bls

Medlemmer
  • Content count

    377
  • Joined

  • Last visited

About bls

  • Rank
    Nu skal det være
  • Birthday 05/19/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Smørum

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Velvære, styrke, kondition og vægttab
  1. Spise grønsager for at tabe sig?

    Grøntsager er rigtig gode, men uden at være ernæringsekspert, vil jeg synes, at du også har behov for noget protein, så du ikke "spiser" dine muskler i stedet for det fedt du gerne vil af med, især når du cykler så meget hver dag.
  2. "killer" maveøvelse - hjælp!

    Roman chair, hvis dit center har en, evt med en vægtskive på brystet.
  3. Hej Molboere I et forsøg på at prøve noget nyt har jeg været til hhv zumba og stram op time. Det første var sjovt og det andet meget givende. Desværre fik jeg begge gange kramper, nærmest i fodsålerne. Det var yderst generende. Er der nogen der har en ide om hvorfor? Det er ikke noget jeg normalt oplever under styrketræning, heller ikke selv om jeg supersæt'er, og får pulsen godt op. Mine egne ideer spænder over: for lidt væskeindtag (jeg sveder som en hest, bare jeg overvejer at flytte fødderne), forkerte sko (træner i et par asics kayano, mens jeg venter på at forretningen får de rigtige træningssko hjem) eller ringe blodomløb (har siddet stille de tre foregående uger og læst itl eksamen) vh Birgitte
  4. Birgittes træning

    Har ikke lige fået skrevet herinde, men har siden sidst trænet fast hver mandag og fredag, samt et par enkelte onsdage. I mandags lavede jeg et særdeles koncentreret træningspas, idet nogle medforældre var lidt længe om at hente deres yngel, og så kom jeg for sent afsted. 2 sæt af hver øvelse á 15 reps. Supersæt lodret træk (for ryg) 30kg. leg ekstension 30kg. supersæt træk til bryst 30kg total abdominal 30 kg supersæt skråt brystpres 15 kg yderlår/hofter 50kg rygekstension med 2,5 kg Ialt 12 minutter hvilket gav godt med sved på panden og en pænt høj puls. Hvis jeg kan gøre det hver gang, så kan den kedelige kardiotræning spinges helt over
  5. Hej Alle Det er noget tid siden, at jeg sidst har været aktiv herinde, og jeg kan ikke finde søgefunktionen, så I må bære over med mig, hvis dette er blevet diskuteret flere gange. Min hukommelse er efterhånden som en si, og jeg har derfor brug for at notere reps/belastning mens jeg træner. Findes der en app til Android, som kan hjælpe? Ellers må jeg få bestilt nogle tonere til min printer og have et godt gammeldags stykke papir med.
  6. Birgittes træning

    Var i centeret i fredags. Ryg: Træk til mave 25 kg træk ned dims maskine 25 kg Træk til bryst 20 kg (var ikke ledig mandag) hængeøvelsen 15-15 reps Ben Overlår 35 kg baglår 25 kg (bliver aldrig nogensinde never ever umuligt en favoritøvelse) lægge 35 kg inderlår 40 kg yderlår 40 kg benpres 60 kg 3 sæt Bryst Skråt 10 kg lige 10 kg biceps frie vægte 5 kg Mave Kabeltræk til siden, 10 kg Triceps Kabeltræk med tov 7,5 kg, føltes meget let i starten, men der var ikke meget mere at komme efter til slut. Generelt bør armene trænes mere, da rygøvelerne afhænger af hvornår armene siger stop p.t. Skulder flaskeløft 2 kg skulderpres, frie vægte 4 kg
  7. Birgittes træning

    Var i centeret i fredags og mandags. Der er kommet lidt mere vægt på nogen af øvelserne, og indtil videre har der kun været ømhed dagen efter, den gode slags man har fra morgenstunden. Der tilstræbes 2x15 Ryg: Træk til mave 25 kg træk ned dims maskine 25 kg Træk til bryst 20 kg (var ikke ledig mandag) hængeøvelsen 15- 12 - 4 reps Ben Overlår 35 kg baglår 25 kg (bliver aldrig nogensinde never ever umuligt en favoritøvelse) lægge 35 kg inderlår 40 kg yderlår 40 kg benpres 60 kg 3 sæt Bryst Skråt 15 kg lige 10 kg biceps kabeltræk 15 kg frie vægte 4 kg Mave Kabeltræk til siden, 10 kg Triceps 8 kg med begge hænder over hovedet Skulder flaskeløft 2 kg skulderpres, frie vægte 4 kg
  8. Birgittes træning

    I centeret i dag: For lige at vænne kadaveret ti træning igen, starter jeg moderat ud, med 2x15 Træk til bryst, 15 kg Træk til mave 20 kg, sidste sæt kun 10 reps forlår 25 kg baglår 25 kg, kun 12 reps sidste sæt lægge 25 kg benpres 50 kg, med havde ikke indstillet maskinen rigtigt, så kun halv øvelse yderlår/hofter 25 kg Inderlår 25 kg Brystpres 15 kg biceps 4 kg, enkeltvist og dobbelt kabeltræk biceps 15 kg Triceps kabeltræk 15 kg laterals raises 2 kg. Skulderpres med håndvægte 4 kg. Rygextensions uden vægt, men det var også "slemt" nok.
  9. Birgittes træning

