juliemalou

Medlemmer
  • Content count

    177
  • Joined

  • Last visited

About juliemalou

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 07/04/1992

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Rungsted
  • Interesser
    Sang, løb, cykling, fitness...

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Sundhed, kondition, styrke

Recent Profile Visitors

3,481 profile views
  1. For stort vægttab efter medicin stop

    Måske er 87kg for en person på 199cm ikke meget, men det er heller ikke lidt. Det svarer til et bmi på 22 hvilket jo er midt i det normale spektrum. Så selvom du måske ikke selv synes det er nok, så kan det være at din krop naturligt ligger deromkring, nu især når du siger at du har en høj forbrænding. Hvis du gerne vil være større, så er det naturligvis et spørgsmål om at spise rigtig meget(og træne fornuftigt), men hvis du naturligt har en meget høj forbrænding kan dette blive en udfordring. Om du vil tage den op, er kun op til dig selv. Det er svært at komme med specifikke råd til din situation når vi ikke ved mere om din kost og træning, end at du hverken spiser usundt eller sundt og at du træner nogle gange ugentligt, kom evt med detaljer for hvad du spiser på en normal dag, hvordan din træning ser ud, hvad du laver af motion de dage du ikke decideret træner, alt sådan noget gør at vi bedre kan påpege ting, du kunne ændre :)
  2. Fedtprocentsmåling - jeres mening

    Tak for dit svar, det sætter jeg virkelig pris på og det var også min tanke, det sidste :)
  3. Fedtprocentsmåling - jeres mening

    Tror jeg har fundet min forklaring :p ^^
  4. Uanset hvad man måtte mene om Freelee, så er HCLF-spisemåden en så gennemvindende og omfangsgribende livsstil for øjeblikket, der i den grad konfronterer "calories in, calories out"-teorien, at den må nævnes i en sådan forbindelse. Nu er det heller ikke Freelee som person, der står bag tesen og har "opfundet" HCLF :)
  5. En tese er 80-10-10 modellen, der blandt andet arbejder ud fra en teori at "the fat you eat is the fat you wear", at så længe man spiser mindst 80% kulhydrat og under 10% fedt og 10% protein og spiser veganske og primært uforarbejdede fødevarer, så kan man spise stort set ligeså mange kcal man vil uden at tage fedt på, såfremt man også dyrker som minimum en moderat mængde motion. Kroppen skulle selv finde sin korrekte vægt: er man overvægtig og spiser efter denne model, vil man tabe sig og er man undervægtig vil man tage på op til sin optimale vægt. Tanken er at overflødigt kulhydrat IKKE bliver omdannet til fedt ved denne makronæringsstoffordeling, men at det simpelthen fordamper gennem huden og bliver brugt af kroppen. At der skal være en vis mængde fedt og protein(som i øvrigt ikke er nødvendigt for kroppen at indtage) til stede for at man omdanner kulhydraterne til fedt og lagrer disse, og spiser man mindrer end det, så sætter kalorierne sig simpelthen ikke som fedt. Der skulle være mange, der lever efter dette, blandt andre Freelee the banana girl, Durian rider og en helvedes masse andre HCLF-følgere. Jeg har leget lidt med det selv, men aldrig turdet give fuldstændig slip og æde alt hvad jeg kunne. Dog har jeg spist i omegnen af 3000 kcal i lang tid (men dog også med et relativt højt aktivitetsniveau) og stadig tabt mig i perioder, i hvert fald aldrig taget på af det. Men det er i hvert fald en livsstilstype, der udfordrer "en kalorie er en kalorie"-tankegangen.
  6. Fedtprocentsmåling - jeres mening

