centurion

Medlemmer
  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

  1. Frømand

    Ud fra det du skriver så fejler din kondition ikke noget bare du kan holde dig over 3000m så er du rigtig godt kørende, derfor synes at du skal melde dig ind i en orienteringsklub og lade det være din løbetræning 1-2 gange i ugen, det hjælper ikke at være i god form hvis man ikke kan finde vej i skoven under march og løb. Svøm 1-2 gange i ugen både med og uden uniform/tøj og begynd på undervandssvømning også med uniform/tøj. Start på træning med flerleds øvelser som squat, bænkpres, kropshævninger og dødløft, og træn tungt 8-4 reps plus nogen core-øvelser. Angående march så er jeg tilhænger af kort ture 5-10km med tung vægt over 30kg i højt tempo over 6 km i timen dog kan du ikke udelukke en lang tur i ny og næ over 25km mest fordi det er røvkedeligt og du skal lære at kroppen reagere anderledes på dette (en + 20 orienteringsmarch i bakket terræn er meget krævende) ikke mindst for huden på fødderne. På den længere tur kan du nøjes med 20kg. Husk at march er ikke det samme som løb så start i det små. Ellers lyder det som en god ide med nogle rene cross-fit uger i din træning. Angående bronzecirklen så bare afprøv engang imellem og se hvordan det går den er det mindste problem, hvis din styrke ellers følger din form så kommer du langt under de 12min, der bliver ikke kigget så meget på tiden sålænge du er under 12min men at du udfører øvelserne rigtig. Udover det så er der nogle undersøgelser der er lavet på en gruppe jægere der viser at det er vigtigere med stor styrke end stor udholdenhed i forbindelse med patrulje. Ellers er det bare at springe ud i det og passe på med overtræning også give den fuldgas til optagelsen. HELD OG LYKKE
  2. Jægersoldat

    Skydningen skal du nok lære når du kommer ind. Hvis DU VIL VÆRE JÆGER, så begynd så små at at træne orienteringsløb kig på http://www.orientering.dk/home/index.shtml det er her folk falder fra, og så bare bliv ved med at svømme øg distancen til 1000-1500m når du er klar, husk det er bryst der svømmes og få løftet nogen vægte et par gange om ugen ikke noget disko pump squat, dødløft, bænkpres og kropshævninger, så kommer formen af sig selv. Du har mange år endnu til træning. Desuden Får et meget størrer indblik i hvad der kræves når du kommer ind så du kan optimere din træning.