige lidt bedre. Arbejdsstedet bliver i Taastrup, så det er ca. 30 km hver vej, så det er egentlig en fin cykelafstand. Træning. Har stået lidt stille i denne uge. Jeg har simpelthen haft alt for meget der skulle tages stilling til, at jeg ikke har haft overskud til at træne. Men i dag skal jeg træne lidt på hjemmetræneren, og så håber jeg på at køre en god tur eller to i weekenden. Bil. Seat'en er ude. Valget står nu mellem en Audi A4 Avant og en Alfa Romeo Giulia. To forskellige biler, og det er egentlig for og imod ved begge biler. Jeg læner mest mod Alfaen, og min kæreste mere mod Audien. Ikke fordi det er en Audi, men fordi det er en lidt mere fornuftig/rummelig bil. I virkeligheden ville hun gerne have Seat'en, men det kunne jeg bare ikke få til at hænge sammen.
  14. Got legs?

    Efter en lille forkølelsesforskrækkelse i sidste uge, som heldigvis viste sig hurtigt at være overstået selvom resten af husstanden var ramt, så har jeg fået trænet lidt igen. Kører egentlig samme program som jeg gjorde sidste år, så det er et mix af FTP/SS træning og kortere intervaller ala 40/20. Derudover er målsætningen også at weekenden bruges udenfor og ikke på hjemmetræneren, og går alt op i en højere enhed har jeg tænkt at køre en 4-5 timer på landevejen i morgen. Og hvorfor så det? Jo, for det første er det super god træning at komme derud hvor det rigtig gør ondt, og for det andet så rejser min kæreste til Bruxelles henover weekenden og jeg er således alene hjemme med lillemanden. Det betyder også at jeg ikke kan træne som jeg normalt ville gøre, og nu hvor jeg alligevel er arbejdsløs, kan jeg jo så tillade mig at snuppe en hverdagstræning. Og apropos arbejdsløs så lader det til at der så småt er ved at falde noget på plads i den kommende fremtid, hvilket jeg ser utrolig meget frem til. Ikke mindst fordi man som borger i Gladsaxe kommune har pligt til at deltage i deres Jobviften tilbud. I grove træk er jobviften et "tilbud" til alle nyledige i kommunen hvor man skal være på en fysisk lokation 2 gange om ugen af 2,5 times varighed, og så er det et mix af samtaler med konsulenter, workshops, og jobsøgning. Nogle af de her workshops går bl.a. ud på hvordan man skriver en ansøgning, hvordan man laver et godt CV og hvordan man bruger sit netværk. Alt sammen noget jeg har ret godt styr på, for med ca. 35 ansøgninger i januar og ditto 10 samtaler, så er det hverken fordi jeg ligger på den lade side eller sender noget ud som modtagerne ikke kan forholde sig til. Jeg har prøvet ihærdigt at få jobcentret og Jobviften i tale, men det er politisk besluttet at man skal deltage, og de kan ikke gøre undtagelser, selvom de dog har erkendt at det måske ikke er helt relevant for mig. Det giver selvfølgelig også en ekstra motivation til at komme ud og få fingrene i noget nyt - hvis altså dagpenge i sig selv ikke var en stor nok motivator. Til dem der ikke har prøvet at være på dagpenge før, så kan jeg sige at man får ca. 18,5k før skat hvis man er berettiget til højeste sats, og det giver ca. 13k udbetalt afhængig af ens fradrag. Det er egentlig en pæn sum penge, men ikke når man har hus, have, bil og unge. Så kommer det lidt til kort. Nå, i går var jeg også den officielle vejedato, og jeg endte på 80,1 kg. Det er jeg mildest talt super glad for. I dag da jeg hoppede på vægten var jeg endda kravlet ned under de 80 kg, så alt i alt har det været ret så vellykket indtil videre. Jeg er selvfølgelig lidt bekymret for om vægttabet generelt går lidt for hurtigt, for jeg smider 7-800 gram om ugen, men jeg føler egentlig at jeg stadig har ok power på cyklen. Men nu må vi se hvad det bringer. Ideelt har jeg et tal der hedder 78 kg i tankerne, men man kan jo også blive grebet af stemningen når nu det går så godt, og se hvor langt man kan presse den ned. Der kunne jo også være en idé i at forsøge at ramme 76-76,5 kg fordi jeg næsten med garanti vil tage på i vægt så snart sæsonen starter og træningsmængden stiger, og der dermed bliver ophobet en anelse mere væske og blod i kroppen.
  15. Got legs?

    4 ugers status - 4 kg tabt rent. Så fra 84,9 kg til 80,9 kg.