    Hej Mol Jeg har ikke været herinde længe men kom i en situation i går hvor jeg tænkte jeg måtte rådføre mig et sted og MOL var det første jeg kom i tanke om og bedste sted jeg kunne forestille mig at spørge. Jeg går rimelig meget op i min sundhed med alt hvad det nu indbefatter. Da jeg i en gågade i går kom forbi en stand hvor man kunne få målt fedtprocent med en håndholdt dims, tænkte jeg at for sjov kunne jeg jo lige blive målt. Jeg er før blevet målt men det er over to år siden. Jeg havde selv en idé om at min fedtprocent lå ret lavt, da jeg for to år siden hos lægen blev målt til at ligge alt for lavt(under 10%), da jeg havde problemer med manglende menstruation af samme årsag. Jeg har taget 3-4kg på siden dengang, men jeg træner stadig 4-6 gange om ugen(ca 50-70min cardio(løb, cykling, stairmaster) pr gang + styrke 2-3 gange om ugen og dagligt 6-10km gang på gåture med hunden ved siden af træningen) og jeg har et kondital godt over middel. Ligeledes går jeg meget op i min kost og spiser sundere end nogen andre jeg kender og jeg er kendt blandt venner og familie for at være sundhedsfanatiker. Derfor blev jeg rigtig overrasket, da denne måler målte mig til at ligge på 26,5%(ikke at dette er SÅ voldsomt for en gennemsnitlig kvinde men for en med min livsstil er det noget andet!). Det skal siges at det var Herbalife der havde standen. Dem har jeg aldrig haft tiltro til og jeg spekulerer endda over om de bevidst måler forkert så man bliver målt til at ligge for højt og dermed "motiveret" til at købe deres produkt. Jeg er 173cm og vejer 57-58kg på de billeder, jeg har vedhæftet. De er billeder af min nuværende fysik, som jeg ser ud nu. Disse mennesker i standen anbefalede mig at tabe mig med deres produkter, da min fedtprocent jo viste at jeg var "overvægtig" og "tyndfed". Jeg vil så spørge herinde for at få ro i sindet(self betyder et tal jo ikke så meget, men det skader jo ikke at spørge), ser I en pige med en fedtprocent på 26,5% på de her billeder? En, der er "tyndfed" som de her mennesker påstod? Personligt gør jeg ikke i hvert fald. Mvh og på forhånd tak JM Ps vidste ikke lige hvilken kategori jeg skulle lægge emnet i, jeg lagde det bare under vægttab da det virkede mest relevant selvom jeg ikke har planer om vægttab
  7. Havde godt nok ikke troet at jeg skulle finde tilbage til denne side, men der kan man bare se, here I am.. Long time, no see :)

  8. Stivelse i kost, godt eller skidt

    Lene Hansson er sindssyg. Hun er sikkert konstant høj på urte-miksturer og andet gøgl. Og så claimer hun at man ikke har brug for mere end 23gram protein om dagen. Hmm det er nok proteinmangel, der har fået hendes hjerne til at komme op med at man ikke må spise andet end frugt indtil kl. 12.... Ja, for kroppen ved jo også hvad klokken er... :p Stivelse er der intet galt i men alt med måde ligesom med alt andet.
  9. er meget i tvivl!

    Min første tanke er: 14 år? En dreng på 14 burde slet ikke gøre sig tanker om dette emne medmindre det virkelig var et problem, og med din høje og vægt kan det umuligt være et problem. Mit bedste råd er at droppe alle tanker om vægttab, lad være med at veje dig men fokuser i stedet for på at være aktiv, dyrk noget sport, spil fodbold med vennerne, løb/cykel en tur eller lignende og så spis sund mad som rugbrød, grønsager, magert kød, nødder mm. og hold dig til kun at spise søde sager/usundt én gang om ugen. Men lad være med at tænke på at spise mindre, tænk i stedet bare på at vælge sunde ting. Hvis dette er noget der bekymrer dig meget og du har svært ved at finde ud af hvordan du skal gribe det an, så kan du evt. spørge din sundhedsplejerske om råd til en sund livsstil eller finde råd og inspiration på nettet på fx: www.enletterebarndom.dk, www.madklassen.dk, www.altomkost.dk, www.6omdagen.dk osv. Også her på mol, er der opskrifter på mad, træningsprogrammer og lign. Bare glem vægten. Du skal bestemt ikke tabe dig. Slet ikke når du er i voksealderen.
  10. Julie Malou Silverchair's logbog

