LBB

Medlemmer
  • Content count

    114
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by LBB

  1. Jeg bliver sgu altid lidt skidt når jeg kører high reps, især i de STORE øvelser som squat,frivend dødløft osv
  2. hvordan får du tid til at træne?

    Har 2 jobs,2 børn(Datter træner også TKD),en træningsivrig hund som jeg også træner med og en samleverske med skiftende arbejdstider. Træner Taekwondo x 2 om ugen,styrketræning x 2 om ugen og kredsløbstræning(Spinning,kondicykling eller løb ) 1-2 gange ugentlig.Har trænet meget de sidste 20 år, og har endda skåret ned.Da børnene var mindre elskede de at sidde i klapvogn mens jeg løb med dem.Senere kunne de cykle med. Min samleverske har aldrig kendt det anderledes,hun træner ikke.Måske et spørgsmål om prioritering.Når jeg ser tilbage har jeg nok skubbet nogen ting til side for at dyrke mine lidenskaber. Er så heldig at jeg kan træne på mit arbejde.
  3. Motion på recept

    Jeg arbejder på en af de fys klinikker der er blevet godkendt til projektet.Vi har rimeligt udstyr og jeg er ikke bekymret om vores rammer kan opfylde konceptets målsætninger.Anderledes forholder det sig med min opfattelse af klienterne/patienterne. Jeg er noget ambivalent i min indgang til det.På den ene side synes jeg det er fint at vi har et andet tilbud til disse pt. i risiko zonen istedet for den gængse:Insulin,blodtryks- og kolesterol dæmpende medicin. På den anden side er jeg s.... træt af et formynderisk samfund der har en befolkning der ikke selv kan tage et ansvar.Hvis folk vil æde,ryge og drikke sig ihjel,fint med mig! :retard: Planen er at de første 3 mdr. skal folk træne x 3 om ugen og derefter skal de selv tage ansvar for det videre forløb.Det spændende bliver hvor mange der falder fra efter de 3 mdr. <_<
  4. HST

    Hvis man skal følge HST´s regime med træning af samme muskelgrupper hver gang brænder man ud ved træning x 6 om ugen.Jeg tror man er nødt til at køre lidt "split" program istedet, men man kan vel prøve sig frem, hvis man ikke har andet at lave end at flytte jern.
  5. Hvem er Mikkel Sand?

    Der er mange WANNABEEEEEEEES der sidder og gemmer sig bag en skærm idag.Jeg har også været ude for nogen stykker i kampsports kredse, bl.a. her i min hjemby. Jeg tror at de i bedste fald har psykiske problemer, ellers kan jeg sgu ikke rigtig se hvad glæde man skulle have af at udgive sig for noget man gerne VILLE have været.
  6. FUCK.....skadet igen.Havde ellers ved flere lejligheder tænkt over hvorfor jeg i grunden aldrig havde været skulderskadet ved kampsport(TKD,JJ,Judo osv) eller styrketræning og så lå jeg i går til TKD træning og rodede rundt i groundwork og stemte min modstander væk, faktisk med stive arme da jeg mærkede at overarmsknoglens ledhoved smuttede fremad og ud af ledskålen.Op at stå , fat i en radiator så jeg fik et let træk nedad og den var på plads og det ser ud til at jeg er heldig sluppet, selvom jeg er helt sikker på at ledhovedet var helt oppe at ride på kanten af ledskålen. Idag tænker jeg over hvad der skete:Jeg er helt sikker på at det er en kombination af den kraftige kontraktion i mine brystmuskler samtidig med håndtering af urolig genstand(Modstanderen)der var årsagen.Set i bakspejlet har jeg trænet for meget forside(Bænk,d-pres,skulderpres) og har højest sansynligt fået ubalance i styrken mellem forsiden(Bryst,forreste skulder) i forhold til bagsiden(Lat.,bageste skulder,rotatorcuff). Jeg har kørt HST i nogen mdr. og har gemt programmerne.Det eneste jeg har kørt for bagsiden er D-row eller cable row, og kun 1-2 sæt, mens jeg har kørt 2-3 sæt bænk,2-3 sæt skulderpres foran og 1-2 sær D pres.Ingen rotator cuff øvelser som jeg ellers tidlig og sent har prædiket for andre at man bør gøre. Nå...af skade bliver man klog.Holder lav profil med overkropsøvelser til smerterne(Der egentlig ikke er så slemme)er væk om 2-3 uger og starter så op igen, selvfølgelig først med træk øvelser en tid.Jeg tror at bænk osv. vil provokere tendens til problemer.
  7. indtil ryggen bliver god igen

