Træningshjernen

Medlemmer
  • Content count

    173
  • Joined

  • Last visited

About Træningshjernen

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 01/28/1989

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Rødovre
  • Interesser
    Badminton, musik (Spiller trommer, guitar og percussion).

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke og kondition = Koncurrenceidræt
  1. Personlig træner søges!

    Hej Mit navn er Jeppe Ludvigsen, og jeg spiller badminton på semiprofessionelt plan. Jeg søger en personlig træner til at hjælpe mig med at udvikle min fysik over sommeren startende fra ca. 25. maj. Jeg ønsker særligt at øge min eksplosivitet i hoprelaterede bevægelser. Hvis du er en som kan hjælpe mig, eller kender du til en person som har stor viden og erfaring med at arbejde med sportsfolk, vil det være rigtig fedt hvis du vil lægge en besked til mig. Vh Jeppe Ludvigsen
  2. V-Line

    HAHA Hvis du lige prøver at tænke over konsekvensen af dit eget spørgsmål Det kræver jo, at man træner sig til en mindre hofteskål Træningshjernen
  3. Nye løbesko, hvilke?

    Men netop det at Haile er sindssygt stærk i sin "Core", gør at han kan løbe sådan.. Alle normale mennesker ville jo sejle rundt, hvis de pronerede lige så meget som ham..
  4. Nye løbesko, hvilke?

    Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg ville til hver en tid gå ned i en seriøs løbebutik. SPECIELT når man træner så meget som dig, så er det mega vigtigt at have helt rigtige løbesko på. Det kan måske være at personen i Intersport er dygtig, men jeg sille ikke turde tage den chance.. Min erfaring siger, at "gode løbesko" ligger i omegnen af 1100-1600 kr.. Bor du i nærheden af KBH er butikker som Kaiser sport i brønshøj, Marathon sport ved søerne og Løberen i Lyngby steder som har et pletfrit rygte, og som har ægte eksperter, mange af dem også eliteløbere, ansat som vejledere i forhold til skokøb. Sportsmaster, intersport osv, har kun investeret i løbebånd, kemara og de ting, fordi de solgte mindre og mindre, i takt med at de danske motionistløberes krav til service og dygtig betjening steg. Mange af butikkerne har ikke ansat nye folk, hvilket vil sige at den nu " ekspert vedr. løbesko", er en som var ansat i forvejen.. Og skal vi ikke gætte på, at der IKKE har gået særlig mange eksperter i løbesko og detektering af løbe stil rundt i konventionelle sportsbutikker og solgt bordtennisbat..? Træningshjernen
  5. Undgår proffer kulhydrater?

    Kroppen kan optage en vis mængde protein i timen.. Jeg mener det er 25 g. men i hvert fald en vis mængde, lad os kalde den x.. Får man flere proteiner end x-mængde, så omdanner kroppen dem til kulhydrat. Da proteiner mætter mere, og potientielt indeholder flere mineraler og vitaminer, så er det en rigtig god "forretning" at spise rigtig meget proteinrig mad, og så spæde til med kulhydrater hvis man er lidt i underskud.. Så kan man op til, under, og lige efter træningspas indtage hurtige kulhydrater, så man opnår en hurtig restitution.. På den måde er man også 100% sikker på, at kroppen optager den maximale mængde protein. Vh. Træningshjernen
  6. hst program

    Du lyder som er curlingbarn!! Tag dig sammen. Der er eksperter som gennem mange mange år, har testet og forfinet dette program, og så skulle du lave om på det, fordi du ikke lige gider.. Hallo! Kom lige tilbage til virkeligheden.. Jeg kunne måske have svaret konstruktivt og venligt, men når du på ingen måde underbygger, hvorfor du ikke gider tage 15 gentagelser, så stejler jeg lidt.. Og når du så svarer de andre, som om du er en 16-årig skolepige!! Jesus Christ mand.. Du lyder ganske grøn, så lidt ydmyghed ville klæde.. En anden tilgang kunne have været.. "Jeg er ikke så vild med at tage 15 gentagelser, kan jeg komme udenom det" Træningshjernen
  7. Proteinpulver

