IdZi

Medlemmer
  • Content count

    22
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by IdZi


  1. 1. Ja kcalindtaget er det der tæller i forbindelse med vægttab, men for din sundheds skyld er det vigtigt du får nok og at det er en varieret kost... Men alligevel vil jeg sige: Nej det er ikke bedøvende ligemeget hvor meget du får at spise. Hvis man spiser det rigtige kan man spise meget (=mæt) og få et passende kalorieindtag. Hvis man spiser det usunde kan man spise lidt (= ikke mæt) og få et passende kalorieindtag.

    2. Du TROR du kommer over 2000 kcal. Men du ved det ikke. Mit gæt er du overvurderer fuldstændig hvor meget energi der egentlig er i din mad, medmindre det er nogle GIGANTISKE boller. Prøv at vej maden en uge som Freja siger, måske bliver du overrasket :blink: Og desuden vil jeg også sige at boller uden pålæg og bananer dagen lang ikke giver dig andet end tomme kulhydrater. De er gode nok når nu du træner så meget, du bruger dem jo, men det er bare ikke nok. Tag nu noget kød på og varier med frugterne. Eller prøv med noget rugbrød. Kan også bedst lide boller uden noget eller med smør, men det handler ikke kun om at spare på kcal hvor man kan, men om at give kroppen det den har brug for.

    3. Det kan godt være du styrketræner, men dit udbytte er virkelig minimalt når du spiser så lidt! Jeg har IKKE meget forstand på styrketræning, men har hørt følgende fra mange: Når man styrketræner "nedbryder" man faktisk musklerne, men efterfølgende opbygges de igen og lidt til da musklerne tilpasser sig det de bliver udsat for. MEN hvis ikke der er nogen næring til musklerne kan genopbygges og udvikles, ja hvad sker der så? Derfor er det enormt vigtigt med en masse proteiner dine muskler kan bruge.

    Dette er hvad jeg har hørt, og er den MEGET simple forklaring. Så skyd mig nu ikke ned hvis ikke det er helt korrekt :laugh:

    4. Det kan godt være det kommer i etaper, men det er stadig 9 kg på en måned! Det har jo ikke noget at gøre med hvor mange uger du har været på "kur", men noget at gøre med hvor mange cm du taber dig på hvor lang tid. Der er en grænse for hvor meget huden kan nå indenfor en given tid. Det er forskelligt fra person til person, men hvorfor tage chancen?


  2. Hvorfor ikke slå 2 fluer med et smæk og prøve at bevare dine muskler og stille og roligt tabe fedt? Istedet for at nedbryde ALT hvad du har og så senere hen genopbygge muskelmasse? Ved godt det er svært både at være i kcalunderskud og samtidig skulle beholde sine muskler, men det KAN lade sig gøre med et tilpasset kcalindtag.

    Desuden skal det siges at din hud slet ikke kan følge med i det tempo, så elastisk er den heller ikke. Tag det roligt så huden kan følge med :)

    Kender godt til at have mistet apetitten, men som du selv siger vænner kroppen sig til det den bliver budt. Giv det en chance med at spise lidt mere.


  3. Føler lidt du ikke vil tage imod alle de råd du får fordi det er ikke hvad du gerne vil høre. Mindst 10 mennesker har sagt og forklaret dig hvorfor det er vildt usundt, uholdbart og dumt at fortsætte på den måde - OGSÅ selvom vi godt ved du gerne vil have det skal gå stærkt pga. overvægt. Lyt nu til os, ikke for vores skyld, men for din EGEN!!! Forstår godt at de 8 kg på en måned er mere tiltalende og lyder bedre i dine øre end vores "påstande" om vægttab, men prøv alligevel at lade fornuften råde:

    1. spis noget mere

    2. spis noget med mere næring i, dvs. proteiner og vitaminer

    Mht. dit og Frejas kalorieindtag, det kan uden diskussion sammenlignes. Alder, køn, vægt og andre faktorer spiller jo ind.


