Kermit

Medlemmer
  • Content count

    6,003
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

Kermit last won the day on November 2

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

18,002 profile views
  1. Davai, davai!

    Under alle omstændigheder en god w/kg, specielt på hjemmetræneren! Stærkt!
  2. Got legs?

    Jeg havde egentlig afskrevet Black Friday i år, mest fordi jeg ikke syntes rabatterne var vilde nok, men også fordi jeg ikke absolut stod og manglede noget. Altså lige indtil i går aftes da der tikkede en mail ind om at Virtucyclinggear - det tidligere Bikebuster, gav 60% på ALT, fordi de åbenbart fusionerer med Empirecycling som Mads P bl.a. står bag. Lige pludselig var et par bibshorts til 1300,- ret interessante fordi prisen nu var lige over 500,-. Der stod også i mailen at de ville starte i dag kl. 8. Så jeg brugte morgenen på lige at få styr på hvad jeg gerne ville have, og 7.40 opdaterede jeg siden, og der var rabatterne allerede lagt på. Så det lykkedes mig at snolde for 2500,- men har reelt set købt for langt over 6000,- vil jeg skyde på. Det blev til: Castelli Perfetto RoS langærmet - 599,- Castelli Free Aero bibs - 511,- CHPT3 Nanoflex løse arme - 119,- Castelli Prologo VI kortærmet trøje - 271,- Sportful Thermodrytex løse ben - 107,- Castelli Double Espresso vinterjakke - 899,- Perfettoen koster normalt 1500,- eller sådan noget. Shortsene er en lille 1300,- sag. Og vinterjakken stod oprindeligt til 2249,- Jeg er sgu ret tilfreds :D
  3. Got legs?

    Jeg har den seneste måneds tid kørt et vægttabsforløb med et par kolleger. På fredag afslutter vi, og jeg har en målsætning om at være under 80 kg. Desværre har jeg i denne omgang ikke været lige så motiveret som tidligere, og jeg tror egentlig også at fedttabet i højere grad bliver opvejet af tungere muskler. Derfor har min vægt også været lidt mere stabil omkring de 81,5-82,5 kg de sidste mange uger. Dog giver jeg den et skud med væskemanipulation, og det går egentlig ret godt. Jeg kan tydeligt mærke at jeg ikke får lige så mange kulhydrater som jeg plejer, for jeg er noget mere træt, men det med at få mange liter vand ned har ikke været det helt store problem. Således sluttede jeg på 7,5 liter i går, og er pt. på 5 liter i dag. Planen er så at jeg i morgen skal undgå kulhydrater og salt, og så få meget væske i kroppen, indtil kl. 16. Derfra er der ingen væske, og så er det bare om at håbe på det bedste. Sidst jeg lavede et lignende stunt tabte jeg 2,3 kg fra den ene dag til den anden. Jeg er helt med på at det er væske, og formålet er egentlig også mere at se hvordan jeg ser ud uden alt for meget væske i kroppen.
  4. Got legs?

