larsen123

Medlemmer
  • Content count

    57
  • Joined

  • Last visited

About larsen123

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 04/29/1990

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Virum
  1. Rigtig god bog om kost/træning?

    Ja. Er der nogle, der kender en super god og motiverende eller infomerende bog om kost, træning, kroppen eller andet :) ? Mangler noget godt læsestof til mine aftenvagter..
  2. Protein indhold

    3.5g pr. 100 g. er generelt et ret lavt indhold af protein. I mit proteinpulver er det vist 79.9 g pr. 100 g... Og hvis du sammenligner med fisk, kylling eller magert kød, hvor indholdet normalt ligger på 20-25g pr. 100 g er 3.5g også lavt. Derudover er cocio fyldt med simple kulhydraterog en masse fedt. I magert kød og en god proteinshake er der ikke :)
  3. 1700 kcal/dag og i ligevægt?

    Du vil vist ikke høre efter sandheden. Du kan ikke gå fra 78 kg til de ønskede 70 kg på en sund og fornuftig måde uden at dyrke motion... :) Du kan selvfølgelig godt sulte dig selv og spise 1000 kcal på en dag, men er det så måske ikke bedre bare at forblive som du er, med dine 78 kg ? Ikke at få noget mad er jo på ingen måde sundt :) Så forbliv som du er med dine 78 kg eller kom over dit problem med motionen og få opfyldt dit ønske om en lavere vægt og pænere krop.
  4. Kroppens evne til at optage energi

    Bare et bud, men tror, at det bliver lagret som fedt :)?
  5. KUN styrketræning, og vægttab

    Jeg ville sige umuligt. Man tager som regel på i form af muskler, når man styrketræner.. Hvorfor ikke kombinere styrketræning og motion? Det er jo det, der virker..? - og så en fornuftig kost selvfølgelig, ellers kan man ligeså godt glemme det :)
  6. 10 kilo på 10 uger

    Jeg vejer det samme og er nogenlunde lige så høj som dig, og jeg tabte 3-4 kg på 3 uger, så det er vel ikke umuligt at tabe 10 kg på 10 uger. Din kost ser god ud, hvis man gerne vil tabe sig er det fornuftigt, at spise magert kød, mange grønsager og lidt frugt. Nogen gange kan en skive rugbrød eller ldit brune ris også være gode, hvis man ved, at man skal træne hårdt.. Nødder er også godt. Motion brugte jeg HIIT.. High intensity interval træning. Går ud på at få pulsen så tæt på max så meget som muligt indenfor relativ kort tid. 40 min på et løbebånd eller en spinnecykel kan anbefales. det handler emget kort om at du skal spurte så langt du overhovedet kan (45 sek ved 18 kmt på løbebånd fx) - 1 min pause, hvor du lunter og så spurt igen. Der findes dog mange andre metoder og fremgangsmåde, blot et eksempel. Og husk opvarmning.
  7. Weekly The Gym videos

    Jeg vil også træne sådan der!! Fede film, en fornøjelse at se.. Ser ud som om, at I får noget ud af timerne i centeret :)! Hvor ligger the gym ?
  8. Er programmet fint nok til mig ?

    Hvad med at træne konditions træning nogle gange om ugen i stedet for at fokusere så meget på at ville styrketræne hele tiden. Hvis du finder noget cardio du kan lide og går lidt amok med det, så føler du dig vel ikke doven på dine pause dage. Det vil gøre dig større i form af, at dine muskler får hvile til at vokse sig store, og det vil gøre dig pænere at se på i form af flere forbrændte kcal og så er det bare sundt at blodet får lov at pumpe lidt rundt kroppen..
  9. Maximalt udbytte af kondtionstræning i 1 time

    Jeg træner cardio i fitness center 3 gange om ugen.. 20 min ro 15 min interval crosstrainer. Niveau 10. 1 min stille og roligt, 30 sek sprint. Hele vejen igennem i de 15 min. 15 min cykel med interval. samme system som crosstraineren Synes tiden går hurtigere, og det er sjovere, når der er indlagte sprinter hele tiden.. prøv det og slut af med evt. lidt boksebold
  10. Cardio-program uden løb?

    Der er massere af muligheder, det vigtigste er vel bare, at pulsen kommer op og du forbrænder lidt kcal... Igår skiftede jeg mellem at sjippe og tæve en boksebold i 30 min uden pauser. Sjippede til mine lægmuskler gjorde ondt, så boksede jeg til jeg ikke kunne løfte mine arme, og så sjipppede jeg igen. Sjovt og hårdt.. Ellers så bare ro på romaskinen, intervaltræning på crosstraineren og en masse cirkeltræning med kroppen som vægt..
  11. Træne mave to dage i træk?

