6942

Medlemmer
  • Content count

    23
  • Joined

  • Last visited

  1. Meget hurtigt stigende puls ved løb

    Falder den til normalt niveau efter ~5 minutters løb? I så fald; husker du at fugte dit pulsbælte? Er det noget det er begyndt på for nyligt?
  2. Konditionsprogram

    Det mest effektive (og med mindste skadespotentiale) (med mindre du fx er godt under 20min for en 5km, er at løbe så mange langsomme km som muligt. Der er ingen genveje - og selv eliteløbere løber langt størstedelen af deres km i et (for dem) langsomt tempo.
  3. Kan du svømme "rigtigt"?

    Jeg må indrømme at det også overrasker mig at tallet er så højt - men at bruge kystlinje = svømmefærdigheder giver jeg ikke meget for. Fx er der mange Afrikanske lande, hvor en stor del af befolkningen lever af fiskeri fra små, udsatte både, endog langt fra kysten, hvor en meget lille andel kan svømme - og uhyggeligt mange dør, p.g.a. "småting" som, at man ryger over bord i relativt rolige forhold.
  4. Løb på forfoden, giver smerter i soleus

    Det kunne godt lyde som du tager forfodsdelen lidt for bogstaveligt. Uden at have set dig løbe er der ingen chance for at hjælpe dig, men tag et kig på posemand.dk
  5. Garmin 920xt vs fenix 3

    Igen, det er der jo ingen af os der kan svare på, hvis du ikke kan fortælle hvad dine krav/ønsker er. Fenix er et ur, der har oprindelse i Garmins trekking produkter, hvor 920 er et "rigtigt" tri-ur, men grundlæggende set kan de stort set de samme ting. Tag et kig her: http://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator?type=watch&ids=40806%2C37439#results Så kan du sammenligne de to funktion for funktion, og ud fra det vurdere om du synes Fenixen er de ekstra penge værd.
  6. Garmin 920xt vs fenix 3

    Hvis du har læst på lektien og er villig til at smide så mange penge efter et ur må du da også have en ide om, hvad du har af krav til det? Hvad er det specifikt du er i tvivl om mht. valget?
  7. Garmin 920xt vs fenix 3

    Det afhænger jo af, hvad du skal bruge det til. Har du læst anmeldelser af urene på dcrainmaker.com?
  8. Tonet krop

    Tunge squats, tunge dødløft, tunge press, pullups, så er du kommet et godt stykke af vejen.
  9. 50 kg bliver meget hurtigt for let.
  10. Ny i faget, forslag ønskes

    Hvis du vil tabe dig skal du spise mindre end du forbrænder - ingen grund til alverdens hokus-pokus, skær ned på portionsstørrelser og skær så meget som muligt af det sukkerholdige fra. Grød giver en stor umiddelbar mæthedsfølelse, som aftager hurtigt - en stor del af indholdet er vand. Overvej fx i stedet et par æg med lidt grønt om morgenen.
  11. Løb hver dag

    Det kommer helt an på dit træningsgrundlag... Eliteløbere kan holde til 2-3 pas om dagen og i ekstreme tilfælde 200+ km om ugen, nogen motionister bliver skadet af 5 km om ugen.
  12. pulsur

    En smartphone vil du ikke få ret meget ud af, da du ikke kan holde øje med pulsen under træningen... Hvilke krav har du? Hvad er dit budget? Hvis det kun er det, du skriver i din post vil nærmest alle pulsure, inkl. det til 100 kr fra ebay opfylde kravene, men vær obs på, at kcal-beregningerne i bedste fald er temmelig upålidelige... Kig efter et ur fra Polar, Suunto eller Garmin, som passer dit budget (og din forfængelighed), så går du ikke helt galt i byen...
  13. Køb af neutrale løbesko i DK

    Hmm Marathon Sport har både Merrell og Inov8, Løberen har Merrell, New Balance, VFF... Er der noget specifikt du mangler?
  14. Varm træning

    Har selv oplevet lignende på meget hårde træninger, har ikke noget egentligt svar, men ½l energidrik til 1:22 burde være rigeligt. Generelt kan kroppen optage lidt mindre sukker når det er varmt - hvilken koncentration havde du blandet det med?
  15. Orienteringsløb Nordsjælland

    findveji.dk og så har Søllerød OK en 14-dages bane i Rude skov, banen postes i et skab ved Rudersdal stadion, kort købes af klubben til et par basører.. Og som ovenstående; når de faste poster og 14-dages baner bliver kedelige er karusselløbene et fint skridt videre.