jsc

Medlemmer
  • Content count

    6,072
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

Everything posted by jsc

  1. Doktorens log

    Hej hej Tænkte jeg ville til at holde træningslog herinde igen, i stedet for at bruge plads på mobilen ;) Er 37 år gammel og har tidligere trænet en del. Er nu begyndt igen efter en fire års pause pga skader, jeg troede skulle holde mig fra træning, og pga flytning. Har været i gang i ca 1 1/2 år. Er 190 cm høj og vejer 106 kg (lidt for meget). Det er full-body hver gang, da jeg bedst kan lide, at føle mig gennemarbejdet, at være effektiv og ikke har uanede mængder tid til træning :) Skal nok forsøge at krydre det med lidt kommentarer :) Nå, dagens træning. Efter døgnvagt, hvor jeg har været oppe siden 0200 (tak koffein og nicotin(tyggegummi)) Dødløft 8 @ 75, 95, 115, 125, 135, 145 kg Supersættet med D. Incl (2. Hak). Pres 6 @ 28, 32, 36, 40, 44. Back-og 40x9 K. Rows (14) @ 10, 8 (13)@ 8, 8, 8 Dejlig træning. Relativ tung træning uden for mange sæt eller reps og uden for meget laktatophobning, virker generelt opkvikkende for mig efter vagt m for lidt søvn :)
  2. Doktorens log

    Hjemmetræning Push-ups +Camilla (og delvist Astrid) x 12, 10 +Dicte x 17 ->Birk x 3 -> Astrid x 3 Pull-ups Kv x 8, 8, 7, 7 Inverse rows Kv x 12, 12 1-bens hipthrusts 12/12 1-bens RDL 16 kg x 10/10 24 kg x 10/10 Band skulderøvelser Rød elastik x 2 sæt Band Overhead ext Rød x 2 sæt
  3. Doktorens log

    Hjemmetræning Pull-ups Kv x 1, 9, 9 Push-ups Kv x 5 Kv+Dicte x 5 Dropsæt Kv+Camilla x 10 ->kv+Dicte x 7 Band pull-aparts Rød x 45 Band lateral raises Rød x ~20 Band Overhead ext + push-downs Rød x 17+7 Kb. Curls 16 kg x 8
  4. Doktorens log

    Hjemmetræning 1-bens hip thrusts Kv x 12/12, 8/8 Første sæt er killer, andet sæt meh.. RDL (4020) 56 kg x 10 Føles ok so far :) Pull-ups m roterende håndtag Kv x 8, 6 Fed og slap Push-ups Kv x 5 Kv+Dicte x 5 :* Kv+Camilla x 12, 10 :) Band pull-aparts m isohold Rød x 46, 25+3 Band Lateral raises m isohold Rød x 12 Overhead ext (+push-downs i sidste sæt) Rød x 18/18, 13+3/13+3 Får trænet hist og her - nok til at holde formen - men får ikke logget alt.
  5. Doktorens log

    Det er nok vand under broen nu, men ja, det er sådan jeg laver dem. Hvis belastningen er høj nok, er de dog særdeles hårde for skuldrene. Jeg laver dem helst ikke mere end 1-2 træningspas ad gangen. Og jeg bruger vrist bands, da de er hårde for håndleddene også. Overordnet set er jeg ikke særlig vild med dem, men de går i en snæver vending.
  6. Doktorens log

    Lidt overkrop her til morgen. Får træner lidt og nogenlunde regelmæssigt for tiden. Det bliver godt, når centeret åbner :)
  7. Doktorens log

    Hjemmetræning, 1. pas 1-bens hip thrusts Kv x 10/10, 8/8 F... de er sku hårde :P Push-ups Opvarmning m kropsvægt og kropsvægt+børn Kv+blåt band (3010) x 7, 8 Puha de bider i skuldrene, som bands nu gør :P Kb. Rows 24 kg (2011) x 10/10, 8/8 Slap som en gammel dame, men de sad perfekt og 8 gange mr. O Lee Haney lavede Db. Rows m kun 30 kg (og han havde ok lats), så jeg er i godt selskab ;o) Band pull-apart m isohold Rød x 47, 27 Syre 1-arms band Overhead ext Rød x 15/15, 15/15 Mit center og home away from home, OBBC, er lukket pga Corona :P Så nu står den på hjemme-gejl i nogen uger :(
  8. Doktorens log

