Excess

Medlemmer
  • Content count

    830
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Everything posted by Excess

  1. Hvad gør man (hvis man er komplet lallende idiot) og har et barn som er for syg til at komme i børnehave? Ja man tager da sin hostende lorteunge med i skole, så han kan sidde og smitte alle eleverne lige inden eksamen....

    1. Show previous comments  1 more
    2. Arcus

      Arcus

      Så kan du lære at møde op til timerne...

    3. -Elvirus-

      -Elvirus-

      Athlete X would have been prepared!!!

    4. Oksen fra Århus N

      Oksen fra Århus N

      Ja, han ville mindst have taget gasmaske på.

  2. Excessive Training

    Så blev det tid til at oprette en log. Jeg har gennem længere tid været passiv bruger på forummet og har nu endelig fået taget mig sammen til, at have en god intention om, at få logget min træning fremover Om mig: Jeg er 26 år gammel og bosat i Århus. Jeg har trænet on/off siden jeg var 17 dog med pauser af betydelig varighed. De sidste 3 år har det dog været rimelig seriøst. Mit mål med træningen har ændret sig meget. Hvor det tidligere var ren BB og ingen cardio er det nu en kombination af BB og funktionel træning samt løb. Mål: Rent visuelt er mit overordnede mål er at holde en flot og atletisk form med lav fedtprocent året rundt. Jeg kunne godt tænke mig, at smide et par kg fedtfri masse på. Det er ikke noget som har super høj prioritet da jeg generelt er godt tilfreds - men mere vil have mere som bekendt. Rent massemæssigt har jeg primært fokus på bryst samt ben, da jeg synes disse områder mangler lidt. Styrkemæssigt har jeg ikke de store mål i forhold til specifikke løft, udover at jeg selvfølgelig gerne vil have en god allround styrke som jeg løbende forbedrer. Jeg har dog en gammel drøm om at kunne køre et godt gedigent sæt med 100kg i bænkpres, da denne øvelse tilsyneladende betragtes som målestok for ens generelle styrkeniveau. I forhold til kropsvægtsøvelser har jeg nogle mål som jeg løbende arbejder hen imod. De er arrangeret i kronologisk rækkefølge alt efter hvor realistiske jeg tror de er ; 1. At kunne lave gentagne muscle-ups (opnået) 2. Holde et human flag på en pæl/et skilt (opnået d. 20/11/11) 3. At kunne holde en planche samt lave planche pushups 4. Handstand pushups 5. One-arm pullup Mål nr. 1 blev indfriet i september, hvor jeg lavede 3 muscle-ups i træk ved pullup-barene i Risskov. Jeg har ikke adgang til nogle indendørs aktiviteter hvor jeg kan øve disse, så det bliver en aktivitet forbeholdt sommerhalvåret. Jeg ser dog frem til at træne dem igen, det er en FED øvelse. Jeg er meget tæt på, at opnå mål nr. 2. Jeg kan sagtens holde et human flag på en ribbe i 10-12 sekunder da man har et rigtig godt greb på en ribbe. Men så snart det skal overføres til et skilt eller en lygtepæl er det dog pludselig vanvittigt svært pga. de ringe muligheder for at få et ordentligt greb. Der skal derfor arbejdes på grebsstyrke og teknik med hensyn til selve grebet. Mål nr. 3 regner jeg også med at få indfriet indenfor en overskuelig fremtid - jeg træner løbende frem imod det og det går rigtig fint. Handstand pushups og one-arm pullups ligger et godt stykke ude i fremtiden. Jeg kan sagtens gå på hænder og kan også sagtens tage handstand-pushups op ad en væg. Men så snart jeg skal stå stille på hænderne så mister jeg balancen. Med hensyn til one-arm pullups, så har jeg en udmærket pullups styrke, men der er stadig langt til de 1-armede. Med hensyn til løb er målet at gennemføre CPH Marathon til foråret. Min træning er sædvanligvis struktureret således: Styrketræning fullbody Mandag - BB træning med et hint af funktionel træning Onsdag - Ren funktionel træning Fredag - Tung BB Løb er sædvangligvis tirsdag, torsdag og lørdag/søndag. Jeg fletter det dog lidt ind alt efter tid og behov. Jeg har sædvanligvis en lang tur et par gange om måneden. Resten af træningen er semi-lange ture og kortere ture med høj/varierende intensitet samt intervalløb. Jeg går meget op i sund ernæring og kvaliteten af de fødevarer jeg indtager. Mine kostvaner er inspireret af paleo/primal dog modificeret så de passer til min livsstil og opfylder mine behov. Størstedelen af mine kalorier kommer fra protein og fedt dog suppleret med en anelse carbs for at holde energiniveauet på et acceptabelt niveau. Jeg spiser stort set udelukkende økologisk og biodynamisk. I modsætning til den oprindelige paleotanke indtager jeg mælkeprodukter, en anelse fuldkornprodukter samt stivelsesholdige rodfrugter. Sidstnævnte er ganske enkelt nødvendigt med et aktivitetsniveau som mit. Det var alt for i dag. Jeg påtænker at begynde at logge min træning en af de nærmeste dage. Håber det vækker interesse hos nogen
  3. Excessive Training

