tarzan786

Medlemmer
  • Content count

    46
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by tarzan786

  1. Prikken / stikken over hele overkrop

    Hej Morten smid mig en besked i indbakken :)
  2. hej jeg har et rigtigt irriterende problem, når jeg er til træning eller laver fysisk aktivitet så får jeg en ubehagelig stikken i hele overkroppen. Det som om jeg bliver varm om ørene og så stikker / prikker / kløer det på hele overkroppen og hovedbunden. Har testet på en kondicykel hvor det nærmest på klokkeslæt altid kommer når pulsen runder de 100. Har også bemærket det kommer når kroppen er i overgang til at blive varm (senest i dag da jeg handlede tøj og skulle skifte bukser et par gange) Har søgt overalt på nettet uden rigtigt at blive klogere på det. Jeg har haft dette tidligere og det forsvinder efter et par måneder af sig selv. Er sikker på at det også gøre det denne gang, men hvad kan det skyldes og hvad mon det er ? Stats Male 30Years 80kg 184 height
  3. Træning 2x dagligt

    Hej folkens, nedskæringer over alt og så blev det min tur. Men intet er så dårligt at det ikke er godt for noget. De næste 3-5 måneder har jeg masser af tid og overvejer derfor at bruge tiden på at træne 2 gange om dagen. Målet er at komme ned med fedtprocent (evt hvis det skulle ske det mirakel at øge muskelmassen også). Jeg overvejer derfor at træne cardio om morgnen og træne styrke om aften. Cardio 45-60 min og styrke er 4split. Skulder +(nakke) - ryg biceps - bryst triceps - mave ben Er det en god måde at gøre det på? Kan evt også smide mit træningsprogram op. Har tænkt mig at kører tungt. Rep 6-8, 4 sæt 3-4 øvelser for de store muskler og 2 til de små. Jeg tænker det nok ikke er en god ide at træne to gange om dagen i længere tid pga risiko for skader.
  4. Træning 2x dagligt

    Der gik den første måned. Har taget 600gr muskler på og 800gr fedt. Ikke så godt. Spiser for meget især pga min restitueringsmåltider - men spiser jeg dem ikke straks efter træning får jeg kramper i læg
  5. Prikken / stikken over hele overkrop

    Hej Pernille tak for svaret det må jeg prøve
  6. Træning 2x dagligt

    PS jeg tæller faktisk også kalorier :) ca 2.200 om dagen som er 500 mindre end mit ligevægtsindtag - inkl. 1 times træning
  7. Træning 2x dagligt

    Ja men hvis det du viser er vejen til mit mål så er det selvfølgelig det jeg gør (derfor jeg skriver her - for at blive klogere og få et program jeg kan prøve ) Im all ears...
  8. Træning 2x dagligt

    Mandag Morgen: Ben, mave & Cardio Aften: skuldre + nakke Tirsdag Morgen: cardio Aften: Ryg + Biceps Onsdag Morgen: cardio Aften: Bryst + triceps Torsdag Morgen: Ben, mave & cardio Aften: skuldre + Nakke Fredag Morgen: Cardio Lørdag Aften: Ryg + Biceps Søndag Aften: Bryst + triceps
  9. Træning 2x dagligt

    Hvad skal fx køres om morgen og hvad om aften? Hvis jeg kører full body om morgen som cardio ville jeg ikke kunne træne styrke igen om aften grundet manglende restitution. Glæder mig til at se dit svar :)
  10. Træning 2x dagligt

