MortenSJ007

Medlemmer
  • Content count

    35
  • Joined

  • Last visited

About MortenSJ007

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Aalborg
  1. Interval træning for begynder

    Flovt .. men mange tak for hjælpen :) Er det forresten en idé at købe et puls ur til netop den type træning?
  2. Hejsa Jeg har Googlet lidt efter interval trænings programmer men synes ikke jeg kan finde noget konkret. Det jeg har læst mig til er også at det vidst ikke kræver den store videnskab (måske tager jeg fejl) Jeg løber på løbebånd og løber 5 km med en fart på 10 km/t hvilket svare til en tid på 30 min. Det vil jeg gerne forbedre og har hørt interval træning er vejen frem. Er der nogen der ud fra de data kan hjælpe mig lidt på vej? Mvh Morten
  3. Albueskade

    Hejsa alle sammen Får ca. 1 år siden måtte jeg stoppe min træning pga. en albue skade. Jeg fik sindsygt ondt i min albue når jeg lavede bænkpres. Det er på ydersiden af albuen på triceps siden hvis det giver mening. Jeg gik derefter til lægen som sagde jeg skulle tage nogle ibuprofen og smøre den med felden gel da han mente det var noget inflamation. Det gjorde jeg så i en to-tre ugers tid uden nogen forskel. Jeg tænkte at jeg ville holde en lang pause for at se om det ville gå væk. Det gjorde det desværre ikke. I februar i år kontakter jeg igen min læge som henviser mig til en fys. Jeg starter og det går egentlig fint nok. Jeg synes det bliver en smule bedre, men jeg kommer aldrig rigtig af med det. Sådan fortsætter det frem til August hvor jeg hele tiden må holde pause fordi det gør ondt i min arm. Jeg går igen til lægen og denne gang bliver jeg henvist til en ultralyds scanning. Jeg kommer derop engang i oktober, men der er ingen ting at se. Jeg må igen til lægen og får denne gang at vide de ikke kan gøre mere. Jeg får at vide at de kan henvise mig mig til en fys endnu engang, men ellers kan de ikke gøre noget. Hende jeg var oppe hos virkede ikke rigtig til hun viste ret meget om sådan nogle skader. Hun måtte konstant en og spørge en anden læge og virkede ikke særlig troværdig. Kan det virkelig passe at der ikke er mere at gøre? Jeg er simpelthen så frustreret over jeg ikke kan få trænet og det påvirker også min hverdag :( Nogen gode råd?
  4. 5 min af jeres tid (Spørgeskema)

    Hejsa Min kæreste er ved at lave en opgave og har spurgt om jeg ville poste et link til deres spørgeskema. Det handler kort fortalt om at kombinere et fitnesscenter med muligheden for at købe sund frisk mad og eller juice/smoothies. http://www.surveymonkey.com/s/FSNKQQV Tak for jeres tid :)
  5. Proteinpulver under cut?

    Okay. Jeg regner også kun med at tage den lige efter træning og ikke som sådan erstatte den for anden mad.
  6. Proteinpulver under cut?

    Hejsa Jeg vil gerne smide lidt af det overskydende fedt så jeg er begyndt at løbetræne og styrketræner som jeg plejer for ikke at tabe masse. Mit spørgsmål lyder om jeg skal fortsætte med at tage min proteinshake efter styrketræning eller ej? Skal jeg selvom jeg cutter stadig have de der 2,2 g protein pr. kropsmasse om dagen? Mvh Morten
  7. Hvor langt skal stangen ned i bænkpres?

    Mange tak for hjælpen! Det er nok bare noget der skal bankes godt og grundigt ind. Dum dum vane.
  8. Hejsa Når jeg laver bænkpres har jeg en tendens til at lade stangen "bounce" af på mit bryst, ikke noget voldsomt, men bare ned og røre, og så presse til. Den anden dag havde jeg en spotter til at hjælpe mig og han mente at jeg "snød" og at jeg skulle presse når stangen var et par cm. fra mit bryst så jeg ikke kom så langt tilbage i skulderen. Hvordan udføre i andre bænkpres?
  9. Når jeg nu skal til at cutte

    Mange tak for svaret :)
  10. Når jeg nu skal til at cutte

    Hehe .. Du skulle bare vide, jeg kan nogle tricks :P Ej, spøg til side. Nogen der kan hjælpe med et svar? :)
  11. Når jeg nu skal til at cutte

    Hej MOL Jeg skal snart til at smide nogle af de ekstra kilo fedt jeg har fået siden jeg startede med at træne sidste sommer. Jeg vil utrolig gerne beholde min muskelmasse, men hvordan gør jeg lige det bedst? Jeg har tænkt mig at løbe 3 gange om ugen, i ca. 20 min. Skal jeg styrketræne samtidigt med jeg løber for at beholde min masse eller hvordan? Jeg har læst at styrketræning før løb skulle øge forbrænding. Passer det? Hvis jeg skal styrketræne samtidig med jeg løber skal jeg vel ikke køre lige så hårdt som da jeg bulkede? Råd og vejledning modtages med kyshånd! :)
  12. Vurdering af 3 dages trænings program

    Slet ikke nogen der har nogle kommentarer?
  13. Styrketræning kombineret med løbetræning

    Tak for svarene. Jeg klør på med styrketræning og venter lidt med løb.
  14. Hejsa Jeg har søgt og søgt, men har ikke kunne finde noget konkret svar på det jeg søgte efter. Mit spørgsmål er sådan set ganske enkelt. Jeg vil gerne opbygge muskler og samtidig tabe mig. Som det ser ud nu styrketræner jeg mandag, onsdag og fredag. Jeg har i den sidste uge løbet 3 km tirsdag, torsdag og lørdag. Er det okay at løbe i de dage? Får min krop nok hvile til at bygge muskler? Kan det evt. gøres på en anden og mere effektiv måde hvis overnævnte ikke er godt? Mvh Morten
  15. Hejsa Jeg vil høre om i lige gider vurdere mit trænings program. Målet med min træning er at opbygge muskelmasse. Jeg er lidt i tvivl ang. sæt og rep. Jeg tænkte at 5x5 ville være passende, men jeg ved ikke om det er for lidt rep? Mandag (høj vægt bænkpress, lille vægt på squat og dødløft) Bænkpres Squat Dødløft incline bænkpress DB curls military press DB flyes DB bent-over row Tårn træk til bryst lying legraises Onsdag (Lille vægt på bænkpress, høj vægt på squat og dødløft) Bænkpres Squat Dødløft DB benchpress chin-ups dips military press DB flyes DB bent-over row roman chair sit-ups Fredag (høj vægt bænkpress, lille vægt på squat og dødløft) Bænkpres Squat Dødløft incline bænkpress Ez-stang curls military press DB flyes DB bent-over row Tårn træk til bryst swisshball mave