don155

Medlemmer
  • Content count

    280
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by don155

  1. Enig med Mugge... Vil også opfordre dig til at komme ud og opleve "noget" bevægelse. Jeg tror på at man bliver glad af at lære, at mestre og blive dygtigere, at overraske og overvinde sig selv. Skid hul i at svømning ikke var dig...Nb har personlige venner der er startet med meget begrænset svømme kapacitet der i lyst og vilje, har gennemført Ironman distancen. Og hvis boksning og rulleskøjter, og fitness og løft af frie vægte ikke duer... så videre. Tænk på bevægelse som en buffet. Og tro mig buffeten med kropslighed og bevægelse er stor og overdådig... Der skal nok være noget du syntes er sjovt og vil glædes. Om det for dig selv, eller med andre, i klub, i friluft i skov, til samarbejde eller kamp... Der skal nok være noget. Ud og smag på tingene, afsted med dig, ud og oplev noget. Go fornøjelse
  2. Kulhydrater i bla. brød (sukker)

    Der er mange mennesker, også med en vis indsigt der er kritiske overfor kulhydrat. Mest nævneværdigt er Gary Taubes. Tor Nørrtranders skrev også en skøn bog med kritik af kulhydrat. Men det er altså også ret begavede mennesker og videnskab der peger i den anden retning. Hvis jeg skal overfladisk opsummere dine links ovenover, så er de på insulin hypotese vognen. Det er en fin vogn, men der altså begavede mennesker der kritiserer den ... F.eks. Morten Elsøe. Mener også Allan Aragon er kritisk overfor Taubes og High Fructose Corn Syrup frygten. Jeg vil opfordre folk til at både tjekke lidt af ovenstående links.. og Taubes.. Men også Aragorn og Elsøe... Og danne egen mening. Sukker og hvidt brød er nok ikke de vigtigste ting man kan putte i næbbet men hvis man ikke er overvægtig og spiser anden mad, med en respektabel mængde mikronutrienter/mineraler.. Så går det nok altsammen. #slapaf
  3. Kulhydrater i bla. brød (sukker)

    Lyt og læs Gode folk som Ander Nedergaard, f.eks. i hans radioprogram og på hans blog. Alternativt læs Morten Elsøe...han har også blog og podcasts... Nikola Bach skriver også fine indspark fx https://www.bodylab.dk/shop/sandheden-om-sukker-1671c1.html Sukker er ganske rigtigt ikke jordens fedeste næringsmiddel... Men fordi der er lidt sukker i din bolle, eller i andre fødevarer... det dør du ikke af. Det helt fair at gå op i din sundhed.. jeg tillader mig for egen regning, med moderat ekspert kapacitet at give nogle forslag: Ha et netværk og nogle gode venner.. det batter Se om du kan få en udd. og blive god til noget. Det giver selvværd, du realiserer dig selv og tjener sikkert også nogle penge. Det også godt for dit helbred. mere trænign/kost agtige råd: undgå at ryge se om du kan bevæge dig og være aktiv.. ikke så vigtigt om du bliver god til badminton, dødløft eller svømning... Bare du er aktiv se om du kan undgå at blive overvægtig spis masser af frugt og grønt.. få dine mikronæringstoffer(kostfibre, mineraler vitaminer etc. ) Resten... sukker lhfc, raffineret, glykermisk indeks , raw, blodtype, polarized træning, sheiko, Training for Warriors, Crossfit, Bangsbo intervaller, hel ølands hvede, urter og oldgamle kornsorter etc... Det er stort set ligegyldigt.
  4. Kondicykel til hjemmebrug

    se evt .. som et kvalificeret bud/gæt http://www.motion-online.dk/abilica-premium-pro-en-af-de-absolut-bedste-cykler-du-kan-kobe-til-hjemmetraening/ og
  5. Begrænset tid til løb

    Tror ikke store Z har aktier i ovenstående, men følgende har han aktier i http://www.motion-online.dk/loebeprogram-oevede-5-10-km/ ... hvis man leder længe nok, er der også et begynder program af ham
  6. Begrænset tid til løb

    Nu er løb ikke min stærke side.. Men jeg tænker at udgangspunktet må være dig.. kan du løbe konstant i 45 min på nuværende tidspunkt? Hvis du kan det, så er det vel at prøve at jogge ikke alt for hurtigt i et par måneder 3 gange om ugen... Det begrænset hvor meget du kan skrue på volumen knappen.. men intensitet kan jo lige så stilles øges.. Mange af MOL/ Morten Z ting var bygget op af en langsom lang tur, en tempotur og et interval pas... det kan du jo ligeså stille arbejde dig hen imod. når det så spiller må det vel slutte med at du bare har tre pas om ugen kun med interval eller dødskrampe opkast fremkaldende tempoture..... NB husk at intensitet har et øget skades potentiale... vær forsigtig.
  7. Kamplege som effektiv styrketræning

