Søren Michael

Medlemmer
  • Content count

    654
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Søren Michael last won the day on November 9 2014

Søren Michael had the most liked content!

About Søren Michael

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Sjælland

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke, kondition, sundhed, vægttab etc
  1. You can only succeed, if you try.

    Argh totalt krise i går :( Gennemførte træningen i loop.....næsten men det var ikke rart.
  2. You can only succeed, if you try.

    Fik lavet lidt i homegym i går men er langt fra fordums form. Det går dog småt fremad Som nævnt kører jeg her nu også efter cirkel princippet Pullups Bredt greb, smalt greb og neutralt. Efter hukommelsen ligger jeg sammenlagt omkring de 10/runde (så mange jeg kan af brede, så smalle,, så neutrale) Vatarm Et bens squads (arbejder mod pistolen....... måske når jeg er omkring de 70år) og lunges Pushups veksler mellem smalle og brede omkring de 14 og 8 Maveøvelse sådan lidt forskelligt Australian pullups/Rows omkring de 12-14 stykker Rygøvelser bl.a Bridges der dog mere er sønderskudt spang end bro Ring dips, Kan ikke hænge helt frit endnu men er ikke langt fra Lidt mere maveøvelser Skulder. Veksler lidt mellem flyer, DB stem og Pike pushups Et bens læg som regel med en 15kg sandsæk 2 -3 runder. Nåede kun 2 i går og glemte Lægøvelsen Den gode nyhed er at fremskridt nærmest er uundgåeligt
  3. You can only succeed, if you try.

    Det blev kun til en tur i Loop i går. Der blev gået til den og fornemmelsen efter var god omend jeg ikke er tilfreds med bryst og skulder styrke der halter noget efter selv dipøvelsen. I øvrigt sjovt at se nogle udføre den helt uden bevægelse i albuen, kun skuldre der kører lidt op og ned. Så lille ROM må man da selv kunne mærke resultatet af for høj belastning.
  4. You can only succeed, if you try.

    Jeg synes der er nogle fordele i at træningen er kort men intensiv og både rammer styrke og kondition. Setuppet med cirkeltræning hvor der arbejdes 40 sekunder ved hver station giver ikke meget tid til at dvæle og tænke over tingene. Fra man sætter sig ved første station til man rejser sig fra sidste er det bare derudad. For mig betyder det at jeg er godt brugt når jeg er færdig Fra man starter opvarmning til man er færdig går der kun ca. ½ time så der skal ikke større planlægning til for at få trænet, det passes ret nemt ind. At der trænes i maskiner er både en fordel (det bl.a er sværere at gøre skadeligt forkert) og en ulempe (man rammer f.eks ikke de stabiliserende muskler) det meste kan heldigvis overføres direkte til push-, pullup, coreøvelser på gulvet samt squads. Med ribbe, ringe og måtte kan det meste laves hjemme men tidselementet vil nok ikke være der i samme grad og det vil derfor kræve langt mere disciplin og sandsynligvis yderligere konditionstræning.
  5. You can only succeed, if you try.

    Som med al anden træning er det et spørgsmål om dit mål. Mit udgangspunkt var en ringe form, for høj vægt og lav muskel masse, sagt på en anden måde, utrænet. Mit mål var/er som udgangspunkt at forbedre kondition og muskel styrke ved at kombinere denne træningsform med traditionel kropsvægtstræning hjemme. Og ja det virker, faktisk forbavsende godt men igen hvor meget arbejde ligger du i det? Med kun 2 gange rundt, altså to sæt af hver øvelse og 24 min i cirklen skal der gåes til den. Men så kan man også godt mærke at der er arbejdet og jeg kan godt mærke fremgang på mine parametre. Jeg tror dog ikke det skal stå helt alene gennem lang tid men netop kombineres med mere specifik træning.
  6. You can only succeed, if you try.

    Jamen OK da Fik trænet både torsdag og søndag i LOOP og fik da også kigget lidt på ribbe og ringe derhjemme. Især torsdag forløb fremragende med træthed i muskler og fornemmelsen af den rammer hvor den skal og ikke skyldes en blod% der er i kælderen eller lav energi. fik også lidt ekstra belastning på søndag........ det føltes også hårdere...............................mærkeligt nok :) Den kommende tid bliver kaotisk så min KV træning ryger lidt i baggrunden og kun suplementet til Centertræningen kan flettes ind så tal for min forfærdelige form må vente lidt.
  7. You can only succeed, if you try.

    Er meget i tvivl om denne skal genstartes Træningen er småt I gang igen bl.a i loop, et koncept der tiltaler mig meget, er effektivt men også sparker røv når tingene ikke er som de skal være. HomeGym er I gang og kører nu også efter cirkel konceptet men belastningen er slf langt fra hvad den var førhen ligesom jeg kun når to runder. Der er ryttet gevaldigt op i antallet af øvelser, stort set Ingen isolerede længere.
  8. Er mavemuskler, rygmuskler?

    Nu er det mest mellemgulvet der står for vejrtrækningen omend man måske kan kalde Mavemusklerne hjælpemuskler i den henseende. Fremfor mavebøjninger (som træner Mavemusklerne) er deres funktion ved løft, vrid og skub eller gang og løb mere interessant. Mavemusklerne er en del af vore muskel korset der stabiliserer kroppen og beskytter vores organer.
  9. You can only succeed, if you try.

    Hmm Genopstanden fra de "døde"
  10. hcg kuren

    http://ugeskriftet.dk/videnskab/alvorlig-komplikation-i-forbindelse-med-slankekur-med-humant-choriongonadotropin
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Dobbeltpost
  12. Langt pokker i MOL

    Min far fortalte at da han gik i realskole (eller hvad det hed den gang) skulle de klatre i tove uden at hjælpe til med benene.
  13. Coach Sommers Foundation 2/3 + små VL stænger

    Hmm smal ryg og bred talje her Jeg starter så småt op tror jeg.