Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,922
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

Kermit last won the day on February 20

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

11,114 profile views
  1. Motion i balance™

    Tja, ift. hans højde, så står han listet til 182 cm. Geraint Thomas står listet til 183 cm. Tom Dumoulin står til 186 cm. Froom 186 cm. Nibali 181 cm. Bardet 185 cm. Så hans højde burde ikke være noget problem. Hans største ulempe er egentlig bare at der er ryttere der er bedre end ham. Han har svært ved at holde niveauet i 3 uger, som det trods alt kræves når man forsøger at vinde en GT. Han har generelt opnået sine største resultater i kortere etapeløb og endagsløb. Han har ikke den stærkeste finish, men kan han komme afsted i et udbrud uden puncheurs, eller kan gøre løbet så hårdt at han kan sætte dem undervejs, så har han gode muligheder. Nej, han kommer nok aldrig til at vinde hverken Fleche Wallonne eller Amstel, men et løb som Liege har en anderledes afslutning, hvor der er mulighed for andre ryttere end puncheurs at vinde.
  2. Got legs?

    5 timer blev det ikke til i dag, dertil var vejret simpelthen for gråt og kedeligt. Men jeg fik da knebet mig op på små 4 timer og 20 minutter og 126 km i stængerne. Jeg kørte ud allerede 07.50 og snuppede en tur ud til flyvestationen inden jeg mødtes med de andre. Træningen i dag var ikke med Rune, men med en af hans kolleger Benjamin. Vi kørte ud mod Ganløse og stoppede da vi nåede cykelstien. Dagens menu var decideret modbydelig: 3 omgange på Tyren, med 2 løbssekvenser pr. omgang. I grove træk skulle vi køre i grupper af ca. 3 mand, og så skulle vi køre cykelløb fra hvor cykelstien starter og hele vejen ind til Ganløse skiltet. Herefter lidt trilleri op over Tyren, og når man så drejer til højre ind mod drive in bioen, så var der frit derfra og til byskiltet. Det var sindssygt hårdt, selvom der egentlig blev kørt stille og roligt mellem sekvenserne. Dog skulle man jo også lige op over Tyren 3 gange, og det er bare aldrig sjovt. Vi kørte faktisk heller ikke flere intervaller i løbet af hele dagen, men tog en afstikker til Sundbylille og Slangerup inden turen igen gik hjemad over Uvelse. Heldigvis kunne jeg sidde på smækken hele vejen hjem. Da vi nærmede os AB's baner blev der lige kørt det sidste ud af stængerne, da der blev sat tempo på. Jeg sad i 3. position da vi nærmede os broen over stationen, og sad med andre ord helt perfekt. Derfra blev den så fyret af, og det var ikke den store udfordring sådan som mine ben var i dag.
  3. Got legs?

    Ja, det er sgu svært ikke at være begejstret for det vejr der har været de seneste par dage. I dag er dog en streg i regningen.
  4. Got legs?

    Havde en fantastisk tur på cyklen i dag. Desværre var jeg ikke helt i stødet, og tæt på at droppe træningen i dag, men vejret lokkede for meget. Jeg har lidt bøvl med min TFL som gør noget naller. Anyhow, op på sommercyklen som fik sin 3. tur udenfor i år, og afsted. 5 minutters sub-AT til lige at varme stængerne op. Derefter 3x3 VO2max der nev lidt i stængerne med 3 minutters hvile imellem, og så et længere transportstykke fra Bregnerød til Nivå, og så 35 minutters sweet spot hjem ad Strandvejen i høj sol og medvind. Så kan man næsten ikke ønske sig mere på en torsdag. Det er bare virkelig noget andet at sidde på sommercyklen som responderer på en helt anden måde end vintercyklen som nærmest kører som en ubåd. Men små 70 km blev det til. I morgen tager jeg en "hviledag" hvor jeg bare lige skal ud og trille lidt og løsne stængerne lidt op. Derefter har vi et relativt stramt program da jeg starter job på mandag, og derfor gerne lige ville have afsluttet nogle ting. Og så skal vi hente vores nye bil om eftermiddagen, hvilket jo altid er en begivenhed i sig selv. I øvrigt første gang nogensinde at jeg skal hente en sprit ny bil. Lørdag er planen at få en 4-5 timers tur med klubben. Vi bliver jo trænet af AimHigh, og Rune Larsen dukker op lørdag og instruerer. Så det bliver uden tvivl en hård træning, ikke mindst fordi der altid dukker en ekstra 15-20 personer op som vi ellers aldrig ser, når han står for træningen. Men jeg skal så ud en times tid før hvis jeg skal nok op omkring de 5 timer.
  5. Got legs?

