mastajay

Medlemmer
  • Content count

    22
  • Joined

  • Last visited

  1. Straps eller wraps (dødløft)

    Hvordan kan jeg gøre det?
  2. Regneark med styrkeløft-programmer

    Lige et spørgsmål til TJ's fundamentprogram. Boksen ude i siden hvor der står 'Vekt med 5 rep (1-2 rep igjen)' også alle øvelserne, er det mit 5RM?
  3. Straps eller wraps (dødløft)

    Så har jeg prøvet med låsegrebet, og det var ingen succes. Det var lige som jeg ikke kunne gribe ordentlig rundt om tomlen.. Så jeg tog sættene færdig med mixed, og nu har jeg så bestilt nogle stropper i stedet.
  4. Straps eller wraps (dødløft)

    Jeg løfter normalt i intervallet 95-120kg. Jeg tror jeg vil prøve låsegrebet imorgen når jeg dødløfter. Hvis det ikke virker for mig så må jeg anskaffe mig nogle stropper. Jeg takker for de mange inputs!
  5. Straps eller wraps (dødløft)

    Jeg har ikke set nogen bruge magnesium i mit center, så tror egentlig ikke det er tilladt at bruge. Jeg får bare fat i nogle stropper, det burde klare problemet
  6. Straps eller wraps (dødløft)

    Haha. Det kan jeg godt se nu.. Det er udelukkende som støtte til underarm og håndled ikke? Nå men så er valget jo nemt nok :)
  7. Jeg er noget op i en vægtklasse i dødløft hvor jeg får problemer med at holde ordentlig fast i stangen, den glider simpelthen ud af mine fingre. Jeg er før blevet anbefalet at bruge mix-greb, hvilket jeg også har haft succes med. Men nu går den ikke længere. Jeg bliver nødt til at anskaffe mig nogle straps eller wraps. Jeg har fundet to sæt på www.bodylab.dk: 1 http://www.bodylab.dk/shop/elite-wrist-wraps-231p.html 2 http://www.bodylab.dk/shop/power-straps-et-209p.html Umiddelbart ser 1 bedst ud da der er velcro lukning og de ser ud til at give god støtte til håndledet. Hvad mener I? Er det hip som hap hvilket par jeg vælger? Og de skal som sagt udelukkende bruges til dødløft. På forhånd tak
  8. Beregning af kcal

    Jeg skal til at holde styr på mit kalorieindtag, og skal derfor til at lære hvordan man regner kcal ud i de forskellige fødevarer. Jeg har fundet denne hjemmeside: http://kalorietabel.dk/ som virker rimelig overskuelig. Lad os nu sige jeg spiser en rød grape. Så går jeg ind på http://kalorietabel.dk/ og finder rød grape i tabellen. Den viser mig at 100ml rød grape indeholder 42 kcal. Så vejer jeg min grape (med skræl på?) og finder at den repræsenterer 229ml (jeg har sådan en smart vægt der kan veje i g, lbs ml, osv.) Det vil altså sige at den grape jeg har spist indeholder 96.18 kcal? Det synes jeg bare lyder lidt vildt. Jeg kunne måske veje den uden skræl på, men det bliver da hurtigt omstændigt hvis jeg skal gøre det hver gang? Eller har jeg overset noget? På forhånd tak for hjælpen
  9. Goodmornings..

    Okay super. Formålet med at køre Sheiko programmet, er en blandning af at jeg vil øge min styrke, samt min masse.
  10. Goodmornings..

    Jeg siger tusind tak for alle jeres input. Jeg må vel bare give Squat Scissors og Goodmornings et forsøg igen så. Men jeg har lige et par yderligere spørgsmål.. Hvad er SSP, hvad GPP? Som ptpoul skriver. Og hvad er GM's? Som tjr skriver.
  11. Goodmornings..

    Det er Beginners 1 jeg har haft kig på. Jeg er 21 og har trænet omkring de 4-5 måneder nu, hvor jeg hovedsageligt har koncentreret mig om at få teknikken på plads, i de tre store øvelser samt de øvelser jeg følte 'gav' mig mest - det være sig diverse øvelser med DB's, bænk, skrå bænk osv. Jamen helt enkelt.. Jeg føler ikke jeg udfører den ordentligt. Det kan selvfølgelig trænes op, men hvis der nu var et alternativ, ville jeg hellere prøve med det. Mht. Squat Scissors, er det igen teknikken.. Og hvis man fx. kunne erstatte den med Leg Press, ville det hele jo være meget nemmere, da den øvelse ikke kræver det store teknik.
  12. Goodmornings..

    Jeg er blevet inspireret af Sheiko Beginners programmet, i øvrigt fundet herinde, og kunne godt tænke mig at give det et forsøg. Men jeg har problemer med 'Goodmornings'. Derfor leder jeg efter et alternativ til 'Goodmornings'. Og desuden.. Kan jeg erstatte 'Squat Scissors' med helt almindelig 'Leg Press'? Nogen der kan hjælpe?
  13. HST Program

    Hey.. Det kan godt være det spørgsmål her, kommer ud ret dumt. Men jeg kan ikke gennemskue om et HST-program køres som fullbody, altså hvor man træner HELE kroppen igennem til hver træning eller køres som split, altså hvor jeg dele muskelgrupperne op? Nogen der lige kan være behjælpelig:)
  14. Dødløft

    Det prøver jeg så.. Tak for hjælpen:)
  15. Dødløft

    Ja det gør jeg. Teknikken er ret god, fik hjælp af en instruktør i centret. Så det må næsten være håndsveden der er 'synderen'.. Indtil videre ligger jeg på de 60-80kg i dødløft, og her er straps vel ikke nødvendige?