Spinderella

Medlemmer
  • Content count

    3,438
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    58

Spinderella last won the day on January 26

Spinderella had the most liked content!

About Spinderella

  • Rank
    Accelerated standstill

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Aarhus

Recent Profile Visitors

3,092 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Hvad er forskellen mellem "varieret grønt" og nu?
  2. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Mandag d. 27. januar Det lækreste svømmepas med den skønne Bjergsild. 200 bryst 2x100 crawl 3x200 crawl Tager jo ikke tid, så umuligt at vide om det bare var en følelse eller om der er noget om det - men havde en fornemmelse af lethed og fart i vandet i dag. Havde helt sikkert kortere pauser end jeg plejer, og følte også godt jeg kunne være blevet ved lidt endnu. Valgte dog at stå op efter de 1000 meter, eftersom der efterhånden var ulideligt mange mennesker på banen - heriblandt et par tonsere, med virkelig dårlig banepli. Har været ved at kigge lidt på om jeg skulle anskaffe mig et svømmeur, men det ser ud til at jeg skal op i nærheden af 2000 kr. (Garmin Swim 2), for at få noget der både kan bruges til baner og til OW - og som kan genkende svømmestil. Ved ikke om jeg synes jeg vil ofre de penge, når jeg kun svømmer en halv time en gang om ugen... Det kan uden tvivl også bruges til alt muligt andet - men synes ikke jeg har behov for at følge mere med på løb end hvad endomondo kan klare... Hvis der er nogen forslag til alternativer, hører jeg det gerne.
  3. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Bum! I onsdags valgte jeg at springe svøm over til fordel for en dejlig dukkert og saunasvedetur i vinterbadeklubben. Når man tænker på hvor sindssygt jeg tidligere har tænkt den aktivitet var, er det lidt sjovt at jeg er blevet så glad for det. Torsdag var det meningen at jeg skulle gå en tur på max en halv time. Men dagen var presset af flere møder efter arbejdstid, så det kunne der ikke blive tid til. Tænker det er okay, så længe det ikke er løbepas, jeg springer over. Fredag d. 24. januar Løbeprogram uge 4, dag 7: 15 min roligt løb ud - og hjem i rask gang. Valgte at lave en rundtur frem for at vende om, så er ret sikker på at der kom ekstra distance på - i hvert fald tog det mig tæt på en halv time at gå hjem, så turen samlet blev omkring 43 minutter. Skøn tur - men var sen på den til en middagsaftale, så sprang styrke over... Lørdag fridag - men fik udnyttet det milde vejr til at gå til angreb på noget efeu, som er ved at overtage min have... Søndag d. 26. januar Løbeprogram uge 5, dag 2: Løb 7½ minutter ud, vend om og 7½ minutter hjem - uden pause. Har slet ikke kunnet tage mig sammen i dag, så det blev til en aftentur. Lidt tung i starten, men gik rigtig fint, da jeg var kommet af sted, og var nødt til at lave en krølle på hjemturen, fordi jeg havde sat farten op i forhold til udturen. Til gengæld ikke nogen motivation til styrke - så det får lige lov at hvile lidt. Tror det er vigtigere at holde fast i svøm og løb, og er helt sikker på at det nok skal komme igen med styrken. Har ikke skrevet så meget om det herinde, men kører sideløbende en lille ambition om at smide et par kilo. Har været meget højere oppe end jeg bryder mig om at indrømme, specielt i den periode, hvor jeg slet ikke trænede. Har lige så stille smidt 2-3 kilo hen over de sidste måneder af 2019 (underligt nok inkl. december), og her efter nytår kom jeg så endelig under 70 kg igen - for første gang i 4-5 år, tror jeg. Det har kørt rigtig fornuftigt hele januar - inkl. forlænget weekend sidste uge i Budapest - men denne weekend er det gået helt agurk med kosten. Således har jeg i dag kværnet en hel pose chips frem for at spise rigtig mad. Må lige gå i tænkeboks over hvordan jeg får motivationen tilbage - har jo været så nemt al den tid, hvor det egentlig bare gik af sig selv, og jeg ikke havde lyst til at spise usundt, og derfor ikke skulle lave regler for mig selv.
  4. Doktorens log

    Ja, nu hvor både jeg og Bjergsilden er tilbage, kan festen godt begynde!
  5. Doktorens log

