Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,696
  • Joined

  • Last visited

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

2,829 profile views
  1. Got legs?

    Planen er at køre løb når sæsonen går igang igen. Desværre er jeg lidt plaget af en del arrangementer i løbsweekenderne, men regner da med at få kørt lidt og så tage de tæsk der unægteligt kommer. Som du selv er inde på er der egentlig pænt hul igennem til stængerne, men jeg ved at jeg mangler løbsfart, og det får jeg kun ved at køre løb.
  2. Got legs?

    Fy for en uge. Den startede allerede for en uge siden med en dingertur med et par cykelvenner fra Hvidovre og Roskilde i området omkring Roskilde ved Lejre, Tølløse og hvad det ellers hedder. Jeg var kommet afsted uden min astmaspray, så da de begyndte at køre cykelløb allerede fra første højresving tænkte jeg at det ville blive en lang dag. I løbet af ugen op til havde jeg i øvrigt oplevet at jeg ikke rigtig havde hul igennem til benene, og de i virkeligheden bare syrede til uden grund. Så jeg var ekstra påpasselig på turen. Det gik dog fint, og undervejs kom der ok hul igennem til benene. 4,5 times kørsel og 155 km med en del bakker. Mandag kørte jeg 62 km i Zone 2 hvor der bare var ok pres i pedalerne, og benene var faktisk ok modtagelige ift. dagen forinden. Tirsdag startede jeg dagen med en times kørsel inden morgenmad for at sætte gang i forbrændingen, og så til fællestræning om eftermiddagen med Ordrup. Der var egentlig lagt op til en ok lang tur, men da vi var kommet afsted var der et par stykker der peb over ruten, så den blev kortet en del af. Lidt irriterende for mig, for jeg ville gerne op og runde de 4 timers træning på dagen. Så jeg endte med at køre hele vejen retur til Charlottenlund efter træning og tilbage igen, for at få de sidste minutter på. Egentlig en fin træning hvor der blev kørt 3x 8 min AT, og et par løbsintervaller hvor jeg bl.a. fik lov til at snuppe Farumspurten. Så 31 km om morgenen, og 94 km om aftenen. Onsdag endnu en zone 2 tur på 77 km. Torsdag var lidt speciel da jeg også går til mit knæhold den dag. Så 1,5 times kørsel om morgenen ud fra samme koncept som om tirsdagen. Så ud igen om eftermiddagen hvor jeg kørte ud til flyvestationen hvor jeg kørte 3x 8 minutter AT efterfulgt af 20 minutters zone 2 med 10 sprinter undervejs. Efter endt træning kørte jeg så direkte videre til Farum for at køre 1 times benhård knætræning der bare gør naller i lår og balder. Herefter kørte jeg lige en runde på Bregnerød og så hjem for at få det hele til at gå op i en højere enhed = 4 timer og 10 minutters træning på dagen(5 hvis man tæller knæholdet med). Fredag havde jeg en aftale med en god ven, om at vi skulle ud og køre på tempocyklerne. Det blev således også første tur på min Shiv i den virkelige verden. Anderledes styring end Parlee'en, men fed fornemmelse. Jeg har ikke gidet gå igang med positionen da jeg skal fittes på tirsdag i Aarhus. Men en lækker tur, hvor vi endte på Olivers Garage på Strandvejen til en velfortjent is inden vi vendte snuden hjemad. 53 km. I går havde jeg tænkt mig at køre en helt klassisk sommertur for mig, med et par enkelte twists. Så op på rammen, og så ellers nordpå. Balden var lidt spændt efter torsdagens styrketræning og så den noget aggressive position på TT cyklen freddag, men den blev løsnet op i løbet af den første time. Turen gik op til Farum, via Høvelte, og så op til Stumpedyssen hvor jeg lige fik spottet LaMotta i modsat retning. Op til Karlebo, og videre op til Fredensborg og Esrum. Fra Esrum gjorde jeg lige et stop ved Villingerød Kirke for at tanke lidt vand, og så så jeg ellers frem til medvinden hjem derfra. Det gik faktisk også rigtig fint fra Dronningmølle og til Helsingør hvor jeg havde vinden i ryggen, men da jeg kom ud af Helsingør og havde kurs mod Gurre, kunne jeg ikke forstå at jeg stadig havde modvind. Den var fra nord da jeg kørte afsted, og da jeg nu havde kurs mod syd, burde jeg havde den i ryggen. Men der var selvfølgelig sket det at vinden var vendt, så jeg også fik fornøjelsen af modvind på turen hjem. Jeg lavede en lille ændring i ruten, for normalt ville jeg være kørt igennem Gurre og ud mod Kvistgård for at komme til Strandvejen ved Humlebæk, men denne gang kørte jeg igennem Gurre mod Tikøb, og derefter mod Danstrup. igennem Søholm ned til Langstrup, og så igennem Dageløkke hjem ud til Strandvejen. Her håbede jeg lidt på at ramme ind i en gruppe, men der var fuldstændig støvsuget for cykelryttere i min retning. Jeg kunne dog spotte en der lå 2-300 meter foran mig, som jeg prøvede at køre op til. Lige så stille og roligt fik jeg hentet ind på ham, men da han i Rungsted kørte over for rødt gjorde det lidt svært at køre ham ind. Men heldigvis blev der grønt lige efter, så jeg ikke fik taget for meget af min egen fart, og relativt nemt kunne køre ham ind efter. Vi fulgtes faktisk hele vejen til Skodsborg hvor han dog for det meste lå på hjul, og var ikke meget for at komme frem. Så den første bakke efter Skodsborg krydset satte jeg en smule ekstra fart på, men ikke nok til at han ikke kom med over. Så et ok tempo på nedkørslen, og ved Strandmøllen satte jeg igen ok fart på, inden jeg trådte igennem for alvor og smed ham fuldstændig. Der blev kørt lidt tempo ind mod Klampenborg hvor jeg så fik hentet en større gruppe triatleter der lå på hjul af et par motionister. Da det var muligt at gå forbi gjorde jeg det, og de to forreste ville gerne køre spurt, så de kom hurtigt forbi mig igen, og selv med en relativ slatten sprint fra min side var det muligt at snuppe den spurt. I alt nåede jeg op på 140 km og 4 timer og 20 minutters kørsel i modvind og mere eller mindre alene. I dag var jeg så lige ud og trille i to timer for at få spolet benene igennem. Både stænger og røv var godt ømme, men igennem kom jeg med 2 timer i sadlen. Så denne uge alene har budt på ca. 645 km og små 21 timers træning. Tager man søndagsturen med fra sidste søndag så er det altså 155 km oveni. Det mest positive er faktisk at knæet har taget det rigtig pænt, på trods af at der har været træning 8 dage i streg - noget jeg ikke har kunne gøre tidligere uden at have problemer med knæet efterfølgende. Jeg håber det er et tegn på at det hele tgår i den rigtige retning, og at jeg får mulighed for at kunne træne 100% fremadrettet også. Der har selvfølgelig ikke været så meget intensitet i løbet af ugen, men selve workload har været stort.
  3. Motion i balance™

