jsc

Medlemmer
  • Content count

    5,832
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    29

Everything posted by jsc

  1. Doktorens log

    Hej hej Tænkte jeg ville til at holde træningslog herinde igen, i stedet for at bruge plads på mobilen ;) Er 37 år gammel og har tidligere trænet en del. Er nu begyndt igen efter en fire års pause pga skader, jeg troede skulle holde mig fra træning, og pga flytning. Har været i gang i ca 1 1/2 år. Er 190 cm høj og vejer 106 kg (lidt for meget). Det er full-body hver gang, da jeg bedst kan lide, at føle mig gennemarbejdet, at være effektiv og ikke har uanede mængder tid til træning :) Skal nok forsøge at krydre det med lidt kommentarer :) Nå, dagens træning. Efter døgnvagt, hvor jeg har været oppe siden 0200 (tak koffein og nicotin(tyggegummi)) Dødløft 8 @ 75, 95, 115, 125, 135, 145 kg Supersættet med D. Incl (2. Hak). Pres 6 @ 28, 32, 36, 40, 44. Back-og 40x9 K. Rows (14) @ 10, 8 (13)@ 8, 8, 8 Dejlig træning. Relativ tung træning uden for mange sæt eller reps og uden for meget laktatophobning, virker generelt opkvikkende for mig efter vagt m for lidt søvn :)
  2. Doktorens log

    Suitcase holds 80 kg x 30 sek H. Rows 130 kg x 6 120 kg x 8 110 kg x 10 100 kg x 10, 10 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Dips Kv x 4 Kv+1 kæde x 2 Kv+2 kæder x 1 Kv+3 kæder x 1 Kv+4 kæder x 6 Kv+3 kæder x 10 Kv+2 kæder x 12 Kv+1 kæde x 15 M. Laterals 50 x 5 80 x 18, 13 Incl. D. Curls 15 kg x 5 21 kg x 8 18 kg x 10 (low incline) Kort og intensivt, da jeg var på en stram tidsplan.
  3. Doktorens log

    Kb. Suitcase walks 48 kg x 1 runde/hånd Pull-ups, smalle parallelle Kv x 6, 6, 6, 6, 6, Push-ups Kv x 5 Kv+20 kg x 4 Kv+40 kg x 3 Kv+60 kg x 2 Kv+70 kg x 7 PR Kv+50 kg x 12 Band pull-aparts m hold Rød x 20, 20, 15, 13 PC pull-overs 25 kg x 5 30 kg x 10 29 kg x 9 28 kg x 8 D. Incl. H. Curls 15 kg x 5 21 kg x 10 18 kg x 10
  4. Doktorens log

    Prowler Slæde LH/HH Slæde x 18/18 m Slæde+100/200 kg x 18/18 m x 5 ture 45 grader Rygstrækkere Kv x 8, 7 Starter den langsomt op igen med opmærksomhed på ryggen efterfølgende.
  5. Doktorens log

    Suitcase holds 80 kg x 30 sek/hånd Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Dips Kv x 4 Kv+1 kæde x 2 Kv+2 kæder x 2 Kv+3 kæder x 8, 8, 8 Kv+2 kæder x 8 Kv+1 kæde x 8 Kv x 10 - lidt i ve. skulder Kørte også godt i dag :) H. Rows 120 kg x 6, 6 110 kg x 8, 8 100 kg x 10, 10, 10 Udemærket feel og pump. Hårdt :P M. Laterals 50 x 8 80 x 12, 12, 10 D. Incl. Curls 15 kg x 4 17.5 kg x 2 20 kg x 10, 6 17 kg x 8 Fem dages pause siden sidste overkropstræning. Det var godt, omend hårdt. Efter bettemusen blev født for fem dage siden har jeg henh. passet de to store på fem og tre og holdt den lille, der IKKE vil ligge selv ;o) Så weekenderne bliver træningsfri de næste måneder.
  6. Doktorens log

