ThSeremet

Medlemmer
  • Content count

    40
  • Joined

  • Last visited

  1. Forslunds log vol. II

    Hej Christian! Ser godt ud med træningen Jeg har desværre ligget vandret de sidste par uger med en eksamen, så træningen er desværre blevet forsømt lidt. Håber ikke i har savnet mig alt for meget! Jeg vender ihvertfald stærkt tilbage mandag Mvh. Thomas
  2. Forslunds log vol. II

    Hej Christian Jeg ved ikke om du kan huske mig, men for ca. et halvt år siden var jeg til nogle prøvetimer i AK Thor igennem dig! Jeg synes stedet var rigtigt fedt, men jeg kunne desværre ikke blive ved med at komme, pga. et dårligt skema på studiet. Det har dog ændret sig nu, og jeg kunne derfor godt tænke mig at komme forbi igen Ville det være i orden, hvis jeg kiggede forbi på mandag? Mvh. Thomas
  3. AK Thor

    Sweet, kigger man så bare forbi og siger hej?
  4. AK Thor

    Ok, det lyder godt! Det bliver nok ikke lige idag, men jeg kunne godt tænke mig at kigge forbi en af dagene i den her uge, hvis det er muligt Kan man som rookie også få lidt introduktion til VL?
  5. AK Thor

    Fedt! Fandt også lige svaret, da jeg kiggede ordenligt længere oppe, doh! Men det kunne være man skulle kigge forbi så
  6. AK Thor

    Jeg står i samme situation som basheesh og leder efter et sted at træne. Kan det passe at det er steget til 210 kr pr. måned? :o
  7. Plyometrisk træning og kajakroning?

    Hej Ferus! Jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål. Det virker til, at du besidder stor viden indenfor kombinationen Kajak og styrketræning. Jeg er nemlig selv begyndt med kajakken her i år Bruger du en bestemt indgangsvinkel til styrketræningen, nu hvor det drejer sig om Kajak? Eller er et alment program med fokus på de store øvelser et fint supplement til kajak træningen?
  8. 100m. styrketræning.

    Muligvis hvis vi befandt os hos lægen, men vi befinder os derimod på et offentligt debatforum, hvor både ernæringseksperten og 18-årige Brian kan bidrage. Derfor må der altid være mulighed for diskussion, så man kan skildre right from wrong, især når man intet ved om personen. Han har muligvis givet det bedste råd i debatten, men hvem giver ham patent på den endegyldige sandhed? Selvfølgelig kan man bare fremføre sit synspunkt, men den måde svaret er fremført på, lugter langt væk af arrogance, bedrevidenhed og den ultimative sandhed. Det bidrager ikke positivt til nogen debat. Det harmonerer ikke særligt godt sammen med hans, af hvad jeg kan forstå, enormt høje ambitionsniveau. Derfor den lille råd
  9. 100m. styrketræning.

    Athlete X: Selvom dit råd garanteret ikke fejler noget, ødelægger din indpakning hele budskabet. Arrogance og bedrevidenhed kommer man ikke langt med, hverken på et internet forum eller i et professionelt træningsmiljø. Og det ville undre mig hvis du ikke allerede har erfaret det begge steder. Derimod ville ganske almindelig høflighed og imødekommenhed være at foretrække, så hermed en lille opfordring fra min side Ps. Følgende råd er givet ud fra en stor del af dine posts, og ikke den enkelte her.
  10. Søren W

    Hov, det var sku nærmest drømmeformen som var der
  11. Dødløft frustration!

    Tak for de gode svar... Har allerede RDL's og GM's i mit upper/lower split! Så der der sparsomt med alternativer tilbage! Rackpulls er selvfølgelig en mulighed, men bare så uendeligt bøvlet at stable skiver. I ren arrigskab besluttede jeg at smide lidt teknik træning ind idag efter gårdagens fiasko. Og føler faktisk lidt at jeg havde en lille åbenbaring, bare en lille en. Specielt Rippetoes forklaring i denne video er for awesome: Simpelt og ligetil! Men kun et par peanuts på stangen, men vidst et ok udgangspunkt til at arbejde videre :)
  12. Dødløft frustration!

    Dødløft SUCKS EOD! Har kæmpet med dette lorte løft i laang tid. Jeg har en lang række issues, og har gjort/gør masser for at forbedre dem, med meget lidt resultat. Det skal nævnes at jeg fra naturen side er udstyret med en lang krop på 1.90, fordelt mellem et langt torso, og forholdsvis korte arme og ben. Det resulterer i at dødløft bliver et rent helvede. Oven i det, har jeg også nogle problemer med holdningen, som er blevet meget bedre med målrettet træning. Det drejer som et anterior pelvic tilt og så har jeg en tendens til at runde lidt i min øvre ryg. Men har lavet specifikke øvelser og det er blevet meget bedre. Desværre havde det absolut ingen overførlighed til dødløft. Min største problem er udgangsstillingen. Jeg stiller mig korrekt op til stangen, og når jeg så skal ned og have fat i den, ligger min ryg vandret med gulvet og næsten brystet presset mod mine ben. Med mit lange torso og korte arme er der simpelthen SÅ langt ned til den møg stang. Og hvis jeg presser min bagskuldre tilbage, som det bliver anbefalet mange steder, så kan jeg slet ikke nå den overhovedet. Så mit udgangspunkt indeholder automatisk en rundet øvre ryg, og dermed er alle muligheder for at skye brystet frem også væk. Opskriften for et dårligt løft. Som den kvikke læser, har jeg også prøvet at kaste mig over sumodødløft. Det er med lidt mere succes, men problemer eksisterer stadig lidt. Der er stadig langt ned til stangen, selvom det dog er blevet bedre. Her har jeg dog bare et andet problem... uanset vægten, bevæger stangen sig altid i slowmotion i bunden af løftet og det føles overhovedet ikke så behageligt som konventionelt dødløft.... Så ja, jeg er lort og har brug for oplysning. Skal jeg opgive dette velsignede løft og gå nye veje, eller skal jeg tage nye midler i brug?