    Hip thrusts Opvarmning 60 kg 100 kg 130 kg Arbejdssæt (2012) 130 kg x 13 Pull-ups Kv (3010) x 8 Push-ups Opvarmning Kv Kv+25 kg Kv+50 kg Arbejdssæt Kv+50 kg (3010) x 11 ->+25 kg x 4 Inverse rows (2011) Kv x 9, 8 Maskin laterals 75 x 24->60 x 4 Band push-downs Lilla x 1 sæt
  9. Doktorens log

    Hip thrusts Opvarmning 60 kg 100 kg 130 kg Arbejdssæt 130 kg x 10, 10 Pull-ups (3010) Kv x 8, 7 Push-ups Opvarmning Kv x 5 Kv+25 kg Kv+50 kg Arbejdssæt Kv+50 kg (3010) x 10, 8 Inverse rows (2011) Kv x 9, 7, 6 Maskin laterals 75 x 20, 15 70 x 15 Band push-downs Lilla x 3 sæt
  10. Doktorens log

    Hip thrusts 60 kg x 2 100 kg x 2 130 kg x 2, 12 To sek pause i toppen Bencurls 110 x 13 Pull-ups Kv (3010) x 8, 7 Push-ups Kv x 5, 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+60 kg x 9 Kv+50 kg x 10, 8 Inverse rows Kv x 10, 10, 8 Maskin laterals 75 x 15 70 x 15 Band push-downs, knælende Lilla x 2 sæt Fin træning, omend jeg var træt :)
  11. Doktorens log

    Hip thrusts 100 kg x 5 130 kg x 10, 10, 10 To sek pause i toppen Romanian Deadlift 60 kg (4020) x 7 Pull-ups Kv (3010) x 8, 7, 6 Slapt Push-ups Kv x 5, 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+50 kg x 10 Kv+40 kg x 10 Kv+25 kg x 12 Prøvede at holde mit torso lidt mere vandret, så det blev mere som flad bænk end decline. Slapt alligevel. Maskin laterals 70 x 20 65 x 18 60 x 16 Inverse rows Kv x 10, 10, 9 Band push-downs, knælende Lilla x 15, 14, 12 Jeg var træt og underligt slap i dag :/ Håber bare det er stress og søvnmangel og ikke kommende sot :P
  12. Doktorens log

    Hip thrusts 100 kg x 5 130 kg x 10, 10, 10 To sek pause i toppen Romanian Deadlift 60 kg (4020) x 6 Prøver lige til i den her.. Pull-ups Kv (3010) x 8, 7, 6, 6 Push-ups Kv x 5, 5 Kv+20 kg x 5, 5 Kv+40 kg x 4 Herfra (2010) Kv+60 kg x 9, 8 Kv+40 kg x 10 Push-downs, knælende m lilla bands 2 sæt Maskin laterals 70 x 2 sæt 60 x 1 sæt Ligg. Bencurls 130 x 10
  13. Doktorens log

    Hip thrusts 100 kg x 5 130 kg x 10, 10 Holder den 1-2 sek i toppen. D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 130 x 8 110 x 13 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5, 5 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+50 kg x 13, 11, 8 Pull-ups (3010) Kv x 9, 7, 6 3 sekunder er laaang tid :P Maskin laterals 70 x 25 65 x 17 D. Pull-overs 25 kg x 15 Inverse rows Kv x 10, 10
  14. Doktorens log

    Hip thrusts 100 kg x 5 130 kg x 10 Holder den 1-2 sek i toppen. D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 130 x 10 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5, 5 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+50 kg x 13, 11, 9 Sænkede den nok lidt langsommere i dag end sidst. Det koster på gentagelserne ;) Pull-ups (2010) Kv x 10, 8, 7 Fyrre(+), fed og færdig :P Inverse rows (3010) Kv x 10, 9 Maskin laterals 70 x 23, 16 60 x ? D. Pull-overs 26 kg x 15, 11
  15. Doktorens log

