Havmoeller

Medlemmer
  • Content count

    18
  • Joined

  • Last visited

  1. Protein pulver, Kreatin og gainer? - bivirkninger?

    Bruger lige dette emne til mit spørgsmål :-) Er der nogle der har haft bivirkninger ved proteinpulver i form af væskeophobninger under fødderne? Det føles lidt ligesom vabler, men de kommer og går. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er proteinpulveret, eller om det er den influenza jeg netop har erhvervet mig som forudsager problemet.
  2. Logbog for Havmøller

    Løb ind i en dejlig influenza. Ingen træning indtil den er væk
  3. Logbog for Havmøller

    Søndag - 14/03/10 Bryst/Ryg træning! Bænkpress 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x35kg - Av lagde måske lidt for hårdt ud! Men de skal op næste gang! 10x35kg Chin-pulldown 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg 10x45kg - Lagde måske lidt for let ud! MERE VÆGT PÅ. 10x45kg 10x45kg DB Flyes 10x12kg 10x12kg 10x12kg BOR 10x40kg 10x30kg 10x30kg - helt grøn i denne øvelse, så måtte lige føle mig frem Alt i alt fin træning. Flyes kom op, men det var ikke lyst men vilje der fik dem op. Bænken var utrolig hård!
  4. Logbog for Havmøller

    Hej MOL Nu er det så min tur til at logge lidt på sitet. Mest for min egen skyld og for at se min (forhåblige)fremgang og ligeledes til at få noget konstruktiv kritik på mine trænings-metoder. Mit formål med min træning er at få et veltrænet krop både som udseende og værktøj, samt træne frem til min fremtige uddannelse indenfor Forsvaret. Kort info: Alder: 17år Højde: 181cm Vægt: 82-84kg Træningserfaring: 1½-2år useriøs/½år seriøs træning. Jeg har tidligere kørt 2x Sheiko Beginners med gode resultater og vil nu prøve krafter med et nyt program bygget op efter GVT principperne. Efter dette er planen at smide noget at fedtet til sommerperioden :-) Mine bedste løft er ikke prængende og hænger gevaldigt i bænk! Bænk: 77,5kg Squat: 110kg Dødløft(kv): 130kg
  5. Bedste ben øvelse ..

    Hvorfor er det en øvelse for meget trænede personer?
  6. Bedste ben øvelse ..

    Straight Leg Deadlift vil jeg påstå: http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html Men som sagt, er det svært at påråde dig øvelser, når vi ikke kender formålet med din træning.
  7. Bedste ben øvelse ..

    Det kommer selvfølgelig også an på hvilken variant du anvender.
  8. Bedste ben øvelse ..

    Squats, dødløft, lunges og goodmornings :-) Det er de øvelser jeg laver for det meste.
  9. Styrketræning kombineret med løbetræning

    Can't be done - Det er fysisk umuligt at opbygge muskelmasse samt tabe fedt på en og samme tid. Grunden til dette ligger ganske enkelt i at for at opbygge muskelmasse skal du ligge i et kcal-overskud, modsat når du vil tabe fedt, hvor du skal ligge i et kval-underskud. Et alternativ som er meget brugt er at dele det op i perioder. F.eks nogle måde du opbygger muskelmasse, såkaldt "bulk", og bagefter et tid hvor du taber fedt, såkaldte "cut".
  10. hallo fitness

    Jeg forstår ikke lige konceptet. Har du et link hvor man kan læse nærmere om konceptet?
  11. Six pack hjælp

    I dit tilfælde er øvelsesvalget pt. underordnet. Det vigtigste er at du lærer noget om træning! Muskler skal restituere for at vokse. Derved er det ikke optimalt at du træner de samme muskelgrupper hver dag. En ide, hvis du absolut ikke vil træne resten af kroppen ligesom os normale mennesker, var at træne mave den ene dag og ryg den anden. Det mest optimale imo var dog at du meldte dig ind i det nærmeste fitness-center og begyndte at straffe lidt vægte dernede. Arme og ben såvel som overkroppen.
  12. Olivenolie til styrketræning

    Og hvornår er det så?
  13. Skulder/Triceps øvelser det samme?

    Hvor har du fået programmet fra? Umiddelbart vil jeg da sige tricepsøvelserne helt er glemt at blive tastet ind. Desuden er det da et noget omfattende program til en nybegynder vil jeg sige, men det det jo dit valg
  14. Forberedelse til maxløft

    Doh! Jeg er da blind. Kunne godt være jeg skulle træne øjnene istedet ;) Tak.
  15. Forberedelse til maxløft

    Hej :-) Jeg er ved at være færdig med mit første Sheiko Beginners 1-cyklus og skal dertil at tage 3 nye maxløft. Mine første maxløft var lidt "lal", og blev egentlig bare taget, for at have noget at gå ud fra til påbegyndelsen af programmet. Jeg er klar over jeg skal kører en uges deload efter cyklussens sidste træningspas, så det er selve på dagen jeg søger lidt hjælp. Er det mest optimalt at kører en masse sæt med lavt vægt også springe direkte til "maxløftét" eller hvordan gør i når i forbedreder jer til et maxløft? På forhånd tak :-)