Spock

Medlemmer
  • Content count

    5,207
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Spock last won the day on October 14 2018

Spock had the most liked content!

About Spock

  • Rank
    Aspartam Junkie
  • Birthday 04/28/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København

Recent Profile Visitors

1,959 profile views
  1. Spock 2018

    Onsdag d. 20 marts 2019 Program A OHP: 5x5 @ 42kg Squat: 5x5 @ 42kg Rows: 3x10 @ 50kg Pullups: 4, 4, 3, 3, 3 Hofte rehab: 3 sæt DB lateral + DB bagskulder Band face pulls
  2. Spock 2018

    Tirsdag d. 19. marts 2019 GPP / recover 3 x barbell complexes Front splits Middle splits German hang Core
  3. Spock 2018

    Tilbage i Danmark. Fik trænet rigtigt godt i Brasilien, men vægtene var umuligt at blive kloge på så kunne ikke rigtigt logge vægten. Da jeg kom hjem fik jeg salmonella-infektion og har skidt nonstop i 5 dage. Begynder så småt igen, samme program som hele tiden, men vi starter 5x5 på de fleste øvelser nu. Starter meget let. Mandag d. 18. marts 2019 OHP: 5x5 @ 40kg Bænkpres: 5x5 @ 60kg Squat: 5x5 @ 40kg Row: 3 x 10 @ 40kg Dødløft: 2 x 10 @ 40kg Pullups: 5 x 3 Herefter starter regulære program. 1-2 kg progressions per øvelse.
  4. Spock 2018

    Lørdag d. 23. februar 2019 Program: B Main CG Paused Bænkpres: 4 x 8 @ 82kg (rep PR) Front Squat: 3 x 8 @ 50kg, 9 @ 50kg Pullups: 5 x 5 @ 10kg (gym ringe) Dødløft: 10 @ 60kg, 2 x 5 @ 90kg Dips: 3 x 10 @ 10kg Accessories Core German Hang Super fedt med ny rep pr for bænken, men må erkende at der sneg sig 1-2 touch-n-go reps ind, og det er no go. Tegn på det er for tungt. Næste session resetter jeg og starter 5x5 progression. Front squat var tungt, jeg tror jeg har svært ved at lave mere progression. Jeg er dog lidt forhippet på at blive på 50kg frontsquat og se om ikke jeg kan lave lidt progression i reps, så jeg ender med 4 x 10 @ 50kg. Hvis det lykkes, kan jeg prøve med 52kg. Jeg er ikke meget for at køre 5x5 med front squat, da det er lidt hårdt for håndled og tommel (jeg har gigt i tommerfingeren)
  5. Spock 2018

    Fredag d. 22. februar 2019 1 times crawltræning German hang Core øvelser Skulder mobilitet Rotator cuff work
  6. Spock 2018

    Torsdag d. 21. februar 2019 Program A Main Strict Overhead Press: 4 x 8 @ 52kg (rep PR) Squat: 4 x 8 @ 52kg (rep PR) Gymn. Rings Pullups: 5 x 6 Barbell Row: 4 x 10 @ 60kg Accessories Dumbbell bagskulder + lateral raise Splits Hofte rehab German Hang Core øvelser Big PR i skulderpress idag. Absolut maksimum, var super presset allerede på 1. sæt og forstår stadig ikke hvordan jeg kunne få alle sæt. Sidste sæt blev ikke alle reps kørt med pause i bunden, det var på maks. Dermed skifter jeg til 5x5 og resetter vægten til lidt lavere, nok omkring 46kg. Squat var dejligt, er muligt lidt mere i den men ikke meget. Jeg er bare svag i benene.
  7. Spock 2018

    Mandag d. 18. februar 2019 Program B Main Paused CG Bænkpres: 4 x 8 @ 80kg Front Squat: 4 x 8 @ 50kg Dødløft: 10 @ 60kg, 5 @ 80kg, 3 @ 100kg Weighted Dips: 3 x 10 @ 10kg Accessories German Hang Hofte rehab Front Splits Handstand core træning Og så er vi yderst tæt på grænsen nu. Der er no way jeg kan tilføje 2 kg på hverken bænkpres eller front squatten. Var ufatteligt tæt på fail på begge øvelser, men fik dem. Overvejer stærkt at gå over til 5x5, men giver den nok et forsøg mere, da jeg nu har 2 dages restitution.
  8. Spock 2018