    Så det skal læses 3-0-1-0? Ja, efterhånden er der jo ikke så meget liv herinde, desværre...
  6. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Nå, vel hjemme på egen matrikel, er det vist på tide med en update! Jeg fandt ud af, at en af forklaringer på hvorfor det var så hårdt i onsdags nok er, at der var lidt sygdom i kroppen. I hvert fald har jeg haft fuld gang i hosteri siden da - minder mig om at jeg skal få styr på astmabehandling. Var ellers startet på det i efteråret, men gik i stå over noget så åndssvagt som manglende tilskud på min recept. Fredag d. 17. januar Burde have stået på 45 min gåtur, men dette blev syltet til fordel for et par timers eftermiddagslur. Til gengæld bød aftenen på ca. 1½ time effektivt på udendørs skøjtebane, efterfulgt af lidt dans. Her er der tryk på "lidt" - der var ikke ret mange, og niveauet var ikke højt. Så fik tre danse med min veninde (hvor vi skiftedes til at føre de få figurer vi hver især kan huske) og tre danse med lokale. Lørdag d. 18. januar Løbeprogram uge 4, dag 1: 2 min gang, 6 min løb - lille pause og derefter 6 min løb og 2 min gang. Snød faktisk lidt (tilsvarende også søndag) - gik omkring en kilometer i hver ende uden uret var sat til med det formål at kunne tage selve løbeturen på Margreteøen (gæt en by ), fremfor på kedeligt fortorv med masser af lyskryds. Ingen TRX hjemmefra, men fik lavet lidt på stuegulvet: [email protected]æ (13,13,11) - strækkere supersettet med 3x0:45 planke 5 vinyasa Eftermiddagen blev tilbragt i spa, hvor der var en udendørs svømmebane på 40 m, så det måtte selvfølgelig prøves. Af hensyn til forkølelsen var nedenstående delt i tre blokke med behørige pauser i det nærliggende varmtvandsbassin 4 baner bryst, 2x2 baner crawl 4 baner crawl, 4 baner bryst 2 baner crawl, 2 baner bryst - i alt 800 m. Søndag d. 19. januar Løbeprogram uge 4, dag 2: 1 min gang, 5 min løb - ½ min pause - 5 min løb, 1 min gang Meget langsom tur - dels grundet forkølelsen der drillede, og dels var der lige præcis sne nok til at der var morderligt glat! [email protected]æ - strækkere ss. 3x0:30 planke 5 vinyasa Planke fungerede slet ikke den dag - døde totalt allerede i første sæt, og måtte kapitulere og skære ned på længden. Senere skøn gåtur blandt smukke frostklædte træer på Gellert bakken - ca. 1 time. Mandag d. 20. januar I følge programmet burde det være fridag, men endte alligevel med at gå en tur på omkring 1½ time... Tirsdag d. 21. januar Løbeprogram uge 4, dag 4: 1 min gang, 7 min løb, 2 min gang, 7 min løb - vend om og gå tilbage i rask tempo Havde været vågen flere gange i nat pga. hoste og var virkelig træt, så havde forventet at turen ville blive langsom og slidsom at komme igennem. Men blev positivt overrasket over at kunne holde rimeligt det tempo jeg plejer, og først blive presset på de sidste 1½ min af sidste løbesekvens. Derudover er det jo lækkert at det endelig er ved at være oppe på en distance, hvor det begynder at give mening at tænke over hvad der kan være gode ruter. [email protected]æ - strækkere ss. 3x0:45 planke ss. [email protected] - inverse rows 5 vinyasa Det kunne ikke komme til at passe med Troldesvøm i denne uge, så må se om ikke jeg kan motivere mig selv til at pakke tasken og komme af sted alene i morgen, hvor der er løbefri.
  7. Vestjysk dagligdag

    Smider lige en hilsen retur her. Fin log du kører - er særligt begejstret for at du har givet dig i kast med yoga. Mht. Mol-problemer, så har det tidligere hjulpet for mig at slette cookies - måske et forsøg værd?
  8. Doktorens log