    Jeg var ikke på vægten i morges, for de sidste par dage har ikke rigtig budt på noget positivt ift. vægttab. Derimod har jeg haft nogle rigtig gode ture på cyklen, hvor der virkelig er blevet kørt km i bogen. Fredag kørte jeg en solotur til Dronningmølle og endte på ca. 120 km. Lørdag en lidt kortere tur på ca. 1,5 time, og så søndag en tur med klubben igen til Dronningmølle på ca. 115 km. I dag har jeg været ude på flyvestationen og køre i det lækreste "forårsvejr". Det blev alligevel til 2x 1 omgang ved 100% FTP, 25 minutter sweet spot og så 5x 40/20 til at runde af på. I morgen satser jeg igen på en tur i det gode vejr, hvor der forhåbentlig også bliver tid til at køre nogle intervaller.
  6. Got legs?

    Onsdags update: Vægten sagde 80 kg rent i morges, hvilket er ganske udmærket. Som nævnt tidligere har vægten stået en anelse stille, men jeg har også været mindre opmærksom på hvad jeg har indtaget, og har måske hygget mig lidt for meget. Forhåbentlig kommer der lige et skub her igen så vægten endnu engang kan få et nyk nedad. Ift. bil så har vi faktisk været ude og bestille en i går. Jeg nåede selv et punkt hvor jeg nærmest blev i dårligt humør over at tænke bil hele tiden. Det er måske de sidste 4-5 uger hvor det har fyldt meget mentalt, og vi kom bare ikke nærmere en beslutning. Så jeg endte med at presse på, og i stedet for at tænke det til døde, tage en beslutning. Derfor skrev vi i går under på en sprit ny Alfa Romeo Giulia. Den bliver leveret indenfor de næste 10-12 dage, og kommer til at have det vi skal bruge. Fordelen ved at købe en ny bil er selvfølgelig at lånemulighederne er nogle andre, og med en lavere rente og ÅOP end vi har fundet andre steder. Ulempen er selvfølgelig at man tager et ordentlig skrald ift. værdien de første par år, men vi fik en ganske klækkelig rabat, og bilen er betydeligt bedre udstyret end mange af dem der er til salg brugt og som demo i øjeblikket. Samtidig er det en bil vi forventer at have i mere end 3-4 år, så det går nok det hele. Træningen er egentlig ganske godt med. Var ude med klubben i lørdags og endte med at køre i 4 timer. Undervejs følte jeg at jeg egentlig sad med uden de store problemer, og kunne følge de andres tempo. Så det er jo fint.
  7. Got legs?

    Ja, jeg er sgu lidt gammeldags. Har læst lidt om Model 3, og som jeg forstår det er det en klassisk Tesla med en gigantisk skærm hvor ALT styres fra. Det kan lyde skidesmart, men tænker det bliver irriterende i længden når du skal ind i en menu for at skrue op og ned for varmen, tænde for vinduesviskerne eller lave vognbaneskift. Ift. en prøvetur, så er det generelt lidt svært da der ikke er mange der ligger inde med den på nuværende tidspunkt. Og så er der det med fremtiden - det kan godt være at mine børn kommer til at hade mig, men jeg håber også at de kan se at min udledning er super begrænset og skiftet fra en brændstofsmotor til elmotor ville resultere i en umærkbar ændring af den samlede CO2 udledning Jeg er helt enig i at der kommer en dag hvor vi alle nok kommer til at køre i elbiler - desværre, for selv er jeg egentlig langt større tilhænger af brint, der giver langt mere mening ift. optankning. Men i virkeligheden er truslen nok nærmere at vi indenfor en overskuelig årrække slet ikke kommer til at køre bil længere, specielt hvis tankerne om selvkørende biler skal realiseres. Så ender vi alligevel med at blive "hestepiger" der kommer til at flokkes i garagerne og "strigle" vores fortidslevn, og måske fra tid til anden lufte dem på lukkede baner og drømme os tilbage til en tid hvor alting bare var lidt sjovere.
  8. Got legs?