    Det er simpelthen det mest underlige jeg nogensinde har set. Det lignede virkelig en kylling der løb.
  4. Motion i balance™

    Vasevej er blevet lort for der er kommet vejbump nu. Til gengæld er Ørnebakken i Helsingør en klassiker, ligesom Frederiksværksvejbakken op mod Esrum. Eller bakken op mod Jonstrup.
  5. Got legs?

    Nogle gange kan jeg godt blive grebet lidt af stemningen. Som tidligere nævnt har jeg været i tvivl om hvad der skulle opgraderes på cyklen i hvilken rækkefølge. Egentlig havde jeg sat mig for at sætte fokus på et pladehjul, men lige præcis det jeg søger hænger ikke ligefrem på træerne. Og så sad jeg og kiggede lidt på eBay, og så var der pludselig en auktion på et sæt Enve 6.9 hjul med DT Swiss 240 nav til dæk/slange. Prisen var uhyggelig lav, så jeg holdt lidt øje med den. Den steg selvfølgelig i dag, hvor den skulle slutte omkring kl. 13.30, og med 20 sekunder igen valgte jeg at smide mit bud efter ret meget betænkningstid. Jeg havde egentlig regnet med at blive overbudt, fordi prisen stadig var noget lavere end hvad de reelt bliver solgt for, men 20 sekunder senere stod jeg som vinder. Forhjulet er 60 mm højt, og baghjulet er 95 mm. Normalt kører Enve i en 6.7 konfiguration med et 60 forhjul og et 70 baghjul, og en 8.9 konfiguration med med 85 forhjul og 95 baghjul. Her er der så forhjulet fra det ene sæt, og baghjulet fra det andet sæt, hvilket egentlig passer mig ret godt, for det skal bruges til TT cyklen, og høje hjul foran er bare svære at styre. Tanken er lidt at jeg evt. kører et cover og smider på baghjulet så det kan blive et "pladehjul", hvilket giver en billig upgrade. Alternativet er at sættet hurtigt skal videre med fortjeneste, men nu må vi se. Jeg har altid drømt om at eje et par Enve hjul, så jeg håber de er lige så fede som de ser ud på billederne.
  6. Got legs?

