ALo

Medlemmer
  • Content count

    106
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by ALo

  1. jeg skal snart igang

    Jeg har ikke så meget erfaring endnu, en står ca. i samme situation: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=51188 Håber du få has på ryggen. Hvor skal du opereres henne?
  2. Nu går det stærkt :) Jeg fik checket op på reglerne for frit sygehusvalg, om minsandten om ikke de er for langsomme på min sygehus. Hvis man skal til forundersøgelse til en operation tæller den tid man venter på forundersøgelsen også med, på nær de første 14 dage. I mit tilfælde var der ca. 3 uger til forundersøgelsen og der er 4 ugers ventetid på operation. Ialt 7 uger minus de første 2 uger ialt 5 uger. Ved mere end 4 ugers ventetid kan man frit vælge sygehus. Jeg har ikke fået min tid endnu fra det nye sygehus, men hvis alt går vel, bliver jeg opereret inden for 14 dage.
  3. Plan for et nyt liv

    Synes nu ikke den lyder specielt sund eller lækker for den sags skyld. Den føles sikkert sund og tør i munden, men den indeholder rigtig mange kalorier og en stor del af dem fra hurtige kulhydrater. Hvis man absolut skulle bare denne, ville jeg skære ned for olien og sukkeret og i stedet bruge revet gulerod, squash, græskar el.lig. til at give fugtighed og lidt sødme. Og så ville jeg erstatte godt halvdelen af det hvide hvedemel med grahamsmel, eller en anden grov hvede variant. Kokusmelen ville jeg nok også undlade, til fordel for nødder eller mandler, men så har man da efterhånden også noget der ligner en sund kage. Derefter skal man så nok overveje hvad man gør ved sådan en klods på et kilos penge, sådan at man ikke spiser det hele på 2 dage, for så taber man sig sgu nok ikke. Se iøvrigt denne opskrift for et alternativ: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...t&p=1340031
  4. Akupunktur behandlingen havde ikke umiddelbart den store effekt, jeg får en behandling mere på torsdag med elektriske impulser, hvis jeg stadig har på fornemmelsen at det er noget hokus pokus, bliver det droppet. :) Var også en tur i svømmehallen i går. Svømmede 600m crawl + 6x50m crawl intervaller + diverse ialt 1000m, det hele med pull buoy. Hvordan har benet det? Ryggen har det lidt dårligere idag, benene lidt bedre. Ryggen var allerede for nedadgående i går, så tror ikke det skyldes træningen eller akupunkturen, nærmere transporten, omklædningen og dagens øvrige gøremål. Det er i øvrigt mere end 2 måneder siden jeg rigtig har kunne mærke det i ryggen, det har primært været benet der har været problemet på det seneste.
  5. Det tror jeg ikke du er. Jeg har ikke været ret meget på arbejde i Aalborg det sidste års tid pga. anden uddannelse osv. Jeg har en tid hos en kinesisk akupunktør/massør i Aalborg i dag. Opdatering følger...
  6. Det vil jeg gøre, tak for tippet.
  7. 5L mathilde om dagen?

    Jeg synes du skulle gi' det et forsøg, skriv gerne om resultatet herinde.
  8. Det lyder spændende! Er med på at prøve hvad som helst. :) Jeg bor nord for Aalborg.
  9. Man kan godt blive lidt træt af det danske sundhedssystem. Jeg blev henvist 31/8 til forundersøgelse mhbp. operation, jeg har nettop fået en tid den 28/9. Gaaab, så jeg venter endnu en måned. Jeg blev første gang henvist til behandling i de offentlige i starten af maj måned, her i september døjer jeg stadig med de samme problemer... det går ikke vanvittigt hurtigt. :)
  10. Peters log

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24826349.html?forside http://www.berlingske.dk/article/20090904/krigen/90904096/ Udsendelse er vidst stadig i planlægningsfasen og er endnu ikke bekræftet af forsvaret.
  11. Fromage Frais på engelsk/amerikansk?!?

    Jeg tror ikke at Amerikanere/Canadiere har så rigt et udvalg af friske mælkeprodukter. Det er vidst kun i danmark vi har 20+ forskellige syrnede mælkeprodukter i disken. Men mon ikke du kan finde et eller andet stift mælkeholdigt med lavt fedtindhold.
  12. Uåbnet Garmin Forerunner 405hr pulsur

    Desværre nej, jeg har bare savlet over det. :) Men det har åbenbart også nogle mangler, såsom muligheden for at overføre waypoints til og fra Mapsource. Ligesom der skulle mangle nogle funktioner som det gamle 305 havde...
  13. Uåbnet Garmin Forerunner 405hr pulsur

    Tja.. 310XT mener du vidst - det er en opdatering af 305 (Et fedt ud by the way). 405 er stadig den nyeste model i 400-serien mig bekendt, ud over den let opdaterede 405CX: http://www.garmin.dk/taxonomy/term/85
  14. Erfaringer med Sport-Tiedje.dk

    Købte mit Suunto T6 får nogle år siden hos dem, ingen problemer der. De var de billigste på det tidspunkt.
  15. hvornår på dagen?

    Af hensyn til den "efter-forbrænding" man opnår efter træning er det vel mest hensigtsmæssigt at træne om morgenen. Eller er det bare en skrøne jeg har læst om på et tidspunkt? Jeg har det selv bedst med at træne om morgenen, det giver en fed følelse i kroppen resten af dagen.
  16. Svømmeturen gik fantastisk Jeg endte med at bruge godt 1½ time derinde. Rendte ind i en kollega - det forklare de sidste 3 kvarter, da vi lige måtte en tur i det varme. Jeg svømmede de første 300m forsigtigt med pull buuy og snorkel, så smed jeg snorklen og svømmede i alt 3 kvarter. Formen var overraskende god, jeg havde forventer at den var blevet værre. Jeg øgede stille og roligt og endte med at svømme et par 100m intervaller, faktisk uden større problemer med kondien, naturligvis stadig med pull buoy. Jeg prøvede også at svømme crawl uden pull buoy og brystsvømning, det gik ikke. Jeg fik hverken talt meter eller minutter - tiden den fløj af sted... hold kæft hvor var det fedt. >Morten (Må jeg kalde dig det? :) Fedt at min log kan få andre til at tænke over deres egen rygsituation. Bruger du McKinsey øvelser, eller hvordan træner og styrker du ryggen?
  17. I dag skal der dyrkes Cardio for første gang i 4 måneder Tager i svømmehallen i dag, for at prøve at svømme en gang crawl. Med front snorkel for at undgå drej i ryggen og en Pull Buoy, håber og tror jeg det går. Det bliver stort.. har glædet mig i flere dage - tasken har stået pakket siden i mandags. :)
  18. Tak for dine input og kommentarer, jeg vil helt sikker gøre brug af dine råd og idéer når jeg skal til at genoptræne. Det er fedt at høre fra nogen der har være i samme situation. :) Jeg glæder mig efterhånden extremt meget til at få den operation overstået, så jeg kan komme til at træne igen - og få et liv. Man bliver sgu lidt trist af at være sygemeldt og sengeliggende så længe.
  19. Begynderløber, bedre kondi?

    Lyt til din krop og tag det roligt i starten - følg et træningsprogram og hav tålmodighed. Varier din træning og trær evt. andre ting som svømning og spinning. Varier også din løb - det kan godt være trivielt at løbe den samme rute hver dag i samme tempo hver dag. Løb i skoven i byen, om aftenen, om morgenen, løb hurtigt, lav fartleg, løb med andre... og giv den gas. :)
  20. Kraftig pronation

    Med nogle indlæg i skoene og pleje af dine fødder burde du ikke få problemer i militæret - det er ikke fordi man løber rundt konstant. :) Om du kan blive kasseret inden ved jeg ikke noget om, det afhænger nok også af hvad du fortæller lægerne. ;)
  21. De øvelser er der vidst aldrig nogen der dumper på, det er helt alm. ryg og mavebøjninger. Ang de træningsprogram så ville jeg variere det lidt mere, du kan med fordel træne: især orienteringsløb, svømning, forhindringsbane (evolutionrace), rygsæk både gang og løb, kropsvægt øvelser, cirkeltræning, crossfit og kettlebells... find selv på flere. :) Pointen er i hvert fald at jeg synes det er en stor fordel at være alsidig og spænde vidt. Den optimele soldat er stærk, men hurtig og smidig og har en god balance og udholdenhed. At træne varieret virker desuden motiverende på mig, da jeg slipper for at træne den samme ting mere end en gang om ugen/hver 14. dag.
  22. Tak, håber du får styr på dine rygproblemer. Du ønsker ikke at havne sådan her. :) Hej Femina Fedt at høre at høre om en succesfuld operation, jeg har det stadig lidt dårligt med den operation. Min læge er total pessimist, og det eneste man hører er om mislykkede operationer. :) Hvordan har din ryg det i dag, kan du træne og arbejde som du gjorde inden din skade? Jeg klipper lige lidt i dit indlæg: Jeg har heldigvis fuld muskelkraft i mit ben og kan gå og stå forholdsvis normalt. Det varierer meget fra dag til dag hvor meget jeg kan holde ud at lave, nogle dage går det rigtigt god og jeg kan gå rundt og lave småting i huset det meste af dagen. Andre dage går der 5min så har jeg så ondt i benet at jeg bliver nødt til at ligge ned hele dagen. Tror min genoptræning skal fokuseres på at gøre min ryg og mit korset stærkere, da min ryg i virkeligheden måske ikke ret så stærk som jeg gik og troede. Jeg kan ikke finde din tidligere blog, er den forsvundet? Formålet med bloggen er helt klart også at motivere mig selv, har tidligere blogget om min træning og det virker ekstremt motiverende på mig. Det er allerede fedt at få respons og opbakning, glæder mig til at fortsætte loggen. :)
  23. Mandler

    Jeg kunne forestille mig at der var nogle fedtenergiprocent-fokuserede ernæringseksperter der er meget fokuserede på nødder da de indeholder relativt mange kalorier. Så er generelt går fra sådan en til en gennemsnitsdansker på en eller anden tilfældig kur - kunne nok være max 50g. Æd løs, personligt elsker jeg mandler, de kan kombineres og anvendes i et utal af retter fra morgenmad og snacks til salater og desserter.
  24. Blåbær mindsker mavefedt

    Prøv naturen... Blåbær vokser vildt heroppe nord på, sikkert også andre steder. Har har høstet et par kg til fryseren :) De vilde bær er mindre, men meget kraftigere i smag og farve... Har også et par amerikanske blåbærbuske, de laver bær på størrelse med vindruer. :4mewantfood:
  25. Jægersoldat

    ja ok, det hedder det på andre fora. PM (Personal Message), her hedder det bare en "Message". Klik på mit profilnavn for at sende en. Du kan også skrive i tråden, så skal jeg svare efter bedste evne.