    Så prøver jeg igen. 40-års spøgelset står og vinker til mig, og erkendelsen af, at kroppen ikke er 20 år længere er ved at synke ind. Jeg har meldt mig ind i et center i Måløv og har været oppe og træne første gang i fredags. Det var SÅ lækkert, jeg vidste ikke engang hvormeget jeg har savnet det. De sidste 4 år er gået med graviditet og børn. Ikke at de ikke har holdt mig i ånde og i en hvis form, for det kræver trods alt noget styrke og kondition at bære rundt på dem og deres ting. Jeg håber meget på at kunne træne fast hver fredag og hveranden mandag, og derudover, når jeg lige får tid.
  10. Nintendo Wii Fit (balance board)

    Hvis du er seriøs med det, vil du kunne bruge det som et middel til vægttab. Det vil kræve en del tid på det, og jeg er heller ikke sikker på, om du kan regne med dens udregnede kcal forbrug. Til gengæld "revser" den dig, hvis du springer en dag over. Personligt synes jeg bedst om konditions- og balancespillene. De giver sved på panden med et smil på læberne. Styrketræningsdelen er ok, men den er for mig mest brugbar som en måling af min holdning under udførelsen af øvelsen. Konklusion: hvis du vil tabe dig er pengene bedst investeret i et medlemsskab i den lokale fitness klub, men hvis du meget gerne vil træne hjemme og ikke har meget plads kunne wii være en mulighed. Edit: Hehe ser lige, at emnet er oprettet i 2008, sådan går det, når man bruger søgefunktion.
  11. Birgittes træning

    JA så skal der til at ske noget! Holdt op med at amme for 2½ uge siden og testede positiv for graviditet i går. Konditionen skal styrkes, så jeg kan tåle evt. at skulle ligge på den lade side nogle måneder igen. Planen: Gå en ½-1 times tur hver dag efter arbejstid. I weekenden/fridage 2 ture pr. dag/hvis muligheden er der tage i svømmehallen.
  12. Birgittes træning

    Hehe Spock, fik først lige checket ind nu. Jeg træner noget mere, end det afspejles her, tid er ikke det jeg har mest af, og det er lidt kedeligt, at skrive det samme næsten hele tiden. Så jeg får mest skrevet, når der sker noget nyt. P.t. vedligeholdelsestræner jeg bare derhjemme, men nogle håndvægte. Kedeligt, men bedre end ingenting.
  13. Nok protein til 3-årig

    Tak for jeres gode og velmente råd. Jeg savner nu stadg information i stil med hvad vi fik at vide på biokemi 2, som at I fravær af animalsk protein, vil kartofler og rugbrød supplere hinanden godt, og tilsammen give de essentielle aminosyrer. Det kunne jo være, at der sad nogen med viden af den slags. -> Elvirus Det er ikke udelukkende min konklusion, men et resultat af en samtale med vores læge. Alle hans andre grupper, energi, vitaminer og mineraler er dækket ind. Jeg er på ingen måde hysterisk eller den mor til et "projektbarn", men et eller andet skal der jo til, når han ikke vokser som han skal. Jeg ved godt, at ikke alle bliver lige høje, men børn skal helst følge deres vækstkurve. -> Yetti Ligesom højde er arvelig kunne smagsoplevelsen måske også være det. Jeg har virkeligt forsøgt at imødegå kræsenhed, fordi jeg ved hvor irriterende det kan være, altid at være nervøs for hvad der bliver serveret, hvis vi er inviteret ud. Jeg har ikke lyst til at gøre måltidet til et problem og en konfliktsituation. Jeg tror det forvæærer mere end det gavner. Vi har prøvet de fleste af de ting I forskellige foreslår, men jeg hælder mod, at det løser sig med tiden. F.eks når han får et ekstra sæt kindtænder, som han stadig mangler.
  14. Nok protein til 3-årig

    Tjah, du nævner lige fire emner, som jeg aldrig rigtig selv er blevet dus med, kaffe rører jeg bare ikke og de tre andre, er ikke noget jeg nyder. Jeg er selv ret kræsen, og forstår udmærket vores søn. Han er desuden meget stædig, og hvis han ikke kan lide det, der er på bordet spiser han ikke noget. I stedet spiser han sig så mæt i børnehaven næste morgen i havregryn med mælk, og så er vi jo lige vidt. Derudover husker han som en elefant, og har han haft bare én dårlig oplevelse med en madvare rører han den ikke igen. På den måde er ærter, frikadeller, medister, yoghurt og kidneybønner forsvundet fra repertoiret over ting han kan lide. Han bestemmer ikke hvad vi skal have til middag, men engang imellem, må han nødvendigvis få serveret noget, som han vil spise. Jeg er ikke glad for at han udelukkende spiser ris eller pasta hver eneste dag.