Kermit

Medlemmer
  • Content count

    5,849
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

Kermit last won the day on January 2

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

6,598 profile views
  1. Got legs?

    Der bliver skam stadig trænet. 2 gange har jeg været på cyklen i denne uge, i tirsdags stod den på 10 min FTP og derefter 2x15 min Sweet spot, og i går var det mine favorit hadeintervaller for tiden. 6 minutter ved CP20. I går var det 5 gange, og det var møghårdt. I morges stod den på styrketræning i FW, og jeg er efterhånden ved at være der hvor jeg kan sænke antallet af reps og hæve vægten. Weekenden står på 2x 3,5 time på landevejen, og så arbejde i huset.
  2. Got legs?

    Den hedder Nomad 12V - http://www.bikeradar.com/gear/category/tools/bike-cleaning/product/review-nomad-12v-auto-cord-washer-11-44842/ Og ja, den er batteridrevet. Så der sidder et 12v batteri i, i stil med dem man bruger til diverse boremaskiner o.lign., og så kan man ellers transportere den rundt som det passer en.
  3. Langt pokker i MOL

    Det er heller ikke helt utænkeligt. Hvis vi bare siger 15 timers træning om ugen med 30 i snit, så vil man efter 38 uger runde 17000 km. Kigger man på junior ryttere i dag, så ligger de bedste nok omkring samme mængde. Ligeledes for personer på videregående uddannelser der har tiden til at træne.
  4. Got legs?

    Efter et par juledage er træningen igang igen. Senest her til morgen blev det til 1 time på hjemmetræneren med nogle modbydelige intervaller - 4x6 minutter ved CP20 med 2 minutters hvile. CP20 er den intensitet man kan holde i 20 minutter, og i og med jeg kørte en FTP test i sidste uge, så havde jeg en frisk CP20 i baghånden. Den hed 298 watt, og dermed en FTP på ca. 280 watt. Det er jeg ret tilfreds med. Men med søvn i øjnene, en træt krop der havde fastet i 8 timer, så var det ikke ligefrem den slags intervaller der var det fedeste i morges. Men jeg kom igennem. I morgen planlægger jeg en længere tur på cyklen, og gerne omkring de 5 timer. Så bliver 2017 ligesom rundet ordentligt af. Jeg håber på et stort fremmøde fra klubbens side, så man kan komme lidt på smækken Ellers er der generelt bare kaos omkring det hele. Vi får nøglerne til vores hus på søndag kl. 16, hvor vi så samtidig skal gennemgå huset med sælger, lave aflæsning og hvad man nu skal. Men så er vi officielt husejere og kan se frem mod et nyt kapitel i vores liv. Jeg havde lavet en mental plan hvor vi skulle have gjort rent, malet, lagt gulv og sat køkken op inden udgangen af uge 3, hvorefter vi kunne lave flytning i weekenden i uge 3/starten af uge 4. Men så fik jeg en mail fra HTH om at vores køkken først bliver leveret i uge 6. Dem der skal gøre vores hus rent er først tilbage fra juleferie omkring d. 8/1, dvs. uge 2. Så hele tidsplanen røg lige lidt. Så nu håber jeg bare på at vi kan få gjort rent, malet og lagt gulve, inden weekenden uge 3. Så lever vi med det nuværende køkken indtil det andet kommer. Det er efterhånden en del måneder siden at vi købte huset, men havde valgt først at ville flytte i januar, så der kunne være lidt ro på i familien. Men vi må også erkende at vi i den grad er klar, for med en lille gut der er begyndt at gå, så virker 63 m2 bare meget småt. Ulempen ved at skulle være husejer er dog de mange udgifter. Hos os er det hovedsagligt mig der er kassemester, og da de første regninger begyndte at komme ind måtte jeg da også ty til et excel ark for lige at få styr på det hele. Der er både ejendomsskat, ejerskifteforsikring, samt husforsikring som alle skal betales i starten af januar. Dertil kommer udgifter til flytning, nyt køkken, ny opvaskemaskine og emhætte, nye gulve, håndværkerløn, maling, rengøring og hvad der ellers kommer af små uforudsete udgifter. Men i sidste ende er det vidst det hele værd - udsigten til at have dobbelt så meget plads som i dag, plus 75 m2 høj kælder, egen indkørsel(så man ikke skal kæmpe om at få en plads på vejen), en overskuelig have, en garage og et fuldmuret redskabsskur overskygger simpelthen alle de udgifter som påløber. For hulen hvor jeg glæder mig! Nå ja, sælger har i øvrigt haft karper og guldfisk i haven så der er en havedam vi skal have banket op. Crossfit anyone?
  5. Langt pokker i MOL

