Puje

Medlemmer
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Hvilepuls

    Jep, en trænet person vil opleve at pulsen, efter at have arbejdet ved høj intensitet, falder hurtigere end en utrænet person. Ved andet spørgsmål er jeg lidt usikker på hvad du mener. At ens puls hurtigt flyver op behøves ikke at være en dårlig ting. Faktisk kan man under opvarmning se at man er ved at være klar når pulsen hurtigt kommer op mens hvis pulsen har svært ved at komme op kan det tyde på at man ikke er opvarmet godt nok. Er man i overtræning vil man have svært ved at få pulsen op så at den hurtigt flyver højt op ser jeg ikke som værende en dårlig ting, men derimod at du er i et fornuftigt træningsforløb.
  2. --

    Undskyld jeg lige låner tråden, men er der egentlig foretaget undersøgelser af, hvor mange kcal man forbrænder af ridning. Uden selv at have prøvet at ride vil jeg umiddelbart tro det er minimalt.
  3. Interval eller normal løbe træning

    Er det udelukkende fedtprocenten du tænker på er det du kalder "normal" løbe træning nok vejen frem. Længere ture vil give dig en høj fedtforbrænding. Supplerer du de længere ture med interval løb vil du ikke forbrænde så meget fedt, men i højere grad komme i bedre form hvilket vel heller ikke er dårligt :)
  4. Sidestik af at gå

    Sidestik er et lidt uforklarligt fænomen, men opstår tit hvis du lige har spist. Nogle kan ikke træne før flere timer efter at have spist et måltid. Som du også selv er inde på kan det have noget med vejrtrækningen at gøre og du kan evt. eksperimentere lidt med at trække vejret dybt og systematisk. Da du spiller fodbold har du sikkert, som de fleste fodboldspillere, en tendens til at løbe skråt med armene ind mod brystet. Forsøg at have armene til at svinge lige ud. Det bedste råd jeg kan give er dog at bide i det sure æble og fortsætte, det forsvinder igen ret hurtigt.
  5. Løbebånd vs løb i det fri

    At løfte fødderne og hive dem frem på båndet er vel også at skabe fremdrift så jeg tror det passer nogenlunde med en løbetur udenfor. Forskellen er vel ganske simpelt vindmodstanden samt det faktum at man oftest ved løbebånd løber på en flad rute, mens man uden for oftest vil komme ud for skiftende underlag og stigningsgrader.