Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,915
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

Kermit last won the day on February 20

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

10,401 profile views
  1. Got legs?

    Onsdags update: Vægten sagde 80 kg rent i morges, hvilket er ganske udmærket. Som nævnt tidligere har vægten stået en anelse stille, men jeg har også været mindre opmærksom på hvad jeg har indtaget, og har måske hygget mig lidt for meget. Forhåbentlig kommer der lige et skub her igen så vægten endnu engang kan få et nyk nedad. Ift. bil så har vi faktisk været ude og bestille en i går. Jeg nåede selv et punkt hvor jeg nærmest blev i dårligt humør over at tænke bil hele tiden. Det er måske de sidste 4-5 uger hvor det har fyldt meget mentalt, og vi kom bare ikke nærmere en beslutning. Så jeg endte med at presse på, og i stedet for at tænke det til døde, tage en beslutning. Derfor skrev vi i går under på en sprit ny Alfa Romeo Giulia. Den bliver leveret indenfor de næste 10-12 dage, og kommer til at have det vi skal bruge. Fordelen ved at købe en ny bil er selvfølgelig at lånemulighederne er nogle andre, og med en lavere rente og ÅOP end vi har fundet andre steder. Ulempen er selvfølgelig at man tager et ordentlig skrald ift. værdien de første par år, men vi fik en ganske klækkelig rabat, og bilen er betydeligt bedre udstyret end mange af dem der er til salg brugt og som demo i øjeblikket. Samtidig er det en bil vi forventer at have i mere end 3-4 år, så det går nok det hele. Træningen er egentlig ganske godt med. Var ude med klubben i lørdags og endte med at køre i 4 timer. Undervejs følte jeg at jeg egentlig sad med uden de store problemer, og kunne følge de andres tempo. Så det er jo fint.
  2. Got legs?

    Ja, jeg er sgu lidt gammeldags. Har læst lidt om Model 3, og som jeg forstår det er det en klassisk Tesla med en gigantisk skærm hvor ALT styres fra. Det kan lyde skidesmart, men tænker det bliver irriterende i længden når du skal ind i en menu for at skrue op og ned for varmen, tænde for vinduesviskerne eller lave vognbaneskift. Ift. en prøvetur, så er det generelt lidt svært da der ikke er mange der ligger inde med den på nuværende tidspunkt. Og så er der det med fremtiden - det kan godt være at mine børn kommer til at hade mig, men jeg håber også at de kan se at min udledning er super begrænset og skiftet fra en brændstofsmotor til elmotor ville resultere i en umærkbar ændring af den samlede CO2 udledning Jeg er helt enig i at der kommer en dag hvor vi alle nok kommer til at køre i elbiler - desværre, for selv er jeg egentlig langt større tilhænger af brint, der giver langt mere mening ift. optankning. Men i virkeligheden er truslen nok nærmere at vi indenfor en overskuelig årrække slet ikke kommer til at køre bil længere, specielt hvis tankerne om selvkørende biler skal realiseres. Så ender vi alligevel med at blive "hestepiger" der kommer til at flokkes i garagerne og "strigle" vores fortidslevn, og måske fra tid til anden lufte dem på lukkede baner og drømme os tilbage til en tid hvor alting bare var lidt sjovere.
  3. Got legs?

    Tak alle sammen Kahlua-kalv - jeg er ikke fan af elbiler. Jeg synes bestemt de har en berettigelse, jeg vil bare altid være til en forbrændingsmotor. Derudover mener jeg at Teslaen starter fra 450.000,- og opefter, og det er lidt over budget.
  4. Got legs?

    Godt - vi tager den fra toppen af. Vægten. Denne slutningen af sidste uge og starten af denne uge, har måske været lidt for god, så rent vægtmæssigt var jeg faktisk 900 gram tungere i går end forrige uge, men i dag er forskellen kun på 200 gram. Men ikke noget reelt tab, så den går i nul, men lur mig om ikke det ser bedre ud i næste uge. Job. Nyt job fra 1/3 og det er jeg super glad for. Endte med at have 2 interessante tilbud, men det ene var bare lige lidt bedre. Arbejdsstedet bliver i Taastrup, så det er ca. 30 km hver vej, så det er egentlig en fin cykelafstand. Træning. Har stået lidt stille i denne uge. Jeg har simpelthen haft alt for meget der skulle tages stilling til, at jeg ikke har haft overskud til at træne. Men i dag skal jeg træne lidt på hjemmetræneren, og så håber jeg på at køre en god tur eller to i weekenden. Bil. Seat'en er ude. Valget står nu mellem en Audi A4 Avant og en Alfa Romeo Giulia. To forskellige biler, og det er egentlig for og imod ved begge biler. Jeg læner mest mod Alfaen, og min kæreste mere mod Audien. Ikke fordi det er en Audi, men fordi det er en lidt mere fornuftig/rummelig bil. I virkeligheden ville hun gerne have Seat'en, men det kunne jeg bare ikke få til at hænge sammen.
  5. Got legs?

