dmollysh

Medlemmer
  • Content count

    21
  • Joined

  • Last visited

About dmollysh

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 07/06/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://almune.dk

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  1. Synes det bedste at gøre ved overskudsris er at stege dem på panden!!
  2. Badevægt

    Jeg har taget 60 kilo på i løbet af natten!!! Mere sandsynligt er det vist at min trofaste badevægt er stået af. Havde mindre oversvømmelse i mit badeværelse i går. Da jeg tog min vægt op for at tørre den af, opdagede jeg at den var helt balalajka. Tog batteriet ud og lod den tørre natten over. Da jeg skulle teste dens tilstand i dag, viste den 125,3 kg (jeg vejer omkring 65). Selv om batteriet er ganske nyt, prøvede jeg alligevel at sætte et helt frisk i - samme resultat. Jeg er derfor på jagt efter en god, relativt pålidelig badevægt. Og den skal være billig - jeg har ikke særlig mange penge at rutte med. Den behøver ikke at have fancy målinger af kropsfedt etc (de er vist alligevel, så vidt jeg har læst, som vinden blæser, og BMI kan man altid selv udregne - hvis man overhovedet kerer sig om det ). Den skal altså bare vise relativ pålidelig vægt og være billig. Er der nogen der har forslag? God dag
  3. Min første skade

    Tak for svar. Det går allerede væsentligt bedre så jeg tror jeg skal ud at gå lidt i morgen. Men jeg skalnok holde mig i skindet mht løb- selv om det er svært
  4. Min første skade

    Tak for svar. Det er lidt svært at lokalisere smerten helt præcist, sidder ret tæt på skridtet. Der er absolut ingen ting at se. Det gør ikke det mindste ondt når det holdes i ro (altså ved sidden og liggen), og det er kun en smule ømt når først jeg er i gang med at gå. Det er simpelthen i overgangen fra hvile til bevægelse og indtil benet kommer i gang at der er regulær smerte. Jeg tror sådan set heller ikke selv at der er tale om en fibersprængning, men har aldrig prøvet at få en sådan skade før, så ved ikke hvordan det føles. Forestiller mig bare at der gør mere ondt end det jeg har. Men der var den der mærkelig følelse af noget der rullede/smuttede/gav sig da jeg begyndte at løbe som taler for at der skete noget pludseligt et sted i min muskel. Hm, tjah, ser lige tiden lidt an og håber på at jeg snart kan komme i gang igen
  5. Min første skade

    Så skete det. Efter flere år som glad motionist har jeg vist pådraget mig en skade. Det skete i går. Havde løbet fem km uden problemer, gået to-tre stykker og besluttede mig for lige at løbe lidt igen. Havde en mærkelig fornemmelse i venstre side af lysken/underlivet, nærmest som om noget rullede/gav sig/mega svært at forklare. Det gjorde egentlig ikke ondt, føltes bare klamt. Her bør indskydes at jeg har en rigtig høj smertetærskel. Løb videre, ca 1 km og gik de sidste to hjem. Ingen smerter, måske let ømhed. Da jeg så kommer hjem og står stille inden udstrækning, begynder det at gøre ondt. Laver lang og skånsom udstrækning. Nu er det på et niveau hvor det gør vældig ondt hver gang kroppen aktiveres, altså hvis jeg bare ligger eller sidder er der ikke noget (Nøj, hvor fik jeg set meget HBO i går ) Når jeg skal i gang igen gør det vældig ondt (især hvis jeg står på mit venstre ben alene) eller laver en udadførende bevægelse. Hvis jeg er kommet i gang og går på det (humpede fx ned i Fakta efter forsyninger) er det ikke slemt, det er først når jeg står stille og skal i gang igen at problemet er der. Jeg har naturligvis indstillet al træning og forsøger at give venstre ben så meget ro som muligt (absolutely f*king sucks). Kan det være en fibersprængning eller er det mere sandsynligt at der er tale om overbelastning? Jeg er for mindre end to måneder siden gået i gang med at træne igen (løb og lange gåture og lidt styrke) efter pause på ca 5 måneder; jeg har en nagende fornemmelse af at jeg løber mere end jeg burde - nu kan det så være jeg kan lære!! Jeg har ingen forvarsler haft som jeg bare har ignoreret og trænet videre på trods af - selv om min omtalte høje smertetærskel måske kan spille ind her og fået mig til at overse smerter. Er der nogen der har gode råd? Is, varme, ingenting? Læge, fys, ingenting? Anden motion - må jeg fx cykle (hvis det ikke gør ondt, forstås). Tik tak
  6. Problematisk pulsur

