Peter Voigt

Medlemmer
  • Content count

    58
  • Joined

  • Last visited

  1. Mest skuffende hold ved slutrunder?

    D'herrer inspireret af en udmærket tråd starter jeg så denne. Mine bud på hold hvor potentialet ikke blev forløst, og lidt om hvorfor (imho 'føli): Brasilien i 82 (Sokrates, Eder, Falcao, Zico) For nonchelant, for kunstnerisk inspireret og for offensivt Brasilien 2006 (Carlos, Lucio, ze Roberto, Ronaldinho, Fænomenet, Kaka, Emerson, Dida etc) For arrogant, og måske for gammelt. Danmark 84 og 86 (Elkjær, Laudrup, Arnesen, Lerby, Nielsen, Olsen, Simonsen) manglende erkendelse af egen styrke og for offensivt (Jugoslavien i 92 og 94) (Boban, Boksic, Prosinecski, Suker, Mijatovic, Mihajlovic) Kunne ikke enes USSR 86 (tjae.. det var vel kollektivet, kommunisme og individualister.) Mangle på de ekstraordinære individualister og en spillestil der ikke passede til varmen og højden.
  2. Bedste hold i EM-historien?

    D'herrrer Antaeus og Michael Giresse og Tigana m.fl var efter min mening ordinære i denne sammenhæng, specielt Tigana blev fremhævet dengang. Bevares, de spillede landsholdsfodbold, men ret beset, de tilsvarende pladser på DKs landshold dengang var bare bedre. Nej DKs landshold rummede spillere som Morten Olsen, Søren Lerby, Frank Arnesen, Ivan Nielsen, Allan Simonsen, Elkjær, Laudrup. En perlerække. Derudover John Sivebæk, Jesper Olsen, jan Mølby, Klaus Berggren, fire spillere der alle ville have pyntet på det franske hold. Vi kan godt lide at hade os selv og nedrakke os selv lidt i DK. Danmarks hold i starten af firserne var exeptionelt, efter alle standarter. Husk at DK havde franskmændende på hælene og styrede kanmpen både før og efter udvisningen af Amorous (endnu en ordinær spiller). Frankrig havde ikke meget i den kamp og den mægtige Platini intet, bortset fra et totalt ufarligt skud - det ramte så Søren Busk i hovedet og snød Ole Quist. Ak ja. Hvem hsuker jeg ellers.. Boulanger (eller noget ironisk i den dur) også ordinær. Holland 88 var et smukt hold, ingen tvivl om det. De fortjener måske nok mere ros end jeg gav dem, det skal D'herrer have. Selvom et hold vinder titlen er det jo ikke nødvendigvis det bedste hold ved den slutrunde. Eks 86 hvor Diego vandt, 84 hvor Platini vandt, DK 92, Grækerne i - her for nylig - de skide italienere i 82 - for nu at nævne dem jeg kan huske. Også jeg husker USSR holdene fra midtfirserne, særligt det hold DK var i VM kval med, et studie i positionsfodbold. Men de manglede det ekstraordinære i individualisme - msåke de var bange for KZ lejrene hvis de brød ud af systemet.. Mvh Peter
  3. Bedste hold i EM-historien?

    Pænt goddag Lidt fra mig. tyskland i 72 skulle have været et fantastisk hold, men jeg blev født i 74. Det udelukker jo også Spanien og Tejkkoslovakiet frankrig 84 var et ordinært hold, bortset fra hjemmebanen og Platini. Ses der bort fra Platini var eks DK nok stærkere på samtlige pladser (keepreren måske undtaget), og i Allan Simonsen - der blev skadet i åbningskampen - havde vi en spiller der kunne have været turneringens anden store oplevelse. Holland 88 var et stærkt hold, men med offensiv slagside, omend de havde en god keeper. DK 92 havde Brian Laudrup og Peter Schmeichel, to af de bedste spillere på den europaiske scene de år og var direkte i startelleveren på alle landshold. Men alt i alt var Tyskland skræmmende stærke, Tyskland 92 er et af de stærkeste hold jeg kan huske. Tyskland 96 havde bare ikke samme niveau som 92. Så kommer vi til frankrig 2000 - en fremragende keeper, stærkeste forsvar i verden, verdens bedste midtbane - med verdens bedste spiller - og et af verdens bedste angreb.. Bestemt ikke tilfældigt at de også var forsvarende verdensmestre, og dette hold var vel ret beset stærkere end VM holdet.. DVS hands down Frankring 2000, efterfulgt af Danmark i 84 og Tyskland i 92 (de to næste er ikke med på listen, men ikke desto mindre)
  4. smerter ved skulderløft