    Efter en lille forkølelsesforskrækkelse i sidste uge, som heldigvis viste sig hurtigt at være overstået selvom resten af husstanden var ramt, så har jeg fået trænet lidt igen. Kører egentlig samme program som jeg gjorde sidste år, så det er et mix af FTP/SS træning og kortere intervaller ala 40/20. Derudover er målsætningen også at weekenden bruges udenfor og ikke på hjemmetræneren, og går alt op i en højere enhed har jeg tænkt at køre en 4-5 timer på landevejen i morgen. Og hvorfor så det? Jo, for det første er det super god træning at komme derud hvor det rigtig gør ondt, og for det andet så rejser min kæreste til Bruxelles henover weekenden og jeg er således alene hjemme med lillemanden. Det betyder også at jeg ikke kan træne som jeg normalt ville gøre, og nu hvor jeg alligevel er arbejdsløs, kan jeg jo så tillade mig at snuppe en hverdagstræning. Og apropos arbejdsløs så lader det til at der så småt er ved at falde noget på plads i den kommende fremtid, hvilket jeg ser utrolig meget frem til. Ikke mindst fordi man som borger i Gladsaxe kommune har pligt til at deltage i deres Jobviften tilbud. I grove træk er jobviften et "tilbud" til alle nyledige i kommunen hvor man skal være på en fysisk lokation 2 gange om ugen af 2,5 times varighed, og så er det et mix af samtaler med konsulenter, workshops, og jobsøgning. Nogle af de her workshops går bl.a. ud på hvordan man skriver en ansøgning, hvordan man laver et godt CV og hvordan man bruger sit netværk. Alt sammen noget jeg har ret godt styr på, for med ca. 35 ansøgninger i januar og ditto 10 samtaler, så er det hverken fordi jeg ligger på den lade side eller sender noget ud som modtagerne ikke kan forholde sig til. Jeg har prøvet ihærdigt at få jobcentret og Jobviften i tale, men det er politisk besluttet at man skal deltage, og de kan ikke gøre undtagelser, selvom de dog har erkendt at det måske ikke er helt relevant for mig. Det giver selvfølgelig også en ekstra motivation til at komme ud og få fingrene i noget nyt - hvis altså dagpenge i sig selv ikke var en stor nok motivator. Til dem der ikke har prøvet at være på dagpenge før, så kan jeg sige at man får ca. 18,5k før skat hvis man er berettiget til højeste sats, og det giver ca. 13k udbetalt afhængig af ens fradrag. Det er egentlig en pæn sum penge, men ikke når man har hus, have, bil og unge. Så kommer det lidt til kort. Nå, i går var jeg også den officielle vejedato, og jeg endte på 80,1 kg. Det er jeg mildest talt super glad for. I dag da jeg hoppede på vægten var jeg endda kravlet ned under de 80 kg, så alt i alt har det været ret så vellykket indtil videre. Jeg er selvfølgelig lidt bekymret for om vægttabet generelt går lidt for hurtigt, for jeg smider 7-800 gram om ugen, men jeg føler egentlig at jeg stadig har ok power på cyklen. Men nu må vi se hvad det bringer. Ideelt har jeg et tal der hedder 78 kg i tankerne, men man kan jo også blive grebet af stemningen når nu det går så godt, og se hvor langt man kan presse den ned. Der kunne jo også være en idé i at forsøge at ramme 76-76,5 kg fordi jeg næsten med garanti vil tage på i vægt så snart sæsonen starter og træningsmængden stiger, og der dermed bliver ophobet en anelse mere væske og blod i kroppen.
  6. Got legs?

    4 ugers status - 4 kg tabt rent. Så fra 84,9 kg til 80,9 kg.
  7. Motion i balance™

    Så er vi 2 - og udtrykket "kryster" bliver brugt alt for sjældent.
  8. Motion i balance™

    Stærkt at du kom ud i dag. Jeg kiggede ud af vinduet og tænkte at slud, sjap og andet godt bare ikke rigtig var mig.
  9. Motion i balance™