    Lørdag d. 16. februar 2019 Træning A 2 dages pause fra træning (bortset fra svømning), men stadig følte mig meget meget udmattet i kroppen. Progressionen i hovedøvelserne kom dog i hus men kan mærke på f.eks. pullups at jeg ikke er i nærheden af samme niveau som normalt Main Paused OHP: 4 x 8 @ 50kg Squat: 4 x 8 @ 50kg Pullups: 5 x 5 (gymnastics rings) Weighted Dips: 3 x 10 @ 10kg Accessories Hofterehab Splits German hang Skulder: lateral løft + bagside Rotator cuff fun
  9. Spock 2018

    Onsdag d. 13. februar 2019 Program B Main Bænkpres: 4 x 8 @ 78kg Front Squat: 4 x 8 @ 48kg Deficit Dødløft: 8 x 70, 5x 80, 5 x 80kg Weighed Dips: 3 x 10 @ 10kg Accessories German Hang Splits Core Ufattelig træthed i kroppen, og en følelse af ikke at være restitueret på nogen måde. Jeg tager 2 dages fri fra styrketræning, og fokuserer på pullups, svømning og mobilitet de næste par dage, og så ser vi om ikke jeg føler mig frisk. Styrkemæssigt føles det som om jeg er tæt på grænsen i alle øvelser, specielt front squat. Planen er fortsat at hvis jeg failer 3 x på samme vægt, så hopper jeg over på 5x5 med samme vægt.
  10. Spock 2018

    Tirsdag d. 12. februar 2019 Rehab: - svømning - barbel complexes - splits - skulder mobilitet, german hangs
  11. Spock 2018

    Mandag d. 11. februar 2019 Program A Main: OHP: 4 x 8 @ 48kg Squat: 4 x 8 @ 48kg Pullups: 4 x 8 Gym. ringe Rows: 4 x 10 @ 60kg Accessories: German Hang BB Bagskulder + BB lateral Splits Rotator cuff
  12. Spock 2018

    Søndag d. 10. februar 2019 Program: GPP, Rehab, mobilisation GPP: Barbell complexes: 3 runder a' 5 mins. Flex: front splits, middle splits Skulder: Elastikker, German Hangs, mobilisation etc Svømning: 30 mins crawltræning Er ikke sikker på jeg gider logge mine "off-dage", der er ikke tale om meget progression eller noget. Basically laver jeg noget GPP, primært bestående af barbell complexes: ohp, back squat, rows, front squat, power cleans, dødløft. - og så forfra. 30 secs on, 15 secs off, 8-12 runder. 3 sæt med god pause imellem. Tæt på maxpuls uden at det er for tungt. Derefter split-træning, front/middle, samt en masse skulder-mobilitet og rotator-cuff. Afsluttende med stille og rolig crawl-træning i poolen udenfor.
  13. Spock 2018

    Lørdag d. 9. februar 2019 Program B Main Paused CG Bænkpres: 4 x 8 @ 76kg Front Squat: 4 x 8 @ 46kg (tungt) Gymnastic Rings Pullups: 4 x 5 @ 10kg Weighted Dips: 3 x 10 @ 10kg Accessories - German Hangs - Front splits, middle splits - Hofte rehab - Skulder rotatorcuff arbejde
  14. Spock 2018

    Torsdag d. 7. februar 2019 Program A Strict OHP: 4 x 8 @ 46kg Squat: 4 x 8 @ 46kg Rows: 4 x 10 @ 60kg Pullups: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Accessories - DB Bagskulder - German Hang - DB Lateral Raise - Middle splits - Front splits - Skulder mobilitet - Hofte rehab
  15. Spock 2018

    Mandag d. 4. februar 2019 Program B CGP Bænkpres: 4 x 8 @ 74kg (let) Pullups: (Gym Rings): 4 x 6 Front Squat: 4 x 8 @ 44kg Dips: 3 x 10 @ 10kg Accessories: Front splits German Hang Hofte rehab Skulder mobilitet Følte mig lidt træt idag men det var også en lang nat med SuperBowl (go Pats) Skulle have dødløftet men tanken var tømt efter træningen. Selvom jeg er monster-svag er front squat ved at blive min favorit-øvelse. Mobiliteten spiller nu så meget at jeg kan holde stangen uden at strække fingerne - dejlig fornemmelse, og det er fedt at man skal bruge sin core så meget for at holde kroppen oprejst under løftet. Men svag, det er jeg faneme.Front squat er efter min mening voldsomt undervurderet.