Kim S

Medlemmer
  • Content count

    540
  • Joined

  • Last visited

About Kim S

  • Rank
    Brotherhood of Iron
  • Birthday 10/18/1972

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København
  1. Shrugs

    Well, det nærmer sig flue-knepperi men lad os prøve og se om vi ikke kan lukke den : Jo - jeg vil mene vi befinder os i området for detaljer - resten af det du skriver er jeg såmend ikke uenig i - et praktisk eksempel fra min egen træning : Jeg starter med 3x10 Incline Shrugs efterfulgt af 3x10 Alm. Shrugs - Der er mærkbar forskel om jeg trækker lodret op eller en smule bagud på de 3 sidste sæt alm. shrugs. Forklaringen er jo enkel : Ved de første 3 sæt incline Shrugs har den midterste del af Trapezius været aktiveret primært (Som du selv skriver trækkes der jo her DIREKTE mod tyngden). Trækker jeg herefter en smule bagud på de 3 sidste sæt alm. shrugs kan jeg love dig for at du kan mærke at den midterste del også aktiveres en smule her modsat det lodrette træk hvor primært den øverste del af Trapz jo er HELT alene om trækket. Og ja, vi ER i småtings afd. men det har jeg pointeret fra starten jo. Teori er en ting, praksis noget andet - eksemplet er nemt at efterprøve, det kunne være interessant at høre dine og andres kommentarer efterfølgende Kim S
  2. Van Damme i K-1???

    :4thumbup: Tak for updaten ! Kim S
  3. Van Damme i K-1???

    Han eksisterer da i bedste velgående, han kæmper i Pride. http://www.pridefc.com/ <{POST_SNAPBACK}> Allright - det kan jeg se - stadig frygtindgydende. Øhh .. hvad i himlens navn er "Pride" ? En form for K1 spin-off ? Mener ikke at have set transmissioner fra det herhjemme ? Guess I haven't been keeping up with current events Kim S
  4. Van Damme i K-1???

    så har du ikke set CroCop i aktion <{POST_SNAPBACK}> Amen to that´a. Hvis du ikke i forvejen har det sammenklip af hans bedste knockouts, så kan jeg anbefale at starte dit p2p-program. Mere blæret bliver det bare ikke. <{POST_SNAPBACK}> Yep - han var u-h-y-g-g-e-l-i-g !!! Hvad blev der egentlig af ham ? Kim S
  5. Shrugs

    Som nævnt befinder vi os i småtingsafdelingen - Vi taler jo netop ikke om flere muskler men én enkelt muskel. Det er jo stadig Trapezius der trækker vægten - men det interessante i netop dette er hvilken del der aktiveres. I mit hoved er musklen opdelt i 3 dele : øvre del, midterste del og en nedre del. Ved lodret træk aktiveres primært øvre del. Ved at trække en smule bagud med skulderen involveres også den midterste delen smule, hvilket gør at man kommer bedre "rundt" på musklen. Småting vil nogle sige naturligvis - men jeg er også en mand med sans for deltajler, så den tager jeg gerne på min kappe Aktiverer klart den midterste og nedre del af Trapz væsentlig bedre. Kelso shrug er det samme som Incline shrugs, som jeg tidligere nævnte. Ift. alm. shrugs er forskellen vinken. Typisk udføres de på en incline bænk med maven mod bænkryggen. Vinklen kan man selv lege med - 45 grader bruges ofte. Kim S
  6. Van Damme i K-1???

    Ja - det var flot opvisning i hvordan hjernen blev lagt i ringhjørnet af Jerome Le Banner. Le Banner måtte stoppe pga sin skade men han havde tabt kampen anyway IMO. Kim S
  7. Yates Rows

    Yates versionen af BB rows udføres ved at holde overkroppen i en vinkel på ca. 70 grader i forhold til gulvet - der bruges underhåndsgreb på stangen, som trækkes til under navlen. Biceps bliver væsentlig mere aktiveret ved denne øvelse end ved alm. BB rows - har desværre ikke noget link ved hånden mht. udførelsen. Kim S
  8. Shrugs

    Helt enig - men stiller også større krav til udførelsen, da du skal koncentre dig om korrekt stilling specielt da der ofte bruges tunge vægte. Lidt ala BB rows vs. T-bar rows - personligt foretrækker jeg selv den sidste, da focus nemmere kan rettes mod Lats ift. også at skulle koncentrere sig om at stå korrekt under udførelsen af BB rows. Smag og behag Tja - det kommer an på hvordan du anskuer det. Alm. shrugs og rows er ikke nok i mine øjne alene (men absolut glimrende øvelser) men jeg anskuer heller ikke sagen med SL øjne - nok en del mere BB orienteret. Mit eget program ift. shrugs inkluderer 3xshrugs (øverste del af trapz) samt 3xincline shrugs (midterste samt nederste del af trapz) dertil kommer de alm. rygøvelser som DB rows, Chin-ups osv. hvilket giver fremragende resultater IMO. En veludviklet Trapezius er et must som en del af en komplet ryg set med mine øjne - igen gennem BB brillerne naturligvis Kim S
  9. Shrugs