    Paideia << Yeah giv det et skud! Man bliver ripped af et højt fedtindtag. Durden << Der er en lille introduktion til det her http://www.bulletproofexec.com/how-to-make-your-coffee-bulletproof-and-your-morning-too/ og et længere interview med manden bag her Jeg har dog valgt at opgradere konceptet til en smoothie, da jeg synes man mangler alt for mange mikro og makronutrienter ved udelukkende at starte dagen med en kop kaffe med fedt i. Derfor tilføjer jeg whey, blåbær, brombær og jordbær samt sødmælk og ofte lidt yoghurt - nogen gange ryger der også en kiwi med skræl på i og nogen gange lidt mandler og frø. Det er IMO en langt sundere approach til konceptet og samtidig får man lidt prots til at holde på/bygge muskelmasse fra morgenstunden. Så længe størstedelen af kalorierne kommer fra fedt, skulle det stadig virke efter hensigten.
  4. Excessive Training

    Skær ned på dine carbs og få mere fedt i stedet, det vil din krop takke dig for! Formålet med bulletproof er netop, at du får en stor mængde fedt i dagens første måltid. Dette har flere fordele: 1. Noget tyder på, at kroppen bliver bedre til at udnytte fedt som energikilde resten af dagen, hvis dit morgenmåltid primært består af fedt 2. Du er mæt i 5-6 timer efter din shake, en lang periode hvor kroppen kan forbrænde fedt uden at få tilført carbs 3. Den meget lave blodsukkerstigning giver igen kroppen gode muligheder for at forbrænde fedt - desuden undgår du down-perioder i dit energiniveau i løbet af morgenen. Alt i alt en perfekt kombination, hvis man gerne vil være ripped og ikke gider vade rundt og føle sig sulten konstant
  5. Excessive Training

    Nå ja, det var sådan det var.. Mener at det er DBM eller fameboy som kører/har kørt det program! TRS << Den shake er så nice! Der er jo også prots fra mælken, du har slet ikke behov for mere protein i dagens første måltid :)
  6. Excessive Training

    Det siger mig noget, men jeg kan sgu ikke huske hvor jeg har læst det. Det er dog noget som er meget diskuteret - hele debatten handler om myofibrillar bs sarcoplasmic hypertrophy. Nogen mener, at man får mere blivende og "rigtig" muskelmasse samt hård muskelmasse ved at træne få tunge reps hvorimod klassisk BB giver primært giver en ophobning af væske og lignende i musklen. Dette bruges til at forklare, hvorfor BB'ere allerede taber meget størrelse på bare en uge uden træning. Prøv at google det lidt og læse rundt omkring, så finder du garanteret noget!
  7. Excessive Training

