Vicas

Medlemmer
  • Content count

    27
  • Joined

  • Last visited

  1. six-pack

    Og for et mindre farvet svar - omkring en fedtprocent på (vistnok?) 9%. :)
  2. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Hej salt, jeg så din film, jeg synes den var rigtig interessant. Det var utroligt hvad han kunne opnå på et halvt år, men jeg synes også det er utroligt at han kunne leve på under 1300 kcal i den sidste del af hans træning - det kan da umuligt være sundt. Det faldt mig i øjnene at han brugte 12 uger inden på udelukkende at styrketræne og dyrke lidt cardio, helt uden diæt, og så først derefter gik i gang med at cutte. Det kunne være mit næste forsøg. Kender du til det styrketræningsprogram han brugte? "MaxOT"?
  3. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Det kan godt være det lyder sygeligt - men hele mit liv har jeg været en "sofakartoffel", som en anden poster herinde kaldte det, og når jeg så endelig bryder med den nemme løsning og virkelig lægger hele mit liv permanent om, så vil jeg også have en successoplevelse ud af det, og det har der ikke rigtig været. :-(
  4. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Jeg har ikke målt den, da jeg kan forstå at alt andet end en fedttang er præcis, og sådan en har jeg ikke. Men altså, der er ingen tvivl om at det er min fedtprocent den er gal med. 93 cm om maven er alt for meget Det lyder som en god idé, det må jeg prøve at undersøge. :)
  5. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Er er nogen som har et forslag til noget professionel hjælp? Hvem går man til med den slags problemer? Jeg tænker, at diætister ikke ved så meget om træningsdelen, og fitnessinstruktører ikke ved så meget om diætdelen - er der nogen som ved noget om begge dele? :)
  6. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Ja, det kan også godt være at jeg bare har generne imod mig, men som jeg har skrevet tidligere måler jeg 93 cm på den nederste del af maven - i det stykke der måler navlen og nedefter. Det har bare ikke ville gå væk i alt den tid jeg har trænet, så om jeg kan få six-pack eller ej så skal det stykke fedt sgu kunne forsvinde ligemeget hvad, og det forstår jeg ikke, ikke er sket endnu.
  7. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Jeg løber på et løbebånd i et fitnesscenter, det påstår at jeg forbrænder omkring de 500 kcal hver gang jeg har løbet 6 km.
  8. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Er det havergryn du henviser til angående store mængder fedt og protein? Jeg løber 6 km på 27 minutter når jeg ikke intervaltræner, hvilket jeg gør én gang om ugen. Jeg motionerer så jeg forbrænder lidt over 500 kcal pr. gang - det er muligt det ikke er marathon-standarder men jeg synes da ikke det er særlig afslappet. Jeg er steget stødt i mængden af kilo jeg kan tage siden jeg startede, men det er ganske vist ikke voldsomme stigninger. Som jeg har skrevet tidligere er jeg ikke så fokuseret på at blive stor og pumpet, jeg vil bare have six-pack, det er det eneste jeg har ønsker og forventninger om...
  9. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Tak for dit input. Kan du forklare hvorfor udskiftningen af havegryn med skummetmælk til fordel for smørstegt omelet, og rugbrød med typisk pålæg udskiftet med salat og creme fraichedressing vil løse mit problem med manglende six-pack? Jeg har læst mange uafhængige artikler der priser havregryn for at have præcis det nødvendige indhold, og fordeling, af protein, kulhydrat, fedt og kalorier for et morgenmåltid for en der "cutter". Hvis jeg ser på en typisk rundtenom rugbrødsmad med makrel er der ca 78 kcal + 37,5 = 115 kcal pr. mad. Min frokost består typisk af 2 rundtenom'er - dvs 230 kcal plus det løse - en frokost med det du siger vil være rigere på kalorier end det jeg spiser, og altså virker det på mig som en forøgelse i kalorieindtaget og vil have den modsatte effekt end det jeg ønsker.
  10. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Nu skriver du så til gengæld: Hvilket jeg ikke forstår noget af. Jeg er glad for de folk der vil prøve at hjælpe mig, men jeg synes stadig jeg mangler lidt et svar på hvad jeg kan gøre anderledes, som I mener er direkte årsagen til manglen på lavere fedtprocent. Jeg prøver ikke at være "Rasmus Modsat" - men 1 ekstra træningsdag og 4 gulerødder i stedet for æbler har jeg svært ved at se som den endegyldige løsning...
  11. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Kan du give mig eksempler på en normal daglig kost der så indeholder det du siger, og som er meget forskellig fra min? Jeg kan højest træne én dag mere hvis jeg skal have mulighed for at restituere mellem hver træningssession. Når jeg løber 6km forbrænder jeg næsten 600 kcal, og ved træningen ved siden af som typisk taler halvanden til to timer forbrænder jeg i hvert fald det samme - det er 3600 ekstra kcal jeg forbrænder hver uge + den øgede forbrænding 48 timer efter, modsat 4800 kcal hvis jeg trænede en dag mere. Er det virkelig den store forskel?
  12. 1 1/2 år er gået, og stadig ikke six-pack.