  4. De er ret så dyre :angry: Synes ikke de er pengene værd, medmindre man virkelig vil tabe sig og få mange gode fibre. Men der skal et godt lag pålæg på før det ka sluges :lol: Du kender nok til at man tygger og tygger og det kan bare ikke komme ned? Ellers så ville jeg hellere tage et stk. rugbrød/knækbrød eller andet...


  5. De kiks som Zenia tænker på er klidkiks... Der er virkelig mange fibre i, samtidig med de har en meget lav indhold af kcal! Men puha hvor de smager :dead: De er meget tørre, og man kan tygge på dem i en evighed, også selvom man har pålæg på. Men de mætter da, helt bestemt!


  6. Altså mht. kalorieforbrug så er det nok løb da de store muskelgrupper bruges meget. Nogle påstår jo at gang er godt da det forbrænder fedt lige med det samme, hvorimod træning med højere intensitet går direkte over på kulhydraterne. Men hvis man gerne vil tabe sig/bruge kalorier så ER det altså bedre med noget motion hvor pulsen kommer op at ringe. Og efterforbrændingen er også meget høj så.

    MEN i forbindelse med restitution tror jeg cykling er meget bedre da det skåner dine ben og knæ meget mere end løb gør. Du kan nok også selv mærke at det er væsenligt nemmere at cykle end at løbe? Så hvis du gerne vil kunne træne næste dag igen og samtidig få pulsen op og forbrænde en masse kalorier, er cykling nok bedst.


  7. Jeg blev nysgerrig, så jeg ville prøve de pølser, men de er ikke at finde på Amager. Hverken i Kvickly, Føtex eller Bilka. Jeg har prøvet deres bacon og den synes jeg var udemærket

    Jeg fandt dem i Prima i Nærum. Jeg kender ikke Københavsområdet SÅ godt, men her er et link til dem i området. http://www.prima.dk/find_din_prima/5/koebenhavn

    MEN hold kæft de er DYRE man, 40 kr. for 6, ja SEKS pølser. :blink::w00t::blink::w00t::blink: Det er jo fuldstændig vildt.

    Men nu skulle jeg altså prøve dem, og fik en på grillen i går. Til min overraskelse smager de meget af pølser og JEG synes de var gode. Så hvis man gerne vil have noget helt magert eller gerne vil tabe sig lidt samtidig med at spise lidt normale ting så er de helt klart at anbefale. Dog skal man ikke være grovæder af pølser medmindre man er millionær :lol:

    Ellers så vil jeg anbefale de kyllinge/kalkunpølser der da de er lidt mere fede, men i et mere rimeligt prisniveau.


  8. Gril / køb én god pølse i slagtermester-kvalitet og se på helheden i måltidet ... drop eventuelt et stykke kylling istedet.

    Hvis man altid sidder og føler man skal gå på kompromis med alt så vil kostændringen / kuren uværgeligt falde fra hinanden på et tidspunkt.

    Ja du har måske ret, men jeg prøver på den anden side at skabe en livsstil hvor jeg kan få de samme ting, bare i en sundere udgave. For hvis bare man tænker lidt over tingene hist og her så er der jo MANGE kalorier at spare!! (Sikke smart jeg er hva, haha ;) ) Men self skader det jo ikke med en god pølse i ny og næ :) tror jeg tager kyllinge/kalkunpølsen så, den smager vist ret godt og er også nogenlunde god kaloriemæssigt!


  9. Tja er jo ikke så sjovt med pølser der smager af ingenting, så kan man jo lige så godt spise noget andet :D Hmm, måske skulle man prøve dem for at se hvad JEG synes, og ellers hopper jeg over til kyllinge/kalkunpølserne - har vist smagt dem før og der var de vist ret gode... :dozingoff: men stadig meget bedre end almindelige pølser :)


  10. Jeg har så på www.dengroenneslagter.dk fundet deres pølser som indeholder følgende:

    Til gengæld smager de så gennemført rædselsfuldt at jeg hellere helt vil undvære pølser :(

