kalp

Medlemmer
  • Content count

    236
  • Joined

  • Last visited

About kalp

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/17/1983
  1. Bænkpres stangen i FitnessWorld vejer helt præcist 19.5kg - hverken mere eller mindre. Det er stadig et halvt kg mindre end hvad mange går og tror. 0.5kg fra og til siger meget når man løfter omkring sit max. Andre ting der har noget og sige er: 1. stangens tykkelse 2. stangens længde - de er dog for det meste ca lige lange 3. enderne på stangen.. nogle har plastik ender, som vejer mindre en metal ender.. så selv om stængerne vejer det samme, så er vægtfordelingen anderledes. 4. skive størrelse. Vægtfordelingen er anderledes hvis man benytter 2*10kg på hver side frem for 1*20kg på hver side.. I bund og grund er det også ligemeget om der er forskel:) du presser jo stadig dig selv begge steder.
  2. upload af billeder i galleri virker ikke

    Jeg går ud fra, at vi er enige om at det ikke virker som det burde?:)
  3. Jeg kan ikke uploade billeder i galleriet.. kan se der er nyt design så måske er det derfor. Jeg har forsøgt i både FireFox og IE9.. What's going on ???
  4. Proteinpulver på dage hvor man ikke træner?

    Det kan man ikke bare sådan lige udregne.. det er forskelligt fra krop til krop. Det afhængig også af resten af din kost og træning.
  5. Tage vægt på

    ja.. det var jo simpelt.. SPIS MERE!!
  6. har døjet med det alt for længe!

    som jeg skrev i mit første indlæg, så er styrketræning mere et fingerpeg til kroppen om hvor den skal hen, men for at den kan nå sit mål kræver det at din kost er korrekt.
  7. har døjet med det alt for længe!

    Det kan jo være ligemeget om man taber sig hvis man nærmest kun taber muskelmasse og det man har tilbage er fedt på fedt. Man kan sagtens være lav i BMI og være ganske sund.. Det lyder dog ikke sundt i dit tilfælde og her tænker jeg at du nok ikke skal tænke på at tabe dig yderligere før du lige får dyrket lidt styrketræning evt. Erstat noget fedt med muskelmasse eller byg noget muskelmasse op selv om du ikke taber noget fedt. Det vigtigste er at have noget at arbejde med og man skal helst få sin krop hen til at sundt niveau først. Step. 1 - Få styr på din kost, sæt dig ind i tingene - læs om det! viden er nøglen. Step. 2 - Styrketræning, det giver kroppen et fingerpeg om hvor den skal bevæge sig hen, men for langt de fleste er en korrekt balanceret kost et must før man lander der hvor man vil. Step. 3 - Når du er blevet bedre til ovenstående og du har fået lidt flere muskler på kroppen, så er der noget at arbejde med - og først her ville jeg rigtig fokusere på at tabe mig yderligere. Held og lykke
  8. Proteinpulver på dage hvor man ikke træner?

    Hvis man er bodybuilder har man behov for godt med proteiner hver dag... derfor er det også meget naturligt at hvis man drikker shakers på træningsdage, så drikker man dem også i hvile perioder. Der går en del timer før din krop er restituret og i den tid skal der godt med proteiner indenbords. Det korte svar er derfor ja - og det burde de øvrige herinde også blot have svaret, men nogen elsker at gøre tingene mere kompliserede end hvad de egentlig er:)
  9. Ja det kunne jeg se hehe dit sidste login var sidste år:)

    Nu har jeg heller ikke selv været aktiv, men er vender da tilbage engang i mellem og ser hvad der sker:)

  10. Det er vist MEGET længe siden, at jeg har været aktiv her på forummet ;)

  11. hvad sker der:X du har fjernet alle dine billeder oO

    Går det mon den forkerte vej?:o

  12. Mave muskler

    Jeg tror ikke det er nødvendigt, at komme ned i 8-9% procent for, at få six pack.. en 13-15 % kan også gøre det. Det kommer sådan set an på hvordan fedtet er fordelt. Jeg er slank og alligevel (påstår en upræcis vægt) at min fedt procent er på de 18%. Hvis man trækker 5% fra som er det de normalt afviger med fra en traditionel måde at måle fedtprocent på, så er fedtprocenten trods alt stadig højere end de 8-9procent. Anyways. Jeg har ikke set hvordan du ser ud.. så ville det være ret tydeligt at se hvad der egentlig skal gøres i dit tilfælde. Men de fleste som ikke har højt stofskifte har godt af løbe træning. Hvis ud træner i fitnessdk eller lignende kan du tilmelde dig bokseholdene. Det er ligeså vigtigt, at du spiser nogenlunde korrekt. Det er ikke nok med hård træning og forkert kost, men de ved alle efterhånden:)
  13. altid tage noget efter træning:) føler sgu det har været "spild" af træning hvis ikke man dækker behovet for energi efter træning:)
  14. Store muskler = lav udholdenhed og styrke?

    lav styrke ? nej det vil jeg ikke sige, men da jeg havde større biceps så blev min udholdenhed også mindre når jeg trænede dem da de havde lettere ved at syre til og blev rimelig pumpede så til sidst kunne jeg sgu bare ikke mere:) nu hvor de er mindre er det ikke et problem.. personligt foretrækker jeg at de var lidt større:) så kunne jeg mærke når de var blevet trænet nok hehe
  15. Valg af træningscenter i KBH?

    fitnessdk ved nørrebro station er udmærket.