    Suitcase holds 80 kg x 30 sek/hånd Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 4 Kv+60 kg x 3 Kv+70 kg x 6 PR Kv+50 kg x 12 M. Parallel pull-ups Kv x 8, 8, 7, 7, 7 M. Laterals 80 x 15+3+3+3+3 m 20 sek pause D. Pull-overs m stræk 25 kg x 5 30 kg x 8, 8, 6 D. Incl hammer curls 13 kg x 4 17 kg x 3 20 kg x 10, 8 En lidt fesen omgang, men blev far igen igen i går og de sidste par nætter har ikke været lange. Men who cares :)
  7. Doktorens log

    Suitcase holds 70 kg x 30 sek/hånd Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Dips Kv x 6 Kv+3 kæder x 8, 8 Kv+2 kæder x 10 Kv+1 kæde x 13 Kv x 13 Kørte godt i dag :) H. Rows 120 kg x 6, 6, 6, 6 110 kg x 6, 6, 6 100 kg x 8 Også ok. M. Laterals 80 x 12, 12, 10 70 kg x 10 D. Incl. Curls 12 kg x 4 16 kg x 3 20 kg x 8 19 kg x 8 17 kg x 8
  8. Doktorens log

    Det vil jeg da :)
  9. Doktorens log

    Nå, så er min gamle log kommet op igen :) Suitcase walks 48 kg x 1 runde/hånd Push-ups Kv+ Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Kv+65 kg x 10 Kv+40 kg x 12 Kv+25 kg x 15 Parallel pull-ups Kv x 10, 10, 10, 10, 8 K. Rows 16 plader x 13 M. Laterals 80 x 15 75 x 13 70 x 13 D. Pull-overs m stræk 24 kg x 5 29 kg x 10, 9, 8, 7 D. Incl curls 19 kg x 10, 8
  10. JSC - ren BB

    Suitcase holds 70 kg x 30/30 sek H. Rows 110 kg x 9, 9, 9, 9, 9, 9 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Dips Kv x 10 Kv+3 kæder x 8 Kv+2 kæder x 9 Kv+1 kæde x 12 Kv x 13 De var gode i dag. Den excentriske fase skal køres langsomt, hvis jeg skal mærke den i Triceps. D. Laterals 13 kg x 15 12 kg x 13 11 kg x 12 10 kg x 11 D. Incl curls 12 kg x 3 16 kg x 3 19 kg x 9 18 kg x 9 Havde sovet for lidt i nat pga vagt, men havde fået stor morgenmad + rigeligt m kaffe. Var træt, let forkvalmet og lidt svimmel, men godt pump og styrke og så er alt godt.
  11. JSC - ren BB

    Så starter jeg en ny log, da jeg ikke ser ud til at få den gamle tilbage. Kan så lige gøre kort status. Er blevet 42 år gammel og fokus for træningen er skiftet til ren BB, som i optimering af muskler vs. fedt. Det kan jeg holde til, det er egentlig det jeg ønsker (everybody wanna be a bodybuilder) og det er det sundeste for bevægeapparatet og generelt, som i ikke at falde død om af hjertekarsygdom som 65 årig. Det sidste ligger mig ikke mindst på sinde, da jeg bliver far for tredie gang om 1-2 uger og gerne skulle holde lidt endnu :) Er så også i mit livs bedste form, så sjovt virker det der BB ;)
  12. JSC - ren BB

    Body bike Opvarmning Intervaller 8 x 5-6 sek all out sprinter/2. Min Eksperimenterer lidt m mine intervaller. Det her er så ren sprinttræning som muligt. Tror det er godt for kroppen og jeg ånder som et damplokomotiv :)
  13. JSC - ren BB