    Kort sagt. Muskerne ved maven fungerer præcis ligesom alle andre muskler i hele kroppen. De skal trænes for at vokse, men de skal også have den nødvendige hvile. Når du træner nedbryder du muskler, det er i hvile perioden, at de vokser sammen igen og bliver større. hvis du aldrig lader dine mavemuskler hvile får du et dårligere resultat. Dog er det utrolig individuelt, hvor lang tids hvile menneskers muskler skal have og det eneste du kan gøre er at prøve dig frem. Jeg ville droppe mavemaskinerne, hvis jeg var dig. Efter min mening er de lavet til ældre mennesker eller mennesker med et handicap, der gør, at de ikke kan træne mave på normal vis. Kom ned på gulvet, hæng i en ribbe eller lav dem på en bold. Har også læst mange steder, at 100 mavebøjninger i træk giver dårligere end 15 med vægt på. Evt forsøg dig med at løfte benene osv. Se hvad du kan lide.
  12. Motion indendørs?

    Her er et rigtigt godt link til en artikel, der handler om konditionstræning, der ikke er mega kedeligt. http://www.tmuscle.com/free_online_article..._that_dont_suck Jeg har især benyttet mig af Drill # 7: Body Weight Circuit. - med få justeringen så det kan lade sig gøre herhjemme. Det er ufatteligt så hurtigt sveden drypper og pulsen pumper. Uden tvivl noget af det hårdeste motion jeg har dyrket med så lidt hjælp. Det kan udføres på et utroligt lille areal 3x3 meter er mere end rigeligt. Jeg har omdannet det som jeg bedst kan lide og det giver super træning og sved på ingen tid: 1: Lav 10 Lie down stand ups. Ganske simpelt og godt illusteret i artiklen. Kom så hurtigt ned på knæ, brystkasse i gulvet og så op igen. Uden at hoppe. Bare op og så ned igen - 10 gange. 2: Hill climpers. Udfør 10 på hvert ben i godt tempo = 20 i alt. 3: Her havde jeg ingen bænk, så jeg laver bare hurtige squat uden vægt. 10 styks. 4: 50 sprællemænd - udfør med så lidt pause mellem hvert punkt som muligt. 5: Evt. Jeg slår nogen gange bare ud i luften til udmattelse eller spurter op og ned af trapperne. Bare for at få det sidste med. - slutte af. De første 4 punkter gentages af 5 omgange. Det tager mig ca. 15 min og så er jeg død. Alternativt kan man holde 10 mins pause og gøre det hele forfra.
  13. Bade i koldt vand - kcal forbrænding ?

    Spændende. Jeg er dog ikke typen, der ligger og svømmer rundt i 30 minutter i 10 grader koldt vand. :)!
  14. Hej alle. Et meget simpelt spørgsmål jeg har gået og tænkt over. Jeg er begyndt at hoppe i havet flere gange ugentligt her på det sidste. Ingen tvivl om, at det er sundt og godt - og det giver friskhed resten af dagen, men er der også en lille bonus i form af kcal forbrænding? Jeg mener, kroppen er jo nedkølet og skal vel bruge energi til at varme sig selv op igen? Jeg føler, at man kan mærke kroppen arbejder i flere timer efter en dukkert for at komme tilbage til normal tilstand. Jeg ved godt, at det ikke er nogen ny mirakelkur eller noget. Synes bare, at det kunne være sjovt at vide. Man plejer jo at sige, at hvis kroppen bruger energi, så forbrænder man kcal, men gælder det også i dette tilfælde og i hvor stort et omfang? 100 kcal pr tur eller 400 :)?
  15. Hurtigt vægttab på 20 dage

    For at sige det ligeud, så virker du helt fantastisk ubegavet, i hvert fald når det kommer til vægttab og sundhed... Vægttab handler ikke om at sulte sig selv, løbe hver dag (i en kort periode) eller spise piller. Du siger, at du gerne vil tabe fedtet på maven. Du kan kun opnå dette ved at sænke din fedtprocent. Du sænker din fedtprocent ved at være i kalororieunderkud i en længere periode. Du skal ganske simpelt forbrænde mere end du indtager. Dvs. du skal dyrke mere motion end du spiser mad, men for guds skyld spis mad!! - det handler om at ligge lige på grænsen. Det nytter ikke noget at stoppe med at spise - som du har gjort for en kort tid, for så blvier du bare endnu tykkere igen, når du stopper din kur. Du vælger selv, hvordan du vil bruge din krop. Hvis du vil tabe dig, så gør som vi andre siger... hvis du gerne vil forblive halvtyk og aldrig se resutater, så fortsæt med dine endeløse kurer, slankepiller og andre mirakelmidler.. - de virker ikke. Men derimod er det idiotsikkert at forbrænde mere end man indtager. Spise sundt og dyrke motion. BUmmelum. Håber du blev klogere.