ALo

Medlemmer
  • Content count

    106
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by ALo

  1. Jægersoldat

    Jeg vil som de andre anbefale at tage HRU og evt. sergent uddannelse hvis man vil gøre karriere i forsvaret og søge Jægerkorpset. Men hvis ikke du har en uddannelse, ville jeg anbefale dig at tage en først, når først du er kommet ind, er det lidt surt at stå uden uddannelse, med mindre du har tænkt dig at være i forsvaret i rigtig mange år. Mht. træning og optagelseskrav til Jæger så skriv mig en PM, jeg har lidt erfaring hvad det angår. ;)
  2. Løb, svømning og crossfit

    Mht. knæproblemer og brystsvømning kan jeg kun erklære mig enig. Jeg har selv haft store problemer med "løberknæ" som jeg troede skyldes for meget løb. Problemet viste at være opstået pga. for meget brystsvømning. Der er stor belastning på indersiden af knæene ved bryst svømning.
  3. Jægerkorpset

    Man kunne jo kigge i deres træningskompendie: http://forsvaret.dk/JGK/bliv_jaeger/Traening/
  4. Frømandslog

    Håber ansættelsesugen gik godt. Man må bruge m/58 eller m/02 under PTRKUR/ASPKUR. På Forkursus må man bruge egne støvler.
  5. Væskeansamling i knæet

    Jeg havde et uheld hvor jeg faldt 1m direkte ned på mine knæ på et betongulv. Jeg slog især det ene knæ, som med det samme hævede op til 3x knæskals størrelse, med en udposning af væske lige under knæet - ned mod skinnebenet. Jeg formoder at det er nogle slimsække som er bristet. Der var ingen større smerte i knæet. Efter et par dage var hævelsen så godt som forsvundet. Men 14 dage, under en løbetur, opstår præcis den samme hævelse igen, denne gang med smerter rundt langs kanten på knæskallen, især på indersiden af knæet. Jeg havde efterfølgende smerter i knæet i en uges tid og får det stadig nu, bare jeg går et par km, eller låber en lille tur. Selv efter 14 og 30 dages pause. Er der nogen der har prøvet noget lignende? Jeg har taget Iprobufen (2-3x 600mg 3x dgl, i en uge efter hævelsen) og fiskeolie (3x3 dgl) i pauseperioderne.
  6. Væskeansamling i knæet

    Lige en hurtig opdatering: Har trænet 1-2 timer hver dag i 2 måneder og har stadig ingen problemer med knæet. Mærker en lille prikken i knæet ind i mellem, som kan minde om de smerter jeg havde før indgrebbet, men det er slet ikke noget som forhindrer mig i at træne.
  7. Væskeansamling i knæet

    Vil blot lige følge op på mit skadesforløb, til gavn for andre som evt. har eller får samme problem. Efter binyrebarkhormon indsprøjtningen holdte jeg 7 dages pause og begyndte så småt træningen igen. Har de sidste par dage være moderat aktiv (løb m.m med og uden rygsæk) og har ikke haft skyggen af tilbagefald. I tilfælde af ændringer vil jeg give besked her. Hvis du ønsker ydeligre information om behandlingssted og -forløb. Er du velkommen til at sende en PM.
  8. Væskeansamling i knæet

    Tak for svarene. :) Har været ved en speciallæge, fik foretaget ultralydsscanning, udtømning af væske og indsprøjtet binyrebarkhormon. Diagnosen var en betændt slimhindesæk.... Håber at det blot var det og at jeg snart kan komme i gang med træningen igen.
  9. Bronzecirkel

    Tror den er populær fordi man på en time hurtigt kan teste både styrke og kondition. Ved de forskellige optagelesesprøver vil man ikke normalt ikke slippe af sted med at lave det antal rep. der giver en bronze cirkel. De skal nok sørge for at du bliver kørt helt i bund ved at give lidt extra hist og her. :) Copertesten løbes ofte i kampuniform+støvler, det kræver en noget bedre kondition.
  10. Jeg begyndte på løbetræning for et par måneder siden. I starten løb jeg 1-2 gange om ugen nu løber jeg 4-6km hver anden dag. En af dagene i ugen løber jeg den store tur på 8-10km. Jeg har fra starten haft problemer med at jeg bliver øm i musklen på indersiden af skindebennet, bag lægmusklen (tror den hedder Flyndermusklen ifølge muskaloversigten her på siden). Jeg har ikke haft ligende problemer før, end ikke da jeg aftjente min værnepligt i livgarden. Det føles som en overbelastning, men jeg synes ikke rigtig at jeg overtræner. Jeg får mere ond når der går kortere tid mellem træning. Smerten kan lindres med en gang massage. Kan det være min løbestil eller mine løbesko der ikke er god(e) nok?
  11. Ømme muskler ved løb

    Tak for svarer indtil videre, rart at folk tager mit spørgsmål seriøst! :) Jeg er 23år og det er et par år siden jeg har løbet regelmæssigt. Jeg har nok startet lidt for hurtigt med løbet, håber dog snart på at jeg kan komme rigtigt igang, da jeg er super motiveret til at komme i form og også holde den. Jeg har stor glæde af løbetræningen og vil jo helst ikke til at holde pause nu... ;) Så jeg tager den med ro og så går jeg ned og spørger efter de rigtige sko... Er der nogen der har handlet i "Løberen" i Kgs. Lyngby, kan den anbefales? Jeg vil kigge på løbeprogrammerne...