    hmmm.. udfra hvad du beskriver kunne det lyde som noget afklemningssyndrom forudsaget af irritation. Jeg har haft lignende symptomer mange gange som følge af min træning (braziliansk jiu jitsu). Det er dog svært at sige uden en undersøgelse. men Det der virker for mig er, to ugers tid uden at fremprovokere smerten(men sørg for at få armen bevæget fuldt igennem SMERTEFRIT! hver dag), kør en is-kur (3 x 30min is på skulderen / dag) og måske få en laser behandling eller to. EVT. suppler med skulder-stabilitetsøvelser.
  5. Problemer med iskas nerven

    k k. Bare en tanke. Det er min oplevelse at Folk der kører meget i bil kan have en tendens til at få en stram piriformis af, at sidde udadroteret med fødderne på pedalerne. Men så er den mulighed udelukket :)
  6. Problemer med iskas nerven

    Når du siger at du arbejder i kbh, kører du så meget bil hver dag?
  7. Forbandet hofte driller...

    er du hypermobil?
  8. Kan løbere bruge kosttilskud til noget ?

    Hej Whopper Husk at manden ikke er olympisk atlet - og prøv så at se forskellene mellem din og min post, du farer op, og skriver så stort set det samme :o) mvh Peter
  9. Den rigtige kost?

    Pænt goddag Det du skal tænke over i forbindelse med kost er de gængse kostråd: Spis ofte, spis grønt, spis groft, spis varieret. Protein er IKKE muskelopbyggende. Protein rummer noget der hedder aminosyrer, og aminosyrene kan kroppen bruge til at opbygge nye proteiner, i bla musklerne. mht til størrelse, så er du stadigt meget ung, så det skal nok komme, Rom blev ikke bygget på en dag. De fleste danskere får rigeligt med protein i deres normale kost. Så med mindre du er vegetar skal du ikke tænke så meget over det. Spis evt en portion havregryn med mælk efter træning. Spar dine penge og brug dem på tøser. God fornøjelse med din træning. Mvh Peter
  10. BJJ & styrke træning

    pænt goddag d'herrer hvad er tabetas? PFT Peter
  11. Kan løbere bruge kosttilskud til noget ?

    Pænt goddag Generelt er kosttilskud spild af penge. Nogle gange er det også problematisk for helbreddet. Når det så er sagt, så kan creatin være af interesse for sprintere. Altså atletikudøvere på konkurence niveau. Langdistance atleter omsætter desuden flere proteiner pr døgn pr kilo kropsmasse end bodybuildere (i de sammenlignende studier jeg har set). Men det betyder ikke at langdistanceløbere har brug for ekstra protein tilskud. bare spis en god portion havregryn når du kommer hjem fra løbeturen - hvis du da har lyst til at spise. Bare løb. Brug pengene på champagne og tøser i stedet for på salver og piller der er fyldt med kvak. Hvis du er i en opstart med et hårdt konditionsprogram kan du overveje et jerntilskud i form af hemjern. men hvis din kost, og du selv, er nogenlunde normal skal du ikke fortsætte med det. mvh Peter
  12. Appelsinhud