    Det er nemlig rigtig godt og fin afveksling i forhold til spejlæg og bacon, som virkelig hang mig ud af halsen. Man skal lige vænne sig til det høje fedt indtag fra morgenstunden. Den første time kan det føles lidt mærkeligt, man har en tung fornemmelse i maven samtidig med at man har carb cravings. Det forsvinder dog efter en times tid og så har man en super stabil mæthedsfornemmelse i 4-5 timer og rigtig fint konstant energiniveau. Efterhånden vænner maven sig til det og jeg har absolut ingen problemer med det nu. Desuden er det sindssygt nice at kunne banke morgenmad ned på få minutter når man, som jeg, har sindssygt travlt om morgenen. Det kan i øvrigt stærkt anbefales at indtage d3 vitamin tilskud samtidig da det er fedtopløseligt. I morges lavede jeg en lille WOD inden inden jeg skulle i skole: 5 runder af: 10 DB rollout flyes med 10kg DB's 10 pullups 10 chestdips 10 squat, crunch and shoulder press med 20kg KB Fik desværre ikke taget tid, men pulsen røg i vejret op sveden haglede ned. Super lækkert at starte dagen på!
  8. Excessive Training

    Selvfølgelig! 50g klaret smør (usaltet smør behøver ikke klares) 30-40g kokosolie 20g whey En håndfuld frosne bær Sødmælk Blend!
  9. Excessive Training

    Aiiii bro6! Det går rigtig fint med diæten, er ved at være godt i bund på fedtprocenten, så jeg er meget tilfreds. Føler mig ikke specielt godt tilpas når fedtprocenten bliver for høj og jeg føler mig bloated. Min egen vurdering er at der skal 1 kg af endnu før jeg er helt ripped - så kan jeg så være det i én måned og smadre det hele på drukture i sommerferien Jeg har i øvrigt fortsat med bulletproof lige siden jeg skrev om det sidst. Dvs jeg i snart 3 uger har drukket bulletproof smoothie hver morgen og det har virkelig givet pote. Fedtet er støt roligt raslet af og jeg har haft ganske fint overskud og ikke følt mig sulten før hen over middag. Genialt! Jeg dropper i øvrigt at melde mig ind i PG for nu, af flere årsager. Min primære årsag til at starte i PG var, at de har tunge DB's. Men på mit nye job er der et motionsrum hvor man selv kan samle tunge DB's så det er mega win! Derfor bliver jeg foreløbig i fdk da jeg kan spare penge på oprettelse og kontingent i forhold til PG. Desuden har PG ikke særlig gode åbningstider hvilket også var et minus. Sidst men ikke mindst regner jeg med, at mange af mine træninger bliver udendørs i rings osv til sommer. Derfor ville jeg alligevel ikke få benyttet mig særlig meget af faciliteterne i PG. Jeg vil dog bestemt ikke afvise, at jeg melder mig ind til vinter hvor der er mere tid til at træne indendøre. Ellers kører det fint med træningen - har holdt alle mine træninger omkring 1 time eller mindre og det har jeg været rigtig glad for. Fedt at få pulsen op og lave sin almindelige træning til en slags cirkeltræning. Gjorde i øvrigt et røverkøb i går. Købte en gammel Peugeot competition 7000 racer for 500kr! Det er en Columbus Brain ramme og komplet Campagnolo Veloce! Køn er den ikke, der er en del ridser og lidt rust på stellet, men for fanden den kører som en drøm! Forfælgen var dog smadret, så jeg har smidt en gammel Rigida DP18 på som jeg havde stående. Det er denne model i samme farver Jeg har i øvrigt indfriet en gammel drøm og er begyndt på svævefly certifikat - det er noget af det fedeste jeg nogensinde har gjort. Jeg kan kun anbefale det til alle som nogensinde har drømt om at flyve selv!
  10. TRS - Pullup FANatic!

    Fuck en led omgang bænk!!
  11. TRS - Pullup FANatic!

