kbla

Medlemmer
  • Content count

    61
  • Joined

  • Last visited

  1. Racercykel

    Hej Jeg er ret vild med at køre på MTB. Købte en cykel fra Trek for et par år siden. Idag kan jeg se at hvis jeg havde vist det jeg ved om at cykle i skoven og de krav det stiller til cyklen, ja så havde jeg valgt at ofte lidt mere på krank og gearskiftere og meget andet. Nu har jeg besluttet mig for at jeg vil til at køre gaderace. Så jeg vil investere i en racer til jul. Nu vil jeg så ikke begå den sammen fejl igen som med MTB`eren. Så jeg tænkte om der er nogen der har nogen gode råd til hvilken racer jeg skal købe. Vil egentlig helst selv bygge den helt fra bunden af. Så hvilket stel, hjul, krank, gearskiftere og alt det andet skal jeg vælge? Håber at jeg kan bygge en god cykel til max 10.000-kr. Knud
  2. Køb af Mountainbike

    Hej Sejg cykel du har og sejge billeder du har uploadet:) Er også selv ret vild med at køre på MTB. Bor i Viborg og der er mange gode steder at race rundt i. Idag cyklede jeg 14 km i skoven. Ret fedt. vh knud
  3. Problemer med sænkning af fedtprocent

    Hej Bonnie Fint træningsprogram du har. Drop alkoholen og smid nogen flere proteiner ind i din kost. Meget gerne fra fisk som tun, da 100 gram indeholder ca 22 gram protein og ca 2 gram fedt. Indtag minimum 1800 kalorier hver dag. Og så mange af den som du orker fra protein. Helt op til 4-5 gram protein pr kilo kropsvægt. For dig vil det sige imellem 240 gram - 300 gram protein om dagen. Minimum dog 120 gram. Dernæst vær tålmodig. Det tager tid at reducere kroppens fedtprocent. Kroppen skal vænne sig til at du sandsynligvis har ændret din kost. Kroppen skal også vænne sig til at du sandsynligvis er begyndt at træne mere. Du kan med fordel skrue op for cardiotræning. Cykel evt op til 20 km. Gi den al det du kan i et par minutter, så sin puls kommer op på max. Cykle herefter igen i normalt tempo til din puls er på ca 60% af max. Skru så igen op for tempoet til max puls og så fremdeles. På to timer vil du kunne forbrænde et par tusin kalorier. Det gør jeg selv. Og det kan ses på vægten og fedtprocenten. Husk det kan tage op til et år før end kroppen reagerer på ændringer i kost og træning. Dernæst tager det op til et år igen før end kroppen så har vænnet sig til ændringerne. Dvs at tidshorisonten før end du ser resultater er min et år og helt op til to. Når du så har opnået den ønskede fedtprocent er det meget vigtigt stadig at spise sundt og træne, da kroppens celler stadig husker da de levede et mageligt liv. Med andre ord at ha en lav fedtprocent kræver en daglig indsatys forever. Knud
  4. Træning til bjergbestigning

    Hej Jeg vil også gerne igang med at vandre i bjerge. Hvad er en pullup og en chinup? vh Knud
  5. Vurdering og forskellige områder

    Udemærket program.
  6. Maveøvelse...

    Planken og sideplanken. Og en meget lav fedtprocent omkring de 10.
  7. Fedt mængdes betydning?

    Hej Bønnen Jeg tror du skal booste din krop med proteiner i en weekend. Indtag 4-5 gram protein pr. kilo kropsvægt i tre dage. Træn meget let i de tre dage. Cykel en tur helt stille og roligt på en halv times tid. De næste to uger spiser du mindst 2 gram protein pr kilo kropsvægt. Sørg også for at få nogen gode kulhydrater, fra ris og pasta. Drik en smoothie hver dag gerne to. Spis således at du mindst inftager 4000 kcal hver dag. Spis meget gerne masser af fisk i de to uger, sild, laks, ørrerd, tun, torsk, rødspætter og det skal være ordentlig frisk fisk. Men også æg, soya, avocado, kikærter er meget gode proteinkilder. Indtag også 4 gram fiskeolie en multivitamintablet, ingefær og calcium hver dag som kosttilskud. I de to uger træner du helt aqnderledes end du plejer. Og husk: Kun let træning. Drop alt om puls og al mulig andet skrammel. Du skal nyde din træning i disse uger. Hyg dig med vennerne i motionscenteret. Indtag ikke alkohol overhovedet. Drik ikke sodavand incl. light. Spis overhovedet ikke junkfood, McD, BK, SS, grillmad, grisekød, slik, chips, kager, hvidt brød. Husk også masser af grøntsager. Når de to uger og tre dage er gået skulle du gerne ha fået energien og livslysten tilbage. Sørg da for at spise lidt mere end de 2800 kcal. Gerne over 3000. Og husk masser af vand hver dag. Mindst for dig er 2 og en halv liter. Spis fortsat proteinrigt og gode kulhydrater. Nu skulle du kunne nøjes med 1,5 gram protein pr. kilo kropsvægt om dagen. Knud
  8. Kvinder og styrketræning