    Tak alle sammen Kahlua-kalv - jeg er ikke fan af elbiler. Jeg synes bestemt de har en berettigelse, jeg vil bare altid være til en forbrændingsmotor. Derudover mener jeg at Teslaen starter fra 450.000,- og opefter, og det er lidt over budget.
  9. Got legs?

    Godt - vi tager den fra toppen af. Vægten. Denne slutningen af sidste uge og starten af denne uge, har måske været lidt for god, så rent vægtmæssigt var jeg faktisk 900 gram tungere i går end forrige uge, men i dag er forskellen kun på 200 gram. Men ikke noget reelt tab, så den går i nul, men lur mig om ikke det ser bedre ud i næste uge. Job. Nyt job fra 1/3 og det er jeg super glad for. Endte med at have 2 interessante tilbud, men det ene var bare lige lidt bedre. Arbejdsstedet bliver i Taastrup, så det er ca. 30 km hver vej, så det er egentlig en fin cykelafstand. Træning. Har stået lidt stille i denne uge. Jeg har simpelthen haft alt for meget der skulle tages stilling til, at jeg ikke har haft overskud til at træne. Men i dag skal jeg træne lidt på hjemmetræneren, og så håber jeg på at køre en god tur eller to i weekenden. Bil. Seat'en er ude. Valget står nu mellem en Audi A4 Avant og en Alfa Romeo Giulia. To forskellige biler, og det er egentlig for og imod ved begge biler. Jeg læner mest mod Alfaen, og min kæreste mere mod Audien. Ikke fordi det er en Audi, men fordi det er en lidt mere fornuftig/rummelig bil. I virkeligheden ville hun gerne have Seat'en, men det kunne jeg bare ikke få til at hænge sammen.
  10. Got legs?