    Ubehageligt!
  12. What? Det er jo helt sindssygt! Der er tilsyneladende nogle CF'ere som er ret stærke
  13. Excessive Training

    Der var ikke mange da jeg var der, så det var rigtig fint. Der var faktisk kun 3 andre og jeg tænkte da helt klart, at det kunne være bomben at træne der nede på tidspunkter hvor der er så få. Men det er nok kun her i starten, at det kan lade sig gøre. Der skulle allerede være rimelig proppet fra 4-7 ca. De tager i øvrigt kun 400 medlemmer ind, for at undgå at der bliver for proppet der nede. Stemningen var rigtig god. Kvinden som var der og som ejer stedet sammen med sin kæreste var utrolig venlig og imødekommende. Stille og rolige typer som var der. Umiddelbart mit indtryk, at mange af dem som træner der er CF'ere og de er jo som oftest nogle cool typer. Men det er godt nok ikke særlig stort.
  14. Hej alle kompetente MOL'ere. Jeg skriver her for at høre, om andre har oplevet søvnproblemer på lavkalorie diæter med lavt kulhydratindtag? Jeg spiser sædvanligvis paleo-inspireret men får dog alligevel en portion carbs igennem frugt og rodfrugter. Når jeg engang imellem synes, at min fedtprocent er steget lidt for meget, kører jeg super lowcarb i en periode for at smide det overflødige fedt. Netop i disse perioder oplever jeg enormt store søvnproblemer. Jeg kan overhovedet ikke falde i søvn om aftenen og hvis jeg endelig falder i søvn vågner jeg mange gange i løbet af natten og ofte vågner jeg midt om natten ved, at min krop skriger på carbs. (Jeg går aldrig sulten i seng). Så går jeg ud og spiser nogle hurtige carbs f.eks. et par bananer og efter kort tid kan jeg mærke trætheden melde sig og jeg falder i en dyb søvn. Det samme gælder for de nætter jeg slet ikke kan falde i søvn eller falde til ro - hvis jeg indtager en portion carbs falder jeg i søvn efter kort tid. Andre som har oplevet dette og/eller kan komme med en forklaring?
  15. Søvnproblemer på low carb/calorie diet?

    Mig som kiggede forkert Godt ramt! Er der nogen større plan med dit cut?
  16. Det er fandme giftigt at tage 9 squat cleans i rap! Jeg kan knap tage én med den vægt .. Lader til at du allerede har forbedret teknikken meget, siden du løfter så tungt. Holdt du pause mellem dine reps?
  17. Excessive Training

    Jeg hører hvad du siger, men jeg er nu ikke enig. Det, at man er opmærksom på, at udnytte den frihed man har som ung studerende betrager jeg blot som et unikum. Det er netop her der er så sindssygt meget tid til at investere i sig selv og få en masse på opleveren. Derfor er det fint at kunne sparke sig selv i røven og komme i gang med noget, i stedet for at sande til med paradise hotel hver aften foran fjerneren Jeg siger ikke, at man pinedød skal tvinge sig selv ud for at lave spændende ting hvis man ikke har lyst eller har energi til det. Min pointe er såmænd bare, at mange luller sig selv ind i en sove-længe-stene-hele-dagen-på-kollegieværelset-på-facebook rytme når de er studerende og har meget fritid - og dét tror jeg, at de kommer til at ærge sig over, den dag de har meget lidt tid til sig selv. Anyway - PG er tha bomb - udstyret er så mega lækkert og alt er funklende nyt. Der mangler dog nogle DB's og KB's stadig. Det eneste 2 ankepunkter er prisen, som er 300kr om måneden som studerende. Det er 70kr mere end jeg giver nu så det er jo til at leve med. Det andet punkt er, at det er meget småt. Jeg har endnu ikke været der i myldretiden, men jeg kunne forestille mig at det er et helvede uden lige. De kører også hold der nede og der er ikke nogen separat sal til holdene. Hele gymmet er således ét rum, hvor der skal køre hold samtidig med at folk skal træne. Det vil så sige, at man ikke kan benytte nogle af de faciliteter som holdene benytter, hvilket jo er super tåbeligt. På plussiden er holdene til gengæld meget små, så der bliver en høj grad af individuel coaching i f.eks. clean. Parret som har stedet skal i øvrigt til NY i sommerferien hvor de skal på kursus hos Charles Poliquin Jeg er altså stadig i overvejelsesfasen. Jeg kigger der ned en dag i myldretiden hvor der også er hold og ser hvad jeg synes om det.
  18. Søvnproblemer på low carb/calorie diet?