    Hej Rune det lyder list indviklet :) med hensyn til styrketræning så har jeg trænet on and off i mange år, men pga en større operation i ryggen laver jeg ikke tunge dødløft. Når jeg kører squad så er det med håndvægte i hver hånd, en stor bold som jeg læner mig op af langs væggen. På den måde er lænden rimelig garderet. Ellers synes jeg jeg har godt styr på teknikken i de andre øvelser og styrken er også ok. Bænker fx 100kg 6 reps 4 sæt. Chin ups med håndfladerne væk fra ansigtet 12stk x 4 (vejer 80kg 184cm høj) De programmer du skriver der er cardio + høj intensitets styrketræning? Når jeg laver cardio plejer pulsen ifølge maskinen ar være på 150-155 og det højeste ( max ) jeg kommer op på er 170-175. Som tallene måske viser så er jeg ikke eliteidræts mand :) men som skrevet tidligere så er målet at få fedt% ned og (her kommer det forbudte) at måske kunne øge muskelmassen - hvilket jeg tror kan være muligt grundet min relative dårlige form. Ville du tage to minutter til at forklare hvordan de programmer du nævner skal køres ?
  11. Træning 2x dagligt

    Tusind tak for svar drenge. Jeg tænker til at starte med vil jeg lave cardio 4-5 gange om ugen og styrke 6 gange. Og så vil jeg bruge romaskine de dage jeg skal træne ben og ellers variere mellem crossmaskine, løb og cykling - forbrænde en 500kcal pr gang cardio. Hvordan med kosten ? Skal jeg spise noget lige efter cardio ligesom jeg gør efter styrke?
  12. Træning 2x dagligt

    Spørgsmålet var i øvrigt er det sådan jeg burde gøre for at nå målet ? Eller evt bytte om styrke morgen cardio aften ? Eller lave programmet om? Programmet er kun gældende for de næste tre måneder i øvrigt :)
  13. Prikken / stikken over hele overkrop

    For at holde det konstruktivt - Hvad skyldes det? hvordan fixes det ?
  14. Prikken / stikken over hele overkrop

    Længe leve google - nej det har jeg ikke
  15. Prikken / stikken over hele overkrop

    Hvad er det ?
  16. Prikken / stikken over hele overkrop

    Mange tak - det må jeg prøve (igen) og jeg holder jer opdateret. Mht shampoo eller sæbe så måske men så skulle det vel kun være hovedet eller kroppen (shampoo til hovedet og sæbe til kroppen) med mindre jeg er allergisk for begge. Vaskemiddel også måske selvom jeg også får det i bar overkrop, men så burde benene jo ogs få prikken og stikken. Tak for jeres feedback af sti afsted til lægen igen
  17. Prikken / stikken over hele overkrop

    æv ingen svar
  18. Prikken / stikken over hele overkrop

    Til forskel fra de andre indlæg på nettet så har jeg fat i konkret situation når jeg får "anfald". Når kroppen bliver varm ved fx fysisk aktivitet
  19. Prikken / stikken over hele overkrop

    Jeg er ikke gravid - selv om min mave faktisk er vokset lidt. Vi kan godt udelukke lus tror jeg. Lægen ved ikke hvad det kan være- hvis det går væk så er det ikke noget du skal bekymre dig om siger hun.
  20. Cut først eller Bulk først

    Hej Mig: Mand 32år 1,82cm højde Start 92kg Fedt% 24-25 STATUS 80kg Fedt% 20-21 MÅLET 85kg Fedt% 15-16 For at nå mit mål skal altså både ned med fedt% og op med muskelmassen, har allerede tabt 12kg men fordi det skulle gå stærkt så gik der desværre også lidt mange muskler med i købet. Er der en typisk rækkefølge for dette eller er det en temperaments sag? Og hvordan ville I anbefale at jeg griber det an? Tager den hele vejen ned til fx 70kg og så fokusere på muskelvækst eller tager 3-5kg vægttab så muskel så vægttab oder.... ?
  21. Cut først eller Bulk først

    Fantatisk så er der noget at komme i gang med :)
  22. Cut først eller Bulk først

    Andet end som du skriver med moderat kalorie overskud
  23. Cut først eller Bulk først

    Det hjalp rigtig meget og det tror jeg faktisk jeg vil gøre. Det er sjovere at spise 500kcal mere end 500kcal mindre :) er der nogle tommelfinger regl(er) for hvordan man skal spise og træne, hvis man ønsker lean muskelvækst?
  24. Cut først eller Bulk først

    Men det feedback er helt sikkert guld værd for mig så tak