Anton

Medlemmer
  • Content count

    178
  • Joined

  • Last visited

About Anton

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 01/18/1988

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Odense

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Bodybuilding
  1. Det er faktisk en god idé, at lave volumeprogression i chin-ups i stedet for curls. Det tror jeg, at jeg vil gør.
  2. tobias > jeg har kun trænet i et halvt år, hvor jeg startede med at køre hst og så har jeg kørt 3 cyklusser af 8 uger med dekonditionering i mellem. xjyden > jeg forstår ikke hvad du mener med, at min progression er for kompliceret. jeg taget færre reps i takt med at jeg øger vægten, så jeg går fra at starte med 12 reps og ende på 5. det var på nogenlunde samme måde jeg kørte mit hst forløb, som jeg synes fungerede meget godt. jeg enig i, at jeg nok ikke vil opnå den maksimale vækst i de resterende muskelgrupper, men det er heller ikke min hensigt de næste to måneder. jeg synes at min ryg og biceps halter i forhold til resten af kroppen, så jeg ønsker at det skal komme med. resten af træningen er vel primært vedligholdelse, selvom jeg tror, at jeg stadig opnår en smule vækst trods den begrænsede volume. jeg tror i øvrigt, at hvis jeg skulle opnå maksimal vækst af hele kroppen samtidig, så skulle jeg træne mere end jeg desværre har overskud til på nuværende tidspunkt. jeg er enig med salt i at det nok er nødvendigt med isolationsøvelser for at få fart på gunsene. i mit hst forløb kørte jeg nemlig kun 2 sæt (per træning) isoleret biceps og triceps. resten fik jeg fra bænk, incline bænk, dips, rows og chin-ups. efter et halvt år har det så vist sig ikke at være nok. ikke på mig i hvert fald. det kan sikkert være noget genetisk (?). jeg håber at ovenstående giver en bedre forståelse af min situation samt intention med de næste måneders træning. når det så er sagt, hvad mener i ville være et bedre bud på en seperat progression for ryg og biceps?
  3. hej tobias jeg ved godt man får en god portion bicepstræning af rows og chins, men det bare som om det ik er nok for mine guns, så jeg har besluttet mig for at prøve at give dem lidt ekstra tæv i håb om at det vil virke bedre på mig. I rows og biceps har jeg således overvejet at lave en progression i både vægt og volume, så jeg måske starter med at køre 3 - 4 sæt og så i takt med at jeg øger vægten skrue op for volumen, så jeg til sidst kører 6 - 7 sæt i disse øvelser (så det i hvert fald ik for sjov man siger fokus på ryg og biceps :P) Så man eksempelvis gjorde det på følgende måde: uge 1&2: 4 sæt uge 3&4: 5 sæt uge 5&6: 6 sæt uge 7&8: 7 sæt (eeeextreeeeme!) spørgsmålet er bare .. ville det være for voldsomt?
  4. Hej I denne uge dekonditioner jeg, men fra næste uge af vil jeg gerne i gang med et 2-split program, hvor jeg har ekstra fokus på ryg og biceps. Jeg har i et halvt år trænet et HST agtigt fullbody program, men vil gerne prøve noget andet hvor jeg kan få lidt mere volume på bestemte muskelgrupper. Jeg søger derfor nogle råd til en progressions cyklus man kan lave til ryg og biceps. Jeg har lavet en progression samt et antal sæt jeg kører på resten af kroppen, hvor fokussen er lidt mindre. Dette er i også meget velkommen til at kommentere. Programmet er som følger: Ben, ryg og biceps: 3 x Squat 3 x Dødløft ? x Bb bent-over rows 3 x Chin-ups 3 x Læg extensions ? x Biceps curls Bryst, skulder, triceps og mave: 4 x Bænkpress 3 x Incline db bænk 3 x Dips 3 x Tricpes extensions 3 x Skulder letherals 4 x Mave Progression: Uge 1 (12-13 reps): Dag 1 & 2: 60% af 1RM Dag 3 & 4: 65% af 1RM Uge 2 (11-12 reps): Dag 1 & 2: 70% af 1RM Dag 3 & 4: 72.5% af 1RM Uge 3 (9-10 reps): Dag 1 & 2: 75% af 1RM Dag 3 & 5: 77.5% af 1RM Uge 4 (7-8 reps): Dag 1 & 2: 80% af 1RM Dag 3 & 4: 82.5% af 1RM Uge 5 (6-7 reps): Dag 1 & 2: 85% af 1RM Dag 3 & 4: 87.5% af 1RM Uge 6 (5 – 6 reps): Dag 1 & 2: 100% af 5 RM Dag 3 & 4: 100% af 5 RM Uge 7 (5 reps): Dag 1 & 2: 102.5% af 5 RM Dag 3 & 4: 102.5% af 5 RM Uge 8 (5 reps): Dag 1 & 2: 105% af 5 RM Dag 3 & 4: 105% af 5 RM Uge 9: Dekonditionering Forløbig volumeprogression for rows og biceps curls: uge 1&2: 4 sæt uge 3&4: 5 sæt uge 5&6: 6 sæt uge 7&8: 7 sæt (eeeextreeeeme!)
  5. Proteinpulver som man ikke bliver træt af?