    Hip thrusts 90 x 5 120 kg x 15 Holder den 1-2 sek i toppen. Me no gusta :P D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 110 x 16 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+50 kg x 14, 12 Pull-ups Kv x 11 Inverse rows (3010) Kv x 11, 11 Maskin laterals 70 x 25 D. Pull-overs 26 kg x 17
  16. Doktorens log

    Hip thrusts 90 x 5 120 kg x 15 Holder den 1-2 sek i toppen. Me no gusta :P D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 110 x 15 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+50 kg x 12, 10, 8 Kv+25 kg x 11 Helt strikt form, stoppede nok 1 før failure i de fleste sæt. Inverse rows (3010) Kv x 12, 10, 9, 9 Også striks form Maskin laterals 70 x 20 60 x 20 D. Pull-overs 26 kg x 16 En uges pause gør kroppen lettere, men træningen tungere ;o)
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Stort tillykke. Så er freden endegyldigt forbi ;oD
  18. Doktorens log

    Efter jeg har afleveret min afhandling er jeg game. “Bare vent til I når min alder”.
  19. Doktorens log

    Hip thrusts 90 x 5 (2310) 120 kg x 15 D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 110 x 14 Pull-ups Kv x 12 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+50 kg x 13, 11 Helt strikt form Inverse rows (2010) Kv x 10, 9 Også striks form Maskin laterals 70 x 22 65 x 16 D. Pull-overs 27 kg x 15, 12 Er SÅ træt for tiden og kan gå i seng før kl 21. Så det holder hårdt at træne efter kl 20 og det bliver til kort træning for tiden, med alle sæt til failure.
  20. Doktorens log

    Touché, onkel T, touché :P Det gamle kadaver nægter efterhånden at lave noget af det som jeg synes er sjovt (og som jeg derfor har slidt mig op på, funny that..) Men må da glæde mig over, at det er muligt at holde en del ved lige med mere dengsede øvelse, såsom laterals :/
  21. Doktorens log

    Yes, det skal det :) Nej, men måske kunne man puste lidt liv i det :D
  22. Doktorens log

    Hip thrusts 90 x 5 (2310) 120 kg x 15 D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 110 x 12 Pull-ups Kv x 10, 9 Knæk og knas :P Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 (6010) Kv+50 kg x 8, 6 Inverse rows (2010) Kv x 8, 10 Maskin laterals 70 x 22, 18 D. Pull-overs (3010) 27 kg x 15, 13 En ægte l....aften, med planlagt træning. Mentalt var jeg mast, så fik det bedste ud af det med en kort omgang, med maksimal indsats (for dagen) i hvert sæt.
  23. Doktorens log

    Hip thrusts 90 x 5 (2310) 120 kg x 15 D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 110 x 10 Inverse rows Kv x 10, 9, 8, 7 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+70 kg x 10 Kv+50 kg x 15, 13 Maskin laterals 70 x 20, 16, 13 D. Pull-overs (3010) 27 kg x 15?, 12, 10
  24. Doktorens log

    Ja, den er nok mest rettet mod mig selv, da indtrykket er, at læserskaren er begrænset.. Det i parenteser er tempoet på gentagelserne i sekunder, rangeret således: (excentrisk fase, pause i “bunden” af øvelsen(efter den excentriske fase), den concentriske fase, pause/hold i toppen) :)
  25. Lidt sjovt at læse, at du er blevet glad for den øvelse. Jeg er selv blevet meget begejstret for den igen og den er nu er fast del af min rygtræning. Både fordi mit gamle, slidte korpus (Skuldre og albuer) ikke tillader alt for stor træningsvolumen i pull-ups, men også fordi den bare rammer ryggen perfekt og sparer min glas-lænd :) Jeg bruger dem her nu (se nedenfor) og sætter den op i et Smith stativ(så kan jeg lave dem i træningssalen) , men både TRX og ringe er et lige så godt alternativ, imho. https://europe.angles90.com/?gclid=Cj0KCQiAjfvwBRCkARIsAIqSWlMkhun2tqvUf46IvHeNgukAhv1LUhPYh1F9tkRvLQawZmDChZHDHREaAmOFEALw_wcB