    Kl. er nu 10 over 11 og jeg er netop vendt hjem fra zumba. 35min hård cykeltur hver vej og en times dans med sved på panden, så er jeg egentlig ret tilfreds med morgenens præstation. Det var ellers fristende at blive liggende i sin kærestes varme favn sådan en kold og mørk morgen. Men ihh hvor er jeg glad for at jeg kom afsted i dag selv jeg egentlig mest havde lyst til at aflyse. Grunden til at jeg tog mig sammen var nok også mest at, vægten simpelthen ikke tillod dovneri. Taget 300g på siden igår, på trods af 1500 sunde kcal og 1,5 times træning igår. Jeg tvang dog mig selv til at konsumere en ordentlig morgenmad på trods af vægtpanikken. Fik 2 æg, 2 stk. grovtoast, 1 tomat og 1 gulerod. Om lidt skal jeg have frokost: 2 rugbrød, 1 dåse tun i vand, 2 pærer. Ved ikke med aftensmaden endnu, men kører 3 x 500kcal dagligt og når jeg får styr på vægten(er lige nu over målet) så sætter jeg mellemmåltider på. Skulle helst gerne op over 2000kcal snart hvis jeg fortsat kan lade være med at holde flip... Ellers ryger vægten jo ned, når flippene ikke er der til at holde den oppe. I aften skal jeg hjem til en af mine venner til noget hygge-druk(ikke at jeg har tænkt mig at drikke, Gud forbyde det), men regner med aat spise hjemmefra. Min mor kommer hjem fra Jylland, sandsynligvis inden jeg er taget afsted, så glæder mig rigtig meget til at se hende.
  11. Julie Malou Silverchair's logbog

    Har lige været til træning. Dagen igår var lidt et flop. Det regnede så meget og jeg havde så ondt i hovedet da jeg vågnede at jeg måtte aflyse min bodypump-time. Heldigvis er der en time igen i morgen tidlig, så satser på den! Krydser fingre for vejret. Og helbredet. Men i dag blev det til en times hård træning. Jeg prøvede virkelig at presse mig selv på løbebåndet. For tiden løber jeg kun i 20min af gangen og så er det på skift interval eller udholdenhed. Når det er udholdenhed så løber jeg så vidt muligt hele tiden med 12km/t. Hvis jeg kan mærke at det er helt umuligt så tager jeg resten i et lavere tempo, men jeg presser mig selv til det yderste. I dag lykkedes det med nød og næppe at holde ud i de 20min med 12km/t. Så næste gang bliver det interval. Når jeg træner interval så kører jeg 1-2 min med det højeste tempo jeg kan holde i den tid og det gør jeg så 5-7 gange eller hvor meget jeg nu kan nå på de 20min. Nogen gange tager jeg 30min hvis jeg føler behovet. Men har lavet en lille regel med mig selv om ikke at træne mere end en time cardio pr. fitness-besøg. Det er meget svært at holde nogen gange, men jeg har erfaringer med at det løber løbsk ellers og så bliver det også endnu sværere at komme op på et ligevægtsniveau kaloriemæssigt. Har lavet en motionsplan, der hedder 3 x alm fitness om ugen + 2 x holdtræning. Det er hvad jeg maks. må træne ugentligt. Hvis jeg så også cykler til og fra holdtræning, kommer jeg faktisk op på 7 timers træning på en uge og det er endda uden at medregne styrketræning. Jeg tæller ikke styrketræning med fordi det er for svært at gætte på hvor meget jeg forbrænder ved det, men eftersom jeg ikke er så stærk og jeg ikke træner så længe af gangen, så tror jeg ikke at jeg forbrænder så meget ved styrketræning at det er det der vælter regnskabet. Hvis jeg træner 7 timer om ugen, har jeg regnet mig frem til at jeg forbrænder 2400kcal om dagen. Hvis jeg til vinter bliver kørt til holdtræning/tager bussen, så er det kun 5 timer og så forbrænder jeg kun 2200 i gennemsnit. Men mere end 1 time om dagen vil blive urealistisk at få til at passe med mit beskedne madindtag... Udover løbet idag, har jeg trænet 20min stepmaskine og 20min crosstrainer. Derudover: 3x12x10kg bænkpres 3x12x40kg brystpres 3x15x26kg seated row 3x12x105kg leg press 3x12x3kg øvelser med håndvægte Derefter var jeg meget død og gik hjem og spiste en masse roastbeef, rugbrød og bananer... :) Om snart skal jeg ud at gå en lang tur med en ven, ham med lungen som heldigvis er blevet rask igen :) Måske byder min kære morfar på aftensmad på Rungsted havn i aften, nu må vi se :) Det er altid lidt en udfordring at spise ude for mig.. Men det er også god træning. Og det er kun godt for mig. Min kæreste er syg og har været det i 3 dage. Synes altid han er syg... Bekymrer mig lidt.
  12. Julie Malou Silverchair's logbog