    Tak. Ja, det er en meget simpel lakering, men ift. hvordan standard udgaverne ser ud, så skiller den sig meget ud. Jeg håber i hvert fald at jeg kan holde den ren
  7. Got legs?

    Så kom den nye cykel hjem, og som nogle af jer nok havde gættet var der tale om en Shiv TT. Ikke lige verdens fedeste billede, men således ser den ud pt: Cyklen er egentlig en tidligere HTC team cykel, som den tidligere ejer valgte at få omlakeret. Lakeringen er virkelig flot lavet, og der er kun nogle enkelte chips oppe ved kronrøret. En interessant detalje er faktisk at det der ser sort ud på cyklen, i virkeligheden er gråt. Ligeledes var rammen en såkaldt Code Red, som kun blev lavet til Specialized teams som f.eks. HTC, Saxobank o.lign. Der er flere teorier om hvad betegnelsen dækker over. Nogle mener at det er en Fact12 carbon der bliver brugt, som er den de også brugte på McLaren cyklerne, mens jeg nu mere bare tror at den er forstærket lidt ekstra i krankområdet o.lign. Størrelsen er en XS, og planen er at der skal smides et Rotor kranksæt på, købes et pladehjul og meget mere. Og så er der prisen? Jeg har smidt lige omkring 20.500,- for cyklen som den står(dog ikke inkl. hjul), og det er med Dura Ace 9000 for og bagskifter, Ultegra kranksæt, 3 forskellige extensions, Specialized Sitero Pro sadel og Magura hydrauliske bremser. Ud fra min research er det en ret skarp pris, og så har jeg fået en cykel der ikke ligner de andres Shivs derude.
  8. Got legs?

    Det lykkedes ikke helt at ramme de 14 timer, men 13 timer og 5 minutter er nu også godkendt, specielt når jeg tænker på at det er sket på 4 træningspas. I går kørte jeg en solotur i den ulidelige varme, og endte med at køre ca. 4 timer og 20 minutter. Heldigvis havde jeg timet det nogenlunde rigtigt så jeg havde medvind da jeg buldrede ud på Strandvejen. Turen fra Humlebæk til Klampenborg blev klaret på 33 minutter, og der var intet tidspunkt på turen hvor jeg fik læ af andre. Jeg var i den grad smadret da jeg kom hjem. I dag kørte jeg så ud med 3 andre fra Ordrup. Jeg havde håbet på lidt flere, for stængerne var helt væk. Heldigvis var der to med der var relativt friske, og de stod for en stor del af føringsarbejdet. Jeg fik vidst en enkelt føring på 15-20 minutter, og det var hvad der var at komme med i dag. Jeg var helt smadret. Alligevel kom jeg retur med 90 km i baggagen og et snit på 33. Havde der lige været en trilletur i fredags, så havde jeg ramt de 14 timer, så jeg er egentlig ret godt tilfreds med ugens indsats. Jeg kan godt mærke at min krop bliver presset mere end den er blevet længe, for der har godt nok været udsolgt i stængerne. På dagens tur kørte jeg og snakkede sammen med vores nye A-rytter, der kunne fortælle at han i torsdagens enkelstart ved DM havde skuffet sig selv lidt - han havde kun kunne holde 370 watt på de 43 km......
  9. Got legs?