    Det er længe siden jeg har læst i logs herinde - men man får hurtigt hentet din ind, hvis man springer let hen over det der hverken er tal eller forkortelser. Men undrer mig noget over, hvad det er du putter ind i dine parenteser?
  9. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Ja, jeg fandt den i loggen i forbindelse med at jeg på et tidspunkt forsøgte at komme til at kunne lave pull-ups. Tænker ikke det er umuligt at den plan bliver genoplivet igen - men ud over det, så prøvede jeg en venindes aerial silk for noget tid siden - tænkte det ville være væsentligt sjovere med en stærk overkrop. Bortset fra det, så lykkedes det dengang aldrig at få rigtigt gang i inverse rows, men jeg har nu altid været glad for almindelige rows (i maskine), så det er ikke en kæmpe overraskelse i det perspektiv. Og altid fedt med gode træningsinput i loggen.
  10. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Nå, i dag var virkelig en dag, hvor min vedholdenhed blev sat på en hård prøve! I går var (i følge programmet) træningsfri, så det passede ret godt med at jeg var nødt til at tage en arbejdsrelateret overnatning. Havde så tænkt at jeg ville hoppe omkring vinterbadning på vej i går aftes, men der var proppet da jeg kom, og da jeg var lidt presset for tid, droppede jeg det. Havde så stadig håndklædet med mig i dag, og besluttede at smutte omkring på vej hjem fra job. Velvidende at det ikke ville passe med den strategi jeg havde i sidste uge med at skynde mig ud at løbe inden jeg kunne nå omkring sofaen. Læg så dertil at det regnede pænt da jeg kom hjem, og at jeg var morderligt sulten. Oh well... Jeg fik lidt mad og gav mig selv lov til at trække den lidt, og kom relativt nemt ud på dagens pas. Og til min positive overraskelse havde regnen aftaget til et ubetydeligt niveau. Onsdag d. 15. januar Løbeprogram uge 3, dag 5: 2 min gang, 5 min løb - kort pause og hjem med 4 min løb og 3 min gang. Det var rockerhårdt i dag! Det nev noget mod slutningen af de 5 minutter, og særligt de fire næste var hårde! Havde jeg ikke taget tid, var jeg helt sikkert kommet ned og gå to minutter tidligere. Men holdt mig til dagens program! [email protected]æ - strækkere ss. 3x0:45 planke ss. [email protected] - inverse rows 5 vinyasa Styrkedelen gik til gengæld over al forventning - fint overskud i strækkere og øgede uden de store problemer i planke (sidste sæt trak dog tænder ud). Er ikke sikker på at jeg har sammenlignelig vinkel i inverse rows - andet sæt føltes hårdere end det sidste, tror måske det kunne være forklaringen. I morgen endnu en fridag i programmet - passer perfekt med flyveplaner. Weekendens pas bliver fra et sted i Centraleuropa.
  11. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Velkommen i loggen. Jeg er altså også mere end almindeligt stolt over mig selv! Den eneste grund til at jeg gør det, er altså også at jeg er bange for at jeg går i stå, hvis jeg begynder at lave om på løbeprogrammet. Det er så dejligt nemt at jeg bare skal kigge på en seddel, og så fortæller den mig hvad jeg skal gøre.
  12. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Lørdag d. 11. januar Løbeprogram uge 3, dag 1: 5 min gang, 4 min løb ud - og gentaget hjem. 3x8 armstrækkere fra knæ supersættet med 3x0:30 planke (der skal jeg vist snart øge) og 3x10 inverse rows. 5 vinyasa Tror jeg fik lidt mere vinkel på end sidst i rows, men det fungerer ikke helt godt, der hvor jeg kan sætte den på en dør. Så skal lige have mandet mig op til at få sat en krog et godt sted... Søndag d. 12. januar Løbeprogram uge 3, dag 2: Gåtur - 30 min i program blev til ca. 50 min. Benyttede lejligheden til at tjekke mulige andre løbestier i området. Fandt noget der godt kan fungere som afveksling, men skal i hvert fald ramme dem en anden vej fra, hvis jeg skal undgå et langt stykke smat med smat... Mandag d. 13. januar Løbeprogram uge 3, dag 3: 3 min gang, 4 min løb - kort pause og derefter 5 min løb, 2 min gang. Var klart forpustet efter turen, også selv om jeg sluttede med at gå i to minutter. Men første gang det har føltes som en løbetur - de andre har været for korte til at det helt har talt i mit hoved... Derefter svøm: 200 m bryst - 2x100 m crawl - 100 m bryst - 300 m crawl - 100 m bryst - 100 m crawl For første gang siden jeg kom i gang igen var det på langbane! Så meget bedre end at skulle vende i tide og utide. Ulempen var selvfølgelig at man skulle bokse sig gennem diverse nytårsforsætter (mangel på både tempo, teknik og især banepli indikerede at flertallet ikke er regelmæssige svømmere). Men synes det begynder at gå fornuftigt - og har fået lyst til at kigge på hvordan det går med hastigheden. Fandt i dag ud af at svst har sløjfet Swimtag tilbage i november måned, da systemet var for ustabilt. Så nu skal jeg se om jeg skal have købt en gadget.
  13. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Den lå alligevel længere tilbage i loggen end jeg huskede - så sparrer lige mig selv fra at skulle bladre den frem igen.
  14. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Tirsdag d. 6. januar Løbeprogram uge 2, dag 4: 3 min gang, 4 min løb ud og 4 min løb, 3 min gang hjem Herefter svøm med Bjergsild 200 bryst - 2x100 crawl - 200 bryst - 200 crawl Har fået lyst til at få tider på igen, så skal se om jeg kan finde min swimtag et sted... Trods de begrænsede distancer i både løb og svøm, følte jeg mig ret bad-ass over lige at tage et dobbeltpas. Onsdag d. 7. januar Løbeprogram uge 2, dag 5: 5,5 km gang på ca. 1 time (program dikterede 45 min, men dette passede med min yndlingsrunde) Torsdag d. 8. januar Løbeprogram uge 2, dag 6: 5 min gang, 4 min løb ud - og gentaget hjem 3xmax push-up fra knæ (10+9+9) supersettet med 3x0:30 planke og 3x10 inverse rows i lånt TRX (tak søde Lone ) 5 vinyasa Sidstnævnte i øvrigt kraftigt inspireret af gamle log-skriblerier, herunder gode input (inkl. video) fra JSC. Skal nok lige have kigget videoen igennem igen - er ikke sikker på at teknikken er lige i skabet, men når det så er sagt, så føler min ryg sig umiddelbart ret begejstret over øvelsen. I morgen siger programmet hviledag.
  15. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Jeg havde mange saunagus oplevelser som "gateway drug" først, så tror du kan vide dig forholdsvis sikker! Dejligt du læser med.