Scorpio

Medlemmer
  • Content count

    1,353
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Scorpio

  1. Tab dig med mandler

    Mht artiklen kan forskellen i vægttab på den fedtholdige diæt og den kulhydratrige diæt, så ikke skyldes noget med forskelle i blodsukker/insulin-niveau hos de respektive grupper? Dvs. højt niveau for den kulhydratrige diæt og lavere blodsukkerniveau for mandeldiæten. Jeg er ikke sikker på denne påstand men mener at have hørt, at hvis man f.eks. drikker sodavand hele dagen og ens blodsukker derfor er højt, så vil man lagre fedt i større omfang end hvis man undgår sukkeret og har et lavere blodsukkerniveau PÅ TRODS AF at man indtager den samme mændge kalorier. Netop pga insulingniveauet i kroppen regulerer "tendensen" (hvad det så betyder?) til at lagre fedt. Man kunne forestille sig, at en diæt bestående af et højt indtag af druesukker efterfulgt af palmin (yummi ) ville være mere fedende end et indtag udelukkende af en smule brød og kød... fordi at blodsukkeret vil være mere stabilt med brødintaget og ens gennemsnitlige forbrænding derfor højere. Eller er dette en myte og totalt langt ude!? Jeg synes at mandelartiklen KUNNE pege i den retning...
  2. Nu har jeg lukket COC #2

    Købte du den på getbig?
  3. Hvor startede I? - ALLE!!!

    Nu har jeg siddet og kigget lidt på folks "stats" og jeg må så abolut slå rekorden som den svageste begynder :D Men jeg var så også 20 år, 193cm høj og vejede 69kg, så man kan nok godt forestille sig hvordan jeg er bygget :lol: HVORNÅR? Startede med vægttræning i 1996 (20 år) START-ØVELSER Bænk: 20 kg * 5- kunne med møje og besvær løfte stangen, fuck hvor var det hårdt!!! Benpres: 50 kg * 8 Dødløft: 40kg * 8 HVOR LANG TID? Trænede virkeligt seriøst i 3 år frem til 1999 med et klassisk BB-splitprogram. Har ligget stille siden, men er begyndt igen i sommer (2002) med en lille fremgang rent stykemæssigt, men ingen kropsvægt-forøgning. Vejer idag det samme som efter de første 3 år (78kg). ØVELSER IDAG? Bænk: 75kg * 5 Squat: 100kg * 5 Dødløft: 130 kg * 5 MOTIVATION? Dengang var min motivation at komme til at se "normal" ud, dvs. vokse fra min ranglede kropsbygning. Motivation i dag: tjaa... jeg har styrketrænet regelmæssigt siden sommer, pga en overbelastningsskade i låret, der forhindrer mig i at dyrke anden sport. Jeg har ingen ambitioner om at veje 100kg eller noget... Men jeg ville gerne have lidt større arme, for eksempel. B)
  4. Endnu et indlæg i den uendelige række om HST... :D Er pt i gang med min første HST cyklus og har sammensat dette program: 1 leg extension 2 squat 1 hamstring curl 2 standing calf raise 2 bench press 2 dumbell flyes 2 machine rowing 1 wide pull down 1 dips 1 french press 1 dumbell curl 2 military press 2 dead lift 1 shrugs Jeg har to spørgsmål: A. Er det en god ide, at køre flyes, der jo er en øvelse, hvor man ikke kan køre med så mange kilo og som rammer forholdsvis isoleret. Bør man finde en anden øvelse her? Er der i øvrigt andre kommentarer til porgrammet? B. Når man først har fået sammensat et OK program - hvad siger erfaringen så... skal man holde sig til dette HST-program den ene 8-ugers cyklus efter den anden, eller er det en god ide, at variere øvelserne (lidt) fra cyklus til cyklus? Det sidste vil vel sikre, at man får stimuleret muskulaturen lidt mere varieret, eller hvad? Nu er jeg klar over, at vælger man øvelser som dødløft og squat og bænk, ja så er man godt dækket ind, men mht nogle af de andre øvelser vil vel altid være lidt at hente i, at køre en øvelse, der rammer en lille smule anderledes?? :confused2: :confused2:
  5. Hvor store er jeres arme?

