Kermit

Medlemmer
  • Content count

    6,040
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

Kermit last won the day on February 9

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

18,907 profile views
  1. Got legs?

    Endnu en uge i bogen. Der blev ingen træning her i weekenden, men til gengæld en hel masse pizzabagning :D Onsdag og fredag kørte jeg dog styrketræning, og taget i betragtning af at jeg følte at jeg kæmpede med 87,5 kg i bænkpres, så kørte jeg begge dage 5x5 a 87,5 kg, endda uden de helt store problemer. Det er tungt, men ikke umuligt. Fredag tog jeg også mig selv i at løfte tungt. Generelt har mine benøvelser mest haft karakter af en stille opstart og langsom øgning af kg. Min fys og jeg har en aftale om 2,5 kg hver uge i vægtforøgelse hvis det ikke skaber problemer. Men i fredags fik jeg altså lige et behov for at have nogle tunge løft bare for at minde mig selv om at jeg altså har styrken. Jeg endte også på 100 kg i squat og 100 kg i dødløft, uden at det er noget jeg har trænet. Kan faktisk ikke huske hvornår jeg har været oppe i nærheden af de vægte. Men fuck det føltes godt! Forhåbentlig fortsætter træningsiveren i denne uge, og ikke mindst på styrkedelen er der god motivation for tiden.
  2. Spørgsmålet er om ham på 69 kg og 325 i ftp, er god til at køre i 2 minutter all out. Vi har nogle gutter i klubben der river en midtover på det lange stræk, men som ikke kan følge med når det er kort og godt. Og ja, din ftp vil med stor sandsynlighed være højere når du kommer ud på landevejen.
  3. Øv hvor irriterende med den test. Det eneste jeg kan se kan være en ulempe for dig i de tests, er at du ikke har en pre-workout inden testen? Jeg har altid en workout dagen før testen, der skal fungere som en benåbner - ligesom når man kører løb. I mit tilfælde er det noget ala 10-15 minutter roligt, 3x1 minut med høj kadence med 1 minuts hvile, 5 minutter roligt, og så et progressivt interval på 6 minutter hvor jeg det sidste minut ligger lige over det niveau jeg forventer jeg kører i testen dagen efter. Derefter hovedsagligt bare lidt afrul, men man kan smide et par 30 sekunders efforts ind for lige at åbne det sidste op. På dagen hvor jeg tester, kører jeg faktisk samme intro som ovenover, dvs. noget høj kadence og et kortere progressivt interval hvor jeg ender omkring det udgangspunkt jeg forventer at køre i testen. Lidt hvile, og så test. Så er benene klar.
  4. Got legs?

    Fredag forsøgte jeg at slå min hidtil bedste tid på Ventoux i Zwift. 1.28.26. Jeg var lige over 1,5 minutter langsommere, selvom jeg følte jeg led langt mere denne gang. Men ok, FTP test onsdag, styrketræning torsdag, og så lige 1,5 time opad bakke fredag, er måske heller ikke den mest optimale optakt. Kombineret med at jeg har justeret min vægt op i Zwift har nok heller ikke påvirket positivt på tiden. Lørdag hoppede jeg udenfor og kørte 3 timer. Hold op det var lækkert! Et smut op til Farum, videre til Hillerød, Fredensborg, Karlebo, Rungsted, og hjem ad Strandvejen, og så lige en afstikker forbi Virum og Frederiksdal for at komme over de 3 timer. Helt igennem perfekt. Jeg nåede de fleste af mine mål, men 5x5 af 87,5 kg bænkpres døde da jeg blev syg i starten af måneden, og stadig kæmper med 85 kg. Ligeledes blev det ikke til en PR på Ventoux, men der forsøgte jeg i det mindste. Målene for marts er ikke helt defineret endnu, men vil inkludere: 1. Under 82 kg i vægt 2. 5x5 med 87,5 kg bænkpress 3. 3,5 times tur udenfor 4. Køre et Zwift løb
  5. Got legs?

    Og ikke mindst udsigten til at Tivoli ikke åbner i slutningen af marts, og konen således ikke skal på arbejde = mere tid til træning
  6. Got legs?