    Hmmm bliver bange nu... smager de virkelig ulækkert? <_< Det er IKKE godt da... Nå, men ellers er der vist nogen mindre fede kalkunpølser som er gode fra harbro eller sån?!! :blink:


  11. Ja og nu er de på tilbud hele næste uge i Kvickly (håber ikke I har en i nærheden så)

    3 poser for 20 kr

    Eller er det ikke meget billigere end i Netto? Hmm overvejer at købe et par poser med på ferie, også selvom det er hamrende usundt :D


  12. Den mest effektive er... *DAMDADADAM*

    LANGREND!!!!!!!!!!! :lol: Men det bliver nok ret svært i DK, specielt i sommervarmen.

    Men ellers skulle løb i skoven ad små stier, altså trailrunning vist være utrolig effiktivt. I hver fald ifølge "IFORM"-bladet.

    http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=448&a=2071

    Ved ikke hvor meget sandhed der er i det... Men ellers er en stensikker motionsform helt klart løb. MEN hovedsagen er pulsen kommer op at ringe :)


  13. Kvickly plejer altid at have dem samt for det meste kan de findes i FØTEX... i hvert tilfælde i Odense

    Tja i min FØTEX i Lyngby var de ikke at finde, men kan jo være en af de dage hvor de er blevet nappet og de ikke har fyldt op. Men jeg vil finde dem i Kvickly så :4mewantfood: Har i hver fald ledt i Brugsen og Irma og der måtte jeg lede forgæves :( Men ellers må jeg gøre som der tidligere blev svaret på: Ringer jeg til enten "Den Grønne Slagter" eller til de forskellige forhandlere.


  14. Du kan lave en portion havregrød om morgenen i stedet for havregrynene. Det mætter mere da de ved kogning "suger" mælk/vand til sig. Desuden kan man bedre styre hvor meget man indtager. Jeg har regnet ud på følgende opskrift:

    Havregrød til 1 pers.:

    1 dl havregryn (ca. 35 g)

    2 dl skummetmælkmælk

    Hæld havregyrn og mælk ned i en gryde og bring det i kog. Der røres kraftigt (evt. piskeris) i ca. 1 min. og hæld det i tallerkenen. Lad det køle af et par minutter.

    Da næringsindholder i 100 g havregryn er 340 er der ca. 120 kcal i havregrynene + de ca. 70 kcal i skummetmælken = Ca. 200 kcal. Derudover kan du drysse lidt kanel, sødemiddel eller frugt ud over. Hvis du skal have lidt flere kalorier som de fleste andre drenge så kan du bare lave en større portion eller spise et snykke knækbrød til m. magert pålæg.

    Man kan også lave det i mikroovn, men personligt synes jeg slet ikke det bliver godt så. Du kan desuden bruge vand i stedet for mælk for at spare på kalorierne, men det smager altså betydligt ringere så.

    Til mellemmåltid kan du spise 1 stk. knækbrød m. mager ost eller kød, lidt mere eksotisk frugt såsom vandmelon, kirsebær, jordbær, mango eller hindbær :)


  15. Hej til aller Jer derude i sommervarmen. B)

    Nu er vi gået Danmarks varme tid i møde, og med den kommer vi også ind i grillsæsonen. Som regel laver jeg kylling, bøffer og pølser på grillen. :4mewantfood: Og som I nok ved er den magre kylling og bøf nem af finde, men pølserne er jo nogle VÆRRE kaloriebomber. Jeg har så på www.dengroenneslagter.dk fundet deres pølser som indeholder følgende:

    Næringsindhold pr. 100 g

    Energi: 400 kJ (100kcal)

    Protein: 17 g

    Kulhydrat: 4 g

    Fedt: 3 g

    Men HVOR kan de købes???? :blink: Jeg har ledt så mange steder. Det gælder jo om at få en sund og normal livsstil, og det kan jo gøres ved at købe stort set de samme ting, bare i en meget bedre udgave ;) :lol:

    Håber I kan hjælpe mig.

    Sommer hilsen fra Idzi :sweetsun: