Fistandantilus

Medlemmer
  • Content count

    3,247
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Fistandantilus last won the day on February 10

Fistandantilus had the most liked content!

About Fistandantilus

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 03/06/1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.winner-club-casino.com/

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus (Viby J)
  • Interesser
    Cykling (på fjernsyn).
    Historie.
    Venner.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Nå så langt, at folk kan se, jeg træner.

Recent Profile Visitors

1,329 profile views
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Formen er ikke så god lige nu, men starter et cut en af de nærmeste dage, og så skal jeg nå et eller andet anstændigt. Formen var rigtig god inden jeg fik barn. ;) Altså jeg spiser jo stadig rigtig meget. Ligger på omkring 4000kcal. Da jeg var helt i bund i 2014 vejede jeg 73-74kg og lå som det laveste på 2600-2700 kcal, men oplevede stadigvæk ikke den store sult, og kunne derimod spise mig helt mæt til aftensmad hver eneste dag.
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det er egentlig ikke så imponerende, for mit liv er langt lettere på IF, og jeg har som sagt ikke nogen lyst til at spise. Jo længere tid man har kørt IF, jo lettere er det, og jo bedre bliver kroppen til at fungere fastet og forbrænde fedt. Jeg kan snildt træne i 3 timer efter 24 timers faste. Jeg spiser kun 18-22 som udgangspunkt. Er andet påkrævet, fx familie tam tam, så spiser jeg bare klokken 12 eller lignende. Der er ingen grund til at være fanatisk.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Med hensyn til faste og sult, så forsvinder følelsen af sig selv efter kort tid, hvis man faster hver dag, som man gør på IF. Sult er jo en mental ting mere end det er en fysisk. Jeg har ikke oplevet følelsen af sult i 8 år. Men jeg har alligevel hver dag fornøjelsen af at mad bare smager bedre, når man ikke har fået noget at spise i 20 timer.
  4. Så er det snart 15 år siden, vi mødtes en tidlig morgen for at stå i kø til indmeldelse i AUS.

    1. Nikki

      Nikki

      Ja det er godt nok lang tid siden. Får du holdt træningen ved lige? Mit er gået helt død efter universitets-tiden. 

      Fører du blog noget sted?

    2. Fistandantilus

      Fistandantilus

      Ja, jeg har ført log på bb.dk i snart 10 år. Den er dog lidt død lige nu.

      Det gik noget ned ad bakke, da jeg fik barn, men er på vej op igen. Det gik voldsomt frem for mig efter jeg i 2010 skiftede til IF.

      Bor du stadig i Århus, eller flyttede du efter studierne sluttede?

