Ugh Togoth

Medlemmer
  • Content count

    989
  • Joined

  • Last visited

About Ugh Togoth

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 11/27/1978

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København
  • Interesser
    Har trænet Wing Tsun siden 1998. Startede først seriøst med vægttræningen oktober 2002. Mit mål med træningen er at veje 80 kilo med en fedtprocent på 6-8.<br />180cm - 79kg - fedt% 10<br />- Billede fra sommeren 2004.
  1. Kan jeg nå at blive sommerklar? :)

    Der er 7000 kcal i et kilo kropsfedt ikke 9000. Træn hver dag og drop kulhydraterne, så spis fedtfattigt kød og grøntsager. Drop indtag af kalorieholdige drikke.
  2. Hjemme fitness!

    Som nævnt kan du fordelagtigt kigge i DBA og på QXL efter skiver. Med hensyn til håndvægte kan følgende anbefales: http://www.sagatrim.dk/Stænger+og+skiver.1...ecordid103=1057 Eller den mindre version alt efter behov.
  3. Kan man tabe fedt og tage muskler på samtidigt?

    Ja det var en svipser. Det er nu rettet.
  4. Kan man tabe fedt og tage muskler på samtidigt?

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12077732?dopt=Abstract http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10838463?dopt=Abstract Vi havde en diskussion her om noget lignende, som kan modificeres til at opnå fedttab og muskelvækst: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=16601&st=0 ://http://www.motion-online.dk/fora/in...16601&st=0 ://http://www.motion-online.dk/fora/in...16601&st=0
  5. Indtag af kulhy. & protein mix FØR træning

    Det lyder rigtig godt. Ville være meget interessant at se lidt nærmere på undersøgelsen. Jeg kunne forestille mig, at de får en blanding på omkring de 100 gram 50/50, og så fald synes jeg ikke, at det er vildt underligt, at effekten er kortvarig efter fasten. De tidligere postede undersøgelser omkring valle snakker også om peak efter en time og så næsten ingen effekt efter 3-4 timer.
  6. Fedrforbrænding og muskelforøgelse

    Så burde du søge lidt herinde, da vi har postet flere undersøgelser, der viser netop dette, specielt ved forholdsvis utrænede, detrænede og/eller overvægtige individer.
  7. Tidspunkt for indtagelse af weight gainer

    Ja det handler netop om det samlede indtag, MEN også det indtag, der har været tidligere og ikke kun isoleret på indtaget af shaken. Derfor bliver det også rimelig uinteressant at begynde at spekulere i optagelseshastigheder i forhold til proteintyper, når personen som sagt indtager et måltid en time før træning. Som også beskrevet i den postede artikel, så er hypen omkring valle kontra kaseins optagelseshastigheder derfor også mildest talt overvurderet, når den minimale højere peakhastighed for valle er set på fastende individer. Jeg ser det derfor ikke som relevant at blive ved med at spekulere i et fantastisk window of opportunity, der booster muskelvæksten, når en shake indtages på et givent tidspunkt. Jeg mener i stedet, at det handler om at sørge for, at kroppen har en god portion næring og aminosyrer til rådighed før, under og efter træningen. Hvis dette vil opnås med mad, en shake eller lignende er ikke så vigtigt i denne sammenhæng, og timingen af en shake er ikke central, når man blot sørger for at give kroppen en god portion næring, som trådstarteren før træningen. Specielt vil jeg ikke mene, at det i lyset af ovenstående er centralt at bandlyse mælk, da det højst sandsynligt ikke vil have nogen negativ effekt, måske snarere tværtimod, når indholdet af shaken joiner madresterne fra måltidet tidligere.
  8. Indtag af kulhy. & protein mix FØR træning

    Har du adgang til den fulde artikel og kan sige noget om, hvilke mængder de har givet den ene gruppe. Hvis vi snakker en lille mængde, der indtages efter længere tids faste efterfulgt af et hårdt træningspas virker det jo ikke underligt, at effekten fortager efter nogle timer. Optagelsen vil jo netop være meget hurtig.
  9. Tidspunkt for indtagelse af weight gainer

