meadow

Medlemmer
  • Content count

    307
  • Joined

  • Last visited

About meadow

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  1. hurtigere, hurtigere

    Torsdagens træning Indendørs styrketræning i center med makker - grundformen føles god, men kan nok godt træne lidt hårdere. Kunne ingenting mærke dagene efter. Skal lige finde ud af at rapportere fra træningen her i loggen. Det bliver efter næste omgang. Når der er lagt lidt mere vægt på. Pga. træthed og travlhed oven på rejse - ingen træning i weekenden. Mandagens træning Yoga med yndlingsinstruktør. Er tæt på at have fat i hovedstand. Jubii. Tirsdagens træning En times fartleg og styrketræning i det fri. Lidt mere end 5 km. Max fart 2:33 pr km. Løb det meste af turen med syre i lår efter 20 englehop - det skal trænes mere end en gang om ugen. Tre bananas for den sidste periode, på trods af pause i weekenden, for jeg kan stadig mærke at mine lår blev brugt i tirsdags: :banana: Træningsplan for den næste uge Torsdag (idag): frit løb Fredag: styrketræning Lørdag: yoga Søndag: lsd Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller Onsdag: hvile
  2. hurtigere, hurtigere

    Tirsdagens træning En mørk aftentur med intervaller 5,7 km, i snit 5:14 pr km - fordelt således: opv 500 m @ 5:41 3 * 750 m @ 4:56, 4:41, 5:01 1 * 214 m @ 4:31 1 * 299 m @ 4:44 (pauser 1:45 min gang efter hvert interval) nedjog 1800 m @ 5:45 Var alt for tung til intervallerne; trætte ben og træt mellemgulv. Gav op. To bananas: :banana: Lektie: Mærk efter, om det virkelig er intervaller der skal løbes, hvis kroppen er træt... Træningsplan for den næste uge Onsdag: hvile Torsdag: styrketræning/småløb Fredag: hvile Lørdag: hvile Søndag: lsd 15 km Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller
  3. hurtigere, hurtigere

    Mandagens træning Yoga for let-øvede - med yndlingsinstruktør. Puh - havde trætte løbeben, så det kneb med balancen, men kom op i den mest fantastiske bro på helt strakte arme, så derfor fire bananas: Træningsprojekter den næste uge Tirsdag: løb - intervaller Onsdag: hvile Torsdag: styrketræning/småløb Fredag: hvile Lørdag: hvile Søndag: lsd 15 km Mandag: yoga Benene er generelt lidt trætte, så at have et par ekstra hviledage denne uge pga. tjenesterejse er nok meget belejligt.
  4. hurtigere, hurtigere

    Træning uge 47- anden del Lørdag: Yoga med de andre øvede - ikke med yndlingsinstruktør, men ikke så tosset igen. Jeg kan mere og mere - og mine svage punkter, hvor der er plads til forbedring, bliver tydelige. Svage hoftebøjere, og for meget dødvægt, - mavemuskler og arme kan ikke bære, når det gælder. Søndag: LSD, 12,3 km @ 5:45 - jeg var flyvende i solskin. Fire bananas - søndagsturen trak det op: :banana: :banana: Træningsprojekter den næste uge Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller Onsdag: hvile Torsdag: styrketræning/småløb Fredag: hvile Lørdag: hvile Søndag: lsd 15 km
  5. hurtigere, hurtigere

    Træning uge 46 - første del Tirsdag: Fartleg og trappeløb mm. med slænget i mere i en times tid - heraf 5:19 min @ hurtigere end 5 min/km - i alt 5,8 km Torsdag: En mørk aftentur med intervaller 4 km, i snit 4:57 pr km - fordelt således: opv 500 m @ 5:51 4 * 750 m @ 4:41, 4:44, 4:44, 4:44 (pauser 2 min gang efter hvert interval) nedjog 500 m @ 5:32 Har måttet sløjfe yoga så tre bananas: Træningsprojekter den næste uge Fredag: hvile Lørdag: yoga Søndag: lsd 15 km Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller/fartleg Onsdag: hvile Torsdag: styrketræning/småløb
  6. hurtigere, hurtigere