    Spændende! Det vil jeg helt sikkert læse mere op på. Men du rammer jo slet ikke de 8000 kcal i din madlog du har postet. Rammer du nogensinde de 8000?
  19. Excessive Training

    Right on! Man kommer nemlig til at fortryde det så bitterligt, når man sidder fuldstændig låst fast med børn, fuldtidsjob samt masser af faste udgifter og lån som skal betales af. Så vil jeg sgu gerne være typen der kan sidde og smile og føle, at det er ok at slappe lidt af nu, med alle de ting jeg har i baggagen. Men nej, jeg er egentlig ikke træt af DK lige nu. Jeg er kommet ind i rutinen igen og det hele kører fint lige for tiden . på trods af al regnen kan man alligevel mærke at sommeren af på vej og det giver mit humør et kæmpe spark i røven. Så jeg er egentlig rigtig glad og tilfreds. Jeg glæder mig dog enormt meget til, at jeg skal på ferie igen om 3 måneder
  20. Søvnproblemer på low carb/calorie diet?

    Haha shit en giftig fredag du har dig! Du må jo være en fornøjelse uden lige at kunne æde igennem som et monster .. Du har ikke problemer med at spise så meget på én dag? Hvad indtager du i øvrigt typisk på sådan en fredag for at nå de mange kalorier? Sidst men ikke mindst, hvor har du fundet inspiration din carcycling henne? 8000 kcal er jo helt sindssygt meget! Har du så ugens hårdeste træninger fredag/lørdag/søndag?
  21. Søvnproblemer på low carb/calorie diet?

    AndersL<< Du har helt ret. Denne undersøgelse er ret spændende i forhold til dette: http://www.ncbi.nlm....les/PMC2895000/ "Restricting calories increased the total output of cortisol, and monitoring calories increased perceived stress" Denne artikel beskriver i øvrigt meget godt problemet med forhøjet cortisol og kommer med gode råd til hvad der kan gøres for at undgå det http://www.shapefit.com/adrenal-fatigue-overtraining.html
  22. Søvnproblemer på low carb/calorie diet?

    Jeg er tilsyneladende ikke den eneste med dette problem: http://caloriecount....a-losing-weight Alt er som det plejer - faktisk mere optur end det plejer. Jeg er absolut ikke stresset på nogen måde og alt kører på skinner. Jeg har læst nogle forskellige artikler og abstracts og nået frem til et par mulige forklaringer: 1. Meget lavt indtag af kulhydrater over flere sammenhængende dage nedsætter kroppens produktion af thyroidhormon. Nedsat mænge thyroidhormon også kaldt hypothyroidism kan give søvnproblemer. Løsningen må være at oppe mit indtag af carbs en anelse, især i aftentimerne og så huske at carbcycle, for at spike min produktion af thyroid - alt andet er i øvrigt dumt, da nedsat thyroidproduktion fører til nedsat metabolisme og som følge nedsat vægttab. PT har jeg stort set ikke indtaget carbs i en uge i træk, hvilket jo nok ikke er skide smart i forhold til thyroidudskillelse. 2. Indtag af kulhydrat (samt tryptofan) fremmer udskillelsen af melatonin og serotonin som påvirker trætheden og hjælper kroppen til at falde i søvn. Det anbefales derfor, at indtage et mindre kulhydratholdigt måltid umiddelbart før sengetid, hvis man har problemer med at falde i søvn. 3. Super lavkaloriediæter stresser kroppen, hvilket fører til øget udskillelse af cortisol og mindsket udskillelse af testosteron. IKKE godt. Udover dette skal jeg undgå at træne sent om aftenen, da man udskiller adrenalin og cortisol ved hård træning - dette er langt fra optimalt, da både højt adrenalin + cortisol = vågenhed og rastløshed. Cortisolniveauet er højest om morgenen og falder resten af dagen således, at det er på sit laveste lige inden sengetid. Denne balance bør man så vidt muligt undgå at forstyrre. Løsningen må derfor være: 1. Spise et mindre måltid med komplekse carbs og lidt prots en times tid før jeg skal sove 2. Huske at carbcycle 3. Undgå at træne for sent om aftenen
  23. Excessive Training

