Excess

Medlemmer
  • Content count

    830
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Excess last won the day on February 29 2012

Excess had the most liked content!

About Excess

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus
  • Interesser
    Ernæring, træning, foto, musik, politik, kultur, rejser, MC

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Funktionel styrke, løb, atletisk fysik, lav fedtprocent, kropsvægtsøvelser, paleo
  1. Hvad gør man (hvis man er komplet lallende idiot) og har et barn som er for syg til at komme i børnehave? Ja man tager da sin hostende lorteunge med i skole, så han kan sidde og smitte alle eleverne lige inden eksamen....

    1. Show previous comments  1 more
    2. Arcus

      Arcus

      Så kan du lære at møde op til timerne...

    3. -Elvirus-

      -Elvirus-

      Athlete X would have been prepared!!!

    4. Oksen fra Århus N

      Oksen fra Århus N

      Ja, han ville mindst have taget gasmaske på.

  2. Excessive Training

    Paideia << Yeah giv det et skud! Man bliver ripped af et højt fedtindtag. Durden << Der er en lille introduktion til det her http://www.bulletproofexec.com/how-to-make-your-coffee-bulletproof-and-your-morning-too/ og et længere interview med manden bag her Jeg har dog valgt at opgradere konceptet til en smoothie, da jeg synes man mangler alt for mange mikro og makronutrienter ved udelukkende at starte dagen med en kop kaffe med fedt i. Derfor tilføjer jeg whey, blåbær, brombær og jordbær samt sødmælk og ofte lidt yoghurt - nogen gange ryger der også en kiwi med skræl på i og nogen gange lidt mandler og frø. Det er IMO en langt sundere approach til konceptet og samtidig får man lidt prots til at holde på/bygge muskelmasse fra morgenstunden. Så længe størstedelen af kalorierne kommer fra fedt, skulle det stadig virke efter hensigten.
  3. Excessive Training

    Skær ned på dine carbs og få mere fedt i stedet, det vil din krop takke dig for! Formålet med bulletproof er netop, at du får en stor mængde fedt i dagens første måltid. Dette har flere fordele: 1. Noget tyder på, at kroppen bliver bedre til at udnytte fedt som energikilde resten af dagen, hvis dit morgenmåltid primært består af fedt 2. Du er mæt i 5-6 timer efter din shake, en lang periode hvor kroppen kan forbrænde fedt uden at få tilført carbs 3. Den meget lave blodsukkerstigning giver igen kroppen gode muligheder for at forbrænde fedt - desuden undgår du down-perioder i dit energiniveau i løbet af morgenen. Alt i alt en perfekt kombination, hvis man gerne vil være ripped og ikke gider vade rundt og føle sig sulten konstant
  4. Excessive Training

    Nå ja, det var sådan det var.. Mener at det er DBM eller fameboy som kører/har kørt det program! TRS << Den shake er så nice! Der er jo også prots fra mælken, du har slet ikke behov for mere protein i dagens første måltid :)
  5. Excessive Training

    Det siger mig noget, men jeg kan sgu ikke huske hvor jeg har læst det. Det er dog noget som er meget diskuteret - hele debatten handler om myofibrillar bs sarcoplasmic hypertrophy. Nogen mener, at man får mere blivende og "rigtig" muskelmasse samt hård muskelmasse ved at træne få tunge reps hvorimod klassisk BB giver primært giver en ophobning af væske og lignende i musklen. Dette bruges til at forklare, hvorfor BB'ere allerede taber meget størrelse på bare en uge uden træning. Prøv at google det lidt og læse rundt omkring, så finder du garanteret noget!
  6. Excessive Training

    Det er nemlig rigtig godt og fin afveksling i forhold til spejlæg og bacon, som virkelig hang mig ud af halsen. Man skal lige vænne sig til det høje fedt indtag fra morgenstunden. Den første time kan det føles lidt mærkeligt, man har en tung fornemmelse i maven samtidig med at man har carb cravings. Det forsvinder dog efter en times tid og så har man en super stabil mæthedsfornemmelse i 4-5 timer og rigtig fint konstant energiniveau. Efterhånden vænner maven sig til det og jeg har absolut ingen problemer med det nu. Desuden er det sindssygt nice at kunne banke morgenmad ned på få minutter når man, som jeg, har sindssygt travlt om morgenen. Det kan i øvrigt stærkt anbefales at indtage d3 vitamin tilskud samtidig da det er fedtopløseligt. I morges lavede jeg en lille WOD inden inden jeg skulle i skole: 5 runder af: 10 DB rollout flyes med 10kg DB's 10 pullups 10 chestdips 10 squat, crunch and shoulder press med 20kg KB Fik desværre ikke taget tid, men pulsen røg i vejret op sveden haglede ned. Super lækkert at starte dagen på!
  7. Excessive Training

    Selvfølgelig! 50g klaret smør (usaltet smør behøver ikke klares) 30-40g kokosolie 20g whey En håndfuld frosne bær Sødmælk Blend!
  8. Excessive Training

