Vastus

Medlemmer
  • Content count

    431
  • Joined

  • Last visited

  1. Raw bænkpress

    Spørgsmål til de stærke raw bænk presser Pt har jeg lillefingeren over ringen på en Eleiko powerbar, forholdsvis smalt da jeg har rimelige lange arme. Da jeg har plander om at stille op i raw styrkeløft om nogle år vil jeg gerne optimere mit bænkpres, ellers har jeg godt styr på opspænd, scapula setting mm trøje løftere holder meget bredt pga hjælpen fra trøjen, men som raw er jeg i tvivl om hvor bredt/ smalt jeg skal holde for at få mest power. Hvor holder i hænderne på stangen ?
  2. Antal sæt

    hvis du træner efter 5x5 rm så skal du havde noget af vægten af på de sidste sæt så du får de 5 gentagelser ellers så tag en gang imellem og kør nogle tunge singler, det plejer at booste styrken. og vil også øge styrken i din 5x5
  3. Active Release Techniques hvor?

    Skulderblad der vinger kommer for det meste af en stram pectoralis minor, så få lavet en masse udspænding af Og få styrketrænet der holder dit skulderblad på plads
  4. Active Release Techniques hvor?

    Hvad er Active Release Technique
  5. Sixpack træning samtidig med vægttab?

    En forklaring på hvad? se punkt 2 Det eneste der bliver skrevet er at man godt kan styrketræne, og tabe sig samtidigt.
  6. Compartment syndrom

    få en henvisning til en fysioterapeut
  7. BMI og vægt% -fis!

    Få målt din fedt % Den der med kraftig bygget er det ikke et andet ord for at være overvægtig. Fejl agtig er der mange midaldrende mænd, der ikke syntes de er tykke fordi de ikke kan få fat på fedet på maven, problemet er at fedet typisk sætter sig som viceralt fedt i byghulen blandt de indre organer, hvilke gør det mere farligt. (risiko for blodpropper) Det bedste ville være at du for målt din fedt % evt på en maskine der også kan måle hvor fedtet er fordelt. Generelt vil kondital og fedt % sige meget mere om sundhed end BMI. Ellers siger talje målet også noget om sundhed, da det som sagt er fedet på maven der er det falige: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/talje-hoejde_ratio_beregner/
  8. styrke i skulder/byrst

    Risiko for supra spinatus tendinit
  9. Svømning som supplement til 2-split program

    Der er snart ikke grænser for mærkelige spørgsmål. Nej dine muskler bliver ikke strømlignet af svømning en gang om ugen. Svømning er fint nok som en gang aktiv restitution, men strømlignet bliver du ikke.
  10. Træningsprogram til opstramning

    Det nyt for mig at man får slappe muskler af styrketræning.
  11. At komme igang.

    se TV mens du cykler, og gerne ½-1 time hver dag, find en makker du kan vægttræne med, det giver go motivation
  12. Protein Pulver

    Der er ikke noget at være forvirret over, musklerne skal havde energi (mad) for at vokse. Med dine 60 kilo, og manglende resultater, tyde alt på at du ikke spiser nok. Det er ikke raket videnskab
  13. Protein Pulver

    Du har trænet 3 år uden nogle nævneværdige resultater, jeg er helt sikkert på at dine muskler vil vokse helt, helt vildt når du starter på det der protein. Det kan også tænkes at der er andre forhold der gør at du ikke får resultater