Rana

Medlemmer
  • Content count

    79
  • Joined

  • Last visited

About Rana

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 11/12/1990

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Ringsted

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Delmål 1: Styrke & kondition. Delmål 2: Fighter hos Mikenta. 3: Fight night champ ;)
  1. Kropsidealer

    Enig med mads omkring kvinder, dog tvivler jeg på det ovenfor viste eksempel for mandeidealet..
  2. Flottestræning for piger

    Tak til jer begge! Synes også det ser fornuftigt ud nu, så jeg sætter igang og er passende nok testsubject 1
  3. Motion + kost

    Ej undskyld men jeg er flad af grin Indlægget kan jo i princippet sagtens stå alene. Jeg antog til at starte med, at det bare var en arrogant tråd til alle, som nu engang har problemer med at tabe sig. Sådan "fat det nu"
  4. Hvad er "Den bedste start på dagen" ?

    Naah, den bedste start på dagen er at sove 10 minutter ekstra..
  5. Flottestræning for piger

    Bare for lige at høre folk ad om det her program ser bedre ud end mit forslag? Det kan være jeg lige får det gjort sometime, men instruktøren siger det ser fint ud
  6. Flottestræning for piger

    Der er kommet nogle bud på nogle programmer, men jeg står ikke med en færdig udgave endnu, som senere hen kan copyrightes og uddeles til alle Danmarks piger så de kan rende rundt og være rigtig lækre ..Bortset fra at der er mange udgaver af lækker og mange måder at komme dertil på Nå, men jeg snublede over et øvelsesbibliotek på bodybuilding.dk http://www.bodybuilding.dk/oevelsesbiblotek/ Og jeg tror at flg. øvelser er rigtig gode at have med i et program Bulgarian Split Squat (den her øvelse blev jeg faktisk meget glad for, da jeg føler den bidrager til en pæn bag) Stivbenet Dødløft Hyperextensions (som jeg senere hen udskifter med Goodmornings) Bench dips Pulldowns m underhåndsgreb Skulderpres (svarer det ikke lidt til military presses ? hvis ikke, hvilken er så bedst at have med?) Sideløft +maveøvelser der varieres efter humør Alt sammen 3x12. Spørgsmål: Er der noget 'overflødigt' som egentlig kunne undværes? Og er der nogle af øvelserne som mere eller mindre rammer samme muskelgrupper og derfor kan undværes? Og ser det i det hele taget ud som om de øvelser der træner kroppen harmonisk? Noget der mangler?
  7. Flottestræning for piger

    ps: hvad er metabolic fitness?
  8. Flottestræning for piger

    Tak for linket Jeg er ikke i tvivl om at man opnår sit mål med den træningsmængde der . Med hensyn til at variere træning og belastning så spinner jeg 3-4 gange ugentligt (en af timerne er udholdenhed, de andre køres med intervaller). Og ellers boksetræner jeg 2 gange ugentligt. Alt efter lyst løber jeg omkring et kvarter efter boksetræningen, og planen var at plotte noget vægttræning ind 3 gange ugentligt også. Det passer måske nogenlunde til det John Berardi foreslår under 6. punkt i artiklen "3 weight training sessions per week, 3 high intensity interval sessions per week, and 3 low intensity aerobic sessions per week" Grunden til at jeg ikke bare selv udvalgte nogle øvelser til vægttræningen, er fordi jeg netop ikke er erfaren når det kommer til styrketræning og jeg vil som pige helst ikke komme til at træne 'forkerte muskler' og se stor ud/opbygge forkert kropsbygning. Jeg vil, som de fleste andre hunkøn, forblive slank, men lige markere musklerne. Derfor er det dejligt med en masse kloge mennesker som ved hvilke muskelgrupper de forskelige øvelser påvirker Ellers tror jeg bare jeg mangler at stoppe :4drunk: skære ned på og nøjes med
  9. Flottestræning for piger

    Ja, crossfit er godt som flottestræning hører jeg, og så bliver man oven i købet glad og stærk siger de. Men de udbyder det desværre ikke i FW ringsted Så jeg må løfte nogle vægte i stedet for. Og ja vi snakker primært udseende og men lidt forøget styrke ville ikke være i vejen :4flex:
  10. Flottestræning for piger

    Jeg giver ikke op
  11. Mad er godt når man er sulten

    1. Thorhauge

      Thorhauge

      Mad er altid godt.

    2. Rana

      Rana

      Edit: Mad er godt. Især når man er sulten. Tak til Thorhauge for konstruktiv kritik ;)

    3. Thorhauge
  12. Flottestræning for piger

    Tak for linket og dit take Jeg kan se diskussionen allerede har været kørende. Ville det ikke være en idé at få den pinned så samme spørgsmål ikke dukker op igen om en måned?
  13. Rana's log no. 1

    Dagens træning Spinning, 1t. Fuuuck det var hårdt idag! (pause) Intervalløb, 15min ekskl opvarm+afjog crosstrainer 10min Og så mandede jeg mig op og smuttede hen til området med vægtene. (Her må i gerne kigge væk, for det er sgu pinligt med spaghetti armene) Skuldepres 3x10x2kg Sideløft 3x10x2kg Dødløft, stivbenet 2x9x27kg Så blev jeg sulten og gik hjem. Og nu vil jeg fyre den af
  14. Løb og holder til mobil, hvor?

    Undskyld, jeg kan faktisk ikke svare på dit spørgsmål, men måtte smide et indlæg Har du prøvet at løbe uden musik? Personligt synes jeg det er meget federe (mere nærværende/intens-agigt - læs hvad jeg mener, ikke hvad jeg skriver her) bare at høre sine egne skridt og åndedrag på turen. Jeg 'lærte' det da jeg tog nogle ture med en ven, og har sidan da foretrukket det sådan. Ikke at alle skal tvinges til at havde det på samme måde, MEN hvis ikke du allerede har prøvet, så prøv det! :4thumbup: Hvem ved, måske sparer du udstyret?
  15. Flottestræning for piger

    Tak for begge input Har tilføjet alle øvelser fra begge forslag, nu skal (- ja skal ) i hjælpe med at vælge fra ved skulder/bryst/arme området