    Ændringen i styrketræningen har i hvert fald haft en positiv indvirkning. Om det udelukkende er den ændring der er årsag, skal jeg ikke kunne sige, men jeg har det meget bedre end jeg havde det i sidste uge. Træningen har været ret stabil i denne uge, om end jeg ikke har trænet nær så mange timer som jeg har gjort tidligere. Jeg har dog fået kørt mine første Zwift pas, og havde endda også debut på Alpe D'Zwift. Det var faktisk en ret solid træning, hvor jeg kravlede op i tiden 58.58, hvilket er ganske udemærket for 82 kg. Da stigningen gik igang gjorde jeg det at hver gang jeg overhalede en der kørte med 2+ w/kg så skulle jeg stå op i 10 sekunder i et tungere gear. Det gav en slags indbygget burst træning for den lille time op var i zone 4, og så krydret med x antal bursts undervejs. Jeg synes egentlig jeg kørte ret kontrolleret, så var slet ikke i bund på noget tidspunkt, men var alligevel lidt mat da jeg kom hele vejen op. Vintercyklen klarer det også ret godt. Min krop øffer stadig lidt, men det er betydeligt mindre end det var i sidste uge, så der er helt sikkert noget bedring at spore der. Styrketræningen er også on point, og fra søndag af begynder jeg med lidt lettere pas. Det skyldes at jeg på arbejdet har et vægttabsvæddemål, og for at få det hele ud, så kommer jeg i den kommende uge til at køre lidt vandmanipulation også. Så jeg ved jeg kommer til at være lidt mere drænet for energi, og vil prøve at undgå at ophobe for meget væske i musklerne. Og så er der cykelprojektet, som i tirsdags lige tog en drejning. Jeg sendte rammen til England d. 2. november med PostNord som sagde 2-5 dages levering. Tiden var lidt vigtig, for vil gerne have rammen retur inden brexit træder i kraft. Siden fredag d. 6 november har pakken dog stået stille i DK, og tirsdag valgte jeg så at ringe til PostNord, efter i 3-4 dage ikke at kunne være kommet i kontakt med dem via Facebook som tidligere har fungeret. Ham jeg snakkede med sagde at han kunne se det samme, og at pga. corona, så kunne pakken ligge der i 20 dage inden den blev sendt afsted. Det var jeg slet ikke tilfreds med, og bad ham undersøge om jeg kunne få pakken retur. Han undersøgte, og kom tilbage og gav nu en anden besked: pga. minksituationen her i DK, var der i England blevet lukket ned for al transport via Danmark, inkl. fragt. Så danske fragtmænd og fly måtte slet ikke lande i England. Virkelig en lortebesked, men intet at gøre ved det. Onsdag aften sidder jeg og kigger i appen, efter forgæves at have undersøgt om det forbehold i mellemtiden var blevet ophævet, og pludselig stod den som leveret. Skrev med det samme til Fatcreations, som kunne bekræfte at den var blevet leveret samme dag. Ifølge tidskoderne, så er den blevet registreret i UK på samme tid som jeg har snakket med ham fra PostNord. Det gjorde mig dog ret glad at den var nået frem. Nu skal jeg bare lige have lavet lidt design, og sendt derover. Har de sidste par dage også fået solgt et par vinterstøvler og en sadelpind, og samtidig købt et Zipp SL-70 Aero styr i 38 cm. Så nu har jeg endnu en del på plads til cyklen, som forhåbentlig kan stå klar i starten af januar.
  5. Got legs?

    Træningen går faktisk rigtig godt for tiden. Jeg får mine 3 ugentlige styrketræningspas og mine 3 ugentlige cykelpas til at spille nogenlunde sammen. Min krop er dog lidt ramt for tiden, ikke mindst pga. de udfordringer jeg har i balleområdet. Nu prøver jeg at droppe squatten og lunges med ekstra vægt, og bare lave kropsvarianter, for at se om det måske kan give lidt ro. Og efter en del ture i regnvejr, med efterfølgende rengøring af cykel og andet hejs, så er sommercyklen for alvor blevet sat i hjemmetræneren, efter en grundig rengøring. Vintercyklen er så småt ved at blive taget i brug, og i år med et par Mavic Cosmic Elite da de gamle Aksium Equipe måtte lade livet. Jeg er dog ikke helt tilfreds med fittet på vintercyklen, så tænker at jeg henover de næste dage skal prøve at få indstillet vintercyklen så meget som muligt efter sommercyklen. Lige nu står de ved siden af hinanden i hver sin hjemmetræner, og venter på at jeg kan komme igang med at indstille klamper, sadelhøjde og sådan. Min krop reagerer efterhånden på det mindste udsving i bikefit, så det er virkelig det værd at bruge nogle timer på at få den indstillet helt rigtigt.
  6. Got legs?

    Wow, troede lige MOL var nede for good, men lækkert at det ikke var tilfældet :D
  7. Got legs?

    Okay - det ser ikke helt dumt ud faktisk! Havde ellers også tænkt at man kunne lave logoet mat, så det stod som en kontrast til den blanke lakering. Men det der ser faktisk ret fed ud! Miami Vice ideen ville være noget i den her stil: Måske med den blå i lidt mere turkis?
  8. Got legs?