    Tillykke med kværnen. Det er virkelig en lækker cykel du har fået fingrene i, og med det udstyr der sidder på så er det i hvert fald ikke det du kommer til at gå ned på. Har selv en Cannondale CAAD10 som vinterracer, og den er jeg virkelig begejstret for. Eneste ulempe ved den er at den er stiv som en teenagers........men Supersix er en fremragende cykel! Ift. rullemodstand, brede og smalle dæk, så kan de vidst ikke helt blive enige om det. F.eks. mener jeg at både HED og Enve anbefaler 23-24 mm dæk til deres brede fælge, fordi den reelle profil dermed bliver brede og mere aerodynamisk. Propper man et brede dæk på som f.eks. 25 mm, så mister hjulet noget af sin aerodynamik. Jeg har selv haft et 28 mm dæk på min Hed fælge som er ret brede, og det ser helt væk ud. Jeg brød mig faktisk ikke helt om det, også fordi cyklen hele tiden føltes som om den var punkteret selvom det bare var ekstra komfort. Skal man dog ud og køre længere ture og har knap så meget fokus på intervaller så tror jeg bestemt et bredere dæk kan være ideelt da det altså giver noget ekstra komfort.
  10. Det er svært at sige. I starten af perioden, hvor man ikke har kørt hjemmetræner i lang tid, der er der måske 10-15% forskel på indenfor og udenfor. I løbet af sæsonen udligner det sig lidt, men det hænger måske også sammen med at kører man intensivt udenfor i øjeblikket så gør det langt mere ondt i lungerne.
  11. Got legs?

    Wattene er mere eller mindre uændrede. Selv hvis jeg taber muskelmasse, tænker jeg at der skal meget til at det skulle være fra de muskler jeg for alvor bruger under cykling. W/kg er egentlig ikke så voldsomt vigtigt i Danmark, i hvert fald i teorien, MEN for mit vedkommende har jeg ikke en særlig høj FTP i udgangspunktet, og har aldrig haft det. Så selvom det i teorien ikke er vigtigt, så mærker man det meget i løbene og egentlig også til træning. Hver gang der kommer en bakke kræver det noget mere at følge med. Selvom det ikke er et spørgsmål om at man nødvendigvis bliver sat, så bliver man bare mærket.
  12. Som de andre også er inde på, så er det tid i sadlen der tæller. Godt nok holder man sjældent frihjul når man kører indenfor, modsat har du heller ikke mikroaccelerationer ud af sving, op ad bakker o.lign. Så i sidste ende udligner det nok sig selv ret meget. Der hvor indendørstræningen for alvor har sin værdi er netop i en dagligdag hvor tiden kan være presset. Det gør det mange gange nemmere at komme på cyklen, og få kørt sine intervaller, men man mister lidt det zone 1 og 2 arbejde man som oftest har på en længere tur udenfor. Jeg vil dog stille det op således at 200 watt kørt på en time på hjemmetræneren er mere værd fysiologisk end 200 watt kørt på en time udenfor - mest af alt fordi man som oftest har et lavere niveau indenfor end udenfor. Personligt har jeg haft for vane at køre mine intervaller på hjemmetræneren på hverdage, og så bruge weekenden på at komme ud på de længere ture. Kun at skulle køre hjemmetræner ville dræne mig mentalt, og det samme ville det kun at køre udenfor, specielt om vinteren hvor det er mørkt og hvor vejene ofte er glatte. Martin Toft Madsen lagde i går et billede op på sin Instagram hvor han var udenfor at træne. Vejene var fuldstændig sneklædte, og så er det altså svært at køre intervaller.
  13. Got legs?

