HeavyDuty

Medlemmer
  • Content count

    7
  • Joined

  • Last visited

About HeavyDuty

  • Rank
    Nyt medlem

Contact Methods

  1. HST fase, kan jeg køre fedtforbrænding samtidig?

    ok, jeg bider på.. hvad er et vedligeholdelses nivuea..og hvordan finder jeg det ?
  2. HST fase, kan jeg køre fedtforbrænding samtidig?

    så hvis man vil tabe sig, så skal man køre noget løbning/step samtidig med træningen. nok et dumt spørgsmål det her.. men hvordan kommer man i kalorie understud.. ja ved ikke at indtage nok kalorier - det skal man så regne ud, og så planlægge en kostplan ud fra det ikke ? eller hvad ? og hvordan gør man det ?
  3. Rookie trænings program eller noget

    ja ok, jeg bukker mig, i ved mere om det end mig, kun 1 bicep og triceps øvelse, alle dem Cilius nævnte er med, og de eneste faktisk. :D havde tænkt mig at tage omkring 2 sæt til de fleste ting, hvor jeg bare vil køre så mange jeg kan på mave hver gang samtidig. -- ok jeg er lige kommet hjem fra træning og jeg må sige, noget af den er jeg tilfreds med, men det der biceps og triceps ting, det forstår jeg ikke. Fordi før, da jeg trænede 3-4 øvelser for triceps og 2-3 for biceps var begge muskler væsentligt mere "pumpede" når jeg forlod centret, men nu er de næsten ikke "pumpet" og kan ikke rigtigt mærke jeg har brugt dem, selvom at jeg skal have sat vægten ned på min biceps øvelse fordi den blev kørt til failure. Så spørgsmålet er, får jeg lige så meget ud af det med hensyn til biceps med det her program ?
  4. Rookie trænings program eller noget

    tak for forkortelsen.. Dette blev sådan nogenlunde resultatet. Bænkpres Dips Pulldown Barbell Row Squat Deadlift Biceps-curl Tricep extension liggende Tricep V-stang Stående læg Hammercurl Dumbell curl Rear Lacterals (skylder) Military Barbell Crunch Sæt ud fra den der liste, hvad ville I så foreslå at der skal excentrisk træning på ? jeg tror selv, det skal på bænkpres men kan man egentligt gøre det med nogle af de andre uden at det bare skader ? med hensyn til en kostplan, der står i HST planen at uden korrekt kostplan så vil det ikke fungere skide godt.. så hvad er en god kostplan, har luret mange af de threads der er her, men jeg synes stadigvæk det er ret svært at sammensætte en kostplan, så jeg ville lige høre om det ikke var muligt for en af jer at hjælpe mig med det. Generalt så er mine mål med det her, ikke kun at blive større, muskelmæssigt set, men også at smide den dunk af fedt, jeg på nuværende tidspunkt har spændt rundt om min mave.. jeg synes selv den er ret belastende :angry: så senere i ens trænings forløb så går man væk fra fullbody eller og deler det op så man kan få flere specifikke øvelser ind i træningen ?
  5. er lige ved at lure et HST program - og det er så ok, men jeg har læst at man max skal have en 3-4 øvelser til samme muskel.. jeg har læst blandt andetn bodybuilder.dk og der er mange øvelser - i det HST excel ark man kan henter her på mol, er 17 øvelser, det jeg så spørger om, er hvilke kan man droppe og hvilke kan man ikke droppe fordi. De træner alt sammen noget som jeg gerne vil have med. De udvalgte Bryst: -Benchpress -Incline benchpress -Dip Bicep: -Barbell curl -Dumbell curl -Close grip barbell curl -Hammer curl Triceps: -Lying triceps extension (EZ) -One arm reverse pull down Ryg: -Bent over barbell row -Chin ups -Lat Machine Front Pulldowns -One arm dumbell row Nedre Ryg: -Deadlift -Stiff-Legged Deadlift Skuldre: -Dumbell front raise -Standing lateral raise -Bent over dumbell lateral Ben: -Leg press -Leg Extensions -Leg curls -Standing Calf Raises Mave: -Crunch -Crunches -Hanging leg up Underarme: -Barbell wrist -Palms-Down Barbell Wrist Curls Nakke: -Barbell Shrugs -Barbell Upright Row Jeg har ikke listed vægt på disse endnu da jeg ikke er klar over dem endnu, men jeg kan godt regne ud at jeg vil ikke kunne klare alt dette på en dag, men HST går jo ud på fullbody hver gang, så hvad skal smides ? Disse øvelser tæller i alt, 29 øvelser. Jeg er også uklar på omkring hvilken rækkefølge dette skal foregå i. mange spørgsmål, jeg er totalt newbie, håber i vil vejlede mig lidt :D er heller ikke helt klar på progression, men det der med at smide 2.5 kg på hver nye træningdags er hårdt, specielt hvis man køre med 26 vægtøvelser, hvad jeg bare ikke kan forstå er hvordan man laver et fullbody program uden at have de fleste af de øvelser jeg har nævnt. Der skal jo stadig 3 øvelser med for at få både øvre, miderste og nedre bryst med. :confused2: På forhånd tak
  6. Øvelser - svag ryg ?

    Jeg har trænet i 3 månedet nu, for ligesom at lige lure nogle øvelser og blive lidt vandt i centeret. Nu ville jeg gerne have et ordenligt program kombineret med kostplan, og dermed er jeg begyndt at lure lidt omkring. Der er mange gode threads herinde, uheldigvis er der også mange forkortelser, og dem fatter jeg bare ikke noget af :-/ Men jeg ville lige høre om i har nogle forslag til hvordan jeg fortsætter med at træne (kommer et mere strukturet program senere som jeg meget gerne ville have hjælp til at udarbejde) selvom jeg har den svage ryg jeg har. Nogle gange efter træning har jeg enormt ondt i min nedre ryg, selvom jeg kun har kort sådan noget som tricips biceps og bryst. Alle de ryg øvelser der er nævnt på bodybuilder.dk under ryg, ser ud til at være ret belastende for ryggen så kan man så træne med meget lidt vægt, men hvis man har meget ondt i ryggen er det vel bare mere skade end gavn ? eller hvad? Tak for eventuelle råd/hints
  7. Kommentar til mit HST program.

    ok, jeg er helt tabt. Jeg har skøjtet rundt for at finde det topic der hed HST for at finde ud af hvad det var men fejlede stort. Ville være taknemmelig hvis en lige kunne forklare hvad det gik ud på. :confused2: Det er ikke lykkedes mig at regne det ud, ud fra hvad der er skrevet. Godt nok mange forkortelser jeg ikke forstår, det kommer jo nok. ;)