    Selv tak (og pænt goddag) Det at du er begyndt at menstruere igen er et rigtigt godt tegn, men efter et tilfælde af anoreksi vil det nok være klogt at betagte dig selv som en "ikke aktiv alkoholiker". Med det mener jeg at du bør være opmærksom på at sygsdommen kan ligge latent og gemme sig og blusse op. At se i spejle for derved at lede efter mulig overvægt hos sig selv, at kigge på tynde piger og sammenligne sig med dem osv - jeg er sikker på du kender fænomenerne og mange andre, er advarselslamper du skal være opmærksom på. Husk at det er svært at vende sig til at kroppen går fra tynd pigekrop til en mere fyldig kvindekrop, så det skal du bare tage stille og roligt. Mænd foretrækker generelt kvinder med et par kilo for meget frem for dem med et par kilo for lidt. Jeg ved ikke hvordan din fedtprocent er målt, men du bør stræbe efter at komme over 16 som minimum. Som udgangspunkt har kvinder 14% essentielt, altså uundværligt, fedt. Og det er bedst at have et sundt margen til den værdi. Husk at et forum som dette er fyldt med personer der har et forstyrret forhold til deres egen krop. Det vil fremgå hvis du gennemser de uendelige indlæg om protein, weightgaining og slankekure. Pas derfor på med at spørge for meget til råds sådanne steder som her. (og nu må jeg hellere løbe i skjul ;o) Husk også at dameblade tjener penge på deres annoncører, ikke på dem der køber bladene. De er derfor interesserede i at fremstille almindelige kvinder som utilstrækkelige. Denne utilstrækkelighed er der så smarte kure eller produkter (fra annoncører) der kan råde bod på. Glem derfor den slags blade, pigerne i dem er ofte anorektiske og en tur gennem photoshop, og artiklerne oftest fup og fidus. Jeg er glad for at læse at du er ude igen nu. Hold fast i det og glem alt om eventuelle utilstrækkelighweder du bilder dig ind du har, appelsinhud er et fact of life, ligesom mænd har skæg. Hvis du vil have råd til kost, træning eller lign. er du meget velkommen til at sende mig en besked via postsystemt på siden her. mvh peter
  13. Appelsinhud

    Pænt goddag Med mindre du er en af de piger der fra naturens side er ekstremt tynde, må du - hvis din fedtprocentmåling er valid - hellere se at komme igang med at spise. Menstruerer du stadigt? Hvis dine perioder er ustabile eller udebliver er det et stort faresignal. Din bekymring bør gå på at du muligvis har for lidt fedt på kroppen snarere end på appelsinhud. Appelsinhuden er der sandsynligvis ikke noget at gøre ved, så glem dine bekymringer og glæd dig over at mange mænd anser det for en sød kvindelig attribut. mvh Peter
  14. Usain Bolt WR

    Pænt goddag Kender du Bolts fibertypekomposition? Hvis du gør er jeg lutter øjne. mvh Peter
  15. Pænt goddag Selv om jeg har megen respekt for de imho lødige indlæg i denne tråd, vil jeg på det bestemteste bede dig være påpasselig med at tage i mod råd fra "gud og hvermand". En speciallæge bør være inde i stoffet, og den speciallæge der kender dig og dit forløb bør være din primære reference. Jeg er tilfældigvis enig i de overvejelser der er i denne tråd omkring den potentielle forbedring af senernes mekaniske egenskaber ved styrketræning. Jeg ville måske oven i købet gå lidt videre og anbefale kortere højintense aerobe sessioner. Det skal dog understreges at jeg ikke er ekspert på dette område og kender ikke til de nærmere forhold omkring seneregenerering i forbindelse med styrketræning og glucocorticoider. Mange ting som en speciallæge der kører behandlinger bør vide. Dit bedste kort er selvfølgeligt en fysiolog eller lign der forsker i dette emne, og det er måske omtalte Henning Langberg. Det kan også være det er Incognito, men så længe han eller hun er netop det, så ved du det ikke. Abstracts og konklusioner fra artikler er altid lidt farlige at konkludere på, det er metoden i forhold til data der er interessant, imho selvfølgeligt. mvh Peter