    Vægttabet fortsætter stille og roligt, til gengæld står det lidt stille med træningen. Da jeg gik ind til denne uge var det med en nærmest fuldt booket kalender. Hele 5 samtaler har været på agendaen, og på bare fire dage. Jeg har fået klaret de fire, og skal egentlig bare til en i morgen. Samtidig er jeg blevet indkaldt til en samtale nummer to i Horsens. Jobbet er egentlig ret fedt, men det er sgu lidt nitten at bruge omkring 1000,- på at tage til en samtale. Den resterende tid har været brugt på at skrive ansøgninger og egentlig bare på at restituere. Ikke så meget fra træning, men fra det mentale aspekt af at være på konstant jobjagt. Det kan lyde næsten idiotisk at det skulle være hårdt at være arbejdsløs, men det er det faktisk. Jeg lavede lige en hurtig opsummering af de virksomheder jeg har været til samtale hos siden midten af oktober, og det er i alt 14 forskellige virksomheder. Det er trods alt også en sjat. Alene i januar måned har jeg vel været til 7-8 samtaler, og skrevet i underkanten af 30 ansøgninger. Det er således mentalt hårdt egentlig at skulle sætte sig op hver gang der skal skrives en ansøgning, hver gang man skal til en samtale, og ikke mindst komme ovenpå igen når man finder ud af at det ikke var ens kommende job. Jeg synes egentlig at jeg er god til hele tiden at holde mig til ilden, men det er sgu noget tough må jeg indrømme. Af samme årsag har jeg faktisk slet ikke fået trænet i denne uge endnu. Håbet er stadig at jeg kommer på en cykel her til eftermiddag, men dagen er blevet brugt på en samtale og skrive ansøgninger. Samtidig skal vi spise hos mine forældre i aften, så det tager også lidt lidt tid fra skemaet. Dog går det overraskende positivt ift. vægttabet. Som tidligere nævnt er onsdag min officielle vejedag, og i dag stod vægten på 81,8. Dvs. jeg har tabt 3,1 kg på 3 uger. Det er jeg ret tilfreds med. Det betyder selvfølgelig også at jeg så småt nærmer mig mit første delmål som er 80 kg, og det gør det måske endda realistisk at nå ned på en 77-78 kg inden sæsonen for alvor går igang. Første cykelløb er 6. april, og holder min fremskrivning på 300 gram pr. uge, så burde jeg til den tid veje omkring 78,5 kg. Det ville bestemt ikke gøre noget. Men nu ser vi. Som sagt går det ret godt i øjeblikket, og motivationen er høj. Det er samtidig, indtil videre, ret nemt. Jeg har endda spist en fastelavnsbolle i går og drukket en cola i dag, og lever på ingen måde på en sten, men det er som sagt nemmere at køre det som 16 timers faste og minimal træning. Nu må vi se hvad næste uge siger, og om ikke der er kommet lidt træning på programmet igen. Nå ja, vores søn har også været syg hele ugen, og har derfor ikke været i vuggestue, hvilket også har været medvirkende til at jeg ikke har kunne udnytte timerne helt optimalt. Vi har også i længere tid gået og kigget på ny bil. Ikke fordi det er super nødvendigt for os lige nu, men vi kan bare godt mærke at Alfaen efterhånden er blevet 7 år gammel, og måske lidt til den lille side - specielt hvis vi skulle få et barn nummer 2. Vi er heldigvis begge ret enige om hvilken type bil det skal være, da ingen af os er særligt begejstrede for stationcars, og dermed har kastet kærligheden på SUV/SAV. Men selv her kommer man ind i et dilemma, for de er godt nok dyre. Drømmen er uden tvivl en Alfa Romeo Stelvio, men den koster rundt regnet 200.000,- mere end en tilsvarende Alfa Romeo Giulia, og er blevet lanceret som "stationcar udgaven" af en Giulia. Tager man så de mere fornuftige briller på og kigger brugt, ja så er der heller ikke så meget at komme efter. Kigger man andre mærker, finder man også ud af at modeltypen er utrolig populær. Således koster en brugt BMW X3 fra 2012-2014 i omegnen af 400.000,- for et eksemplar der har kørt 100.000 km, en Volvo XC40 er fuldstændig horribel dyr, og det samme gælder vel egentlig for Audi og Mercedes, som heller ikke har den store interesse. Så er der BMW X1 som kunne være interessant, og ellers skal man et niveau ned så det hedder VW Tiguan(en af de kedeligste biler jeg har kørt i), Seat Ateca etc. Nu må vi se hvad det hele ender ud i, og om ikke der kunne tilfalde os et par Lotto mio som kunne hjælpe på det hele.
  14. Got legs?

    I søndags sluttede første fase af mit vægttabsforløb. Vægten sagde 82,5 kg, så det betød at jeg rundt regnet har tabt 2,4 kg på 11 dage. Det er jeg jævnt tilfreds med, og planen var egentlig også bare at kickstarte forløbet. Min normale vejedag er onsdag, og i dag kunne jeg se at jeg havde tabt 300 gram ift. sidste onsdag, hvilket også er dejligt motiverende. Målsætningen er at smide 300 gram om ugen, så på den måde er det fuldstændig som det skal være. Jeg har stor fokus på vægttabet i øjeblikket, da jeg ved at vægttab i sæsonen er tæt på umuligt for mit vedkommende. Som det også er nævnt i en anden log herinde, så er det som om at kroppen bare ikke vil smide vægten selvom træningsmængden bliver øget betragteligt. Jeg har da også læst andre steder at vægttab er 80% kost og 20% træning, og i den henseende passer det faktisk ret spot on. Derfor er jeg også ekstra motiveret til at få tabt en ordentlig portion vægt inden træningsmængden bliver skruet op. Så snart sæsonen er igang er min erfaring at jeg maksimalt kan smide 1 kg og samtidig opretholde en fornuftig træning.
  15. Got legs?

    Der er faktisk ikke umiddelbart nogle definerede mål i år endnu. Jeg har stadig planer om at køre C, og få det til at hænge sammen med familielivet og en kæreste der arbejder i restaurationsbranchen. I sidste ende ender jeg nok på samme målsætning som sidste år - noget med at køre point ind i C, gå efter podieplaceringer og måske have nok point til at kunne rykke op i B. Men i ens voksne liv er der så mange faktorer der spiller ind, at det er svært at sætte barren højt. I virkeligheden er min reelle målsætning nok bare at have en bedre form end sidste år.