    Jeg har fået trænet de sidste to dage. Tirsdag stod jeg selv for træningen med OCC, og det passer mig egentlig meget godt at få lov til at bestemme hvordan træningen skal være, hvilke intervaller vi skal køre, og ikke mindst hvor vi skal køre. Vi er lidt løse når det gælder trænere, så der er som sådan ikke en fast træner hver gang, men det er noget man kan melde sig til. Ham der egentlig står mest for det, har dog en tendens til at følge vores træningsplan fra AimHigh slavisk, og kører meget i de samme områder/ruter. Det er så bare hans måde at gøre det på, og kudos for overhovedet at tage træningen. Jeg ville det dog anderledes, så AimHighs program blev skrottet, og der kom kriteriumstræning på bordet i stedet for. Ud til ABs baner hvor vi kørte et opvarmningsinterval ind mod Farum hvor øvelsen bare var at holde en kadance på over 100 og gerne 110. Herfra kørte vi oppe på Bregnerød ruten, hvor den stod på en omgang med 15/15 intervaller - altså 15 sekunder max, 15 sekunders hvile. Om engang på Bregnerød tager ca. 7,5-8 minutter, så der kommer virkelig gang i stængerne. Øvelsen er også at efterligne de siddende ryk der som oftest kommer i gadeløb, hvor man ikke moser den op fra 11'eren, men i stedet bruger kadancen til hurtigt at komme op i fart. Herefter en omgangs hvile, og så gentag. Da vi var færdige med den øvelse kørte vi over til Flyvestationen hvor den stod på en helt simpel omgang på landingsbanen som AT, enten kørt solo, eller i par. Væk fra Flyvestationen og så igennem Hareskoven hvor vi lige kørte et fixed gear interval, inden vi slog ruten mod Herlev. Der var en del der troede vi var færdige, så de fik sig lidt af en overraskelse da vi fortsatte forbi ABs baner og videre ind mod byen. I Herlev kørte vi på Dynamovej, som er et industriområde hvor der er rigtig gode muligheder for at træne gadeløb og sving. Der er næsten ingen trafik sent på dagen, og vejene er meget brede. Først kørte vi 3x 20 sekunders spurter på bakken. Det var faktisk ret sjovt at se hvor mange der døde efter en 10-12 sekunder og ikke kunne mere. Netop derfor er det en god idé at få trænet de længere spurter da det er sjældent at man kun lige skal holde den kørende i 6-10 sekunder. Herefter kørte vi 4 omgange som løb. Der blev rykket hele tiden, og jeg måtte slippe efter et angreb med én omgang igen. Efter det var vi færdige og vi trillede hjemad. Jeg kørte lige et par omgange i Lyngby for lige at få den op omkring de 3 timer jeg havde sagt til mig selv at jeg skulle køre. I går kørte jeg så med en anden fra klubben hvor det reelt set bare var stram kæde. Da vi ramte Klampenborg efter en 70 km havde vi kørt med 33,7 km/t i snit. Derfor blev tempoet også noget lavere igennem Lyngby, hvor jeg fortsatte ud til ABs baner for igen lige at få de sidste minutter med. Så ugens træning siger indtil videre 6 timer og 3 minutter og 186 km. Jeg vil forsøge at ramme en træningsuge omkring de 14 timer det næste stykke tid, så jeg forhåbentlig kan få kørt nogle løb i efteråret. Umiddelbart er det dog et rigtig godt tegn at jeg kan træne to dage i streg uden de store problemer. I går havde jeg dog en anelse med knæet, hvor det stak lidt på indensiden undervejs, og efterfølgende føltes det også lidt stift, men igen er jeg langt fra det jeg tidligere har oplevet. Mandag skal jeg i øvrigt til Sverige og hente den nye enkeltstartscykel. Jeg har heldigvis aftalt med sælger at vi mødes i Jönköping således at jeg ikke skulle hele vejen til Stockholm. Samtidig går jeg og overvejer hvilken upgrade der skal til i første omgang. Jeg vil gerne have fingrene i et Zipp Super-9 pladehjul til dæk/slange, men vil samtidig også gerne smække DI2 på cyklen, og en ekstra wattmåler ville da heller ikke gøre noget, foruden det hjulsæt jeg også skal have smidt på. Så der er en del overvejelser lige i øjeblikket om hvad der er "vigtigst" for mig. Umiddelbart tror jeg at jeg går efter pladehjulet først, og så må de andre ting komme. Kan jeg slippe afsted med en SRAM 11 speed for, og bagskifter og så et par R2C skiftere, så kan jeg bestemt godt leve med det, selvom DI2 giver nogle bedre muligheder. Der er jo trods alt ikke uanede ressourcer til at kaste efter cyklen.
  10. Got legs?