    Løsning 3 er vejen frem. Lav flere gange dagligt "armstrækninger" hvor du holder underlivet i underlaget..kan gøre lidt ondt lokalt i lænden, men hvis det ikke trækker ned i balle/ben er det ok..
  8. Skulderskade(Ses ofte her på MOL)

    Hej Zoa Tak for din medfølelse. Jeg ved ikke om noget er i stykker, men ledkapsel osv. har været på stræk.Jeg håber hverken at der er sket permanent skade på brusk,ledkapsel eller på ledlæben(meniskagtig struktur der bl.a. forstørrer ledskålen lidt) og jeg kan allerede nu mærke at samtlige større muskler er ok. Rotator cuffen er aktiv som stabilisator ved alle øvelser, men bør trænes specifikt med rotationsøvelser der kan findes på MOL`s hjemmeside.Efter min mening bør de trænes 1-2 gange om ugen, og ikke som macho øvelse hvor det gælder om at håndtere meget vægt, men med rolige bevægelser og i forskellige stillinger, flovt at påpege dette når jeg nu selv lige ikke havde gjort det i 1/2 år.... :teachingfinger:
  9. Hvorfor

    Ja hvorfor træner jeg....??Jeg har efterhånden fået det med træning som med al anden "hygiejne" så som at tage bad,børste tænder osv: Bedre signalværdi,vedligeholde skroget og velvære..
  10. Tegn på alderdom

    Jeg er "kun" 42, har trænet forskellige ting(marathon,triathlon,meget kampsport og styrketræning) hele mit voksne liv.Hvis jeg idag ser tilbage på hårde træningslejre i starten af 80-erne var det sgu også hårdt med mærkelige gangarter sidst på ugen(Kan du huske det Morten Zacho???:-)) ) Idag har jeg vænnet mig til altid at være øm et eller andet sted, men er blevet meget bedre til at tolke smerte som bare træningsømhed eller som begyndende skade og holde lidt igen, helt uhørt da jeg var yngre.Men JA, kroppen skal nok bruge længere tid på restitution end før.Styrkemæssigt er jeg som nævnt tidligere på dette site en hel del stærkere end da jeg var 25 år. Til Admin.:Er der iøvrigt lavet studier ang. dette med forlænget restitution hos "ældre" og skyldes det primært ledforandringer og/eller forandringer i bløddele???
  11. Hvor gammel er du?

    .....42.....og stærkere end for 15-20 år siden......
  12. Mærkelig dødløft øvelse

    Øvelsen hedder Hack lift eller hack squat.Da tyngden er bagved lårene og mere i lige linie under rygsøjlen skulle belastningen på denne blive mindre.Personlig har jeg eksperimenteret lidt med øvelsen før i tiden, men fandt den for sær.
  13. Jeres HST resultater

    Det jeg synes har været fedt ved HST er måske ikke selve konceptet, men det at træne efter et "program"som jeg egentlig aldrig har gjort så slavisk. Efter en del års træning luller man let i søvn med de øvelser og reps som "man plejer" at lave.Med dette program har jeg fået bedre struktur på træningen end jeg har haft de sidste par år,men hold kæft hvor er 15 reps træningerne hårde, selvom jeg har kørt meget 20 rep squats i de senere år.Når man er vant til at holde overkrops øvelserne under 8-10 reps glæder man sig til at komme ned på 10 og 5 reps og få noget mere vægt på stangen.
  14. Anatomi

    Anatomi er en del udenadslære, men siden du er i dette forum kunne du jo prøve at relatere den tørre teori til diverse øvelser osv. Jeg var RIGTIG god til anatomi da jeg studerede(fys) men nu er det så som så...
  15. Stuart McRobert's The Insider's Tell...