    Vi har diskuteret det utallige gange for nogle år tilbage, så det er bare med at søge. Indtil da kan man læse lidt generelt her Her kan blandt andet også læses følgende:
  10. Tidspunkt for indtagelse af weight gainer

    Nu er der mig bekendt ingen undersøgelser, der viser, at optagelsen af valleprotein bliver langsommere, hvis det blandes med mælk eller andre produkter med kaseinprotein i. Tværtimod viser flere undersøgelser, at de respektive proteintyper begge har forskellige styrker OGSÅ i forhold til perioden i forbindelse med træning, hvor valle har en anabol og kasein en antikatabolsk effekt. Så jeg ser ingen grund til, at I skal tvinge jeres shake ned med vand, hvis foretrækker, at blande den op med mælk. De cirka 30 gram kasein er værd at tage med oveni hatten og ud fra undersøgelserne, er der nok større sandsynlighed for, at det er en fordel frem for en ulempe. Dertil er vigtigt at huske på, at undersøgelserne relateret til proteintiming er lavet på fastende individer i gerne op til 7 timer før indtagelse. Derfor er det klart, at man ser et stort respons ved indtag efter træning, men behovet er selvfølgelig ikke det samme, hvis har indtaget et stort måltid en time før træning. Så ja det er vigtigt at indtage noget i forbindelse med træningen, men det er forkert at hype det til, at det er en kæmpe shake no matter what, or no results.
  11. træne biceps hver dag - næsten

    Overtræning og overreaching er systemiske fænomener og ikke decideret muskulære. Derfor er det i pågældende tilfælde åbenlyst helt fint at køre nogle ekstra sæt isolationsøvelser på en muskelgruppe, som det relativt set har været svært at få vækst i. Ærgerligt at store dele af MOL-rådgivningen er bombet tilbage til fra før 5 år siden. Dengang ville der ikke gå mere end 5 sekunder, så var ovenstående cementeret og dokumenteret.
  12. Hjemmegym!

    J.B: Tak for tilbudet. Vi PM'es lige ved. Tasty Lars: Tak for advarslen. Jeg fik samme indtryk, efter jeg havde set noget af udstyret og prøvet det lidt af. AGV: Tak for tippet. Det ser ok ud. Jeg bliver dog lidt alarmeret over for de billige sæt. Spartiate: Ja det er klart, at det hænger sammen. Det er også derfor, at jeg er på vagt, hvis det er alt for billigt, men prøver at finde en mellemting. Jeg skrev en mail til Eleiko med en prisforespørgsel og fik følgende oplysninger: ELEIKO SETS Art. 3000228 Powerlifting Coompetition barbell set, 185 kg: 11.850, kr. ELEIKO BENCHES/SQUAT RACKS Art. 3000193 Powerlifting squat stand/bench mechanical: 17.490, Art. 3000194 Powerlifting squat stand/bench hydraulic: 24.140, PRIS Priserne er i SEK (Valutaomregning findes på vor hjemmeside), ex. moms og ex. forsendelse. LEVERINGSVILKÅR Ex. works Halmstad, Sverige LEVERINGSTID Normal leveringstid er 1-2 uger efter modtagelsen af din indbetaling. Det er selvfølgelig fristende at købe vægtsættet, men det er også mange penge for en stang og nogle skiver.
  13. Hjemmegym!

    Dawizz: Tak for tippet! Har du nogen erfaring med Vulcan racket eksempelvis med hensyn til holdbarhed og maxbelastning. Det ser jo lidt samlesætagtigt ud. Kahlua-kalv: Jeg er lidt ambivalent overfor at lade en smed lave et rack for mig, da jeg gerne vil se det først, gerne afprøve det og vide, at det kan holde til en vis belastning, men jeg vil da overveje det. Teddy: Hvad skrev de til dig fra Ironmind i forhold til fragt? Følgende er det udstyr, jeg ellers tidligere havde tænkt mig at investere i fra Sport Tiedje: Vægtstang - http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/lan...lstange50mm.htm Håndvægtstang - http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/kur...lstange50mm.htm Curlstang - http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/curlstange50mm.htm Vægtskiver - http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/han...begummi50mm.htm Bænk - http://www.sport-tiedje.dk/hoist/hantelbaenke/hf4165.htm Rack - http://www.sport-tiedje.dk/hammer/finnlo_d...ntelstation.htm Vægtstativ - http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/han...ender_hs400.htm Jeg ved dog ikke helt med en håndvægtstang på over 50cm, og hvordan de vil være at køre presseøvelser med. Jeg kunne desværre ikke se eller afprøve nogen, da jeg var i butikken i Vanløse. Ellers havde jeg bare tænkt mig at købe 4 af dem og så en masse 5 kilos skiver af samme slags som vist i ovenstående, og så have et sæt til tunge øvelser og et til lidt mindre. Nogen der har erfaringer med disse produkter? Ellers må der da være andre med hjemmegym eller viden på området, der kan byde lidt ind. Come on, its time to seperate the men from the boys!
  14. Hjemmegym!