    Ja, det var rigtig hyggeligt at sludre med dig :) Jeg har ikke noget konkret mål styrkemæssigt, lige pt. er det eneste mål bare at sætte mere vægt på når jeg kan. Mht. mit løb har jeg ikke rigtig noget mål distancemæssigt, jeg har løbet en enkelt halvmarathon, men marathon siger mig ikke så meget, jeg kan godt lide at løbe langt, men kan bedst lide distancer på omkring 10km. Så træner ikke op til marathon, har heller aldrig kunnet forstå at det skulle være sundt og har også læst artikler hvor der blev stillet spørgsmålstegn til sundheden ved marathon. Pt. er mit mål at blive hurtigere på en 5km. Min rekord er 25min, altså 12km/t hele vejen. Jeg synes at det er svært at holde det tempo i så lang tid, og det er kun på (meget)gode dage at det lader sig gøre. Men når den er i hus, så er målet at øge tempoet yderligere. Så jeg træner en blanding af interval, tempoløb og udholdenhed. Prøver at tage det på skift. Mit kaloriemål er egentlig i bedste fald at komme op og spise det jeg forbrænder hver dag så jeg holder en konstant vægt i stedet for at svinge. Som det er nu er det mest mine flip, der gør at jeg holder vægten. Så målet er at få regnskabet i 0. Jeg har sat min målvægt til 65kg fordi det var det jeg vejede inden jeg blev syg(det ligesom symboliserer at jeg er tilbage til 'normalen' på en måde) og det er også en vægt jeg er godt tilfreds med når jeg ser i spejlet og det passer også godt overens med min nuværende fedtprocent. Yderligere har min læge engang sagt at det var min idealvægt. Så det er hvad jeg stiler imod at ligge på. Men jeg har rigtig svært ved at spise nok i hverdagen(fordi de anorektiske tanker stadig driller) og det er svært at vænne sig til de større mængder uden at kaste op. Jeg døjer egentlig ikke med voldsom sult eller trang til mad i hverdagen, som jeg udtrykker det til min psykolog så er det ikke så meget maden jeg har lyst til, det er alt det andet jeg ikke har lyst til, der gør at jeg ender med at spise..
  13. Julie Malou Silverchair's logbog