    Efter en lille forkølelsesforskrækkelse i sidste uge, som heldigvis viste sig hurtigt at være overstået selvom resten af husstanden var ramt, så har jeg fået trænet lidt igen. Kører egentlig samme program som jeg gjorde sidste år, så det er et mix af FTP/SS træning og kortere intervaller ala 40/20. Derudover er målsætningen også at weekenden bruges udenfor og ikke på hjemmetræneren, og går alt op i en højere enhed har jeg tænkt at køre en 4-5 timer på landevejen i morgen. Og hvorfor så det? Jo, for det første er det super god træning at komme derud hvor det rigtig gør ondt, og for det andet så rejser min kæreste til Bruxelles henover weekenden og jeg er således alene hjemme med lillemanden. Det betyder også at jeg ikke kan træne som jeg normalt ville gøre, og nu hvor jeg alligevel er arbejdsløs, kan jeg jo så tillade mig at snuppe en hverdagstræning. Og apropos arbejdsløs så lader det til at der så småt er ved at falde noget på plads i den kommende fremtid, hvilket jeg ser utrolig meget frem til. Ikke mindst fordi man som borger i Gladsaxe kommune har pligt til at deltage i deres Jobviften tilbud. I grove træk er jobviften et "tilbud" til alle nyledige i kommunen hvor man skal være på en fysisk lokation 2 gange om ugen af 2,5 times varighed, og så er det et mix af samtaler med konsulenter, workshops, og jobsøgning. Nogle af de her workshops går bl.a. ud på hvordan man skriver en ansøgning, hvordan man laver et godt CV og hvordan man bruger sit netværk. Alt sammen noget jeg har ret godt styr på, for med ca. 35 ansøgninger i januar og ditto 10 samtaler, så er det hverken fordi jeg ligger på den lade side eller sender noget ud som modtagerne ikke kan forholde sig til. Jeg har prøvet ihærdigt at få jobcentret og Jobviften i tale, men det er politisk besluttet at man skal deltage, og de kan ikke gøre undtagelser, selvom de dog har erkendt at det måske ikke er helt relevant for mig. Det giver selvfølgelig også en ekstra motivation til at komme ud og få fingrene i noget nyt - hvis altså dagpenge i sig selv ikke var en stor nok motivator. Til dem der ikke har prøvet at være på dagpenge før, så kan jeg sige at man får ca. 18,5k før skat hvis man er berettiget til højeste sats, og det giver ca. 13k udbetalt afhængig af ens fradrag. Det er egentlig en pæn sum penge, men ikke når man har hus, have, bil og unge. Så kommer det lidt til kort. Nå, i går var jeg også den officielle vejedato, og jeg endte på 80,1 kg. Det er jeg mildest talt super glad for. I dag da jeg hoppede på vægten var jeg endda kravlet ned under de 80 kg, så alt i alt har det været ret så vellykket indtil videre. Jeg er selvfølgelig lidt bekymret for om vægttabet generelt går lidt for hurtigt, for jeg smider 7-800 gram om ugen, men jeg føler egentlig at jeg stadig har ok power på cyklen. Men nu må vi se hvad det bringer. Ideelt har jeg et tal der hedder 78 kg i tankerne, men man kan jo også blive grebet af stemningen når nu det går så godt, og se hvor langt man kan presse den ned. Der kunne jo også være en idé i at forsøge at ramme 76-76,5 kg fordi jeg næsten med garanti vil tage på i vægt så snart sæsonen starter og træningsmængden stiger, og der dermed bliver ophobet en anelse mere væske og blod i kroppen.
  11. Got legs?

    4 ugers status - 4 kg tabt rent. Så fra 84,9 kg til 80,9 kg.
  12. Motion i balance™

    Så er vi 2 - og udtrykket "kryster" bliver brugt alt for sjældent.
  13. Motion i balance™

    Stærkt at du kom ud i dag. Jeg kiggede ud af vinduet og tænkte at slud, sjap og andet godt bare ikke rigtig var mig.
  14. Motion i balance™

    Tillykke med kværnen. Det er virkelig en lækker cykel du har fået fingrene i, og med det udstyr der sidder på så er det i hvert fald ikke det du kommer til at gå ned på. Har selv en Cannondale CAAD10 som vinterracer, og den er jeg virkelig begejstret for. Eneste ulempe ved den er at den er stiv som en teenagers........men Supersix er en fremragende cykel! Ift. rullemodstand, brede og smalle dæk, så kan de vidst ikke helt blive enige om det. F.eks. mener jeg at både HED og Enve anbefaler 23-24 mm dæk til deres brede fælge, fordi den reelle profil dermed bliver brede og mere aerodynamisk. Propper man et brede dæk på som f.eks. 25 mm, så mister hjulet noget af sin aerodynamik. Jeg har selv haft et 28 mm dæk på min Hed fælge som er ret brede, og det ser helt væk ud. Jeg brød mig faktisk ikke helt om det, også fordi cyklen hele tiden føltes som om den var punkteret selvom det bare var ekstra komfort. Skal man dog ud og køre længere ture og har knap så meget fokus på intervaller så tror jeg bestemt et bredere dæk kan være ideelt da det altså giver noget ekstra komfort.
  15. Det er svært at sige. I starten af perioden, hvor man ikke har kørt hjemmetræner i lang tid, der er der måske 10-15% forskel på indenfor og udenfor. I løbet af sæsonen udligner det sig lidt, men det hænger måske også sammen med at kører man intensivt udenfor i øjeblikket så gør det langt mere ondt i lungerne.