vibs

Medlemmer
  • Content count

    3
  • Joined

  • Last visited

  1. uforklarlige knæsmerter

    Jeg har de sidste uger fået ondt i mit knæ. Helt ude på siden, næsten bagpå. Det gør mest ondt når jeg sidder stille. Har det egentlig i begge sider men mest højre. Jeg kan ikke finde et eneste sted hvor det er ømt. Det "murrer" bare. Jeg kan løbe, gå og Zumba'e uden problemer eller forværring. Jeg har kondromalasi, men har ikke haft problemer med det i mange år. Har også et gammelt løberknæ (3-4 år) som driller hvis jeg tror jeg kan mere end bare hyggeløbe 4-5 km. Jeg danser zumba 4 timer om ugen, men har aldrig haft problemer med det før, og det bliver heller ikke værre de dage hvor jeg er til zumba. Jeg er de sidste par måneder begyndt at stå op ved mit skrivebord næsten hele dagen, og troede først at det var derfor. Men det bliver bare ikke bedre selvom jeg nu sidder ned, næsten hele dagen. Jeg har googlet knæsmerter men synes ikke jeg kan finde noget der sidder lige der, på knæet, og som forværres, når man sidder stille. Håber der er nogen der har oplevet noget lignende, som måske har en ide om hvad jeg skal holde pause med, eller ændre.
  2. Genoptræningsøvelser for springerknæ

    Har du tænkt på om det kan være kondromalasi. ? (det andet som du ikke tror er springerknæ) Det er i hvertfald lige ovenfor knæskallen det gør ondt, og man skal passe på med at belaste knæet for meget når det er bøjet (f.eks. trapper)
  3. Nedfrysning af sund 'smothie'

    Måske man kunne blande skummetmælkspulver i (protein) eller blende nogle kikærter i (fra dåse) de smager ikke af noget særligt og er fulde af protein. Men har godt nok ikke selv prøvet det i smoothies Hvis du fryser smoothien ned skal den jo tøes op hver gang du skal have noget. Hvis du "varmer" i microovn, går en del af det friske tabt, og jeg tror måske også at den vil blive mere sur (mange frugter bliver enormt sure når de bliver kogt) Kulhydratindholdet i frugt er jo forholdsvis begrænset, så hvis du vil have meget af det, er pasta og ris nok mere koncentreret. Hvis du tager smoothies for at være sund, er blåbær og granatæbler verdensmestre i antioxidanter.