ALo

Medlemmer
  • Content count

    106
  • Joined

  • Last visited

About ALo

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/02/1980

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    1116
  1. Hej derude Jeg har fulgt Motion Online i nogle år efter hånden og brugte det også selv ifm. med min forberedelse. Det der ofte sker er at der dukker spørgsmål om træning op til JGK/FKP, derfor tænkte jeg om der er interesse for at gå sammen om at lave noget træning og rådgivning i København? Jeg har selv en fortid i Jægerkorpset og læser nu så det giver mig lidt tid til at lave noget i fritiden. Tænker forløbet kunne være noget ala: - Personligt interview og rådgivning - Tilpasning af træningsprogram - Fællesaktivitet 1-2 gange i måneden Det bliver ikke gratis, prisen bliver fastsat efter interessen. Lad mig høre om det har interesse :)
  2. Løb den første rigtige 5km tur i dag, det var min tidligere sædvanlige tur i terrænet omkring huset. Har ikke løbet turen i næsten 1½ år, det var lidt hårdt vil jeg godt indrømme. :) Der blev gået en 4-5 gange undervejs, benene var syrede til og pulsen over 90%... der er plads til forbedringer. Ellers har den mest stået på styrketræning, har skåret ned på svømningen, for at fokusere på løb og rygsæktræning. Svømmer dog stadig ca. en gang i ugen.
  3. Så blev målet for 500m crawl sgu også nået - det må have været endnu et fesent mål, for min tidligere rekord er slået med godt 30 sekunder. Tiden blev 7:34 min, nyt mål er at nå under 7 min. Nyt kortsigtet mål for 1000m er under 16min - langsigtet mål er under 15 min. Morgenvægt: 78,5kg
  4. Crawl PR i dag... wuhuu :)

    1. Johnas J

      Johnas J

      Hvad blev den så?

  5. Det var sgu et lidt fesent mål for 1000m crawl jeg havde fået sat mig - det blev nået her i dag en uge efter det blev sat. Målet var at nå under under 17min, jeg svømmede i dag - uden særlig anstrengelse på 16:45 - det var egentlig slet ikke meningen af svømme den på en god tid og jeg startede da også langsomt ud, men på 500m kunne jeg godt se at tiden var nogenlunde og armene gode - så den fik lidt gas på de sidste 500m. Den meste fesne personlige rekord nogensinde. Morgen - Svømning: Diverse: 400m 1000m crawl *: 16:45min (PR - se herover) 500m finner 6x50m crawl intervaller 5min i saunaen Eftermiddag : 20m cykel 200-300W DB BP, KB swings, core, mave edit: * hvis der er nogen der er interesseret, så er det i 50m bassin, og udført af en "ikke-svømmer" Pic: eftermiddagssnack: A38 0,5% En håndfuld havregryn 1 banan ½ æble Ristede mandler Honning
  6. Det blive lidt let styrketræning fredag i stedet for svømningen. Incline BP: 4x8-10 @40-50kg Squat: [email protected] Dips: [email protected] Pull-Up: 5x5 Mave/Core/ryg øvelser Kettlebell eksperienter: Swing & Snatch med 8kg - det gik fint, der vil blive smidt et par kettlebell øvelser i programmet fra næste uge. Der bliver slappet af i weekenden, da der har været en lille forværing i fornemmelsen i ballen/benet.
  7. I går stod den på svømning igen - tror snart jeg vil finde på noget nyt. :) Det var et 25m bassin, det synes jeg altså ikke er det sjoveste. Så det blive til lidt teknik, en enkelt 500m og lidt undervandstamtam. 300m teknik + diverse 500m crawl 300m finner 6x25m undervands Ialt: 1250m Morgenvægt: 79,0kg edit: I dag bliver hviledag. I morgen svømning. I weekenden march med 15kg.
  8. I dag: 1 times undervands rugby
  9. Dagens træning Morgen svømning: 500m opvarmning + teknik 500m på tid: 8:02min (PR! Nyt 500m mål: 7:45) 500m med finner 500m crawl: 8:26 (1000m tempo. Nyt 1000m mål: <17:00) 200m afsvøm Ialt 2200m Eftermiddag, styrketræning: 5min løb 5min romaskine Bænk: 5 sæt @ 40-60kg 6-10 reps Squat: [email protected] Dips: [email protected] Pull-ups: [email protected] Mave + ryg I løbet af dagen 8x5 pull-ups
  10. Idag, "march": 5km med 12kg rygsæk i kuperet terræn. Der var ingen problemer, ryg og ben føltes stærke.
  11. Hjælp til vægt-tab.. 185cm og 83 kg mand