    De fleste mma/bjj klubber i kbh har meget generøse kom og leg med og prøv inden du melder dig til ordninger.. KSI har og et hold hvor der leges kamplege...,mener det hedder slok eller slak Det kunne du jo tjekke ud
  8. Fullbody 30 min workout

    300 tingen blev lavet som finale på træningen hos Gym Jones, i forbindelse med filmen. Tror ikke Gym Jones har anbefalet skidtet dagligt. Det en dag at fyre en 300 som den du har skitseret ovenfor, kan være fint... Også at køre den af og til. Men af og til skal træning varieres. Ligesom at man skal være i ret go form for at tolere at køre en "300" med fuld skrald ganske hyppigt. Det med hvad der giver go træning afhænger ret meget af hvem man er... træningserfaring/form. Men fulbody en 2-3 gange om ugen+ noget hit er en cocktail med enormt godt potentiale... Også hvis man er i meget go form.
  9. Det må vel så betyde at fænomenet "pin dip" eksisterer.
  10. Styrketræning opstart

    Der er flere gode programmer på nettet... Og hvilket du vælger er i starten ikke det vigtigste i verden. Men følgende spørgsmål er værd at overveje: Hvad skal vægtøgningen bestå af, hvor mange % fedt vs muskel ? Hvad er din træningserfaring? Hvilke øvelser mestrer du med godt teknik? Men hvor mange dage om ugen har du til rådighed? træner du fast, eller når du har lyst? Hvilke facilitteter har du adgang til?
  11. Evt. tjek den her post https://maxer.dk/videoer/squat-skulder-haandled-albuer
  12. Træning til teenager

    Back to basics er et fint program. Teenagere må gerne løfte vægte, opvarmning er en go ide, udstrækning er ikke så afgørende, men ikke forkert. Hav istedet foklus på at lave øvelserne med god teknik... og så lidt mere fokus på god teknik.. brug de første par måneder på at lære bevægelserne. Og hold igen med fokus på at få knoklet nogle vægte fra a til b
  13. Kan det virkelig passe?!

    Hovsa... ovenstående post skulle have været postet i en anden tråd.. My bad
  14. Gratis Syrketræningsprogram til den let øvede

    Forøvrigt ... Jeg syntes man bør træne for unaturlig styrke :-)
  15. Kan det virkelig passe?!

    se evt. Nb jeg syntes man bør træne for unaturlig styrke, og unaturlig bevægelse... hvorfor arbejde mod det ordinære?
  16. 8 kg vægtab

    Om det kan lade sig gøre: bestemt... 10kg er ungefahr 70.000 kalorier. Det en del, men kan lade sig gøre, ideen om at styrketræne er også fin, det holder på muskelmasse.
  17. Hvilepuls

    Det er helle ikke fordi jeg forsøger at promovere, eller har taget stilling til om: Heckmann/lavintens/volumen er bedre end intensitet/intervaller. Skrev det mest for at du kunne få adgang til nogle af de pålidelige kilder, som promoverer den træningsfilosofi. nb Heckmann bruger jo også intervaller. I forhold til din egen træning tror jeg bestemt også du får glæde af intervaller. Om jeg forstår der ret så en af de forudsætningerne for at man rigtig for noget ud af polariserettræning og tildels også Heckmann.. det er at man bruger ret meget tid på at træne. Dvs for at den tilgang til træning fungerer, kræver det at man træner meget( gætter på 10timer og opefter om ugen) Det er de færreste af os motionister der har så meget tid. Hvorimod hvis man træner 3x1time om ugen, f.eks. man,ons og fredag, så skal man bare træne så hårdt man overhovedet kan, da man nok skal nå at restituere mellem passene.
  18. Erfaring med brydning - sjov træning

    Hvilken klub træner du i ?
  19. Hvilepuls

    Og Et af svarerne kunne være metabolisk Fitness. Multiesta og Ole Stougard, roder af og til også rundt i tanker om at fokus på Interval/vo2max ikke er den hellige gral.. Eller som jeg før nævnte, en stor fortaler for masser af Lav intens træning er Heckmann. Med frygt for at jeg ikke præsenterer deres case korrekt, er argumentet vist som følger: når du træner hårdt, vil din maksimale iltoptagelse stige... Men den er i høj grad genetisk bestemt... ca. 90% af din performance er givet på forhånd... resten kan man træne sig til... og det ikke så kompliceret at straffe folk gasblå i hovedet og få de 10% der er trænerbart "hentet/realiseret. Metabolisk fitness, dvs ens syretærskel.. Ratioen mellem arbejde betalt af fedt.. kulhydrat/sukker og anaerobt... Det er ifølge f.eks Heckman yderst trænerbart og afgørende for performance. f.eks en atlet der kan løbe 1km på 5min 45 sekunder på næsten ren fedt, kan træne sig til at løbe 5min 15sek på næsten ren fedt... denne evne metabolisk fitness trænes oplagt med lave intensiteter. Men evt. tjek podcasten på 24/7 ud med Heckmann Nb emner der kredser om dette har været vendt før:
  20. Hvilepuls

