LBB

Medlemmer
  • Content count

    114
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by LBB

  1. Jeres favoritløft/øvelse??

    SQUATS.Selvom jeg føler lidt ærefrygt for øvelsen glæder jeg mig til min ugentlige squat session.Jeg kan sidde i omklædningsrummet og tænke på øvelsen og samtidig føle adrenalinen frigøres i kroppen.Bagefter føler jeg virkelig at jeg er stegt. Det er især sjovt at køre squats når der sidder en fyr med spagetti arme i nærheden og kører underarms-curls samtidig med at han udstråler at han træner "åh så hårdt". Forresten har jeg selv spagettiarme!! (Redigeret af LBB ved 1:51 pm på Sep. 9, 2001)
  2. Nike Pulsur

    Surface Hvis du "kun" vil ofre 7-800 kr. på et pulsur, har POLAR altså ure der IKKE er svære at bruge og da de nok laver verdens bedste pulsure synes jeg du skulle revurdere dit valg.Jeg har haft et billigt polar(EDGE) der var helt banalt at bruge.Ok, nu har jeg et "x-trainer plus", og kan nok udnytte dets kapacitet ca. 30%, men det er sjovt!! Forresten, betyder SURFACE "overflade" eller "sur fjæs"???
  3. Strækmærker

    Strækmærker er hyppigt hos individer der vokser hurtigt og meget, f.eks. på mave og bryster hos gravide.Jeg har ofte set det hos brugere af steroider og hos overvægtige.Der er uden tvivl hormonelle faktorer der er med til at fremkalde mærkerne. Hos steroide brugerne ses det ofte på forsiden af armhulen over brystmuskulaturen og bag på armhulerne over de store overfladiske rygmuskler.Derudover ses det hos folk med en "voksen" mave svarende til "the love handles"/flankerne.Jeg har faktisk også set det på inderlårene hos en yngre kvinde(ikke min egen!), der ikke var fed,ikke havde været gravid eller trænet. Når man først har strækmærkerne har man dem!!!Bindevævet i huden er overstrukket og trækker sig IKKE sammen igen!!MÅSKE kan nogle former for cremer hjælpe men jeg tvivler. (Redigeret af LBB ved 9:26 pm på Aug. 20, 2001)
  4. BB 2 gange om dagen?? usundt eller

    Vægtløftere og styrkeløftere på meget højt/prof niveau er beskrevet at have fordel med flere korte intense træningspas om dagen.I pauserne slapper de af/sover og spiser.De farer nok ikke rundt som vi andre er nødt til for at arbejde,købe ind,hente unger osv, så deres restitution er meget mere optimal end den almindelige mennesker kan få. De eneste jeg har mødt der har haft god effekt af flere træningspas på samme dag var iøvrigt på "krudt"!! Hvis jeg var dig ville jeg hellere træne 2-max 4 gange ugentligt,ellers tror jeg du brænder ud fysisk og mentalt!! STAY HUNGRY!!! "
  5. skal der trænes i weekenden?

    Jeg er ærke jyyyde, og var i Kbh. i weekenden.Jeg kan godt lide at træne forskellige steder, så jeg gik lørdag ned på Vesterbrogade til WT- centret, hvor jeg har trænet før og hvor jeg synes der er en god ånd og venlig betjening, måske fordi der trænes martial arts på stedet?!Jeg kørte nedenstående træning: Squats 3 sæt Chins med 15 kg i bæltet, 3 sæt Bænkpres 3 sæt Siddende roning 3 sæt Powercleans 2 sæt Især chins med vægt får folk til at glo lidt,så den nyder jeg at lave(Blær??)Powercleans kører jeg for at få et element af eksplosion ind i min træning og lidt for sjov. Jeg kører nok en blanding af BB og styrke/powerlift som vel kan kaldes POWERBODYBUILDING, da jeg mest er til FUNCTION FIRST,men også gerne vil se lidt trimmet ud. God week end
  6. Lukning af doping forum

    Doping forum er lukket på MO.En skam mener de fleste af os vel, da der stadig skulle være ytringsfrihed i DK.Jeg har f.eks. været glad for at kunne dele ud af min viden om dette emne, og få andres syn på sagen.Samtidig har jeg været undrende over brugeres og potentielle brugeres mangel på viden om emnet.Dette burde i sig selv give stof til eftertanke om man måske skulle have et "rum" hvor man kunne udveksle erfaringer??Jeg mener,junkierne ude i samfundet har jo også fixerum rundt omkring!!?!Da brug af præstationsfremmende medikamenter(jeg skriver med vilje IKKE doping da jeg kun mener man kan kalde brugen for doping hvis man stiller op i konkurrence!!)er blevet kriminaliseret og man ikke bør opfordre til kriminel adfærd kan jeg godt forstå WEBMASTER for denne beslutning hvis MO skal betragtes som en seriøs informationskilde vedrørende motion osv., så beslutningen er i orden, og der er en del engelsk sprogede sites i cyberspace der udelukkende beskæftiger sig med emnet. Det er i øvrigt noget mærkeligt noget med brugen af visse medikamenter her i vort samfund.Noget er forbudt og der peges fingre af brugerne samtidig med at Hr. og Fru LEVERPOSTEJ ødelægger deres helbred med ædning,rygning,druk og inaktivitet. Ha´det rart. (Redigeret af LBB ved 10:14 pm på Aug. 16, 2001)
  7. Større Brystmuskulatur