    Takker :)
  14. JSC - ren BB

    Suitcase walks 48 kg x 1 runde/hånd Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Kv+65 kg x 8 Pull-ups Kv x 10, 10, 10, 8 M. Laterals 75 x 18, 3, 3, 3, 3, 3 m 20 sek pause D. Pull-overs 20 kg x 7 28 kg x 10, 9, 8 D. Incl. Curls 18 kg x 10 17 kg x 8
  15. JSC - ren BB

    Takker, én prøver i hvert fald :)
  16. JSC - ren BB

    Jeg opgav i hvert fald :/
  17. JSC - ren BB

    Tusind tak og du har jo vist vejen :) Ja, præcist samme træningsmål!
  18. JSC - ren BB

    D. 26/3 Suitcase holds 70 kg x 30/30 sek H. Rows 110 kg x 8, 8, 8 100 kg x 8, 8, 8 Push-ups Kv x 8 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Dips Kv x 8 Kv+2 kæder x 10, 10, 10, 9, 9 Kv x 15 D. Incl. Curls 17,5 kg x 10 16 kg x 9 15 kg x 8 14 kg x 8 Straight-arm pull-downs 65 x 10, 8 M. Laterals (myoreps m 20 sek pause) 70 x 17, 4, 3, 3 D. 28/3 Ben Goblet squats 20 kg x 10 30 kg x 10 40 kg x 10 50 kg x 10 60 kg x 10 50 kg x 10 Ind imellem kørte jeg Bird-dog 3/side x 10 sek hold per rep m maksimal kontraktion Det var det. Min makker kunne ikke prowle i dag og jeg havde så morderligt lyst til at prøve almindelig styrketræning for benern’ i dag, også da jeg er blevet så slap i kroppen efterhånden. Kørte kun goblet squats, for at kunne vurdere, hvordan de føles i morgen i knæene og ikke mindst lænden (og måske endda benmusklerne?). Det er i hvert fald en killer coreøvelse.
  19. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Spændende at se diner erfaringer med IF. Jeg tabte mig 10 kg med det for et par år siden, men kommer aldrig til at køre det igen. De manglende kulhydrater om morgenen gør mig til en krudttønde af irritation indtil jeg spiser, nok pga det øgede sympatiske drive og udskillelse af fight og flight hormoner. Det duer ikke, når man har små børn, der af princip er obsternasige og en gravid kone med graviditetskvalme. Og jeg endte med at stagnere, fordi jeg begyndte at overspise om aftenen, fordi jeg var så sulten. Plus at jeg havde det ad h...... til om aften efter at have overspist. En omvendt model, hvor jeg spiser morgenmad og frokost, og så dropper aftensmaden, har jeg haft mere succes med senere, men det passer dårligt ind i'et familieliv. Så det bliver til stor morgenmad, medium frokost og lille aftensmad. Men hvis man ikke rigtig har lyst til at spise om morgenen i forvejen, tror jeg, at traditionel IF kan være en god måde, at tabe sig på :)
  20. Måle D-vitamin niveau

    Så tag to i den første måned.
  21. Måle D-vitamin niveau

    At tage en D-vitaminpille hver dag i vinterhalvåret for at være på den sikre side. Sådan en 35 mikrograms fætter koster ikke alverden.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Bliver benene større? 😊
  23. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Champagne til julefrokost? Der er noget vi ikke har fattet her i provinsen 😀 PS: lækker detalje om PEP-fløjten 😝
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Store ben OG gunz før jul 😀💪
  25. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Ja, viste godt det var lumpent og ærgrede mig også på vej hjem. Jeg må arrangere en studietur til Aarhus, så vi kan komme op og se jeres projekt på nært hold 😊 Jeg tror det er en rigtig god idé, at nyde tre daglige, ordentlige måltider, og så skære ned for al den snacken man er forfalden til, når man spiser let til hovedmåltiderne. Inklusivt en dessert, vin til maden mm når lejligheden byder sig. Det er jeg selv begyndt at erkende nok virker bedst for mig og jeg har vist stort set de samme issues som dig, tror jeg..