    Dagens FTP test var som altid en led satan. Det er egentlig sjovt at man kan glæde sig til det, lige indtil man er igang. Benene føltes, som sædvanlig, ikke særligt gode, men de formåede alligevel at banke 311 watt ud på de 20 minutter. Det gav en FTP på ca. 295 watt - det er jeg egentlig ret tilfreds med. Det er faktisk min bedste test på hjemmetræner siden 2014, hvor jeg ramte 312 watt på de 20 minutter. 2014 var uden tvivl min bedste sæson hvor jeg også formåede at køre mig i B. Så alt i alt er jeg godt tilfreds med indsatsen, og en forøgelse på 10 watt på 2 måneder er fint for mig.
  7. I så fald skal du ikke være nervøs for licens :D Men licens er langt mere end bare w/kg. Der er SÅ mange historier om ryttere der har trænet røven ud af bukserne, har de vildeste ftp tal og bare står knivskarpt, der bliver skivet i sidevinden fordi de placerer sig dårligt, eller er helt flade til sidst i løbet fordi de har været overmodige. Det er faktisk charmen ved cykling - at selvom man ikke er den stærkeste i gruppen, så kan man stadig godt køre med, hvis man bare kender sig selv godt nok og ved hvordan man skal køre.
  8. Got legs?

    Jeg blev grebet af stemningen, og manglede kun én etape i Tour de Zwift for at have kørt dem alle. Så den blev klaret relativt manisk i lørdags, hvor jeg også havde stress over at skulle lave en hulens masse pizzaer om aftenen, tænde op i en stenovn og sådan. Så jeg fik kørt den sidste etape, som selvfølgelig var en bane med jordvej, som jeg først opdagede da jeg starte. Og Zwift er jo lavet sådan at man vælger en cykel til det man kører, og jeg kørte så på en racercykel, og det trækker så ens hastighed ned. Så de der 30 km eller hvad det var, som skulle tage max 50 minutter, blev til lidt over en time :D Søndag var jeg træt i stængerne, men fik nosset mig sammen om eftermiddagen til at hoppe på Mary og køre den første tur på hende. FUCK hvor er det bare lækkert at køre på en sommercykel. Et smut til Farum og rundt, og retur. Lige over 32 i snit, og virkelig trætte stænger. Og så fatter jeg ikke fascinationen og behovet for disc bremser når man har direct mount. FUCK de bremser godt. Cyklen blev selvfølgelig vasket efterfølgende. I denne uge står den på FTP test i morgen, og så må jeg se om jeg kan få kørt Ventoux hen mod weekenden. Bænkpres 5x5 a 87,5 kg kommer ikke til at ske i denne måned, men ellers må jeg se om ikke jeg kan nå de sidste mål inden februar er overstået. Sådan 1,5 uges sygdom gør ikke noget godt når man i forvejen har et par dage færre at gøre godt med i måneden.
  9. Da jeg kørte i B tror jeg min FTP var omkring 330 watt, og jeg vejede vel omkring de 77 kg. Min FTP har aldrig været særlig høj, da jeg langt mere er en puncheur. Min 1 minuts værdi var nok omkring de 720 watt, og så havde jeg en max på omkring 1500 watt. Fuck det var tider :D
  10. Lyder som om formen så småt er ved at indfinde sig :)
  11. Got legs?

    Der er vel ikke blevet saltet de sidste par dage, det har regnet, og så har jeg sådan en slange der kommer vand ud af til at vaske det værste skidt af ;) Jeg er nok mere af den opfattelse af at man har udstyr for at det skal bruges, og at meget kan klares med vand og sæbe. Og drøner ikke ud på højprofil hjul eller noget, men de samme hjul jeg har på når det stadig er lidt tidligt på sæsonen. Det inkluderer også dæk der er lidt mere modstandsdygtige overfor punkteringer.
  12. Got legs?