    Jeg vil anbefale DBs da øvelsen efter min mening giver mest bang-for-the-buck ved at trække skulderen en anelse bagud og ikke lodret op. På denne måde aktiveres også den midterste del af Trapezius istedetfor kun den øverste del. Ved brug af BB holdes stangen jo som bekendt foran, hvilket hindrer dette bevægemønster en smule i mine øjne men det er i sidste ende nok en smagssag - vi er ude småtingsafdelingen her. Personligt syntes jeg bedre om håndstillingen ved brug af DBs idet håndfladerne vender ind mod dig selv - men prøv begge dele og se hvad der passer dig bedst. Kim S
  10. Vægtforøgelse med proteinpulver

    Ikke i ren muskelmasse som dit spørgsmål lød på men derfor kan nålen skam godt passere et par kilo pr. måned Kim S
  11. Mavemuskler?

    Mavemuskler trænes optimalt med samme frekvens som andre muskelgrupper dvs. 3-4 gange ugentlig. Kører man split-prgrammer kan mave-træningen jo med fordel ligges som afsluttende øvelse, da det ikke er en muskelgruppe der trækker de store søm. Ømhed siger ikke noget om kvaliteten af træningen. Træner du en muskelgruppe med ovennævnte frekvens vil du ikke opleve stor ømhed medmindre belastningen øges betydeligt fra træningspas til træningspas. Er man ny i gamet forholder det sig anderledes. Vigtigst er at øvelsen bliver udført med korrekt form og belastning ift. dit styrke niveau. Kim S
  12. Protein nok uden pulver?

    I teorien er det også korrekt. I praksis kræver det dog en hel del planlægning af kosten - spørgsmålet er om de fleste er indstillet på det. Optimalt er det at indtage sine proteinkilder løbende over hele dagen - selv spiser jeg på disse tidspunkter : 7.30 - 10.30 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 21.00 - 23.30 ialt hvad der svarer til syv måltider. Det kræver en del forberedelse (bare at pakke det ind i sølvpapir ) og planlægning : der skal indkøbes kød, det skal steges og deles op i portioner - minimum dagen før ellers opstår der gerne altid lige noget andet som bevirker at hele planen skrider. Man skal nok gøre sig klar på om man er villig til at investere tiden i et sådant projekt og om det passer ind i hverdagen. Der er ingen tvivl om at det ville være lettere at udskifte nogle af måltiderne med en shake, da den bare skal blandes op med lidt vand el. mælk. Problemet her er bare at en shake ikke mætter specielt længe i f.eks forhold til 100g kylling og man kan så få lyst til at spise yderlige, hvilket straffes når kalorierne regnes sammen. Selv benytter jeg et mix af ovenstående dvs. pulver om morgen og efter træning grundet fordelen ved optagelsestiden men kun som supplement til alm. mad. Selvsagt skal der hele tiden skæves til det samlet kalorieindtag - proteinkilderne burde hovedsageligt være magert kød : kylling, tun, kalkun osv. samt æggehvider i begrænset omfang (hehe - siger luft i maven nogen noget ?!) altså produkter, hvor kylhydratsindholdet er lavt. Mælkeprodukter er selvølgelig også en god kilde til kvalitetsprotein men pas på kulhydraterne - 1 liter pr. dag er min egen grænse. Kim S
  13. Mavemuskler

    Hip Thrust - En udenmærket øvelse som flytter noget af spændingen en smule til området under navlen. Kan evt. laves på en skråbænk også - se illustration her Prøv evt. at holde dine fødder således at du forestiller dig der står et glas vand på fodsålerne. Bevægelsen skal udføres i et tempo så glasset IKKE falder ned ;) Kim S
  14. Mavebøjninger = STORE rygsmerter

    I forbindelse med mavebøjninger er det vigtigt også at træne lænd/nedre ryg enten ved isolationsøvelser eller gennem dødløft eller lign. Opstår der for stor styrke forskel i mave / lænd forholdet er det min erfaring at man kan opleve smerter som du beskriver. En anden ting kan være udførelsen - som nævnt af Rønne : "lænden solidt plantet i gulvet" hvis vi taler om crunhes ellers beder du på sigt om problemer når der kommer vægt på. Kim S
  15. Protein pulver mærker

    tron> BCAA er aminosyrerne leucine, isoleucine og valine. Du kan se indholdet ved at checke animosyreprofilen for det givne produkt. Jeg vil mene at det er tilsvarende vigtigt at kende kvaliteten af den mængde protein du iøvrigt indtager gennem din kost, hvilken burde stå for største delen af dit samlet protein indtag. Diverse pulver produkter er immervæk stadig at betragte som kosttilskud, som med fordel kan indtages specielt efter træning samt som tilskud til morgenmad mv. Kim S