    Ja, det er forholdsvis simpelt. Drop de hurtige kulhydrater (dem med højt GI). Prøv med noget havregryn/grød til morgen og rugbrød med magert pålæg. Dyrk en halv til en hel times mortion om dagen og snup et par sunde mellemmåltider. Så vil jeg næsten væde med at du taber dig. :)
  12. Jeg kan godt beskrive dem - men jeg vil råde til at man opsøger en god fysioterapeut for at tilpasse øvelserne til ens eget problem. Især når der er tale om McKinsey øvelserne, som kan gøre skade hvis ens problemer er anderledes end mine. Jeg laver pt. øvelserne 1 gang om dagen, 2-3 gange pr. øvelse. Udstrækning smidighed: 1. Læg på ryggen, bøj benene rotér benene fra side til side til jorden (smidighed i lænden, "motionering" af nerven) 2. Udstrækning af øvre rygmuskler, næsten som ovenstående, benene bliver i jorden overkroppen roteres modsatte vej. 3. Udstrækning af hoftebøjere, liggende på siden. 4. McKinsey: Udstrækning af nedre rygmuskler. På ryggen, benene op til brystet * 5. Udstrækning af iskiasnerven Styrke / udholdenhed: 1. Sideplank, alm. planke i forskellige kombinationer. (Løfte arme og ben, statisk m.m.) 2. Mave bøjninger, 5-10cm løft af hovedet, ben i 90 grader, underben vandret (vigtigt) 3. Rygbøjninger, liggende på maven 4. På knæ med hænderne i jorden, løft af ben/arm til vandret niveau. (på kryds / samme side) På det seneste synes jeg også at stræk har lindret, så jeg har hængt lidt i armene (evt. lavet kropshævninger). Dette var tidligere et klart nogo, da det gjorde smerterne meget værre - men det fungerer altså nu. * Denne øvelse gør hele forskellen lige nu. Tidligere lavede jeg øvelsen "den anden vej", og det hjalp mig af med smerterne i januar. Men var med til at forvære situationen i juni måned, hvor jeg fik tilbagefald. Men det virkede altså tidligere på året. Vær varsom med denne øvelse - jeg laver den rimeligt aggressivt, dvs. jeg ligger i 30sek og trækker benene op, selvom jeg møder modstand - dette kan muligvis forværre din situation hvis du har en prolaps.
  13. Træning tirsdag: Løb/gang 4km Det gik fint, der var lige en snert af ømhed i ballen. Onsdag: Svømning Diverse: 600m 500m crawl: 8:20 min Torsdag: Ikke andet end øvelserne Fredag (idag) svømning: Diverse: 400m 1000m crawl: 17:30min Godt med overskud på de første 500m (9:00min), 80% på sidste 500m (8:30min) Morgenvægt: 79,5kg mål: 78kg Skal lige have smidt de sidste par kg, her mens jeg går og småtræner og vender kroppen til at træne igen. Jeg vil gætte på at der er røget 2-4kg muskler under min "træningspause" på godt 1 år.
  14. Så kom der sgu endelig styr på ryg og ben. Det har været et lidt blandet forår med 2 "tilbagefald", dvs. problemer med arvæv der trykker på nærven. 2. gang var det sgu lidt nederen, men da jeg først fandt ud af at lave de rigtige øvelser, fortog smerterne sig i løbet af 14 dage. Siden sidst har jeg primært trænet svømning, cykling, mine øvelser og let styrketræning. Inden nummer 2 tilbagefald kom jeg så småt i gang med løb og march med rygsæk. Pt. er jeg i fuld gang med svømning, cykling, let styrketræning, kropsvægtøvelser, udspænding og smidighedsøvelser. Træning idag Morgen, svømning: 300m opvarmning 4x50m teknik 1000m crawl 2x100m + 2x50m "interval" 200m afsvømning 10min i varmtvandsbassinet og sauna. ialt: 1600m Eftermiddag, styrketræning Jeg har ligget stille med styrketræning i ca. 2 måneder, er så småt ved at starte op med: Bænk: [email protected] Squat: [email protected] + [email protected] Kropshævninger: [email protected] Dips: [email protected] Mave + ryg Glæder mig til at komme i gang med lidt småløb i morgen. :D Edit: svar til Baelum1> Jeg havde sgu ikke lige set dit indlæg i min blog - har ikke været så pokkers meget på blogges de sidste mange måneder. Jeg vil anbefale andre at prøve alt inden en operation, de her arvævssmerter er noget lort!
  15. Pulsur i svømmehal

    Og selvom det er vandtætte til 10m er det ikke sikkert at de kan sende signaler under vand. Det har der kun været ganske få det har kunne indtil videre. (Derfor Suunto bl.a. også har lavet den løsning de har).