    Du har helt ret i, at det er bedst at dække så meget som muligt med rigtig mad.. MEN! derfor er det ikke en dårlig idé for dig, supplere med en protein-kulhydratdrik efter træning og konkurrence.. Når du dyrker en ganske caudiobaseret idrætsgren, synes jeg faktisk du skal have et pulver med 44g 43g 4,5g protein/kulhydrat/fedt.. Det er lidt noget andet end det du selv skriver. Jeg er ikke decideret ekspert, men for mig er dit forslag til et pulver med 1/3 kulhydrat og 2/3 protein ikke så godt for dig, for jeg tror det er en fordeling som passer bedre til træning som er mere styrkebaseret - f.eks. efter styrketræning, eller træningspas på omkring 1 time med MEGET høj intensitet i korte intervaller med lang pause. Håber det giver dig noget Træningshjernen
  8. Træning 2x dagligt

    IMPONERENDE.. Og hvor er det fedt du gider tage dig tiden... :4thumbup: :4thumbup:
  9. Løbebånd eller crossmaskinen?

    Enig.. EFTER hele træningen!! Ikke noget med i starten af vinduet.. Desuden holder du det åbent når du går direkte fra skulder til kondi, så det er ikke noget problem :4thumbup: Vh. Træningshjernen
  10. Træning 2x dagligt

    Jeg har selv erfariner med at træne to gange om dagen, da jeg spiller badminton på et niveau, som kræver den træningsmængde. Jeg vil bare komme med mine erfaringer fra dengang jeg startede.. 1. Gå IKKE fra 0 til 14 pas om ugen = selvmord (Det vil øge ricikoen for skader betragteligt) 2. Jeg oplevede at jeg blev EKSTREMT træt, og havde meget svært ved at komme op om morgenen. Du kan måske forberede dig selv mentalt på at det kan komme, og når du mærker det, så skal du være rigtig fokuseret på IKKE at give efter for trangen til at ligge dig i sengen igen 3. Som andre har sagt, så kan jeg, med mine dårlige erfaringer, sige til dig, at det er vigtigt at du: LYTTER TIL DIN KROP!! Det er så meget federe, at tage en dag fri, og kunne træne i morgen, end at træne i dag og være skadet i en uge eller måned Nå, nu skal jeg sgu løbe.. Det kan være jeg vender tilbage med flere personlige erfaringer Vh. Træningshjernen
  11. 13 årig vil gerne have en six pack

    Tag 3x20 mavebøjninger 3 gange om dagen, så skulle den komme i vinkel, hvis du ellers sørger for ikke at spise alt for meget usundt mad.
  12. Løbebånd eller crossmaskinen?

    Du kan starte stille og roligt med at tage lørdag og mandag Bliver du så hug på det at du ikke kan lade være, så kan du snuppe søndag med.. Optimalt, for din situation, skulle du træne lørdag og onsdag eller mandag og fredag søndag torsdag.. Du forstår rytmen :4thumbup: Men lørdag og mandag lyder som en rigtig god idé.. Giv den så GASSSSSSSSSS Vh. Træningshjernen
  13. Den kvindelige krop ?

    I LIKE :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:
  14. hvor mange reps?

    LOL
  15. Løbebånd eller crossmaskinen?

    Du må have RIGTIG meget at lave i skolen Nu ved jeg ikke hvilket skolestep du er på, om det er folkeren, gym eller uni, men jeg kan fortælle dig, at da jeg gik i gym (helt normalt 3-årigt gym) havde jeg 16 timers badmintontræning ved siden af, så lur mig, om du ikke godt kan klemme 2x20 min ud af din hverdag.. :walking: Det er ikke for at være rigtig pessimist, eller negativt indstillet.. MEN! Træner du kun en gang om ugen, med fokus på at komme i god kondition, så kan du lige så godt lade være.. Det vil have absolut minimal effekt! Og det er ikke engang min subjektive holdning, det er bare fysiologi.. Siger superkompensation dig noget? Det handler om, at du bliver nødt til at træne regelmæssigt, for at nedbryde dine muskler (i dit tilfælde hjerte og lunge-funktioner) for, at de ved restitution kan kompensere for nedbrydningen ved, at opbygge sig selv til et højere niveau end det de var på første gang du trænede.. Træner du en gang om ugen vil effekten af din træning mildt sagt være til at overse.. Så spar pengene til træningscentret og brug dem på noget andet.. Vh. Træningshjernen