    Lørdag var jeg ude og køre en FTP test for første gang på Tarmac'en. Sidst jeg tog en test var for en måneds tid siden på TT'eren og der gav den 285 i watt. Jeg havde et tal i hovedet der sagde omkring 310-315 watt på landevejscyklen, så planen var at ramme de 330 watt i selve testen. Efter lidt opvarmning gik jeg således igang, og følte egentlig at jeg havde ok gang i stængerne. Den nev for alvor først til sidst, men jeg endte på 330 watt, og en FTP omkring de 314. Ganske tilfreds med det resultat alt taget i betragtning. I går var jeg ude med OCC til en gang tons. En helt klassisk søndagstur op ad Strandvejen, ind til Fredensborg, igennem Karlebo og så ud til Strandvejen og hjem. Ikke det store at berette andet end at vi kom retur med omkring 35 i snit. Ganske hæderligt for 5 mand! Jeg ville dog gerne op på omkring de 3,5 time, så jeg snuppede lige en tur til Bregnerød, hvor jeg kørte to omgange inden jeg fandt hjem igen. Træningsugen har været som den skulle. Omkring de 12,5 time, hvilket var planen. I denne uge skulle den gerne op omkring de 14 timer alt afhængig af vind, vejr og andet. Og så har jeg bemærket at der er flere der er begyndt at snakke La Marmotte, som jo trods alt er lige om hjørnet. Nogle gange muntrer det mig at læse kommentarerne, og i går faldt jeg over en samtale hvor den ene part i hvert fald læser med herinde. Al snak om w/kg, FTP, mulig sluttid og andet godt. Min påstand er nu stadig at du kan have en meget høj w/kg, men det nytter ikke noget hvis du ikke kan køre nedad. Høj w/kg er også ligegyldig hvis du mentalt ikke er forberedt på hvad der venter, eller hvis du kommer til at oversatse fra starten af. Med andre ord er w/kg et vigtigt aspekt i at køre en god tid i bjergene, men der er så mange andre elementer der spiller ind, som mange nogle gange undervurderer. Hvis du næsten ikke har kunne sove fordi du var spændt, så vil du slet ikke kunne nå de watt som du kunne i en kontrolleret test. Så sørg for at få alting skærpet, og kig alle elementerne igennem således at sandsynligheden for fejl bliver langt mindre.
  11. Got legs?

    Lidt status på træningen. Tirsdag var jeg ude med 2 andre fra klubben, det dårlige vejr havde åbenbart gjort at der ikke var mange der kørte ud. Derfor blev planerne også ændret en smule, så vi kørte ud på Flyvestationen og kørte 6x 40/20. Jeg holdt mine ganske fint omkring de 385-400 watt. Herfra kørte vi videre op til Tyren hvor vi kørte 2x 10 minutter sub-AT. Jeg kørte for mig selv, og valgte at køre dem mere som AT intervaller. Igen fin smæk på i intervallerne, og det mest ophidsende var da bagenden var ved at ryge for mig i en rundkørsel. Der var godt nok våde veje, men kombineret med pollen var vejen åbenbart blevet ekstra glat, så mit baghjul lige skred af to omgange, uden at jeg dog røg ned. Heldigt at det var baghjulet og ikke forhjulet. Videre igennem Lynge og op til en Golfbane og køre op ad en bakke 5 gange, og så via Bregnerød hjem. Jeg havde egentlig planlagt at skulle træne 3 timer, så da jeg manglede 20 minutter da jeg kom tilbage til Lyngby kørte jeg lige en omvej igennem Frederiksdal og Virum for at komme hjem, og således kom jeg lige over de 3 timer. I går var jeg så igen på cyklen, hvor målet var en solotur op omkring Tikøb og hjem igen, ca. 90 km. Turen derop gik fint nok, men stængerne var alligevel godt ristede. Turen hjem var jeg ved at gå kold, og modvinden hjalp ikke ligefrem på det. Stykket fra Dageløkke til Rungsted ude langs kysten var i hvert fald slet ikke sjovt. Jeg nåede dog mine 90 km, og i dag står den så på knæhold.
  12. Langt pokker i MOL

    Lyder cool med Menschmachines træning. Det er i hvert fald altid rart med lidt nyt indspark til hvordan øvelserne kan køres.
  13. Got legs?

