Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,962
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

Kermit last won the day on January 8

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

16,315 profile views
  1. Got legs?

    Der er godt nok sket ting og sager siden sidste opdatering, og så er det nærmest skræmmende at man kun er halvvejs nede på første side, selvom der har været stilstand i godt og vel 4 måneder. Først og fremmest er jeg blevet far igen. Hvad der vidst var en termin omkring 12. april, blev til planlagt kejsersnit d. 2/4. Alt forløb efter omstændighederne godt, selvom det lidt var et helvede at være på et hospital i coronatiden. Sund og rask unge, og endnu en dreng til samlingen :) Cyklingen har været alt andet end stabil. Der har været uger hvor jeg har trænet 2-3 timer, og uger hvor jeg har trænet 12 timer. Og så har der været uger hvor cyklen slet ikke er blevet luftet. Men formen er egentlig fornuftig, og jeg kan fornemme at jeg stadig kan sidde med i midterfeltet, hvilket er betryggende. Lige omkring fødslen blev jeg enig med mig selv om at begynde at tage daglige armbøjninger. Det udviklede sig sidenhen til også at inkludere air squats, og da jeg stadig døjer en del med smerter fra min glute med og piriformis, så kom der pludselig også fokus på at træne ben, balder, og core igen. Så jeg har faktisk mere eller mindre fra maj kørt styrketræning hver anden dag. Primær fokus har været på overkrop og core, da jeg aldrig rigtig har været tilfreds med min brystkasse, og nu vil forsøge at give det et skud for at se om det kan blive bedre. Samtidig bliver der selvfølgelig også kørt lidt ben med fokus på stabilitet og teknik. Det har faktisk været rigtig lækkert, og synes allerede nu at jeg begynder at se resultater både oppe og nede.
  2. Got legs?

  3. Got legs?

    For første gang i utrolig lang tid fik jeg nosset mig sammen til at komme ud på de danske landeveje i går morges, og det er altså bare federe end at sidde i en kælder og køre Zwift. En lille tur på små 30 km var hvad der var tid til i går, men generelt bare fedt at komme ud igen. Min hofte og IT bånd har virkelig bøvlet henover den sidste uge, så det er måske efterhånden på tide at jeg får snakket med lægen så jeg kan få en henvisning til en specialist. Nu har jeg trods alt både haft en fys og en osteopat til at kigge på det uden de store resultater. Tanken er egentlig bare at der skal kigges på det ift. at afklare at der ikke er et brud eller noget andet der generer i området.
  4. Got legs?

    Efter noget stilstand i vægten, er den så småt begyndt at røre på sig igen. Stilstanden skal findes i sygdom, og ikke mindst at jeg i samme periode lidt mistede viljen til at skære de dårlige ting ud af kosten. Heldigvis stod der kun 88,8 kg på vægten i morges, og det er ret lækkert. Håber at det kan være med til lige at skærpe min egen fokus på at komme igang med det igen.
  5. Got legs?

    Jeg ved sgu ikke helt hvad der sker, men det er som om at jeg bliver ved med at have et eller andet i kroppen der blusser op med jævne mellemrum. Det er ikke helt optimalt, og jævnt irriterende, men der er nok ikke andet for end at vente på at det passerer. I går kom jeg et smut på hjemmetræneren. 5 minutters opvarmning, og så hoppede jeg direkte ind i et zone 3 interval på en times tid. Faktisk var der lige 11 minutter undervejs hvor jeg hævede den helt op i den øvre ende af zone 4 for lige at køre et bestemt segment på Zwift. Derefter 5 minutters afrulning og således var 1 time og 10 minutters træning overstået. Jeg er generelt stor fortaler for at bruge en hjemmetræner, og har gjort det i en del år efterhånden, og specielt på dage hvor vejret skifter, hvor det blæser, eller i perioder hvor man bare ikke gider tage 3 lag tøj på, kæmpe med skoovertræk og skulle vaske cyklen når man er færdig, så er det altså lækkert bare at få overstået træningen på en times tid eller deromkring. Modsat så savner jeg også virkelig at komme ud i den friske luft, skifte position, og mærke terrænet.
  6. Got legs?

    Hvis man i øvrigt gerne vil have et større og nuanceret indblik i hele Fuglsang sagen, så er Veloropas podcast om netop det emne et virkelig godt sted at både starte og slutte. Den er både saglig og faglig, og skiller skidt fra kanel.
  7. Got legs?

    Endte faktisk med at køre 2x15 minutter i zone 4 i går. Det var ikke super hårdt, men heller ikke nemt. Det hjalp dog lidt af jeg samtidig så dokumentaren omkring Fyre Festival, en musikfestival der bare gik helt galt for nogle år siden. Det er lige dele indsigt i hvordan visse mennesker ikke har nogen realitetssans, og lige dele hvor magtfuld markedsføring egentlig er. I alt blev det til 1 time og 5 minutters træning.
  8. Got legs?