    Aiiii bro6! Det går rigtig fint med diæten, er ved at være godt i bund på fedtprocenten, så jeg er meget tilfreds. Føler mig ikke specielt godt tilpas når fedtprocenten bliver for høj og jeg føler mig bloated. Min egen vurdering er at der skal 1 kg af endnu før jeg er helt ripped - så kan jeg så være det i én måned og smadre det hele på drukture i sommerferien Jeg har i øvrigt fortsat med bulletproof lige siden jeg skrev om det sidst. Dvs jeg i snart 3 uger har drukket bulletproof smoothie hver morgen og det har virkelig givet pote. Fedtet er støt roligt raslet af og jeg har haft ganske fint overskud og ikke følt mig sulten før hen over middag. Genialt! Jeg dropper i øvrigt at melde mig ind i PG for nu, af flere årsager. Min primære årsag til at starte i PG var, at de har tunge DB's. Men på mit nye job er der et motionsrum hvor man selv kan samle tunge DB's så det er mega win! Derfor bliver jeg foreløbig i fdk da jeg kan spare penge på oprettelse og kontingent i forhold til PG. Desuden har PG ikke særlig gode åbningstider hvilket også var et minus. Sidst men ikke mindst regner jeg med, at mange af mine træninger bliver udendørs i rings osv til sommer. Derfor ville jeg alligevel ikke få benyttet mig særlig meget af faciliteterne i PG. Jeg vil dog bestemt ikke afvise, at jeg melder mig ind til vinter hvor der er mere tid til at træne indendøre. Ellers kører det fint med træningen - har holdt alle mine træninger omkring 1 time eller mindre og det har jeg været rigtig glad for. Fedt at få pulsen op og lave sin almindelige træning til en slags cirkeltræning. Gjorde i øvrigt et røverkøb i går. Købte en gammel Peugeot competition 7000 racer for 500kr! Det er en Columbus Brain ramme og komplet Campagnolo Veloce! Køn er den ikke, der er en del ridser og lidt rust på stellet, men for fanden den kører som en drøm! Forfælgen var dog smadret, så jeg har smidt en gammel Rigida DP18 på som jeg havde stående. Det er denne model i samme farver Jeg har i øvrigt indfriet en gammel drøm og er begyndt på svævefly certifikat - det er noget af det fedeste jeg nogensinde har gjort. Jeg kan kun anbefale det til alle som nogensinde har drømt om at flyve selv!
  9. TRS - Pullup FANatic!

    Fuck en led omgang bænk!!
  10. TRS - Pullup FANatic!

    Ubehageligt!
  11. What? Det er jo helt sindssygt! Der er tilsyneladende nogle CF'ere som er ret stærke
  12. Excessive Training

    Der var ikke mange da jeg var der, så det var rigtig fint. Der var faktisk kun 3 andre og jeg tænkte da helt klart, at det kunne være bomben at træne der nede på tidspunkter hvor der er så få. Men det er nok kun her i starten, at det kan lade sig gøre. Der skulle allerede være rimelig proppet fra 4-7 ca. De tager i øvrigt kun 400 medlemmer ind, for at undgå at der bliver for proppet der nede. Stemningen var rigtig god. Kvinden som var der og som ejer stedet sammen med sin kæreste var utrolig venlig og imødekommende. Stille og rolige typer som var der. Umiddelbart mit indtryk, at mange af dem som træner der er CF'ere og de er jo som oftest nogle cool typer. Men det er godt nok ikke særlig stort.
  13. Søvnproblemer på low carb/calorie diet?

    Mig som kiggede forkert Godt ramt! Er der nogen større plan med dit cut?
  14. Det er fandme giftigt at tage 9 squat cleans i rap! Jeg kan knap tage én med den vægt .. Lader til at du allerede har forbedret teknikken meget, siden du løfter så tungt. Holdt du pause mellem dine reps?
  15. Excessive Training

    Jeg hører hvad du siger, men jeg er nu ikke enig. Det, at man er opmærksom på, at udnytte den frihed man har som ung studerende betrager jeg blot som et unikum. Det er netop her der er så sindssygt meget tid til at investere i sig selv og få en masse på opleveren. Derfor er det fint at kunne sparke sig selv i røven og komme i gang med noget, i stedet for at sande til med paradise hotel hver aften foran fjerneren Jeg siger ikke, at man pinedød skal tvinge sig selv ud for at lave spændende ting hvis man ikke har lyst eller har energi til det. Min pointe er såmænd bare, at mange luller sig selv ind i en sove-længe-stene-hele-dagen-på-kollegieværelset-på-facebook rytme når de er studerende og har meget fritid - og dét tror jeg, at de kommer til at ærge sig over, den dag de har meget lidt tid til sig selv. Anyway - PG er tha bomb - udstyret er så mega lækkert og alt er funklende nyt. Der mangler dog nogle DB's og KB's stadig. Det eneste 2 ankepunkter er prisen, som er 300kr om måneden som studerende. Det er 70kr mere end jeg giver nu så det er jo til at leve med. Det andet punkt er, at det er meget småt. Jeg har endnu ikke været der i myldretiden, men jeg kunne forestille mig at det er et helvede uden lige. De kører også hold der nede og der er ikke nogen separat sal til holdene. Hele gymmet er således ét rum, hvor der skal køre hold samtidig med at folk skal træne. Det vil så sige, at man ikke kan benytte nogle af de faciliteter som holdene benytter, hvilket jo er super tåbeligt. På plussiden er holdene til gengæld meget små, så der bliver en høj grad af individuel coaching i f.eks. clean. Parret som har stedet skal i øvrigt til NY i sommerferien hvor de skal på kursus hos Charles Poliquin Jeg er altså stadig i overvejelsesfasen. Jeg kigger der ned en dag i myldretiden hvor der også er hold og ser hvad jeg synes om det.