    Mange tak for dit råd. Kan godt se at det giver mening at variere det. Havde overset reglen, men jeg skal huske at være opmærksom på den slags en anden gang :)
  6. Jeg har besluttet mig at genoptage styrketræningen efter flere års sløseri. I den anledning vil jeg købe noget proteinpulver, der skal sikre at jeg får dækket mit behov på 2 - 2.5 g/kg kropsvægt. Jeg har ikke tænkt mig at indtage det overdrevet, men blot som et supplement til en i forvejen nærings- og proteinrig kost. Mit problem er så, at mine tidligere erfaringer samt venner har givet mig den opfattelse, at man hurtigt går hen og bliver rigtig rigtig træt af proteinshakes. Så meget at man ikke kan få sig selv til at drikke dem. Dette har jeg primært erfaret med vanilje og jordbær smag, så jeg har en eller anden teori om, at proteinpulver med chokolade smag ikke er så slemt. Er dette sandt? Uanset, så søger jeg nogle anbefalinger inden jeg beslutter mig for hvilket pulver jeg vil købe. Bl.a. råd om hvilke mærker er gode og hvad der er bedst at blande det med, eksempelvis hvilken slags mælk. Bare så jeg ikke ender med ikke at gide at drikke det og dermed spilde mine penge. På forhånd tak =)
  7. Crawdaddy

    Du er godt nok leee' cut kragefar Held og lykke til DM
  8. Crawdaddy

    Det er fandeme nogen leee' billeder. Du er simpelthen et stort, beskidt, ondt udyr .. For ikke at nævne den onde posering vi så idaw' :o
  9. ANGEL

    Stor tillykke Norah! Det er dææælme leeeee'
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tillykke med fødslesdagen, Troels! :) :upwave:
  11. blanco's log

    Min fejl :) Jeg tror nu ikke at det vil tappe særlig meget energi at cleane stagen. Hvorimod det vil være pisse hårdt at tage den ud af stativet, når der for alvor kommer kilo på.
  12. Crawdaddy

    Pjat.. Kragefars stænger er ærwlige.. :lol: ;) Nasty billeder! Du blir' pis' leee til DM. Glæder mig til at se dig til den tid PS: Det er fandeme en ond hestesko
  13. Den 1 Semifinale i aften kl 20.45

    Nogen der ved, om der kommer en genudsendelse af kampen? Så den ikke, pga. mit ærwlige arbejde :(
  14. blanco's log

    Hvorfor cleaner du den ikke i stedet for? Det synes jeg er meget nemmere end at skulle pille stangen ud af stativet. Ellers ser det jo ud til at gå godt med træningen. :) Går selv igang med at brænde mandag igen. Og hold kæft jeg glæder mig Mvh Anton :wave:
  15. ANGEL

    DU ER SÅ PIS' LEEEEEEEEEEEE' Tillykke med det :)