    Et par uger med småsløjhed udfoldede sig i slutningen af sidste uge til en regulær forkølelse der gjort sit indtog i både hals og bihuler. Derfor blev al træning stoppet, og tanken om at spise sundt sat lidt på standby. Jeg er stadig ikke helt ovenpå endnu, men fik kørt en omgang styrketræning i går aftes som gik over al forventning. I dag hopper jeg som sædvanlig på hjemmetræneren og vurderer på cyklen om der skal pres på eller om stængerne bare skal rulles igennem. Det er som om de træningspas hvor der skal køres intervaller af en vis hårdhed er noget sjovere end bare at køre med 160-180 watt i steady state.
  9. Got legs?

    Jeps, sagen er droppet fordi CADF som de vidst hedder, ikke kunne finde beviser. Og det er jo godt for Fuglsang og co - selvom det jo havde været endnu bedre hvis historien slet ikke var kommet ud.
  10. Got legs?

    Jeg skal da ellers også love for at der de seneste dage har været kæmpe fokus på Fuglsang, og hans mulige samarbejde med Michele Ferrari. Hvad der er op og ned i sagen er jo efterhånden nærmest umuligt at finde rundt i, men det skal da ikke afholde mig fra at komme med min tilgang til sagen. Det ville undre mig meget hvis der ikke var en eller anden form for sandhed i historien, som agenturet bare ikke har kunnet bevise efter rygterne er kommet ind. Generelt virker det også bare underligt at Fuglsang har kørt en voldsom flot 2019 sæson, med flere resultater end han nogensinde har indhentet - det samtidig med at han har skiftet træner. Det virker bare super underligt. Og når det så bliver kombineret med hans ønske om ikke at udtale sig om kendskabet til Ferrari, inden han havde alle detaljer på plads, det lugter altså bare. Hvor der er røg er det som oftest også ild, men rygterne flyver også hurtigt i cykelverdenen, så hvis der er nogen der har haft kendskab til at agenturet har været på sagen, så har Fuglsang og resten af Astana ledelsen nok også hørt om det, og det har gjort det nemt at afslutte samarbejdet med Ferrari. Vi aner jo teknisk set ingenting, men det bliver da virkelig interessant at se hvor god eller ringe Fuglsang kommer til at være i denne sæson.
  11. Got legs?

    Kører doms på 3. dagen. Begynder at løsne en anelse op, men den er stadig led. Kom et smut på hjemmetræneren i går aftes til en zone 2 session som egentlig var super rart.
  12. Got legs?

    Fik ikke rigtig trænet i weekenden, fordi jeg ikke følte mig helt på toppen. Jeg fik dog løftet lidt vægte i kælderen i går, og er fuldstændig ramt i dag. Håber på lidt cykling i denne uge.
  13. Got legs?

    Vægten sagde 88,5 kg i morges, hvilket svarer til 3,5 kg i minus siden 2. januar. Det er rigtig lækkert. Ift. træning har jeg ikke trænet siden torsdag i sidste uge, men håber på at komme på hjemmetræneren i dag og bare lige få kørt lidt varme i benene igen.
  14. Got legs?

    Filmen knak i går. Skulle have kørt 2x20, men da jeg begyndte at køre kom der en underlig fornemmelse og lyd fra hjemmetræneren, lidt som om den ikke tog ordentligt fat fra tid til anden. Jeg prøvede at lave et hurtigt fiks, men det hjalp ikke, og endte med at droppe træningen for at finde frem til en løsning. Jeg er ikke sikker på at problemet er løst, men jeg har nu skiftet kæde, kassette, smurt navet og et par andre småting. Nåede desværre ikke helt at teste om det virkede efter hensigten, for var simpelthen for kvæstet. Her til morgen vågnede jeg så og var lidt groggy, så tror at jeg lige indstiller den hårde træning her henover weekenden, for at sikre mig at jeg ikke lige pludselig bliver ramt af et eller andet.
  15. Got legs?

    Trætheden er efterhånden ved at have sat ind, men der er lige en omgang 2x20 i zone 4 der skal klares i dag, inden jeg i morgen kan indkalde til hviledag. I går stod den på 60 minutter zone 3, og som sædvanlig var det bestemt ikke nemt. Den niver bare bare på en anden måde, og selvom man jo har et relativt bredt watt spektrum at ramme, så vil man jo altid gøre det bedre end sidst. Så hvor jeg sidst endte på 222 watt i en time, ramte jeg i går 223 watt for timen.