    Det man snakker om i øjeblikket er Periodisering og Omvendt Periodisering. Periodisering dikterer langt og langsomt i offseason - dvs. fokus på grundform, ingen intervaller, men masser af tid i sadlen. Så kobler man intervallerne på når sæsonen begynder. Omvendt periodisering er sjovt nok det omvendte - dvs. fokus på kortere og mere intense træningspas henover offseason, og så begynder man at putte mere endurance på i løbet af sæsonen. Sidstnævnte giver god mening i vores del af verden, hvor det kan være svært at få trænet 20+ timer om ugen ved kun at køre lange træningspas på landevejen. Der giver det god mening at bruge hjemmetræneren til kortere træningspas, og når vejret så bliver bedre til foråret, så kan man putte flere timer på. Der er ingen tvivl hos mig om at jo mere man træner jo bedre form kommer man i. Træner man 25-30 timer om ugen, så kan man modsat heller ikke klare at køre intervaller hver evig eneste dag med høj intensitet, og der kommer grundtræningen ind i billedet. X antal dage om ugen kører man struktureret med intervaller, og x antal dage kører man distance. De år jeg har kørt bedst, har jeg trænet mere end andre år, inklusiv flere lange ture hvor man kommer over 5 timer. De år hvor jeg har forsøgt at køre omvendt periodisering har jeg altid manglet noget i starten af sæsonen. For mig at se er den "sikre" formel, hvis man har 10-15 timer om ugen at bruge på sin cykling, at køre sine intervaller i hverdagene, og så tage længere ture i weekenden på landevejen hvor man får sin endurance. Har man 4 træningspas om ugen så kunne man passende træne 1 time tirsdag, onsdag og torsdag på hjemmetræneren hvor man få kørt intervaller tirsdag og torsdag, og en easy dag onsdag, og så bruge lørdag og søndag til at køre 4 og 3 timer.
  6. Got legs?

    Godt med lidt indspark. For at tage den fra toppen af: Cykelsporten ER renere end den har været længe. Ingen tvivl om at der stadig bliver dopet, men det er slet ikke i de mængder som det har været. Ændringen i performance skal i højere grad ses i lyset af en teknologisk udvikling indenfor materiel. Bare fordi cykelsporten er en "holdsport", så er det jo ikke fordi rytterne mødes til fællestræning hver dag med holdet, med holdets sportsdirektører på sidelinjen. Cykelsporten er egentlig en individuel holdsport. Og derfor er det ikke særlig svært at dope sig - ligesom det heller ikke er det indenfor atletikken. Men jeg kan spørge modsat - med utallige dopingsager i atletikkens verden, hvordan er det så du ser at det er meget anderledes end cykelsporten? For mig at se er doping en meget integreret del af cykelsporten. Selvom den generelle befolkning først lærte doping at kende i 1998, så er det jo langt fra første gang at der er blevet snakket doping i cykelsporten. Tidligere tog rytterne alkohol i brug, samt speed, kokain, amfetamin og meget andet. I 80'erne var det i særdeleshed bloddoping der var udbredt. Der vil altid være doping i professionel sport, og så vil der være idrætsgrene hvor det vil være mere udbredt. Cykelsporten forsøger, modsat andre sportsgrene, at komme dopingen til livs, men rytterne/lægerne er som oftest et skridt foran kontrollanterne.
  7. Got legs?

    Jeg er begyndt at træne på hjemmetræneren om morgenen. Det var simpelthen for nemt at droppe træningen når jeg var træt om eftermiddagen, og samtidig skulle jonglere en lille søn, madlavning og meget andet. Men for hulen hvor er det dog hårdt at køre så hårdt på fra morgenstunden af. I morges kørte jeg 3x15 minutter sweet spot med 5 minutters hvile, og kroppen er jo bare slet ikke klar til det. Men jeg tænker at træningen er god, kvaliteten høj og så får jeg forhåbentlig brændt lidt fedt af. På lørdag er planen at køre en FTP test, så jeg endelig kan få klarlagt mit nuværende niveau.
  8. Got legs?

    Med tanke på de seneste 24 timers fokus på Chris Froome og hans positive dopingprøve, så synes jeg det er svært at finde ud af hvad der er op og ned i hele misæren. Da han for år tilbage i Dauphine pludselig sad og inhalerede en astmaspray under etapen, syntes jeg det var meget underligt. Det var faktisk noget jeg aldrig havde set før. Jeg lider selv af astma, men kan fint komme omkring det ved at bruge min inhalator inden jeg tager ud og træner. Jeg har aldrig følt behovet for undervejs i et cykelløb lige at tage den frem. Det der gør det hele så interessant med netop Froome er at det viser ridser i lakken hos Sky. Holdet som er så perfektionistiske at man skulle tro det var løgn, har på en eller anden måde formået at overskride den tilladte dosis med 100%. Det er trods alt ret voldsomt. Facaden krakelerede allerede tidligere på året med beskyldningerne med Wiggins i sin tid hos Sky hvor man i den grad havde benyttet sig af TUE systemet, selvom man ellers tidligere havde gjort sig fuldstændig skinhellige, og var meget offensive i udmeldingen om at syge ryttere ikke ville få lov til at køre - har man brug for en TUE må man formode at man er for syg til rent faktisk at konkurrere på lige fod med de andre. Derfor tror jeg også jeg glæder mig endnu mere til at se hvad der kommer til at ske nu. Der er en ny præsident hos UCI som endda er franskmand. Skal han vise sig at være den benhårde mand han er gået til valg på(bl.a. ønsker han at tidligere dopingdømte ikke må drive cykelhold efterfølgende), eller har Sky for meget magt i denne sammenhæng. Det kunne jo tænkes at han tager de nationalistiske briller på og slår hårdt ned på Froome, for dermed at åbne op for at de franske ryttere har større sandsynlighed for Tour succes. Bare en tanke. Og så er der hele udmålingen, for der er pt. ingen tvivl om at Froome har afleveret en positiv dopingprøve, og det bør i sagens natur betyde karantæne i 2 år. Både A og B prøve har vist sig positive. Men kigger man historisk på lignende eksempler, så er der godt nok store svingninger i udmålingen af straffen. Jeg synes at have læst alt fra 2 til 12 måneder. Den indre kyniker, og absolut ikke-fan af Sky, håber at han får de fulde 2 år med udmåling fra hans sidste kørte løb, samt en mistet Vuelta sejr på papiret. Det ville faktisk være det eneste retfærdige i denne sammenhæng.
  9. Got legs?