    Det er sgu underligt - de lover lækre temperaturer fra søndag og hele næste uge, og alligevel var min første tanke "Betyder det så at jeg ikke kan nå at gøre de ting i Zwift jeg havde planlagt?". Det er jo sindssygt at jeg faktisk sidder og overvejer at skippe cyklingen udenfor, for at blive stimuleret i en virtuel verden :D Tidligere år har man jo nærmest ikke kunnet være i sig selv af bare begejstring når den første forårslune kom til landet, og man så sit snit til at droppe vintercyklen og tage sommerkværnen. Men det er sgu bare blevet så nemt og så godt med hjemmetrænere at det næsten er en fornøjelse. Ingen rengøring af cyklen efter træning, ingen trafik, ingen nedkørsler når man kører intervaller, og ingen punkteringer. Nå, men planen bliver nu alligevel at lufte den nye cykel i næste uge hvis det ser ud som det gør nu. Jeg tænkte også at jeg egentlig burde skrive min styrketræningsrutine for tiden, og i morges blev det til: Gang: 10 minutter Udstræk Planke mix: 90 sek (45 sek marching planks, og 45 sekunder med knædrop) Crunches: 3x12 Dødløft: 3x12 a 35 kg Squat: 1x12 a kropsvægt, 3x10 a 32,5 kg Lunges: 3x12 a 15 kg Plate rocker: 2x14 a 10 kg Bænkpres: 20x30 kg, 10x55 kg, 4x70 kg, 3x80 kg, 5x85 kg, 5x85 kg, 5x85 kg, 5x85 kg, 5x85 kg, 2x87,5 kg Supersæt (60 sek pause): Band X: 3x12 Incline DB bænkpres: 3x12 a 15 kg Plate rocker: 3x14 a 20 kg Incline push: 3x8 High band x: 3x15 Plate rocker: 3x20 a 15 kg Bent over row: 3x12 a 40 kg DB bicep curl: 3x12 a 15 kg
  13. Got legs?

    Blev grebet af stemningen i dag og deltog i et criterium på Zwift. 15 km eller noget i den dur, fuld gas. Er du sunshine den nev! 20 minutter og 54 sekunders med så meget smæk på at min FTP også lige blev højere. Bare for at understrege det hele var min gennemsnitspuls på 169 slag/min. Til sammenligning var den ved min seneste FTP test i snit kun på 165. Wattmæssigt var jeg på 302 watt for hele løbet, og ramte 304 watt for 20 minutter - da jeg var 2-300 meter fra målstregen slappede jeg ret meget af, for jeg havde INTET at spurte med :D Men sjovt det var det helt bestemt, og endte på en 6. plads da jeg med nød og næppe kunne holde mig til frontgruppen. Men sjovt, det var det - specielt da det var overstået :D Efterfølgende havde jeg lige en 15 minutters rolig kørsel, og så tog jeg en Tour de Zwift etape der selvfølgelig var opad et bjerg :D men det lykkedes også og i alt endte jeg med 2 timer og 20 minutter på hjemmetræneren. Utrolig så meget sjovere det er at køre på en hjemmetræner end da jeg for 13 år siden sad i en cykelkælder og kiggede ud i luften i en time :D
  14. Got legs?

    Lørdag stod den på lidt cykling, og fordi jeg gerne ville træne lidt længere, droppede jeg tanken om at cykle udenfor i kulden, men hoppe på hjemmetræneren i stedet for. Jeg blev lokket af at køre et Sufferday løb på 70 km og 700 højdemetre. Er du sunshine en omgang! Følte jeg hang ok på, men blev alligevel ikke særlig godt placeret i min kategori. Men sjovt det var det - jeg var i hvert fald rigtig godt smadret efterfølgende. Men første mål for februar kunne dermed blive hakket af.
  15. Got legs?

    Der er kommet gang i træningen efter et mindre sygdomsforløb, og det har sgu været lækkert. I går havde jeg faktisk debut på den nye cykel på Zwift, og må sige at positionen har jeg ramt ret godt fra den gamle cykel :D Det der egentlig bare skulle have været en stille tilbagegang til Zwift og træning, blev til en Tour de Zwift groupride med 286 watt i snit :D 292 i NP og ca. 45 minutter langt. Velkommen tilbage, og det sjove af det hele var at det blev kørt med doms i benene fra onsdagens styrketræning, så alt i alt en rigtig fin indsats. Januars mål blev i øvrigt nået, faktisk allerede i midten af januar. Februars mål ser nogenlunde således ud: Køre en FTP test Bænkpresse 5x5 a 87,5 kg 3 timers tur udenfor PR på Ventoux i Zwift Køre et andet Zwift løb end DBR's Jeg havde døjet en del med ondt i mit ene håndled, og havde min bænkpres mistænkt for at være synderen. Så jeg fik justeret mit greb lidt efter at have set nogle videoer, og det har umiddelbart afhjulpet problemet ret meget, hvilket jeg er super lykkelig for. I starten måtte jeg lige ned i vægt og vænne mig til grebet, men er allerede nu tilbage ved styrken.