    Højde 192cm Vægt 79kg Overarme 35,5cm Fedtprocent: o. 7% på impedansmåler Har trænet klassisk BB-splitprogram i mange år med 1. bryst, biceps, triceps/ 2. ryg, skulder/ 3. ben på faste ugedage.... I øvrigt en bemærkning mht fedt% - ser ud til at nogle har svært ved at bedømme den, hvis de aldrig har fået den målt... måske var et liv-mål i cm bedre som sammenligningsgrundlag???
  6. Vægtøgning

    Jeg er klar over, at træningsform/metode, ernæring og genetiske dispositioner har afgørende betydning for, hvor meget man kan øge sin muskelmasse med. Men lad os nu antage, at man anvender gennemsnitsværdier eller dokumenterede værdier fra forskning. Hvor meget har personer i forsøg taget på? Hvor meget har folk, der har styrketrænet i mange år selv taget på? Jeg har selv styrketrænet/body buildet on-off i 7 år. Ihvertfald de første tre år var virkeligt seriøse, hvor jeg passede min mad, søvn og træning - og trænede igennem! I de første 3 år tog jeg 20kg på. Senere perioder har bare været ren vedligeholdelse af styrken med kortere pauser. De sidste par år har jeg tabt mig (om maven ;) ), men har den samme styrke. Jeg har den samme fedt% idag, som da jeg begyndte at træne. Vægten siger i dag 78kg - dengang 70kg. Hvad siger "videnskaben"? Hvad siger almindelig erfaring? Hvor meget kan man tage på, hvis man er nogenlunde veltrænet, men har besluttet sig for at give den en skalle igen for at tage de der, ja...hvor mange kilo på???... Lad os sige i løbet af et års varighed. 1kg? 5kg? Hvor meget ER det overhovedet fysisk muligt at tage på, hvis næringstilførslen var optimal??? Alle kommentarer er velkomne :)
  7. Vægtøgning

    Ja, det er selvfølgeligt hamrende individuelt, men efter hvad jeg kan forstå så burde 5kg mere masse ikke være umuligt, selvom man som jeg er super-ektomorf. Quote: "Hvis selv prøver at kigge på de store fyre man ser rundt omkring, så har de ofte kraftigere håndled end de mere splejsede, så ideen er vel ikke helt ved siden af." Det er nok helt rigtigt. Jeg tror endomorfe typer har flere muskelfibre at lege med fra naturen af, og dermed selvfølgelig et større potentiale. Men BB er jo ikke kun ren størrelse, men mest et spm om proportioner. Jeg glemmer aldrig et billede jeg så af Lou Ferigno på 195cm ved siden af Dorian Yates på 179cm. Når man så dem sammen, var Ferigno's arme eksempelvis langt langt større en Yates', men så man dem pludselig hver for sig, så Yates meget mere massiv ud! Yates har simpelthen lettere ved at fylde sit mindre skelet ud med muskelmasse end Ferigno, der har en kæmperamme Det samme med freaks som Kovacs - manden bliver sgu aldrig Mr. Olympia - lige meget om han så kan benche med to 250punds dumbells ;)
  8. Vægtøgning

    Ja, det er egentlig det jeg gerne ville høre nogle bud på. Jeg fortalte bare min egen "historie" for at andre kunne få et indtryk af, hvor "effektivt" eller mangel på samme mn træning hidtil har været. Men som sagt: efter de første par år: hvad kan man øge sin muskelmasse (ikke totalvægt!) med årligt med effektiv træning og fornuftig kost? Der må da for pokker være nogle bud herinde med så mange kloge hoveder!!! Jeg regner selv med 3-5kg muskelmasse på et virkeligt seriøst år. Hvad mener andre????