    Fart på I går var jeg ude med Ordrup og træne, og da der ikke var nogen der tog ansvar, så stod jeg for træningen. Vi var 7 der kørte afsted, og startede første interval fra kiosken ved Hareskoven og så ind til Farum. Rulleskift i små grupper som progressivt steg i intensitet frem mod Farum. Vi samlede op ved Bregnerød hvor vi kørte 2 omgange med 3x3 minutters VO2max med 3 minutters hvile imellem. Jeg havde ikke de store problemer med det, men kunne se at der var flere der slækkede lidt på poweren når det gik nedad, for derimod at køre ekstra til når det gik opad. Vi kørte videre mod Høvelte hvor vi igennem militærområdet kørte et fixed gear interval i 39/16 hvor det så ellers bare gælder om at holde kadencen oppe. Jeg maxede min ud på 153 RPM, men så ligner man altså også en idiot. Opsamling og hen til starten af Stumpedyssevej i retning af Hørsholm. Her delte vi os igen op i 2 grupper, og kørte 2x 5 minutters AT intervaller. I stedet for at køre dem som rulleskift kørte vi dem i stedet som 20-30 sekunders føringer. Intensiteten skulle godt nok være AT, men jeg endte på henholdsvis 340 og 341 watt i gennemsnit for de to intervaller, så der har været ok smæk på. Endnu engang opsamling og så kørte vi til Karlebo. Her kørte vi to løbs intervaller - først et ind mod Avderød, og derefter et ind mod Gunderød. Det første sad jeg i anden position mens vores gæste A-rytter trak hele vejen ind. Han åbnede halvhjertet, og så sprintede jeg forbi og holdt de andre bag mig uden problemer. Det andet interval blev fucked lidt op ved at der var nogle der ikke lige vidste hvilken by der var Gunderød, så de startede tidligt, og sluttede tilsvarende tidligt. Så da vi andre drejede til højre var de på vej lige ud i stedet for. Det betød at vi var 4 der kom afsted i en lille gruppe. Lige inden bakken var der en der angreb, og der var ingen der gik med. Mine ben var lidt ristede, så jeg gik heller ikke med i det næste ryk, og tog til takke med en 3. plads i den spurt. Herfra kørte vi mod Rungsted, og slog et smut ind forbi Forskerparken til endnu et løbsinterval. Vi kørte først en omgang så alle fik mulighed for at se ruten, og derefter kørte vi 2 omgange som løb. Der blev rykket allerede i første sving, men jeg tog det ret stille og roligt og gik ikke med i accelerationen. Det betød at der kom et lille hul, men dem jeg sad sammen med gjorde hullet langsomt blev lukket i takt med at frontgruppen løb lidt tør for damp. Da første omgang næsten var omme var det hele samlet igen. Den næste acceleration der kom gik jeg med i, men der var ingen der kom væk. Ved den lille nedkørsel inden højresvinget som er drilsk, satte jeg lidt fart på fordi jeg havde på fornemmelsen at der ville komme et angreb fra gæste A rytteren, og ganske rigtigt. Min fart var timet perfekt til at han kom med et angreb, og jeg kunne let komme med. Han fik et lille hul i svinget, men jeg fik det lukket igen ved det sidste sving, hvor han samtidig åbnede en anelse, men døde fuldstændig da jeg kom hamrende forbi og kunne tage endnu en spurtsejr. Opsamling, og igennem Folehaven ud til Strandvejen. Ved Skodsborg begyndte sidste løbsinterval, og der blev kørt stærkt op ad den første bakke. Det hele var dog samlet på toppen, og på næste bakke gik det også nogenlunde stille for sig, indtil der kom et angreb fra A rytteren. Det gik jeg med på, men vidste også at hvis jeg skulle vinde Klampenborgspurten, så skulle jeg køre afventende. Den blev derfor samlet igen, og der blev kørt lidt preskørsel ind mod Klampenborg. Da vi nåede byen kom der et angreb igen og to kom væk. Jeg håbede på at den gruppe jeg sad i ville lukke hullet, men det skete aldrig, så jeg åbnede selv op med en 300 meter til skiltet, men kunne slet ikke nå dem. Igennem Skovshoved, Charlottenlund og så hjem. I alt nåede jeg op på små 105 km og masser af intensitet.
  14. Got legs?