    Jeg ville være glad hvis du gad uddybe hvorfor du mener disse råd vil gøre at mit mavefedt forsvinder. Mener du, at de fire æbler jeg spiser i løbet af en dag, er direkte årsagen til at 1kg ren fedt ikke er forsvundet efter 1 1/2 års træning? Hej fcqv1st og også tak for dine tidligere svar - du skriver generelt hvad jeg før selv har ment var det rigtige, men som du kan se er det stort set hvad jeg har gjort hele tiden, uden at det virkede. Det er helt sikkert 2. Uden tvivl. Jeg kan prøve at få et billede på snart, så I selv kan se hvad jeg taler om.
  13. Hej MOL. Jeg har nu trænet intensivt efter at få en six-pack i over halvandet år. Interesserede kan læse to tidligere indlæg hvor jeg har beskrevet mere om hvad jeg rent faktisk har gjort i et indlæg fra 2008 og et fra 2009. Jeg er i seriøs vildrede over hvad i alverden jeg kan gøre forkert. Jeg forstår ikke hvordan det kan være så svært at smide hvad der måske er 1 kg ren fedt på maven, når jeg er så fysisk aktiv som jeg er. Jeg træner stadig tre gange om ugen: Jeg starter med at løbe 6 km på lidt under en halv time, dernæst styrketræning af hele kroppen med bænk, dødløft, diverse maveøvelser, dips, biceps og diverse rygøvelser. Jeg har et meget fast kostprogram hvor jeg forsøger at være i kalorieunderskud, en dag ser, næsten altid, således ud: Morgenmad: 100 g havregryn / skummetmælk Frokost: 3 stykker rugbrød med typisk pålæg, forskelligt kød og tun/makrel og lignende. Eftermiddagsmad: 2 stykker rugbrød igen med typisk pålæg. Aftensmad: Et stykke kød, (bøf, kottelet, eller fisk), 200g grøntsager, 50g vilde ris. Sideløbende altid frugt som mellemmåltider. Ovenstående har været mit liv i halvandet år stort set uden udsving - jeg har spist som en puritansk munk og motioneret som en besat, og stadigvæk er det eneste mål jeg nogensinde har sat mig, at få det sidste fedt væk fra min mave så jeg kan få en six-pack, ikke blevet opfyldt. Jeg håber man som læser kan sætte sig ind i at min motivation er drastisk nedadgående - jeg har deltaget i diæt-kurser som mit træningscenter har afholdt, jeg har snakket med instruktører og jeg har skrevet her på MOL, og alle mener at have lige løsningen på mit problem. Jeg har forsøgt at lytte og følge alle råd folk har givet mig, og i sidste ende er mit træningsprogram og daglige kost-rutine et resultat heraf - men lige lidt har det hjulpet. Igen prøver jeg at råbe om hjælp fra læserne, hvad skal jeg gøre? Jeg begriber ikke hvordan det kan være så stort et problem. Mvh Vicas PS: Hvis nogen ikke ser det i de tidligere posts, så er jeg 26 år, vejer mellem 73 og 75 kg, er 186 cm høj, og tager jeg et målebånd rundt om den nederste del af min mave siger den 93 cm.
  14. Vægttab - der sker ikke noget!

    Hele formålet med vægttab har et overordnet psykologisk aspekt - hvis ikke du har psyken med dig, kan selv de bedste kostplaner være ubrugelige. Jeg mener at mask1s kostplan vil få flertallet til at falde fra langt før de 4 måneder er gået. (Det var vel derfor den ikke var for tøsedrenge.) Det handler vel primært om at folk kan ændre deres livsstil, og bibeholde vægttabet bagefter - sidstnævnte kunne blive problematisk med mask1s meget strikte plan. Er det bedste ikke at flest folk får det bedre med sig selv? :-)
  15. Hvad mere skal jeg gøre?

    Men jeg måler også stadig det samme rundt om maven - ca 97 cm. Men ud fra hvad I skriver kunne det være et problem at jeg mangler grøntsager - men hvis jeg udskifter store dele af min diæt med grøntsager kommer jeg vel samtidig til at indtage endnu færre kalorier end jeg allerede gør?