    Rigtigt BLACKICE.Det er det fede OG frustrerende ved BB/styrketræning.Jeg er sgu´egentlig glad for at jeg ikke er NEWBIE i dette game.Take care.
  8. Større Brystmuskulatur

    Hej Rasmus Hvis jeg havde måttet opgive kampsport som 19 årig ville jeg have mistet en stor del af min identitet.Godt at du åbenbart ikke har gjort dette! Start med at bygge dit "hus" med fundamentet!!!Dvs. start med at øge din styrke i basisøvelserne før du krydrer med alle mulige supplementsøvelser.Du kører allerede bænk.Få også pres over hovedet og dips med for at træne de "pressende" strukturer.Vent evt. med at træne de "små" øvelser som flyers,cable cross,pecdeck osv. til du er blevet stærk i basisøvelserne,eller træn kun en enkelt af dem.Hvad er der f.eks. ved at kunne køre 10 sæt flyers med 20 kg. hvis du kun kan bænke 70 kg??? Kører du squats,THE KING OF EXERCISES???Hvis du har problemer pga. din benskade, så prøv dødløft.Hvis du også har problemer med denne, så kør 1/2 dødløft, en rigtig god,men overset øvelse, hvor du kan komme til at håndtere rigtig mange kilo.Du kunne også prøve at kombinere benpres og stiv bens dødløft(uden at holde knæene HELT strakte)Prøv i det hele taget at køre POWER og lad være med at tænke så meget i MUSKLER.Hjernen "tænker" ikke i MUSKLER men i BEVÆGELSER!!!Jeg vil garantere at hvis du bliver stærkere i alle basisøvelserne vil du vokse de rigtige steder!
  9. Muskel hypertrofi og rep hastighed

    Hej Thomas Diskussionen er interessant men jeg tror at vi er meget langt fra den endelige sandheden.Der kører et koncept,selvfølgelig amerikansk, hvor den koncentriske del af løftet er 10 sek.(!) og den exentriske er10 sek..De der sælger konceptet påstår selvfølgelig at det er den gyldne sandhed.Træningen kan selvfølgelig kun lade sig gøre hvis vægten skæres kraftigt ned, og man har en ekstrem diciplin til at udholde pinen hvis man da træner til udtrætning.Metoden er måske god til genoptræning/skadede da vægten ikke er så høj.Onde tunger melder iøvrigt at nogle instruktørerne på www.superslow.com har forladt konceptet for at træne/undervise "almindeligt" igen.
  10. Skulderskade

    Prøv fys. Flemming Enoch.Han har klinik nord for København et sted.Ellers prøv fys. John Verner eller Mogens Dam der sammen har klinik på frederiksberg et sted. Man bør ikke få for mange blokader med binyrebarkhormon, i hvert fald ikke samme sted.Somme tider kan en blokade have god/helbredende effekt hvis problemet er en irritationstilstand.
  11. Bodybuilding

    Jeg er 41 år gammel og stærkere nu end da jeg var 30!!Da jeg var yngre trænede jeg langdistanceløb og da havde jeg altid skader i ben og ryg.Da jeg nu er så gammel er der selvfølgelig begyndende "rust" her og der, og jeg har heldigvis kun tid til/lyst til at styrketræne x 2 om ugen.Der træner jeg til gengæld MEGET hårdt,fortrinsvis basisøvelser.Dette generer mig ikke særlig meget, men jeg har selvfølgelig også prøvet styrketræning x mange om ugen uden den store effekt, andet end tendens til diverse overbelastningsskader. Jeg kender en fyr på 69 år der har trænet vægttræning i over 40 år.Han bænkpresser stadig over 100 kg, men han er selvfølgelig så klog at han ikke kører mega mange sæt af diverse potentielt "farlige" øvelser.Jeg mener at fysisk aktivitet er sundt, også vægttræning/BB.Hvis man er lidt oppe i alderen bør man nok supplere med kredsløbstræning et par gange ugentligt.Med tiden finder man ud af hvad man kan holde til at træne og hvilke ting man bør undgå.Hvis ikke holder man desværre ofte med al træning.Det vigtigste er dog at være aktiv, næsten lige meget med hvad!! (Redigeret af LBB ved 11:53 am på Dec. 24, 2001)
  12. Hvem kan lave et godt program?

    Laver du for mange "overflødige" øvelser??Med overflødige øvelser mener jeg f.eks. lateral raise,triceps kickback,lounges osv.De fleste af os er slet ikke så specialicerede at vi behøver disse.Træn for at blive stærk i basis øvelserne(de der påvirker flere led) som squats,dødlølt,pres,chins,dips osv.Hvis du ikke over en periode har kunnet spore en fremgang i disse er det spild af tid at køre alle de "små" øvelser som for mange desværre spilder deres tid på.Kør en periode hvor du for overkroppen"tænker" basis øvelser i det vandrette og lodrette plan og 1-2 øvelser for underkroppen.Du bør træne så hårdt at du efter én time er færdig.De fleste vil desværre ikke træne så hårdt, men vil hellere spilde tiden med 2 timers "pumpe" træning x mange om ugen.Hvis du er ude på at tage på, så er du så ung at du uden problem kan droppe kredsløbstræning i en periode.
  13. TRAPBAR/SHRUGBAR

    Jeg skal bruge en trapbar, eller hellere en shrugbar.Da jeg kun har set dem til salg i USA og UK vil jeg spørge om nogen her ved om man kan købe ovenstående i DK?? For de der ikke ved det er det en trapez formet "vægtstang" hvor man står inde i trapezen, og herved har belastningen tættere ved kroppens omdrejningspunkt ved dødløft. [email protected]