    Der kommer lige en "Hurra" opdatering. I denne uge har jeg for første gang i lang tid følt at jeg er ved at genfinde mit gamle niveau på cyklen. I går var jeg således ude med Ordrup, og der var sgu hul igennem til benene. Vi startede med at køre ud mod Ganløse, hvor vi så også kørte et opvarmningsinterval. Ved Ganløse skulle vi køre 4 gange og op ned af den bakke der skal danne opløb for vores åbne løb i næste weekend. Til dem der kender området så er det på vejen mod Søsum,og bliver også kaldt Kamelbakken da den egentlig består af to korte ramper med en lille nedkørsel undervejs. Vi havde en til at stå i svinget så vi kunne få en indikation om der kom modkørende, og så gik det ellers med at køre op og ned af den 4 gange. Det var sjovt at høre kommentarerne bagefter om hvordan man skulle angribe bakken. Der var nogle der mente at man skulle køre på den første, nogle der mente at man skulle køre på den korte nedkørsel mellem de to, og så var der mig der mente at hvis man var puncheur, så skulle man bare hænge på til man ramte den sidste bakke, fordi den er så stejl at man nemt kan slå et hul der. Herfra kørte vi videre ud på ruten hvor vi skulle køre 3 gange max på bakkerne. Jeg ved ikke om det var fordi folk ikke havde hørt efter, eller om instrukserne ikke var præcise nok, men der var i hvert fald en del der ikke helt kørte dem som de skulle. Vi samlede op i Ganløse og så skulle vi køre rulleskift i små grupper fra foden af Tyren og så til hovedvejen efter Krogenlund. Intensitet skulle være omkring AT, min gruppe fik dog relativt hurtigt hentet gruppen foran os, og det skete på et lidt skidt tidspunkt hvor vi ikke rigtig kunne komme forbi, men fin træning under alle omstændigheder. Vi fortsatte igennem Lynge og videre op til Strø, hvor der lige blev tanket vand i Gørløse, inden vi kørte ud på en rundstrækning hvor vi skulle køre løbsintervaller. Der skulle være mål på en bakke, og derudover skulle vi op over endnu en bakke på rundstrækningen. Der blev sendt to i forvejen, men de fik alt for stort et hul til der var nogen der gjorde sig forhåbninger om at hente dem igen. Da vi nærmede os målbakken, sad jeg perfekt, og efter en havde taget en god føring tæt på stregen, var der ingen til at tage over. Jeg buldrede afsted i en sprint og kunne høre jeg havde en med på hjul. Den fik alt hvad den kunne æde, ogjeg kom først over stregen. Jeg kiggede mig tilbage og så at de andre stadig buldrede derudad. Det viste sig åbenbart at vi skulle køre to omgange, så hurtigt ind på hjul igen og så ellers bare holde på den sidste omgang også. Det gik uden de store problemer, om end der ikke var power til en sprint til sidst. Tilbage til Gørløse, og så skulle vi køre et løb indtil vi ramte den særprægede gård med de underlige flisesøjler - dem der har prøvet at køre fra Gørløse mod Nr. Herlev ved lige præcis hvilken går der er tale om. Jeg sad godt med da de begyndte at køre, og på bakken inden skydebanen, kørte en af vores stærkeste ryttere. Han fik åbnet et godt hul, og der var umiddelbart ingen der fulgte med. Det blev kørt noget tempo for at få halet ham ind, men slet ikke nok til for alvor at lukke hullet. På bakken ved skydebanen sad jeg i anden position da ham foran vinkede med armen, og så røg jeg ellers afsted i et angreb. Jeg fik cyklen op i god fart, og fik hentet ham foran, og fortsatte forbi da jeg kunne se indkørslen til gården hvilket gjorde at jeg lige kunne holde kæden lidt ekstra stram og snuppede den. Igennem Nr. Herlev, og så skulle vi køre endnu et løbsinterval ind mod Kollerød. Rulleskift til at starte med, og da vi så kom igennem byen blev den givet fri. Der var to der kørte afsted, og jeg kørte med. Vi fik overraskende slået et hul, men jeg var den eneste der lå og trak. Så da vi nærmede os slutningen blev vi hentet igen af gruppen, og med en modkørende motorcykel og en flok cykelryttere der ikke kunne sprinte omkring mig, valgte jeg at sidde den over. Ingen grund til at tage unødvendige chancer i det selskab. Det sidste interval kørte vi ind mod Farum. Fra start af var der en der kørte afsted, og han holdt selvfølgelig hele vejen hjem. Feltet var lang tid om at komme igang, og det var først da vi drejede til højre ind mod Farum at der kom lidt angreb. Jeg sad med i feltet, og lukkede