    Denne uge blev ikke helt som planlagt - men mine planer kan aldrig være andet end vejledende. Træning uge 45 Tirsdag: Fartleg med slænget i mere i en times tid - heraf 6:51 min @ hurtigere end 5 min/km - i alt 6,8 km Torsdag: En sen aftentur i ukendt terræn - 3,63 km @ 5:45 Fredag: Tidlig morgentur i tang, bakker, mm., med et par makkere - 4,73 km @ 7:44 min/km Lørdag: Yoga for øvede - jeg var lidt for træt Søndag: LSD med makker - 12,09 km @ 5:57 min/km Fik løbet en del km i denne uge, men ikke nok yoga, og den yoga jeg nåede, var jeg ikke helt oplagt til, så tre bananas for ugen som helhed: Uret virker igen. Træningsprojekter den næste uge Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller/fartleg Onsdag: hvile Torsdag: styrketræning/småløb Fredag: småløb/hvile (afhængig af torsdag) Lørdag: yoga Søndag: lsd 15 km
  7. Den kedelige gamle mands ultra løbe log.

    Ja, der var virkeligt mange bakker. Tillykke med PR!
  8. hurtigere, hurtigere

    Søndagens træning Et 10km-løb i relativt bakket skovterræn. 10 km, i snit 5:36 pr km Det var faktisk ikke tosset. Mit gamle ellers trofaste Garmin FOrerunner 205 ville ikke tænde - så jeg havde kun min krop, at løbe efter. Scary. Men det gik alt i alt meget godt. Det var hårdt undervejs, - men tiden ikke så tosset. Det sidste 10K jeg løb for to måneder siden var på flad rute,og under et halvt minut hurtigere, så fire bananas :banana: :banana: Og så skal jeg måske have mig et nyt ur? Træningsprojekter den næste uge Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller/fartleg Onsdag: hvile Torsdag: småløb Fredag: hvile Lørdag: yoga Søndag: lsd 15 km
  9. hurtigere, hurtigere

    Mandagens træning Indstillet pga storm. Tirsdagens træning 5,7 km, i snit 5:07 pr km - fordelt således: opv 500 m @ 6:01 5 * 750 m @ 4:48, 4:44, 5:07 (der lå et væltet træ på tværs af stien som jeg måtte uden om i mørket), 4:50, 4:51 (pauser 2 min gang efter hvert interval) nedjog 1450 m @ 5:32 Tilfreds med at nå alle fem intervaller - tre bananas Torsdagens og fredagens træning måtte desværre også indstilles - pga udfordringer med arbejde og logistik. Træningsprojekter den næste uge Lørdag: hygge løb og yoga Søndag: en 10K'er i kuperet terræn Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller/fartleg Onsdag: hvile Torsdag: småløb Fredag: hvile
  10. hurtigere, hurtigere

    Torsdagens træning Basic yoga tidligt på eftermiddagen - dejligt afbræk i dagen. Ikke en time, der fysisk udfordrer mig, men rå fysisk udfordring er jo ikke det eneste formål med min træning. På plus-siden tæller, at jeg faktisk prioriterede at komme afsted. Så alt i alt tre bananas! Igen. Fredagens træning Skete ikke - desværre. Ikke nok timer i døgnet. No bananas! Lørdagens træning Yoga advanced - med yndlingsinstruktør. Plads til dybe stræk og leg med hovedstand og klovn og jeg skal komme efter dig. Four bananas! Søndagens træning 12 km af 5:57 pr km i lidt vind - igen uden makker pga. timingudfordringer. Det gik okay - var lige nede at gå et par gange, bla. pga snurren i venstre arm, den med ur og iphone på. Udstyret sidder måske lige lidt for stramt. Havde det også lidt varmt. Løber nu med undertrøje og det kan maven godt lide, men det bliver lige lidt varmt. Havde ikke behøvet de helt lange tights. Men fordi jeg kom afsted tidligt og relativt langt, på en dag hvor der også skulle ske en masse andre ting - tre bananas! Træningsprojekter den næste uge Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller/fartleg Onsdag: hvile Torsdag: yoga Fredag: løb Lørdag: yoga Søndag: en 10K'er i kuperet terræn
  11. hurtigere, hurtigere