    Jeg hører fortalere for lav intensitet begrunde det med forbedringer i "metabolisk fitness" som en eksponenet for denne tanke kunne være Heckmann, der er interviewet i fitness mk på Radio24/7 ad 2 omgange.
  21. Hvilke kosttilskud er essentielle?

    Der er udemærkede FAQ, ting rundt omkring ang kosttilskud. Dem der er essentielle: ingen. Kreatin og beta-allanine(om jeg fik det stavet rigtigt) kan noget. protein tilskud etc. er ikke decideret forkert.. og kan i visse tilfælde have noget at byde på...Men inden man overvejer det bør man IMO, have styr på træning, søvn og kost.
  22. Hej Mol Den etablerede sandhed omkring vægt er jo at den reguleres af ens energibalance. Ved siden af dette er der masser af anekdotiske "beviser" på folk som fortæller om at dyrke meget motion, med meget lavt kalorieindtag, og ingen vægttab. De fleste af sådanne anekdoter er formodentlig ikke helt sande. Ikke desto mindre findes der flere og flere studier, der peger på at der er mere end kost, bevægelse og kalorier ind, der afgør vægten. Hvilket jo udfordrer den etablerede sandhed. Det syntes jeg er så spændende, at jeg tænker at det kunne få sin egen tråd på Mol. Det kunne være et indslag som dette: http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/videnskabens-verden-2016-02-10# eller Som bl.a. er lavet på baggrund af https://aeon.co/essays/blaming-individuals-for-obesity-may-be-altogether-wrong og http://rspb.royalsocietypublishing.org/content/early/2010/11/19/rspb.2010.1890.abstract Eller en sag som den her http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26024494 der svagt antyder at der måske er noget med at flere måltider øger forbrændingen.." A total of 15 studies were identified that investigated meal frequency in accordance with the criteria outlined. Feeding frequency was positively associated with reductions in fat mass and body fat percentage as well as an increase in fat-free mass. However, sensitivity analysis of the data showed that the positive findings were the product of a single study, casting doubt as to whether more frequent meals confer beneficial effects on body composition. In conclusion, although the initial results of this meta-analysis suggest a potential benefit of increased feeding frequencies for enhancing body composition, these findings need to be interpreted with circumspection." Eller hvad med "historien" om krydderier og stærk mad øger en sforbrænding, der er et skriv om det her: http://blog.zocdoc.com/can-spicy-foods-boost-your-metabolism-fact-vs-myth/ der er referencer til studier i blogposten. En anden kritik man kan rejse af kalorier ind og ud, er at det forudsætter man kan tælle disse, hvilket teoretisk er en eksakt videnskanb, men i praksis er svært: http://www.precisionnutrition.com/calorie-control-guide Tanken var folk kunne dele stort og småt af skriverier, som udfordrer ideen om at energibalancen er den totale sandhed og determinerende faktor for folks kropsvægt
  23. lidt mere.. haacker nævner her et studie hvor folk har forskelligt fedttab, i iltkammer, men med samme mængde kalorier, i forskellig makro fordeling her er link tilnoget om at søvn ændrer på hvad man taver sigmed, haacker taler også om det i videoen https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2951287/ og lægen der er chef for Holbæks tilbud til overvægtige bøærn, er interviewet i politikken om at fedme er en sygdom og det at være overvægtigt, ændrer på spillereglerne for hvordan ens krop reagerer http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/ECE2921573/fedmelaege-overvaegtiges-kroppe-vil-altid-bekaempe-vaegttab/
  24. At træne med TRX

    Det har været anmeldt på siden ved anden lejlighed http://www.motion-online.dk/trx-suspension-trainer-fitness-helst/ det ligner mistænkeligt meget den gamle redaktørs anmeldelse, som jeg er enig i. Det godt til mave core/og fint til træk for overkrop... praktisk til holdtræning. Hvad har brugt til ryggen udover TRX, siden du ved det er det bedste?
  25. Suspension træning

    Er der en voksen/en admin tilstede i MOL land?