    Ok, tingene gik lige pludselig lidt hurtigt, så rammen er egentlig skudt afsted til Fat Creations i England. Det gik lige op for mig at hvis han skal male den, så skal det helst være nu, og ikke når en eventuel hård Brexit gør at jeg også lige skal betale told og moms når den skal retur igen. Designet er ikke helt faldet på plads endnu, men jeg tror vi ender med noget i den her stil: Hvad jeg lige skal gøre med S-Works logoet ved jeg endnu ikke helt, men er åben for forslag. Synes i hvert fald at den sølv outline det har her, er lidt til den kedelige side. Overordnet set bliver det i så fald en galaxy cykel. Jeg påtænker at smide mine to drenges stjernetegn på hver side af forgaflen, og på en eller anden måde få mit eget navn med et sted. Leger også lidt med ideen om at skrive Proud 1 på, som er et ordspil med mit efternavn.
  9. Got legs?

    Smid da et bud afsted :) Tænker de er til at handle med :)
  10. Got legs?

    Så at Visby havde en række Noah Fast rammer til salg, faktisk som komplette cykler, men til omkring 20k.
  11. Got legs?

    Skal vi snakke skiver? Der er ingen tvivl om at branchen rigtig gerne vil have os alle over på skiver, men jeg er bare ikke solgt helt endnu, og det er der en række forskellige årsager til. Skiver bremser bedre i regnvejr Det er der i hvert fald nogen der siger, og de har nok også ret når man sammenligner direkte med et sæt fælgbremser og carbonfælge, men jeg har meget sjældent været i situationer hvor jeg decideret har følt at jeg ikke har haft kontrol over bremselængde. Derudover kører jeg bare ikke super meget i regnvejr. Skiver bremser bedre Hmmm, den er der delte meninger om. Derudover er cykelsporten bare ikke en sport, som f.eks. motorsport, hvor evnen til at kunne bremse senere er et konkurrenceparameter. Skiver er besværlige at vedligeholde Se her begynder vi at ramme noget. For langt de fleste skiver er vel hydrauliske, og det er de færreste hjemmemekanikere der lige vælge at bleede deres kabler. Der er også noget dejligt simpelt ved fælgbremse designet der gør at man på farten kan åbne den længere op, justere den og meget mere hvis man skulle have behov for det. Det gør man altså bare ikke med skiver. Skiver er geniale i bjergene Ja, hvis man ikke ved hvordan man bremser. Og derudover så kører jeg langt langt langt størstedelen af mine ture herhjemme. Hvis jeg endelig skulle have glemt hvordan man bremser i bjerge, så er det stadig smartere og billigere at leje en cykel på stedet. For mig at se er der en lang række fordele ved skiver, men der er også en lang række ulemper. Og for mig opvejer fordelene slet ikke ulemperne. Jeg kan faktisk ikke lade være med at tænke på om skiver er lidt ligesom lukkede ringe. De giver mening for dem der har adgang til en mekaniker der hele tiden kan sørge for at tingene fungerer, men for os andre virker de lidt mere simple ting bare bedre.
  12. Got legs?

    I går lykkedes det, og et nyt 2021 projekt er søsat: ny cykel. Det har taget noget tid, og mange skuffelser, men pludselig lykkedes det at lande den ramme jeg i virkeligheden helst ville have - en S-Works Tarmac SL6 til fælgbremser. Der har været mange overvejelser, og mange boblere der har været inde og ude, men til sidst havde jeg fået det banket ned til SL6'eren, en Ridley Noah Fast eller en kina ramme. SL6'eren har været super svær at finde, specielt som rammesæt, og specielt til priser der var værd at betale. Ridley'en har været svær at finde i min størrelse, og kina rammen kom relativt sent ind. Dog havde fordelen ved sidstnævnte at jeg havde haft råd til at bygge det hele op fra start nærmest. Men det har hele tiden været SL6'eren jeg har haft øje for, og som jeg helst ville have. Så i går fik jeg byttet mig til en Sagan SL6'er for min gamle SL5 ramme plus kontanter. Det er næsten en skam at skrælle lakken af den, for den er faktisk mega flot, men sådan må det være. Der er også allerede kommet et par Dura Ace Direct Mount bremser på, og nu begynder samlearbejdet. De sidste par cykler har været for forsikringspenge, så jeg har haft penge til det hele fra starten af. Det har jeg ikke denne gang. Så der kommer et par nye komponenter på som styr, frempind, sadel o.lign, og så bliver min nuværende gruppe flyttet over sammen med pedaler og hjul. Så kan jeg bruge de næste par år på at spare op til en etap AXS 12 speed gruppe eller hvad der er smart til den tid. Så lige nu er der fokus på at få handlet lidt stumper, og så ikke mindst finde ud af hvilken lakering der skal på.
  13. Got legs?

