clayman

Medlemmer
  • Content count

    718
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by clayman

  1. Tage på i vægt.

    Dit ligevægtsindtag er den energimængde der præcis svarer til den du forbrænder, således at du hverken er i energiover- eller underskud.
  2. Squat i smith-stativ?

    Jeg ville også gå en stor bue uden om smith-stativet. Benpres er ikke nødvendigvis en så tosset øvelse igen - det afhænger dog lidt af udstyret. Bare husk, af hensyn til dine knæ, at placere dine fødder højt på pladen.
  3. Incognito's log

    Ja lav-fedt leverpostej smager lidt som om de har glemt at komme leverpostej i For mig at se ville den nemmeste måde du kan skære ned på fedtindtaget være, at skifte sød- og letmælk ud med skummetmælk. Så kunne der endda være nok 'rum' til at spise non-light leverpostej. Eller vil det være et for stort afsavn til dine morgenhavregryn? (det tog mig selv et stykke tid at lære at drikke skummetmælk) Energimæssigt kunne tabet mere end indhentes ved at komme 70 gram rosiner på havregrynene istedet for de 20 gram sukker. Så har du i hvert fald sparet 12-13 gram fedt allerede fra morgenstunden af.
  4. Hvilken kamp husker Du som Danmarks bedste?

    I min fodbolderindring er der 2 landskampe der står over alle de andre, nemlig Danmark-Sovjet i den gamle Idrætspark og Danmark-Brasilien til VM i '98. Sidstnævnte kunne vi have vundet hvis bare Schmeichel havde gjort sit job Men hold fast en vild kamp Jeg sad på Rasmus Rask Kollegiet i Odense og så den sammen med 50 andre kollegianere, deriblandt et kinesisk ægtepar der just var kommet til landet. De var meget imponerede/chokerede over stemningen og opførelsen blandt 'pæne' unge mennesker
  5. Webers Gym Valby

    Jeg har trænet i over et år i Webers, men ligesom Baloo var det også åbningstiderne der gjorde, at jeg holdt op. Der manglede kanske lidt 'ånd' i centeret, for selv om det var old-school (og totalt hærget) så var det alligevel de samme 17-årige fyre der bænkede og curlede som man ser alle andre steder. Det jeg aller bedst kunne lide ved Webers var, at om aftenen havde man praktisk talt hele frivægtsafdelingen for sig selv. Men det sagde jo desværre også lidt om stedets popularitet.
  6. Hr. Kirchebrandts log

    Et smukt syn :4mewantfood: Angående det der proteinpulver... hvis det smager af bæ (og det har det det med at gøre efter en 7-8 shakes) så kan du med fordel hælde godt med druesukker og lidt frosne bær i. Det gør jeg selv nu, og for første gang i mit liv ser jeg frem til mine prot-shakes. Hæld et skvæt olivenolie eller deslige oveni og du har nu en super gainershake. Der kan man snildt køre 1000 kcal indenbords på no time og uden det mætter helt afsindigt.
  7. Opstart fra absolut nulpunkt

    Hej Jan.nik Først og fremmest :1356: for at du har besluttet at gøre noget ved din krop og form. Da du, som du selv siger, starter fra det "absolutte nulpunkt" , vil jeg foreslå dig, at du i overgangen fra powerwalk til løb gør ét af følgende: - Start din løbekarriere på et løbebånd (såfremt du har adgang til et sådant). Løb på løbebånd er mere skånsomt end 'rigtigt' løb. Løb er hårdere for kroppen end man lige går og tror (i hvert fald efter mine egne erfaringer), og det er vigtigt at man ikke lægger for hårdt ud. Personligt er det ikke konditionen som sådan der er det begrænsende faktor til at begynde med, men derimod muskler, sener og led. Det kræver lidt tid for kroppen at tilvænne sig denne belastning. - Hvis du ikke har adgang til løbebånd, eller bare synes det er kedeligt, vil jeg foreslå dig at begynde på dette run4fun begynderprogram. Det kræver blot at du kan løbe 1-2 minutter ad gangen til at begynde med. Det er et meget skånsomt program, men efter 10 uger vil du være i stand til at løbe nogle pæne ture. Hvis din form er så dårlig som du siger, så start med et meget mageligt tempo - mao. løb så langsomt som du kan. På denne måde bliver overgangen fra PW til løb smertefri og du får hurtigt nogle succesoplevelser med på vejen (bare tænk på at hvis du begynder i dag, så kan du løbe 5 km om 2 måneder ) Held og lykke med projektet.
  8. LungBrush

