TKGreen

Medlemmer
  • Content count

    132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

TKGreen last won the day on March 11 2016

TKGreen had the most liked content!

About TKGreen

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus
  1. Spændinger i nakken

    Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men jeg har døjet med noget lignende fra nogle tunge pull ups, og en tur til en manuel terapeut fiksede problemet for mig!
  2. Lavere fedtprocent, hjælp!

    Du kan groft set gøre tre ting, hvis du vil have din fedtprocent længere ned. Du kan dyrke mere motion, spise sundere eller bedst af alt, kombinere tingene. Jeg ved ikke hvor meget du er inde i tingene, men det her forklarer meget godt princippet bag at blive mere markeret. http://news.bodylab.dk/artikler/537-sadan-cutter-du-ned-inden-sommer Ud fra artiklen kan du jo tage hvad du kan bruge :)
  3. Styrketræning ifht. Vægttab

    Som der har været inde på, er den artikel elendig. I stedet kan du kigge på en artikel som denne vedr. styrketræning og vægttab. http://news.bodylab.dk/artikler/129-styrketraening-og-vaegttab, som er langt mere anvendelig. Ellers synes jeg det lyder som en fornuftig plan, du nu har lagt dig! Man bliver lettere skør at få kalorier. Men vigtigere end supplementet til vægttabet (styrketræningen), hvad består dine kalorier af? Jeg bliver lidt nysgerrig.
  4. Hvordan fungerer det for dig med roning?
  5. Højre arm større end venstre

    Hej Steven. Jeg har døjet en smule med det, dog ikke i samme grad som dit problem. For mig hjalp det at skifte fra alle øvelser med barbell, der ramte biceps direkte eller indirekte, til øvelser hvor jeg kunne ramme enkeltvis. Fx fra BB curls til DB curls, da min oplevelse var, at den stærkeste og største muskel tog størstedelen af "læsset". Alternativt kan du afprøve okklusion træning på din armtræning. Kender til en, der har haft stor succes med det! Det er lidt svært af dine noget ordenligt om, men denne artikel indeholder en del kilder! http://news.bodylab.dk/artikler/2980-occlusion-training-vejen-til-storre-muskler
  6. TKGreen

    Dagens omgang: WG OH Chin ups: 15 @ bw 15 @ bw 10 @ bw - dead hang 10 @ bw - dead hang Barbell Benchpress: 15 @ 50 kg 05 @ 85 kg 05 @ 95 kg 06 @ 95 kg 05 @ 95 kg 05 @ 95 kg 10 @ 85 kg Barbell rows: 10 @ 50 kg 06 @ 80 kg 06 @ 80 kg 06 @ 80 kg 06 @ 80 kg Supersættet med Dumbell incline flies: 08 @ 22 kg 08 @ 22 kg 08 @ 22 kg 08 @ 22 kg Dumbell shoulderpress: 08 @ 22 kg 08 @ 22 kg 08 @ 22 kg 08 @ 22 kg Supersættet med Dumbell side lateral raise: 10 @ 09 kg 10 @ 09 kg 10 @ 09 kg 10 @ 09 kg 45 grader benpres: 06 @ 200 kg 06 @ 200 kg 06 @ 200 kg 06 @ 200 kg Standing leg curl: 08 @ 30' 08 @ 30' 08 @ 30' 08 @ 30' Hyperextensions: 10 @ bw+10 10 @ bw+10 10 @ bw+10 + Noget gun træning
  7. Allround performance

    np
  8. TKGreen

    Dagens heavy fullbody A1 Dumbell incline benchpress: 05 @ 36 kg 05 @ 36 kg 05 @ 36 kg 05 @ 36 kg 04 @ 36 kg A2 Dumbell incline flies: 05 @ 22 kg 05 @ 22 kg 05 @ 22 kg 05 @ 20 kg 04 @ 20 kg - Fin omgang. Godt brændt af B1 Cable front pulldown w. neutral grip: 05 @ 80 kg 05 @ 85 kg 05 @ 80 kg 05 @ 80 kg 06 @ 80 kg B2 TG one hand low row: 05 @ 110 kg 05 @ 110 kg 05 @ 110 kg 05 @ 110 kg 05 @ 110 kg C1 Barbell seated shoulderpress: 06 @ 35 kg 06 @ 35 kg 06 @ 35 kg 06 @ 35 kg 06 @ 35 kg - Stille og rolig omgang pga. v. skulder. C2 Dumbell side lateral raise: 05 @ 12 kg 05 @ 12 kg 05 @ 12 kg 05 @ 12 kg 05 @ 12 kg - Vagt D1 TG legpress: 05 @ 150 kg 05 @ 150 kg 05 @ 150 kg 05 @ 150 kg 05 @ 150 kg D2 Barbell lunges: 06 @ 45 kg 06 @ 45 kg 06 @ 45 kg 05 @ 45 kg 05 @ 45 kg E1 EZ curls: 05 @ 40 kg 05 @ 50 kg 05 @ 50 kg 05 @ 50 kg 05 @ 50 kg E2 EZ reverse curl: 06 @ 25 kg 06 @ 25 kg 06 @ 25 kg 06 @ 25 kg 06 @ 25 kg F1 Cable rope pushdown: 05 @ 30 kg 05 @ 30 kg 05 @ 30 kg 05 @ 30 kg F2 Dips: 06 @ bw+10 06 @ bw+10 06 @ bw+10 06 @ bw+10 - Easy, men ikke mulighed for mere vægt F3 Cable facepull w. rope: 06 @ 25 kg 06 @ 25 kg 06 @ 25 kg 06 @ 25 kg Godkendt omgang
  9. TKGreen