  5. Lækkert med en god fremgang! Og måske den nye og lidt afslappede tilgang til træningen kan holde dig kørende uden de der afbræk på flere år, som du er så kendt for.
  6. Jeg faldt lige over denne artikel omkrog faste. http://www.kosttilskud.dk/periodisk-faste-saetter-gang-i-dit-stofskifte-og-er-yderst-effektivt-til-vaegttab/ Du må sige til, når du skal med op i klubben igen. :)
  7. Interessante tanker. Folk reagerer meget forskelligt på IF. Ofte er de folk, der reagerer bedst på konceptet de samme, som aldrig har fået kosten til at fungere ud fra den traditionelle tilgang. Ganske logisk. Her i blandt disse ligger både du og jeg. Så den erfaring har du i hvert fald gjort dig. Men jeg er enig med dig i, at det rent principielt er gået for hurtigt. Det har dog heller ikke noget du har jagtet, men noget der er kommet af omstændighederne. Du kan dog ikke have mistet voldsomt med muskelmasse, da du ellers ville være faldet mere i styrke. Men du skal nok prøve at tælle kalorierne, og sørge for ikke at komme meget under de 2000. Angående fastens længde har jeg de sidste cirka 7 år kørt min faste i cirka 18-20 timer i døgnet uden problemer. Også selvom jeg har trænet 3 timer om dagen 7 dage om ugen. Så jeg tænker heller ikke at der er det mindste i det. Tvært i mod, så er det et effektivt redskab til at du kan holde en struktureret hverdag uden at "falde i". I forhold til din tur til Indien, har du ret i at der er en social slagside ved ikke at spise, når alle andre spiser. Men det er sgu noget folk må acceptere, og der er ingen der længere stiller spørgsmålstegn ved det på mit arbejde. Det var der i starten, men jeg er 100% ligeglad. Jeg ved hvad der er godt for mig. Jeg vil rådgive dig til at springe morgenmaden over, og så spise middagsmad og aftensmad med de andre. Så kan du også bevare en faste på omkring de 16 timer. Og så må du forklare, at du har gang i et livsprojekt. Hvis folk ikke kan acceptere det, så er det deres problem. Det er i hvert fald dumt at smide noget væk, når det fungerer. Spørg gerne, hvis der er noget specifikt, du er i tvivl om ved IF.
  8. Jeg oplevede præcis det samme som dig i mange år af min træning. Jeg var kendt for min lave work capacity her på MOL. Tjek evt min logbog fra 2008, der stadig ligger et sted blandt logbøgerne. Eller nok bedst min log på bb.dk. Der er KÆMPE forskel fra 2009 til 2012-2015. Jeg orkede ikke ret meget, da mit energiniveau bare var lavt, lavt, lavt. Samtidig havde jeg ikke rigtig fattet, at massive mængder træning er det, der bygger en god fysik. Det hele ændrede sig meget, da jeg skiftede til IF-protokollen i 2010, som der sjovt nok lige er en, der har spurgt til i dag i min log. Efter dette var mit overskud til træning meget større. Hertil har jeg haft meget fornøjelse af at bruge preworkout-booster. Jeg har egentlig altid holdt mig fra den slags, og aldrig indtaget nogen former for stimulans eller hovedpinepiller eller andet. Så "tvang" en kammerat mig til at prøve JACK3D, og jeg var helt solgt. Wow en boost af energi! Det begrænsede jeg så til kun at være på bentræninger, hvor der er mest brug for det. Desværre er det blevet ulovligt, og nu bruger jeg simpelthen bare en koffeinpille og en energidrik. Sidstnævnte for fornøjelsens skyld, da det egentligt kunne gøres med 2 piller. Det virker rigtig godt på mig, da jeg ellers aldrig indtager koffein. Drikker man meget kaffe, er det nærmest værdiløst. SÅ, det kunne være at du skulle overveje noget af det samme. Men det hele er en meget længere diskussion, som vi nok burde tage face to face.
  9. Det tager tid at vænne sig til en højere work capacity. Det er helt okay at vente med progressionen en uge eller 2, hvor du bare kører med de samme kilo, og vænner dig til den højere tonnage, inden du igen begynder at øge vægten.
  10. Ja, det oplevede jeg ofte i min tid som cykelrytter. Iltgælden betales både under og lige efter indsatsen. Så helt normalt. Men det burde ikke være ret længe, før den falder igen.
  11. Husk i øvrigt, at man tager på, når man starter sin styrketræning op igen. Musklerne suger energi og vand. Det omvendte gør sig også gældende, når man ikke har trænet i flere uger, bliver man flad at se på. Derudover vil man også have nogle gode muscle gains i starten, så du kan vel først bruge vægten til noget, når du lige er kommet rigtigt i gang.
  12. Da du kun har 1,5 time, er det begrænset, hvad du kan nå at smide. Til JM for et år siden havde vi en løfter, der vejede 300 gram for meget. Han blev smidt på kondicykle, og smed 350 gram på en halv time. Jeg har mistimet med 100 gram en enkelt gang. Det var dog let at fikse. Men hemmeligheden ligger i at indtage den rigtige mængde mad af den rigtige slags på det rigtige tidspunkt dagen inden, og så også styre væskeindtaget. Der kan hentes rigtig meget.
  13. Jeg er glad for at høre, at du kunne bruge besøget til noget. :) Jeg håber at vi får lavet et godt program til dig. Angående det med at veje sig, så vejer jeg mig cirka 5 gange om dagen hver dag. Nogen gange kun 3 gange andre dage måske 10 gange. Jeg synes det er interessant at følge udsvingene, og har lært enormt meget i forhold til indvejninger, som jeg er blevet virkelig god til at ramme spot on. Men så længe man ikke lader sig påvirke af udsvingene er det jo lige meget, at man leger med tallene.
  14. Nice and clean power building

    Hej Blackice. Jeg er selv i samme situation som dig, og har også lige haft loggen til at ligge stille i en længere periode. Bevares, så har min kun kørt i knap 8 år. ;) Du har et luksusgym i sammenligning med mit. Jeg har kun 2x2 meter til det hele. Men jeg vil foreslå at du kører supersæt, så du altid får kørt 2 øvelser, og får optimeret tiden. I min mening handler det om at få trænet så meget som muligt i den tid man har.