    Teddy: Tak for advarslen. Så skal man måske ud og investere i en Eleikostang eller lignende, hvis man skal have noget ordentligt. Jorgen: Tak for tippet. Men er nu mere til at betale mig til noget ordentligt udstyr fra en butik et sted, hvoe jeg er sikker på, at det er i orden. Og det gør bestemt heller ikke noget, at det er lidt lækkert at træne med. Come on Bennett!!!!
  15. Hjemmegym!

    Da jeg for nyligt har købt hus, med dertilhørende kælder, er det på tide, at jeg får investeret i mit eget hjemmegym og stopper med at give økonomiske månedlige bidrag til diverse centre. Jeg ved godt, at der er flere tråde om emnet, men jeg har ikke kunne finde brugbar info i de nylige tråde om emnet. Jeg har søgt meget på nettet gennem de sidste par måneder i håb om at finde det rette udstyr, men endnu ikke med det store held. Heller ikke i den blå avis eller på qxl, har der været noget vildt. Jeg skal anskaffe mig en bunke frie vægte godt 200 kilo, en solid stang, en bænk, et stativ og gerne noget til dips og chins. Jeg skal også have nogle håndvægte, der kan gå til 50kg. Jeg fandt det hele hos Sporttiedje for omkring 15.000, og jeg har gennem det sidste stykke tid regnet med at købe det der. Men efter et besøg i deres butik i Vanløse, synes jeg ikke, at udstyret var specielt fantastisk. Jeg har undersøgt prisen for Eleikoudstyr, der selvfølgelig er drømmekvalitet, men bare for vægte, stang og stativ skal jeg slippe 35.000, og det er jeg ikke villig til at betale. Jeg ville gerne holde mig omkring 15.000 og max 20.000 kr. Så er der også leoko, men det er vist samme gale priser. Jeg håber derfor, at der er nogen herinde, der kender til noget ordentligt udstyr til en fornuftig pris, som jeg har overset i min søgen. Et problem i min kælder er dog, at der kun er knapt 2 meter til loftet, så det udelukker alle de powercages, jeg har fundet på nettet. Det kan også betyde, at jeg må finde en løsning til dips lignende den følgende: http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...mp;pfgnr=403011 , men problemet bliver så, at der ikke kan køres med så meget ekstra vægt. Jeg har lige fundet et Eurosport OL-vægtsæt til 5000, der ser ret godt ud og et squat/bænkpræst stativ, der også ser ok ud. Hvis det er forbudt så bare slet følgende links: http://www.sagatrim.dk/Stænger+og+skiver.1...recordid103=893 http://www.sagatrim.dk/Træningsbænke.101.a...ecordid101=1151 Hvis der er nogen, der har erfaring med ovenstående, som må de meget gerne komme med dem. Jeg har forresten også overvejet bowflex håndvægte, der går fra 5-41 kilo, da de er pladsbesparende og er sat ned til 3499 kr. Jeg har dog mine betænkeligheder med holdbarheden, da jeg ikke altid gider at lægge vægtene blødt på gulvet, og det er et problem, at de ikke går over de 41 kg: http://www.sagatrim.dk/Stænger+og+skiver.1...ecordid103=1057 Håber på lidt inspiration, tips og også gerne fede billeder fra andre der har eller bare har kendskab til fedt hjemmetræningsudstyr.