    Stuart er generelt noget konservativ, som allerede nævnt, men Insider´s tell all... er en rigtig god bog med mange gode overvejelser omkring diverse basisøvelser samt en del gode argumenter for/imod diverse øvelser og udførsel af dem. Jeg har læst den et par gange, og bruger den stadig til opslag.En bog jeg måske savnede da jeg studerede...?!
  16. Sumo-dødløft

    Jeg bruger DL som en"motionsøvelse".Da jeg har lange ben har jeg i et par år kørt med sumo stil da jeg herved ikke har så stor tendens til at runde lænden ved reps når jeg udtrættes.Om jeg kan løfte flere kg. i max ved jeg ikke men der er i hvert fald ikke så "langt" ned til stangen.
  17. Ny Wr af kong Georg

    Jeg har et par gange set Georg træne i et center her hvor jeg også træner.Der er absolut ingen tvivl:Manden er MEGET stærk, også målt i styrkeløfter sammenhæng.Han indså måske på et tidspunkt at der var flere penge i at udføre diverse "odd lifts" end i at dyrke traditionel styrkeløft og al respekt for dette. Jeg har iøvrigt set ham udføre 6 reps i squats med 300 kg, og som Inf. nævner er han jo ikke helt ung.
  18. Personlig kører jeg efterhånden mine pulls med parallel greb og så ca. skulderbredde.Om biceps eller latissimus isoleres eller ej tænker jeg bevidst ikke nærmere over, men jeg kører ikke isoleret biceps inden.
  19. hvordan man bruger insulin ?

    Hvis du er så snotdum at eksperimentere med insulin uden at være diabetiker, bør du nok ikke være på dette forum!
  20. Hvad siger jeres omgangskreds?

    Jeg kender stort set ikke nogen der ikke træner.De få der ikke gør dette ved at fysisk aktivitet er en del af mit liv og jeg går ud fra de accepterer dette.Hvis ikke er det deres problem... Jeg kan iøvrigt se på de af mine bekendte der er jævnaldrende(41) og som aldrig har trænet eller er stoppet, at min tid i diverse træningslokaler er givet godt ud!!!
  21. Hvor meget kan i tage i frivaend?

    Jeg vender lidt over 80 kg og vejer selv ca. 75.Jeg mener at alle der ikke er hæmmet af en skade, med lidt træning, bør kunne vende det samme som de selv vejer(Stakkels Alex Nyborg Madsen...)
  22. Claus Styk tilbage på DR

    Ja verden vil bedrages og underholdes.Hvis værten har tandpasta smil og smart frisure konsumeres det råt af familien Danmark.Udsendelserne går vel i bund og grund ud på hvor lidt man kan "nøjes" med at lave fysisk og hvor meget man så kan tillade sig at spise. Egentlig er det jo ikke så svært, eller som det danske svar på Hulk Hogan:Asbjørn Riis siger det:"TRÆN HÅRDT,SPIS SUNDT OG PAS GODT PÅ JER SELV". Trenden er vel kvindelig:For meget snak og for lidt handling! (Nu bliver jeg lynchet:-) )
  23. Div. rows

    Jeg kører aldrig bend over rows med barbell, men db rows med 40 kg x 7-10 reps.
  24. Squat

    At THE SQUAT mærkes i andre muskelgrupper end i 4-ceps understreger at det i høj grad er en basisøvelse for benene (eller hele kroppen?).Når jeg i en periode ikke har kørt øvelsen er jeg helt smadret i hasemusklerne ved opstart.Jeg bliver aldrig egentlig øm på forsiden af lårerne selvom jeg også kører til lige under vandret, men efter squats kan jeg i 1 dags tid have "gummiben".
  25. Quiz på Motiononline

    Sådan er der jo så meget,man kunne jo også pille lidt i navle om hvor der skal sættes kommaer i diverse indlæg her på MOL før de er troværdige/seriøse......!?!