    Jeg synes ikke det er så lang tid siden at jeg sidst lavede et indlæg herinde, men det er så ved at være en måned siden. Men træningen er i fuld gang, og jeg har for alvor fået gang i både hjemmetræner og udendørs cykling. Styrketræning startede jeg op i mandags og det kan godt mærkes i stængerne.
  10. Got legs?

    Jeg er så småt ved at være igang med træningen igen. Styrketræning starter jeg op i næste uge, men i går stod den på hjemmetræner. 1 times tid med 15 minutters opvarmning, 25 minutters zone 2-3, 5 minutters hvile, 3x1 minut god gas med 1 minuts hvile, og så 10 minutters afrulning. I alt 1 times tid, og det var fedt at være på cyklen igen.
  11. Got legs?

    Jeg fandt en video på Youtube der har samlet nogle af eksemplerne, og hvis man har tankerne om motordoping i baghovedet, så er det svært at argumentere imod. Men modsat, kan det altså også bare være at de havde gode ben den dag. F.eks. Cancellaras angreb i Paris Roubaix og Flandern i 2010. I PR står de andre jo nærmest stille og han vælger at angribe siddende. Har man kørt cykelløb før ved man at det ikke nødvendigvis er det værste tidspunkt at angribe. I Flandern ligner det faktisk at Boonen har valgt et helt håbløst gear, og dermed ikke kan følge med.
  12. Got legs?

    http://www.cyclingnews.com/news/gaimon-calls-cancellara-mechanical-doping-accusations-a-red-herring/ De fleste der bare interesserer sig en anelse for cykelsporten, har efterhånden nok læst historien om den amerikanske cykelrytter Phil Gaimon der i sin nyeste bog "anklager" Cancellara for at have brugt motordoping. Det sjove er at historien bliver vinklet så det lyder som om at Gaimon rent faktisk siger at han ved at Cancellara brugte det. Det gør han slet ikke. I stedet skriver han vidst noget med at rygterne i feltet og fra nogle af hans gamle holdkammerater gik på at der var noget om snakken, og når man ser optagelserne er der måske noget om det. Om Cancellara har brugt en motor eller ej skal jeg ikke kunne sige. Det ville selvfølgelig se skidt ud hvis han havde, men med de sidste mange års afsløringer af forskellige ting, så ville det egentlig ikke undre mig. Er problemet så isoleret til Cancellara? Bestemt ikke. Der er vidst flere historier hvor brugen af en motor har været nævnt. Da hele SKY lavinen rullede i foråret var der en cykelbygger der var ude og sige at han havde leveret nogle af sine cykler med motor i til et hold der holdte til i Sydfrankrig - mistanken blev rettet mod SKY. Og så var der den klassiske episoden med Ryder Hesjedal i Vueltaen hvor cyklen bliver ved med at køre rundt efter han er styrtet
  13. Got legs?

  14. Langt pokker i MOL

    I løbet af sæsonen har jeg ligget på ca. 1400 watt i peak og omkring de 1300 watt i 5 sekunders avg. Det er så 4 år siden at jeg sidst har styrketrænet for alvor. Jeg holder meget af Butler Power, men tror desværre ikke der er noget evidens bag udtalelserne om styrketræning. De sæsoner hvor jeg gjorde det mest var det 3 gange om ugen. Det kan nok gå an her i den spæde offseason, men når man begynder at bevæge sig ind i december og januar bør man nok skrue en anelse ned for styrketræningen og op for cykeltræningen. En gang om ugen bør nok bare være for at vedligeholde det, så man ikke skal starte helt forfra når man rammer offseason igen.
  15. Got legs?

    Jeg bruger det egentlig også mest fordi min fys anbefaler det for at styrke mit svage ben. Det skulle gerne hjælpe på mit knæ. Men det er rigtigt, man bliver krøllet sammen på en helt speciel måde.