sim

Medlemmer
  • Content count

    13
  • Joined

  • Last visited

About sim

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Storkøbenhavn
  1. Gymball

    Tak for dine forslag. Dem tror jeg godt jeg kan bruge. Jeg forestiller mig også at sidde på bolden men med fødderne i gulvet, og så variere bredden på benene ifht numsen i bolden, og så 'duve' lidt op og ned så jeg finder balancen. Lyder det ikke okay? Og måske med et løftet ben til variation? Jeg kan vel ikke gøre noget galt på bolden, jeg mener med øvelserne?
  2. Gymball

    Jeg er blevet anbefalet at træne med/på en Gymball af bla læger, og fys'er men jeg fik ikke nogen træningsforslag.
  3. Gymball

    Tak for svar, men jeg er faktisk blevet anbefalet at bruge Gymball. Jeg er blot på udkig efter nogle øvelser for balancen. Der er masser af tips til al mulig anden træning, men har desværre ikke fundet noget der tager sigte på balancen.
  4. Gymball

    Grundet store skader på balanceorganet vil jeg forsøge at bedre balancen på en Gymball/switts Ball, men mangler noget inspiration. Kan nogen hjælpe med ideer til øvelser? Ikke træning for hverken ryg el ben. På forhånd tak ;)
  5. Lyske-smerter med cykling

    Jeg har nu cyklet på motionscykel i et pr måneder men har fået smerter i lysken. Det strammer og smerter, og når jeg går så er det ligesom at benene låses. Troede først at det var ømhed men smerterne fortsætter når jeg ikke træner. Har nogen en ide til afhjælpning? Hvad kan problemet skyldes? Jeg træner interval hver anden dag.
  6. Barfods løb

    Jeg kender ikke de omtalte sko, men måske kan man undgå hællanding i disse? Ligeså snart jeg får sko på lander jeg automatisk på hælen, og det er det jeg gerne vil undgå. Hvorfor vil du fraråde barfodsløb?
  7. Barfods løb

    Jeg har gået til kiropraktiske behandl for smerter i ryg/hofte-området. Disse behandl. har hjulpet indtil jeg igen er begyndt at løbe..med sko. Har holdt flere måneders pause, og så var det jeg tænkte, at løbe på forfod uden sko forhindrer måske de hårde stød op i ryggen og dermed medfølg. smerter.
  8. Barfods løb

    Har kigget og læst på de refererede links. Tak. Vh Simon
  9. Barfods løb

    Du skal bare være opmærk som på at der er et stort stress på triceps surae og ikke mindst achillessene, som kan let blive overbelastede ved forfods løb. Din alder spiller også ind, hvis du er oppe i årene er der nedsat elasticitet, og blod gennen strømning af bindevævet, dermed større risiko for skade og i værste tilfælde ruptur.
  10. Barfods løb

    Tak for svar, men jeg kan ikke rigtig se hvad disse 'sko' skal gøre godt for. Er det et gimmick? Vh Simon
  11. Barfods løb

    Jeg har efter problemer med slidgigt i hoften måttet opgive at løbe med hællanding. Har haft ordentl. løbesko men problemet er vedholdende med smerter i hoften. I stedet har jeg overvejet at løbe barfodsløb på løbebånd, hvor jeg lander og sætter af på trædepuden under tæerne. Er der erfaringer med evt skader ifbm denne løbeform? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Venlig hilsen Simon
  12. Ondt i hoften ved løb

    Jeg er begyndt at løbe/gå i intervaller på løbebånd, distance 3.5 km tre x ugtl. Har været i gang i lidt over en måned og har mærket rigtig god fremgang. Blot fik jeg meget hurtigt efter start ondt i lænden som gradvis er blevet værre. Jeg har nu kontaktet en kiropraktor som siger at det er hoften i den ene side som er belastet. Kan kiropraktiske behandlinger afhjælpe sådan en skavank eller er det en anden form, fx fysioterapi, der skal til eller er det spørgsmål om de rette sko? Er der nogen der har erfaringer med den type belastningsskade? Kommer jeg mon nogensinde ud at løbe igen uden af få problemet tilbage. Ideer modtages med tak. Hilsen sim