Missetat81

Medlemmer
  • Content count

    22
  • Joined

  • Last visited

  1. http://www.t-nation.com/training/death-of-steady-state-cardio http://www.fitocracy.com/knowledge/why-women-should-lift/ http://www.nerdfitness.com/blog/2011/07/21/meet-staci-your-new-powerlifting-super-hero/ lidt inspiration.
  2. Jeg har skiftet lidt imellem styrkeløft og vægtløftning. Desværre fik jeg en skade pga et fald fra crowdsurfing så jeg har ikke trænet tungt i en små 8 mdr er dog netop gået i gang igen. :D Men mit dødløft er efter 2 træninger på 70kg for reps , plejer at køre dem i sæt af 3 reps, lå på 89 kg før jeg skiftede til VL jeg squatter 55 kg efter 4 træninger, for reps og under parallel plejer at køre dem i sæt af 5 reps. lå på 75 kg før jeg skiftede til VL bænk er stadigvæk på pause, mest fordi jeg har fokuseret på at få hoften i gang, men jeg kørte dem i sæt af 3/5 reps og de lå på 45 kg før jeg skiftede clean and jerk er kommet over 30 kg, har pt PR på 45 kg før jeg fik skade snatch venter også til squatten er kommet rigtig godt med. PR fra før skaden på 33 kg. til gengæld laver jeg goodmornings, rows, band pull aparts, KB swings etc og bokser som opvarmning, jeg har en del skulderøvelser også pga VLs belastning af skuldrene. Lær hende god teknik på de store løft og sæt hende i gang med dem, ingen grund til at danse rundt med supportøvelser hvis man ikke har nogle løft at supporte alligevel.
  3. Baller og baglår af stål

    hvorfor skulle man være konstant plaget af skader bare fordi man squatter? Jeg har både lært lunges og squat inden for kort tid, og jeg synes klart lunges var sværest at lære. Fordi man forskyder sit tyngdepunkt og skal holde balancen på et ben. Dvs halvdelen af min hjerne var optaget af at tænke, IKKE falde... og alligevel blev der rettet på mig tit. Selv da jeg troede at nu var den der squ.
  4. er det ikke bare iltgælden som du opbygger der? altså den periode hvor træningens øgede behov for ilt ikke matches af det respiratoriske system endnu. Så kører du delvis anaerobt, og det er bare hårdere og ikke nær så energieffektivt.
  5. hvorfor er kvinder langsommere end mænd

    men er det så fordi de er bygget sådan eller er det fordi de ikke har trænet ordentligt før så deres muskulatur er blevet for slap til at føre kroppen korrekt? Mange går jo fra sofakartoffel til, jeg-skal-være-løber uden noget videre og en slap krop kan vel godt lære at løbe uhensigtsmæssigt?
  6. AK Thor

    er det med vilje at der ikke er nogen kvinder der træner derude eller ?
  7. Nøgler og telefon på løbeturen

    thights med lomme til mobilos... er de stramme nok hopper intet ;) og nøglerne sætter jeg bare fast i snørebåndet ligesom en tids-chip til løb..dvs med i sløjfen og så lige stukket under de første par snøringer.
  8. Human Carnivore

    hvad er det dog der er så svært ved menneskets fordøjelse? vores tandsæt er klart en omnivors, ergo er vi nok skabt til at spise alt vi kan få vores små klamme hænder på. Ellers kunne man heller ikke sprede sig over en hel planet som vores art har gjort. Nogle steder lever man af ris, nogle steder af kød, nogle steder af fisk, nogle steder af brød.. nogle steder endda af McD mad.... Vi kan jo tydeligvis overleve på ALT, selv slam. Men hey, kan man blive rig af at fremsætte en eller anden skør teori om vores tarmsystem så er det da bare fedt. Hvorfor folk gider købe det lort, forstår jeg til gengæld ikke.
  9. 100 m løber elite

    wow, så synes jeg lige pludselig at det er cool at vi ikke har supersprintere i Danmark.
  10. Kvinder i "styrketræningsafdelingen"

    og det er jo netop det som er SÅ fedt ved træning...Man kan opfylde SÅ mange forskellige mål! :4thumbup:
  11. Kvinder i "styrketræningsafdelingen"

    nå ja.... Jeg fik også vist afdelingen for store drenge da jeg bad om mit program til frie vægte.. Han ventede vist bare på at jeg skulle løbe min vej og græde på toilettet. hehe Men altså, jeg er squ ikke flov over at knokle rundt med 25kg bænk, eller 35 kg squat. Vi starter jo alle et sted. Og jeg synes jo det er fedt at blive halvrød og forpustet af det, så en dag bliver det vel bedre. dog synes jeg at man måske får lidt flere blikke end mænnerne når man dyrker squat..... Men skulle man tage hensyn til andre folks mening, hvad i alverden kunne man så lave?
  12. rygtræning

    Hej Jeg er relativt ny styrketræner og har fået lagt et program som jeg prøver at følge. Jeg har bla. fået klassikeren med nedadgående træk til brystet som skulle tage de brede rygmuskler, men min albue gør ondt når jeg kører stangen opad igen. Så før jeg egentlig får belastet min ryg begynder min albue at sige stop. Findes der ikke en anden øvelse som jeg kunne hive ind og benytte i stedet så min arm ikke skal stoppe en vægt på samme måde?
  13. Spinning og efterfølgende sult/kost

    Får du drukket nok? Kroppens signaler om sult og tørst kan være meget svære at skille ad, men er det tørst du føler er det jo klart at maden ikke hjælper og du derfor kan spise hele dagen. Så første forslag ville være at prøve at drikke mere vand og se om ikke det tog toppen af sulten. En god spinningtime kan svede voldsomme mængder væske ud af kroppen, især i "sommervarmen".
  14. det går for langsomt!

    Altså Dysp, hvis du har tabt overskuddet til at svare pænt skulle du nok overveje slet ikke at svare. Der er da ingen som er tjent med at de skal samle regning op fra andre der kom før dem. Der er ikke besvarings-tvang her på MOL så du BEHØVES ikke at skulle svare på alle de dååhme tråde du synes der er. Bare scroll forbi dem, så behøver du ikke gå og få galdeanfald over dem. ;) Så kan folk med større overskud besvare de tråde.
  15. Kvinder og landevejscykling?

    Jeg er ivrig spinning-udøver eller hvad de ender med at kalde det. Og ja, for mig er landevejscykling lige så langt væk som bridge..Alle løbere er vel heller ikke potentielle fodboldspillere der bare skal indfanges så vi kan lave danmark om til en nation af fodboldhold? Spinning er en fed træningsform hvor man på få minutter kan være helt oppe at presse sig selv til det yderste.. det kan man ikke på en landevejscykel, man skal jo stadigvæk kunne styre og orientere sig, se efter andre idioter på vejen etc. Og allerede der har jeg tabt interessen. Desuden skal man sørge for at gemme energi til hjemturen, også kedeligt for mig, jeg vil hellere give den fuld gas og så måske slutte lidt før fordi jeg bare er kørt HELT tør. Desuden kommer bakkerne først når de rent faktisk er der, ikke når jeg vælger dem. Og hvis vi så oven i det lægger en ikke ubetydelig mængde udstyr, og klargøring. Så er spinning og landevejscykling to helt forskellige planeter. Ligesom at løbe en tur i en skov eller løbe rundt på en fodboldbane efter en bold for at vinde. Samme bevægelse, men ellers forskellige verdener.