    Der bliver i den grad discotrænet :D Har altid gerne ville have mere markeret bryst og mave, men har bare aldrig fået gjort noget ved det. Så langt størstedelen af min styrketræning er discotræning, også fordi jeg ved at mine ben nok skal blive udfordret på cyklen. Dog laver jeg også nogle enkelte øvelser der skal hjælpe på core og balance og sådan. F.eks. laver jeg lunges af samme årsag. Og kan sagtens relatere til det med ungerne. Derfor jeg er glad for at jeg kan styrketræne i kælderen. Vores yngste er lige over 6 måneder nu, og den ældste rammer 4 på fredag, så der er rigeligt at se til.
  14. Got legs?

    Inspireret af WBO's genopstandelse fra de krampende i La Marmotte, fik jeg helt lyst til at lave lidt målsætninger for den kommende offseason. Faktisk har der jo ikke været ret meget season for mit vedkommende, så det er måske lidt presset at kalde det for offseason nu :D Men det er som om tingene bliver lidt mere målrettede når man rent faktisk sætter sig nogle mål. Min træning har egentlig været ganske fornuftig de seneste par uger. Jeg har faktisk snittet lige omkring de 8-10 timer om ugen, og har både været på cyklen og i vægtrummet. I går var måske en af årets sidste dage hvor det stadig var muligt at køre i sit normale kit, uden vindvest, skoovertræk og andet godt. Det blev således fejret med små 75 km med 35 i snit. Der er virkelig kommet en ny form for power i min træning, efter det er gået op for mig at jeg ikke nødvendigvis behøver at drøne rundt omkring de 200-210 watt i snit, men faktisk godt kan holde 230, 240, ja endda over 250 watt i over et par timer, uden at gå helt kold. Men dagene bliver kortere, og på et tidspunkt er det ikke super fedt at træne udendørs i mørke og travle billister. Hjemmetræneren skal i gang, men det er nu stadig lidt for tidligt til det. Det bliver nok nærmest først omkring november at den for alvor kommer i brug. Men der skal i hvert fald køres lidt mere struktureret end bare tons tænker jeg. Nå, lad os prøve med lidt målsætninger: 1. Vægten skal yderligere ned/fedtprocenten skal ned. Jeg har egentlig fortsat mig vægttab, og taber mig stille og roligt. Det bliver ikke et tjubang vægttab, men derimod noget mere kontrolleret. Hvad slutvægten skal være ved jeg endnu ikke, for det kommer også an på hvad jeg tager på i muskler. Men jeg kunne godt tænke mig at komme under 80 kg igen, og måske endda ned omkring de 77 kg. Det har egentlig ikke så meget noget med cyklingen at gøre, men mere et spørgsmål om at jeg synes jeg slæber rundt med for mange overflødige kg, som jeg gerne vil af med. 2. FTP'en skal op. Jeg tror nærmest ikke jeg har kørt en FTP test hele året, og jeg har heller ikke haft fokus på struktureret træning. Dog bliver tonserture på Zwift altså ikke super sjovt, med mindre det er op ad Alpe D'Zwift eller lignende, og det skal der trods alt også være plads til. Jeg tror i år skal være året hvor det lykkedes mig at gennemføre den 4 ugers træningsplan jeg har prøvet de sidste to år at gennemføre. Den er hård og brutal, men også super motiverende, men jeg er begge år endt med at blive syg undervejs. 3. Det nuværende træningsniveau skal holdes. Ikke nødvendigvis timemæssigt, for det ved jeg bliver svært når jeg går fra udendørs til indendørs træning. Men der skal cykles tirsdag, torsdag, lørdag og søndag, og styrketrænes onsdag, fredag og søndag.
  15. Fedt med lidt målsætninger og løbsberetninger. Man får jo selv lyst til at springe i med begge ben, og selv få lavet lidt målsætninger for den kommende offseason :D