    Hehe forståeligt nok Spøer ;) .. Jeg begynder snart at logge mine træninger igen, da jeg er efterhånden er ved at være så langt i progressionen, at det begynder at være interessant at logge om. Jeg overvejer i øvrigt meget kraftig at ditche FDK til fordel for Performance Gym som er åbnet 100m fra det center jeg plejer at træne i. Er blevet hængende i FDK af flere årsager, først og fremmest fordi det er meget tæt på min bopæl, sekundært fordi jeg kender rigtig mange som træner der. Jeg synes dog ikke at jeg får det optimale ud af min træning pga dårlige faciliteter. Da PG er åbnet 100m derfra, virker det meget, meget oplagt. Jeg kommer dog til at være lidt ked af, at miste kontakten til mange af mine træningsbekendtskaber fra FDK, men mon ikke jeg får nogle nye i PG. Var nede og kigge på PG i går og det var super, super fedt. Ret småt, men der var alt hvad hjertet kunne begære for den seriøse løfter. Alt i Eleiko, Hammerstrenght og Ivanko - DB's til 60kg, fatbar, KB's til 60kg kommer snart, kæder, woodland løbebånd (op til 25 km/t) osv osv. Tager en træner der nede med en kammerat i aften og så ser vi om det er noget for os. Jeg er forresten begyndt på noget nyt på kostfronten - nogen af jer har måske hørt om det i forvejen. Konceptet hedder bulletproof og der kan læses mere om det her: http://www.bulletproofexec.com/how-to-make-your-coffee-bulletproof-and-your-morning-too/ Kort og godt går det ud på, at min morgenmad består af en stor mængde fedt. Dette skulle have en masse fordele i forhold til fedtforbrænding, energiniveau, blodsukker osv. Jeg prøver det af et par uger og ser hvordan jeg reagerer på det. Jeg er på dag 2 og indtil videre er jeg meget positiv overfor det. I stedet for kaffen laver jeg dog en smoothie med en håndfuld blandede bær, sødmælk samt klaret smør og kokosfedt. Det totale fedtindhold er ca. 90g. Hertil selvfølgelig et par kopper stærk kaffe Det er en ret speciel fornemmelse når man lige har indtaget det. Fedtet ligger sig tungt i maven men samtidig er man mega sulten den første times tid, da kroppen skriger på carbs. Efter en times tid dæmpes sulten dog og herefter har jeg haft mange timer uden at føle sult og med et super behageligt og konstant energiniveau. I dag nappede jeg en smoothie kl. 7.30 og jeg begyndte først at føle sult 13.30 - og dette på trods af, at jeg lavede fysisk hårdt arbejde fra 8-12.
  24. Excessive Training

    Det lyder jo til at du sidder ret godt i et på jobfronten Præcis! Brasilien er helt klart også først prioritet. Har en kammerat som tager et semester i Rio og han har det for fedt der nede. Så det kunne jeg rigtig godt tænke mig. Du svarede aldrig på om jeg ramte rigtigt med billederne På træningsfronten: Lavede human flags i går for første gang i en måneds tid. Kørte super fint. Jeg har de mest sindssyge DOMS i mine lats i dag. Jeg tror, at statisk træning er stærkt undervurderet. Se engang hvor massive gymnaster er og de træner stort set kun statisk hold. Måske man skulle prøve at træne noget statisk bryst så det kan blive beeeeeef!