    Hej AH Superfed debat du har sat igang! Jeg har trænet i mange år heraf de sidste 12 år i et meget moderne og hot fitness center. Kort sagt er der flere og flere kvinder der styrketræner, og som andre skriver er det primært i maskiner, ganske enkelt fordi de får lagt standardprogrammet af centerets instruktører, præcist som jeg selv gjorde i sin tid. Kvinder det træner med frie vægte er der meget få af. Og det er squ ærgeligt. Den fedeste visuelle oplevelse er altså at opleve en slank, let muskuløs og veltrænet kvinde der træner med frie vægte. Og det er i min verden også de smukkeste kvinder. Og sådan tror jeg at de fleste mænd der træner i et fitnesscenter synes. Hvad kvinder tænker om kvinder har jeg ikke nogen ide om overhovedet. I det hele taget er i kvinder squ svære at blive kloge på. Var til et selskab en aften her for nylig, hvor jeg lyttede med på to kvinder der diskuterede mænd og hvordan man holder fast i dem i et forhold. Den ene kvinde siger til den anden i fuld alvor: Lad ham æde sig lidt småfed, så er der ikke nogen andre kvinder der vil ha ham. Smiler...ik....Kvinder...ih altså....de er squ snu ik? De store mænd skal man ikke være bange for. De er faktisk nogen meget følsomme mænd, hvoraf de fleste træner med det formål at møde en smuk, slank, veltrænet og let muskuløs kvinde med en fast krop, som de kan ha det sjovt sammen med uden for træningscenteret. Knud
  9. De der proteiner

    Fisk er en god proteinkilde. I tun er der ca 22 gram protein pr. 100 gram og ca 2 gram fedt. Men prøv også at spise fisk som sild, laks, ørred, torsk, rødspætte. Det er altid godt med lidt varieret mad. Nødder er også gode og mandler. Tofu er også godt. Husk at drikke rigeligt med vand. Ca. 1/30 liter af din kropsvægt. Med en vægt på 60 kilo skal du drikke ca 2 liter vand om dagen. Husk at nogen fødevarer indeholder vildt mange kalorier. Eks akohol, sodavand, saft, slik, kager, is, chips, kartofler, ris, spaghetti, nudler, hvidt brød og meget mere. Hvis du selv er intereseret i at finde ud af hvad den mad du spiser indeholder er fødevaredatabanken en god hjemmeside.
    1. salt

      salt

      Jeg har fået tynd mave.

    2. Dr. Durden

      Dr. Durden

      Er du hende der Birkow-typen i videoen?

    3. kbla

      kbla

      he he...nej se her..

      www.bodyrock.tv

  10. Hej Nick

    Kan godt se at jeg lige gik over stregen. Så det må du undskylde.

  11. Gang i vægttab igen.

    Tja det er vel fair nok at jeg ligner en underudviklet pædofil. Så godt ord igen. Så undskyld tonen i mit svar til dig. Men pointen er at du jo skriver du en gang før har været overvægtig, og så kan jeg ikke forstå at du så igen lader dig selv tag så meget på i vægt. Du må jo vide at når du spiser sådan og sådan, ja så tager du på. Og så er det jeg ikke forstår hvorfor du har spist sådan En hjemmeside der er rigtig god er: www.madital.dk Prøv at checke den ud.
  12. Gang i vægttab igen.

    Slettet