    Det var da godt du fik sat knægtene på plads. Teløk mæ'et :4thumbup: Hvor meget var nummer 2's total på? Dine skader taget i betragtning var det måske ikke det smarteste tidspunkt at begynde at maxe men jeg formoder du kender din krop godt nok til at vide hvornår det bare gør ondt og hvornår det er alvor. Lidt ærgeligt med den begravelsesstemning. Godt med testosteron og heavy i luften får ellers det bedste ud af folk
  9. Webers Gym Valby

    Øv... Der var ellers så hyggeligt i Webers. Det er afgjort det træningscenter jeg har befundet mig bedst i.
  10. Squat stativ eller alternativer

    Kan ikk finde bukkene på siden <{POST_SNAPBACK}> Klik på "vis pdf". De er på én af de sidste sider
  11. Squat stativ eller alternativer

    Minsandten om Bauhaus ikke har 2 bordbukke på tilbud for 98. De kan klare 100 kg hver.
  12. Dronning Rivejern III

    Ja det ville være synd at sige, at du har været forskånet for skader, men denne her er godtnok én af de værre. Jeg håber du kan holde dig skadefri fremover, det kunne jo være lidt sjovt om vi kunne klemme en BP rekord ud af dig på et tidspunkt. Mvh. Clayman
  13. Dronning Rivejern III

    Hej Arm-Fem. Det er efterhånden nogle pæne vægte du kyler rundt med igen Mht. det der nervevrøvl, er det noget man så at sige kan træne sig helt ud af eller er det kommet for at blive? Hvis jeg ikke husker helt galt så var det nogle nerver der blev klemt, men hvad var det præcist der klemte ind på dem og hvad kan man eventuelt gøre for at undgå en sådan afklemning i fremtiden?
  14. Squat stativ eller alternativer

    Du kunne prøve med sådan en fætter hér, den kan i hvert fald justeres i højden (læg mærke til at pillars of power kan justeres i højden 63-104 cm og bukken 68 til 100 cm - ikke den vilde forskel) Jeg har dog ingen anelse om hvor stor en belastning den kan klare.
  15. Smerte ved Dips

    Det er umiddelbart svært at svare på, der er tilsyneladende en del der har problemer ved dips enten ved skulder/kraveben eller brystbenet. Det lader til at Felden hjalp på Don Nors. Du kan eventuelt prøve det samme.
  16. Multitræner/multimaskine

    100 % enig med Rommel. En vægtstang er 100 gange så multi som en multimaskine. Køb istedet: En bænk - ca. 1500 kr. Et bænk-/squatstativ - ca. 3000 kr. En ribbe - ca. 150 kr. Et vægtsæt - fra 1000 kr. og op Så er du indenhaver af et suverænt hjemmegym. Du kan nok finde noget endnu billigere brugt.
  17. ynglings kostilskud

    - Multivitamin (kun i vinterhalvåret) - Valleprotein - Fiskeoliekapsler
  18. Dronning Rivejern III

    Det ser sgu da godt ud. Flot arbejde
  19. Begynder Program med 1 stk. håndvægt.

    Jeg tillader mig at quote mig selv. Hvis du er typen der prioriterer arme meget højt kan du bare smide nogle flere armøvelser ind.
  20. Begynder Program med 1 stk. håndvægt.

    Køb for Guds skyld nogle håndvægte hvor du kan skifte skiverne. På den måde kan du indlægge en vægtprogression i din træning, hvilket er en meget vigtig faktor, og når du bliver stærkere køber du bare et par skiver til. Man kan sagtens lave et fornuftigt og effektivt træningsprogram til hele kroppen udelukkende med 2 håndvægte.
  21. Hvem er de bedste atleter?

    Arhh, sådan en lille prop fra Novo Sibirsk. Var der iø ikke tale om Karelin skulle til NFL på et tidspunkt ? Mener at kunne huske at en kommentator talte om det ved hans sidste OL <{POST_SNAPBACK}> Der har unægteligt kørt mange rygter om manden. Èt jeg har hørt var, at han, efter at have stoppet sin olympiske brydekarriere, skulle til amerikansk showbrydning som 'ze evil russian' og score kassen. Men det er vist blevet om snakken. Jeg synes dog ikke det lyder særligt sandsynligt, at han skulle til NFL. Jeg mener...det kan da godt være han er supermand, men han har formentlig aldrig spillet amerikansk fodbold, så at han uden videre skulle begynde i NFL...not bloody likely
  22. LungBrush

    HAHA Alt for godt billede
  23. Dine mål for 2004

    Mine træningsmål blev langt fra opfyldt pga. seneskaden i mit knæ - det var forsvindende lidt jeg fik løbet. Det smittede desværre af på min træning i almindelighed. Det kom dog en anelse muller på kroppen hvilket er helt fint, og kosten er der også kommet lidt mere styr på.
  24. Center i kbh?

    Wo im Kopenhagen schnakken wir om?
  25. Smærte omkring kraveben i dip

    Tidligere tråd om emnet.