    Det er jo umidelbart et godt bud :) Problemet er bare at jeg er meget presset økonomisk pt, så har egentlig slet ikke råd til at smide penge efter det og hvis jeg alligevel gør, og det ikke løser problemet, er det dælme surt
  7. Problematisk pulsur

    Hey guys Mit pulsur driller. Pludselig viser det en helt forkert heart rate - ofte 0 og eftersom jeg ikke er død, er det jo helt klart forkert. Jeg tænker at det måske kan være batteriet i senderen (fik batteriet i selve uret skiftet for mindre end et år siden). Uret er et Polar F6, ca. 4 år gammelt, brugt periodisk i den tid. Er mit bud godt eller er der nogen der har erfaringer der tyder på noget andet?
  8. Hjælp til seriøs slankekur

    Det de andre siger :4thumbup: Fedt at du har indset at der skal ske noget og at det skal ske på en måde der virker.... Ville egentlig bare skrive for at vise min støtte og komme med to små råd. 1) Kostomlægning: Det er næsten sikkert at du vil falde i en sjælden gang i mellem (ellers er du dælme sej). Lad være med at tænke: Øv - nu kom jeg til at spise en plade chokolade/pose chips/kage - så kan det hele også bare være ligemeget, nu dropper jeg det hele og vender tilbage til mine dårlige vaner. Slip det og tænk: Ok, det var en smutter, men jeg er stadig i gang - op på hesten igen 2) Træning: Afsted til motionscentret med dig. Du skriver du har masser af tid. Så jeg vil foreslå dig at supplere med en masse gode gåture og cykelture. Det giver naturligvis ikke så godt som fx løb eller spinning, men virker måske mindre uoverskueligt og er knap så hårdt - og skal ses som et supplement til den hårdere træning (som du sikkert alligevel ikke kan klare så meget af i starten). Ud at få noget lys og luft - og det tæller også med i kalorieregnskabet. Lykke til og frisk mod
  9. Overdrevet

    Ved godt at det er afhængig af indsats Spurgte egtl. bare for at høre andres vurdering da jeg selv synes det virkede meget højt sat i forhold til min egen erfaring (som ikke er enorm - derfor spørger jeg folk der er klogere). Og som Bønnen skriver: Det sælger. Så det var måske også for at udstille en tendens der er til at visse fitnesscentre pakker varen lidt for pænt ind - der skal jo nok være mange der tror på det - måske kan det redde et par stykker
  10. Kettlecross

    Tak for jeres svar :4thumbup: CoqRouge har ret i at det er godt til at få pulsen op - men ja, der er sygeligt mange gentagelser - alt det squat var ved at tage livet af mig - og det er først i dag jeg ikke har djævelsk ondt i lårene (og træningen var i søndags). At der ikke er så tunge kettlebells betyder for nuværende ikke så meget for mig da jeg er så slatten at jeg alligevel ikke kan løfte noget særlig tungt. Men jeg ville klart hellere lave færre gentagelser med tungere vægt. Hm - der er vist ingen vej uden om at sammensætte et styrkeprogram selv og svinge træningspisken over egen nakke
  11. Overdrevet

    Sad og klikkede lidt rundt på Fitness Worlds hjemmeside og fandt et skema over hvor mange kalorier der forbrændes på deres forskellige hold. Umiddelbart synes jeg det er noget overdrevet - og mit pulsur giver mig ret. Hvad synes I - Kalorieforbrænding
  12. Kettlecross

    Hep hey. Har i dag været til Kettlecross for anden gang. Umiddelbart synes jeg at det virker som om det er vældig godt - får pulsen op og inkluderer mange flerledsøvelser. Men jeg er ingen træningshaj, så jeg vil gerne høre hvad mere forstandige folk synes om Kettlecross... Dmollysh
  13. Mollerup mod Challenge Aarhus

    Har været væk fra MOL i et godt stykke tid og har først set det med Mollerup nu. Det er godt nok tragisk. Og ham som døde i nat, kender jeg......Kan ikke finde ord
  14. Kalorier i lakridsthe

    Prøv at blande med mynte (det der kaldes 'frisørens te' i mange teforretninger) og evt. lidt ingefær - så bliver det ekstra lækkert :4thumbup:
  15. Kan rygøvelser hjælpe mig?

    Rygsmerter skyldes ofte en svag kernemuskulatur. Derfor er det vigtigt ikke kun at træne ryggen, men huske at mavemusklerne er mindst lige så vigtige ved rygproblemer. Husk også at du ikke kun skal træne de ydre muskler, men i særdleshed de små indre kernemuskler. Held og lykke