Sidious

Medlemmer
  • Content count

    8
  • Joined

  • Last visited

  1. Bedste DB triceps øvelse?

    Hvad er den mest effektive DB øvelse til triceps? PT kører jeg One arm triceps extension, men ville lige være sikker på at jeg også får det mest optimale ud af den. Så hvis i har bedre alternative, så sig frem.
  2. Tyrenakke

    Hvad dælen er frivend, undskyld jeg spørger?
  3. Jeres HST planer

    Ok, måske ikke så meget "diskutere", men mere lave noge meningsudvekslinger over hvad de enkelte personer synes virker bedst for dem, og hvordan deres programmer ser ud. Jeg håber bestemt ikke jeg har fornærmet nogen nu. Nå, en anden ting jeg har svært ved at forstår: HST står for Hypertrofi Specefik Training, eller træning specifikt for muskelvækst (ja, det vidste i jo godt). Men ud af de 8 uger (reps: 15, 15, 10, 10, 5, 5, 5, 5) er der kun 2 uger der ligger inde for de 6-12 reps man siger er optimalt for muskelvækst. Hvordan kan det så hænge sammen med Hypertrofi-specifik?
  4. Jeres HST planer

    Hey. jeg undrede mig. Hvordan ser jeres HST-plan ud? Altså med hensyn til antal reps, progression i vægt osv osv. Jeg har prøvet at lave den med excel arket her fra siden 15, 15, 10, 10, 5, 5, 5, 5 men jeg har så set nogen der har en lidt mere flydende overgang f.eks. 15, 12, 10, 10, 8, 8, 6, 5 eller sådan noget. Hvordan har i beregnet vægten for de enkelte dage? altså f.eks. UGE 2: 12 Reps. Mandag 95% af 12RM, Onsdag 100% af 12RM, Fredag 105% af 12 RM, UGE 3: 10 REPS. MANDAG 95% af 10RM, onsdag 100% af 10RM, Fredag 105% AF 10RM ... osv osv. Håber i forstår hvad jeg mener. Eller kommer man f.eks. aldrig over 100% af 10RM i sin 10 reps uge? Jeg ser frem til en god diskution omkring emnet, hvor vi rigtig kan få alles synspunkter med.
  5. Protein er Protein... eller hvad?

    Ok, ja der kan man bare se. Det vil sige man kan ikke bare bruge det umiddelbare BV fra henh. gryn og mælk da de ændrer sig pga at det bliver blandet? Hvor finder du de BV værdier, og hvad står de for? Og hvad er BV f.eks. for et valle produkt.
  6. Jeg har lige et spørgsmål omkring proteiner: Er proteiner fra f.eks. havregryn, fisk, mælk osv. lige så effektiv som proteinen fra f.eks. Viking Whey? Eller er det 2 vidt forskellige ting. Hvis jeg nu bruger de kære havregryn som eksempel, så ta'r jeg en portion havregryn på 150g á 13g Prot. pr. 100 gram = 18,5g protein + 200g mælk á 3,7g pr. 100g = 7,2g. som ialt giver mig 25,7g proteiner. Ville det svare til at indtage 25,7g protein igennem et produkt som Eiselt protec+ eller viking whey eller hvad man ellers kan finde på, eller skal der mere "konventionel" proteiner til pr 1g. whey protein???? Håber der er nogen der kender noget til det. (Kan også ses på et andet forum hvor man bliver størrere) ;)
  7. WG, Proteiner etc.

    Ok tak for det hurtige svar. Kosten har jeg godt på plads, men jeg vil gerne vokse lidt mere end bare lidt, hvis du forstår hvad jeg mener? Altså mente jeg at et kost TILSKUD ville være på sin plads, men jeg er blevet mere forvirret, end opklaret med alle de forskellige produkter der er på markedet, derfor ville jeg godt ha' ryddet op i myter og facts. Økonomiske midler: Store, men dermed ikke sagt jeg gider spilde penge på noget gylde der ingen effekt har. 700 kr. er trods alt 700 kr. uanset om man tjener 14000 eller 25000 i måneden.
  8. WG, Proteiner etc.

    Jeg har nu lige læst 75+ indlæg på jeres udmærkede forum, men synes egentlig ikke jeg blev meget klogere. Mit spørgsmål går på: Hvad skal jeg vælge WG eller ren protein. Jeg er 1.97m og 85 kg. Jeg vil gerne fylde lidt mere i landskabet, og det gør ikke noget hvis der kommer lidt mere sul på kroppen. Det behøver altså ikke at være REN muskelmasse. jeg er begyndt at træne og vil gerne se resultater på vægten. Jeg har så set at nogen siger WG'er er spild af penge, og at man istedet bare skal ta' en banan til sit Protein. Men hvor mange kulhydrater er der i en gennemsnitsbanan? Ligesåmeget som i en portion WG? Så er der produkterne. Nogle produkter, som Eiselt Gainer indeholder både WPC(concentrat) og WPI(isolat), andet indeholder kun WPC. Nogle produkter er der mange proteiner i andre mange kulhydrater. Jeg har prøvet twinlabs super gainers fuel, men har lige læst at der kun er 12% proteiner, resten kulhydrater. Er det godt eller skidt når man skal ta' på? Hvad skal jeg kigge efter i produkterne? Gram proteiner/100 g? Eller fordelingen mellem proteiner og kulhydrater? Samtidig med at jeg også skal kigge efter typen af protein? Håber i kan forstå min forvirring. Jeg har selv et godt øje til et bestemt produkt: Eiselt Gainer fra www.bodycore.dk, men jeg ved ikke om jeg er bedre tjent med ren protein + en banan. Nogen der har nogle forslag i form a Mærke, produkt og hvor man kan få det? På forhånd tak.