    Dagens lactate-inducing workout: Circuit a: A1 Barbell Benchpress: 15 @ 55 kg 15 @ 55 kg 15 @ 55 kg - Ret nemt, men doms fra i går A2 Dumbell walking lunge: 15 @ 2x12 kg 15 @ 2x12 kg 16 @ 2x12 kg A3 Dumbell row with both arms: 15 @ 20 kg 15 @ 20 kg 15 @ 22 kg A4 Dumbell SLDL: 15 @ 20 kg 15 @ 20 kg 14 @ 22 kg A5 Crunches på bold: 15 @ bw 15 @ bw 15 @ bw Circuit b: B1 Dumbell shoulderpress: 17 @ 12 kg 17 @ 12 kg 20 @ 12 kg B2 Leg extensions: 17 @ 40 kg 17 @ 45 kg 17 @ 45 kg B3 Front pulldown med supineret greb: 17 @ 55 kg 17 @ 55 kg 17 @ 60 kg B4 Dumbell swings: 17 @ 12 kg 17 @ 12 kg 17 @ 12 kg B5 Crunches: 17 @ bw 17 @ bw 17 @ bw Circuit c: C1 Barbell curl: 20 @ 20 kg 20 @ 20 kg 20 @ 20 kg C2 Dumbell calf raise: 20 @ 16 kg 20 @ 12 kg 20 @ 10 kg C3 Cable pushdown: 20 @ 30 kg 20 @ 30 kg 20 @ 30 kg C4 Dumbell side lateral raise: 20 @ 06 kg 20 @ 06 kg 20 @ 06 kg C5 Crunches: 20 @ bw 20 @ bw 20 @ bw Ganske udemærket omgang på ca. 50 min
  10. TKGreen

    Dagens træning: Proneret chins med bredt greb: 10 @ bw 10 @ bw 10 @ bw - Samt udstræk som opvarmning. Barbell rows: 05 @ 60 kg 05 @ 70 kg 05 @ 70 kg 05 @ 70 kg 05 @ 70 kg 05 @ 70 kg - Kørt rigtig strict med så vandret ryg som mulig og squeeze i toppen Supersættet med Dumbell side lateral raise: 06 @ 12 kg 06 @ 12 kg 06 @ 12 kg 06 @ 12 kg 06 @ 12 kg Barbell benchpress: 10 @ 60 kg 05 @ 70 kg 05 @ 80 kg 05 @ 90 kg 05 @ 95 kg 05 @ 100 kg 05 @ 100 kg 04 @ 105 kg - Personlig rekord - Ganske udemærket Dumbell incline flies: 06 @ 20 kg 06 @ 20 kg 06 @ 22 kg 06 @ 22 kg 06 @ 22 kg Supersættet med: Dumbell seated shoulderpress: 10 @ 12 kg 06 @ 20 kg 06 @ 20 kg 06 @ 22 kg 06 @ 22 kg 06 @ 22 kg - Fokus på fuld rom Bred supineret front pulldown: 10 @ 70 kg 06 @ 80 kg 06 @ 85 kg 06 @ 80 kg 06 @ 80 kg 06 @ 80 kg Barbell lunges: 06 @ 30 kg 06 @ 45 kg 06 @ 45 kg 06 @ 45 kg 06 @ 45 kg Legpress: 06 @ 100 06 @ 110 06 @ 110 06 @ 110 06 @ 110 - Hoftebøjeren er godt brændt af efterhånden Dumbell bent over rear lateral raise: 06 @ 12 06 @ 12 06 @ 12 06 @ 12 - Let, men oplevede smerter i venstre skulder Supersættet med Barbell curl: 06 @ 35 06 @ 35 06 @ 35 06 @ 35 Ganske udemærket træning med god kontakt, sved på panden og pump. Næste træning bliver på fredag.
  11. TKGreen

    Jeg har ca. 2½ års træningserfaring, og pt. ligger jeg på en vægt der hedder de 70 kg med en fedtprocent på omkring 9-10%. Mit mål er, at opnå et sommerform jeg er tilfreds med til sommer, da jeg de sidste sommere har rendt rundt med en fedtprocent over de 10%.