et enkelt hul undervejs. Der var fuld fart på da vi var inden for 2-300 meter til skiltet. Vores pt. hurtigste rytter åbner op, og jeg skulle lige et smut til venstre for at komme fri, men fik stille lukket forspringet i fuld fart og kom op på siden af ham i fuld finale, jeg manglede dog lige det sidste for at komme forbi og blev lige præcis slået med en 15-20 cm. Men fedt at opleve at køre mere eller mindre lige op med den hurtigste rytter pt. i klubben. Herfra var det bare hjem til klubben. Alle var fuldstændigt smadrede og alle tanker var vidst bare på en kold cola. Jeg endte på 114 km. Knæet tog det egentlig pænt, så i morges var jeg på cyklen igen med klubben. Der var meldt 3 timer ud med stram kæde, og jeg gav en melding om at jeg måske ville falde fra hvis knæet lavede bøvl. Det gjorde det heldigvis ikke synderligt meget. Vi kørte via AB's baner op til Farum, og principielt rundt på 9.30 holdet fra AB's baners rute op til Fredensborg. Her kørte vi dog ind og snuppede slotsbakken op, og så langs Esrum sø til TIkøb. Her skulle vi køre rulleskift hele vejen ned af bakken, op igen, ned langs søen, og så ind mod Tikøb. Der var i den grad fuld smæk på, specielt da der var en der lige tog en ordentligt dinger op ad bakken. Jeg var egentlig ristet, men fik holdt på hele vejen og sprang ingen føringer over heldigvis. Herfra kørte vi af en noget alternativ rute til Hornbæk, videre ind til Helsingør, og så Strandvejshelvede hele vejen sydpå. Alle var godt kvæstede, så jeg var bare glad ved at vi nåede Skodsborg uden de store accelerationer og føringer. Jeg blev endnu gladere da jeg så at vi kørte meget behersket op ad den første bakke. Ingen angreb eller noget. Da der heller ikke kom angreb på den næste bakke blev jeg meget glad, for så var den nærmest serveret på et sølvfad set ud fra deltagerne i dag. Det hele blev også holdt samlet indtil de sidste ca. 800 meter. Her kom der lidt ekstra tempo på, og jeg holdt mig i en af de bagerste positioner. De lå alle strakt godt ud på en lang række, og jeg kom af mystiske årsager med lidt ekstra fart på cyklen, tror måske jeg havde ligget på hjul af en der lige lukkede et lille hul op til gruppen, så da jeg kunne se at vi var tæt på selve spurten, valgte jeg bare at udnytte den ekstra fart jeg havde i cyklen til at sprinte forbi dem alle, holde den igang i en 15-20 sekunder, og snuppe en af de nemmeste Klampenborgspurter i lang tid. Tror jeg havde et hul på en 20 meter ned til de andre da jeg kørte forbi skiltet. Herfra igennem Charlottenlund og hjem. Jeg endte på i alt 114 km. Og hvorfor så hurra? Jo, for det er meget lang tid siden at jeg har trænet så hårdt to dage i streg uden nærmest at være fuldstændig smadret i mit knæ. Jeg håber ikke at der kommer nogle gener i løbet af dagen, men umiddelbart virker det ok. Denne uge har generelt været fantastisk, og jeg har fået 14 timers træning på kontoen og over 440 km. Det er meget lang tid siden at jeg sidst har kørt så meget. Jeg skal stadig sørge for at få strukket ordentligt ud efter træning, men det er i hvert fald et virkelig godt tegn på at det går i den rigtige retning!
  15. Got legs?

    Parlee'en er mere eller mindre skudt af. Snakkede med køber i går, og han er helt oppe og støde. Det er en person jeg stoler meget på, så han har haft cyklen på besøg, og kørte i går en tur på den og det er den han skal have fingrene i. Så nu går jeg bare og venter på at få pengene overført, og de dele han ikke skal bruge retur. Det betyder også at jeg er igang med at kigge på ny TT'er. Det ender med 99% sikkerhed med en Shiv TT. Jeg har et par følere ud hist og pist, men skal nok have hevet den hjem fra USA da jeg nægter at betale 45000,- for et nyt rammekit. Så pt. har jeg udset en, men den er lige afhængig af at en anden eventuel køber ikke får overført pengene tids nok. Jeg blev faktisk også kontaktet af en fra Polen der ville sælge en Shiv TT med DI2, FSA kranksæt med SRM wattmåler, Roval CLX40 hjul og lidt andet for 2800 euro. Første tanke var at den var pivstjålet, og efter lidt skriven frem og tilbage, sendte han et billede af størrelsen som slet ikke var den cykel han havde sendt til at starte. Det spurgte jeg ham så om, og så blev der radiotavshed. Så den første indskydelse var nok ikke helt ved siden af.