    Tirsdagens træning 6,7 km, i snit 5:32 pr km - fordelt således: opv 500 m @ 5:51 4 * 750 m @ 4:43, 4:39, 4:50, 4:53 1 * 310 m @ 5:01 (i modvind - skulle bare have vendt om igen til medvind, då'eh, i stedet for at stoppe) (pauser 2 min gang efter hvert interval) nedjog 2900 m @ 6:20 På plus-siden tæller at jeg kom afsted efter kl. 21 efter en lang møde-aften, og at mine ben føltes lette. Ned tæller at jeg gav op i det sidste interval, istedet for at kæmpe videre eller vende om igen til medvind, - så alt i alt tre bananas! Træningsprojekter den næste uge Onsdag: hvile Torsdag: yoga Fredag: løb Lørdag: yoga Søndag: langt løb med makker Mandag: yoga Tirsdag: løb - intervaller/fartleg
  12. Den kedelige gamle mands ultra løbe log.

    Flot E-løbstid. Du får et godt startnr. næste år. Mere plads at løbe på.
  13. hurtigere, hurtigere

    @Arcus: Tak for din interesse! Min træning har flere formål. Et konkret mål: at løbe halv-maraton til marts på under to timer. Hvis det var min trænings eneste formål, så ja, så ville jeg træne anderledes og mere fokuseret på at nå det ene konkrete mål. Men der er mindst disse øvrige vilkår og formål, jeg kan komme i tanke om, for min træning: Et vilkår er, at jeg skal passe et fuldtidsjob og en hverdag, med to børn, som går i skole, og hvis fritidsinteresser, der også skal bruges tid til. Så jeg kan ikke træne så meget, som det passer mig, når det passer mig, eller så hårdt, at jeg ikke kan lave andet end at ligge på sofaen, når træningen er overstået. Et formål er at sove godt om natten og være veludhvilet til den næste dags udfordringer. Et andet formål er at give mig små succesoplevelser og daglig glæde. Et tredje formål er at undgå spændinger og hovedpine, og alle mulige andre dårligdomme, der følger af at have et kontorjob (og at have haft det i mange år). Så for mig er der lige præcis, den kvalitet jeg har brug for, i min træning. Når det er sagt, så træner jeg ikke i samme tempo på alle ture. De lange træningsture ligger omkring 6 min per km, men de kortere ture ligge lidt højere, og er som ofte krydret med fartleg og intervaller, så den angivne gennemsnitstid, siger nok ikke så meget om intensiteten. Jeg vil gerne gøre lidt mere ud af at beskrive de forskellige elementer i træningspassene. Når nu du efterlyser det. Mandagens træning En god omgang mandagsyoga med yndlings-instruktør. Jeg rykker på smidigheden i hofterne i disse uger, - men overspændte hoftebøjere stadig en udfordring. De kan løfte tæt på ingenting. Vi lavede en del ashtanga-serier, så da vi nåede til broen var mine håndled udtjente, og jeg kom kun op en gang ud af tre. Usædvanligt. Til gengæld var jeg næsten i hovedstand. Det giver tre bananas! Træningsprojekter den næste uge Tirsdag: løb - intervaller/fartleg Onsdag: hvile Torsdag: yoga Fredag: løb Lørdag: yoga Søndag: langt løb med makker Mandag: yoga
  14. hurtigere, hurtigere

    Søndagens træning 15 km af 5:58 pr km i regn - uden makker pga. timingudfordringer. De første 10 km gik godt, - de sidste fem kunne godt have gået lidt nemmere, hvis det skulle have været rigtigt sjovt. Men fordi jeg kom afsted tidligt, fordi jeg løb langt, selvom jeg løb alene, og fordi jeg holdt ud i regnen - four bananas! Træningsprojekter den næste uge Mandag: yoga Tirsdag: løb Onsdag: hvile Torsdag: yoga Fredag: løb Lørdag: yoga Søndag: langt løb med makker
  15. Zendurance; Løb, svøm og yoga

    Løb og yoga