    Hej igen mol'ere Jeg er tilbage igen efter en længere pause. Har ikke haft motivationen til at logge, men det betyder ikke at projektet har været sat på standby. Det går faktisk fint, jeg har været på ferie på Mallorca og har fået nyt job i en sandwich-bar, bare slet ikke nok timer til at jeg kan tjene nok. Jeg må finde noget mere/andet hvis ikke de kan give mig flere timer og en bedre løn. Min vægt ligger omkring 65 efter at have været helt nede på 60,8kg på Mallorca. Jeg havde en periode på 11 dage i træk uden ædeflip, hvilket er en rekord. Så det er altsammen okay, selvom den foregående uge efter jeg vendte hjem fra Mallorca har været dårlig uge/negativ uge = flere dage med flip end dage uden. Men sådan er det ofte når jeg har haft en pause. Denne uge bliver bedre, det kan jeg mærke :) Træningen i dag: 21min løb, 4km (fesent!!) 25min cykling, 11km 15min romaskine 20min Styrketræning(havde ingen energi nærmest :/) Jeg må tage i betragtning at jeg havde feber igår og var lidt småsyg... Heldigvis hurtigt rask igen som altid :D Jeg er begyndt ofte at tage til zumba i Birkerød hvor jeg cykler begge veje, 22km i alt. I morgen skal jeg prøve bodypump for første gang, glæder mig mega meget :D Så træningen i morgen bliver 22km cykling, 55min bodypump og muligvis også en times normal fitness.. Jeg kæmper stadig for at komme så højt op i kcal som muligt.. Knus
  14. Julie Malou Silverchair's logbog

    Fuck en LORTE-dag jeg havde igår. Okay, den startede nogenlunde med en psykolog-time og en gåtur. Så skulle jeg på arbejde. Hvad får jeg at vide? Jeg er kraftedme blevet fyret. 'Du skal ikke tage det personligt, for jeg synes virkelig du har gjort en indsats, men jeg har nok brug for en med mere erfaring indenfor butiksbranchen'. Nå tak for lort, så skulle du nok ikke have ansat én, der sagde hun ingen erfaring havde. Desuden havde hun rost mig SÅ meget i løbet af sidste uge og sagt at kunderne var kommet ind og havde sagt at jeg var så dygtig og mit salg havde været rigtig godt. Og så kommer det her bare. Slam. Fuck, en kælling. Jeg har kun arbejdet der i en måned og så siger hun 'jamen jeg kan ikke rigtig forklare det, men min mavefornemmelse siger mig det'. Øhhh??? Din mavefornemmelse siger dig at jeg ikke er salgsmindet nok? Du har fucking kun set mig betjene én kunde og det var min allerførste kunde så self var jeg lidt tilbageholdende dér. Jeg er ligesom blevet meget bedre siden. Fuck. Jeg var SÅ glad for det job. Endelig følte jeg at jeg havde noget ansvar og jeg var så stolt af at det gik så godt. Jeg kunne fandme have slået hende ned på stedet. Den fede ko. Bogstavelig talt. Ja undskyld mit sprog. Jeg er bare virkelig arrig. Jeg ved godt det ikke hjælper at svine hende til, jeg synes bare slet ikke at det er fair. Nu skal jeg til at finde noget nyt igen og igennem alt det med at være nervøs og nu er det endnu værre fordi jeg igen er blevet bekræftet i at jeg ikke er god nok :/ Det er bare slet ikke godt for min sygdomstilstand det her. Havde også både flip igår efter arbejde. Som det første efter jeg havde lukket butikken løb jeg bare over til nærmeste Netto og købte alt hvad jeg kunne få fat på. Jeg er bare SÅ ked af det og frustreret. Men jeg vil ikke lade det få mig ned. Fik trænet i dag: 5km løb 20min stepmaskine 20min crosstrainer 20min kondicykel 30min styrke: 2x8x40kg seated row 2x12x33kg seated row 3x12x40kg brystpres 3x15x20kg skulderpres 3x12x28,5kg lat pull down row 3x10x10kg bænkpres 5 forskellige uforklarlige øvelser med løse håndvægte 3x20x105kg leg press 3x12x35kg leg curl Og to andre maskiner til benene jeg ikke kan huske hvad hedder. Skal også træne i morgen. Kom til at æde alt for meget hertil aften. Men har ikke kastet det op. Selvom der nok røg 3000kcal indenbords. Men det er fint nok, så holder jeg da i det mindste vægten hvilket er super. Mine overarme er virkelig blevet kraftigere. Jeg arbejder på at få mine nye billeder over på pc men mobilen driller lidt. I morgen regner jeg med en lignende træning. Bare uden styrketræningen. Mullerne skal jo restituere lidt. Skal arbejde min næstsidste dag i morgen. Lørdag er sidste gang så. Det bliver underligt. Men sådan er det jo. I morgen aften skal jeg hjem til en veninde og lave mad og se film osv. Bliver hyggeligt, rigtig pigeaften, det er sgu længe siden :) Lørdag efter arbejde skal jeg besøge en syg ven på hospitalet. Hans lunge er klappet sammen. Vi skulle have sunget og spillet sammen lørdag, et fedt nummer med guitar og sang, tag lige og hør den, det er et fucking lækkert nummer:
  15. Julie Malou Silverchair's logbog

    Øv havde en rigtig dårlig dag igår og i forgårs. Min vægt sagde 65,4kg idag, jeg er IKKE vant til at den går over 65, det har den maks. gjort 1-2 gange overhovedet indenfor de sidste 5 år. Det får mig til at panikke selvom jeg godt kender årsagen og ved at jeg kan gøre noget ved det. I morgen er den sandsynligvis allerede under igen, men bare sådan et selvforskyldt udsving kan få mig til at gå helt ned. Det fortæller mig noget om hvor præget jeg stadig er af spiseforstyrrelsen. Dog formåede jeg at kæmpe mig op på fitnesscentret til trods for den usædvanligt dårlige humør og fik alligevel en ret god træning ud af det: 30min intervalløb: 10km/t - 5min 11km/t - 3min 12km/t - 7min 13km/t - 2min 14km/t - 1min 14,5km/t - 3min Med gåpauser imellem 35min cykling 25min stepmaskine 1 times styrketræning Mit humør blev lidt bedre da jeg heldigvis mødte en af mine bekendte i centret, der hjalp mig lidt med nogle øvelser og reddede mig fra at blive mast under stangen til bænkpres idet jeg havde været lidt for optimistisk med antallet af kilo jeg havde sat på :p Jeg synes det er utroligt så meget det svinger fra gang til gang hvor meget jeg kan løfte. Jeg er kommet helt ind i vanen med at spise mere og det er rigtig godt! Fik næsten 600kcal til frokost. Jeg fik 100g kogt skinke, 2 æg, 1 rugbrød + 2 stk frugt. I aften laver jeg tortillas med broccoli, gulerod og rejer i soja og hvidløg. Jeg har overvejet meget at tage et job til men jeg har talt med min mor om det og jeg ved ikke om det bliver for meget. Jeg starter til sang igen på torsdag hos en privat sanglærer, det bliver rigtig godt at komme igang igen. Når jeg har fået genopbygget al min stemmestyrke igen så skal jeg have indspillet en CD. Det bliver nok på den anden side af jul senest. Måske før, hvis det går godt med sangtræningen. Jeg havde som plan at deltage i x-factor i år, men jeg har lagt det på hylden igen da jeg ikke føler mig klar til at kaste mig ud i sådan noget pt. Jeg skulle have været til pre-audition i morgen men jeg kunne ikke overskue at skulle bede min chef om at få fri. De har meldt datoen ud så sent som igår, så jeg føler at jeg står lidt på bar bund. D. 1 oktober skal jeg hjem til Mallorca :D Det bliver SÅ godt. Samme dag vi skal rejse har jeg et sang-gig hvor jeg skal synge noget opera til et bryllup. Regner med at tjene lidt på det også selvom jeg ikke ved hvad jeg får for det endnu. Måneden efter skal jeg synge til endnu et arrangement på en restaurant på strandvejen. Så lidt kommer jeg da ud og får sunget.